Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tekoäly on parantanut elämänlaatuasi ja työllisyyttäsi?

Vierailija
06.05.2025 |

Kerro toki esimerkein.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei kyllä mitenkään nyt kun mietin, päinvastoin

Vierailija
2/14 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti mitenkään. Nopeuttaa joitakin asioita. Googlaaminen jäänyt pois tykkänään. Tekoäly kokoaa tarvittavat tiedot kasaan nopeammin kuin itse klikkailemalla. Kannattaa toki muistaa pyytää linkit lähteisiin ja olla lähdekriittinen kuten netissä yleensäkkin. Korjasin auton jarrusatulan chatgbt:n kanssa, yhtään en tiennyt mitä tein mutta ohjeiden mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa PowerPoint esitysten tekemisessä annetun materiaalin pohjalta. Toki niitä täytyy viilata sen jäljiltä, mutta tekee ihan ok pohjat mistä lähteä liikkeelle.

Vierailija
4/14 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä sitä lainkaan. En tee sillä mitään. Lähinnä yritysmaailmallehan ja ehkä myös valtioille tuo voi olla oikeasti hyödyksi, meille yksilöille ei niinkään.

Vierailija
5/14 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä sitä lainkaan. En tee sillä mitään. Lähinnä yritysmaailmallehan ja ehkä myös valtioille tuo voi olla oikeasti hyödyksi, meille yksilöille ei niinkään.

Olen varma, että jos kokeilisit ja miettisit tarkasti, mihin sitä voisi käyttää, tulisit toisiin aatoksiin.

Vierailija
6/14 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nopeuttanut todella paljon töissäni. Etsii tiedot puolestani ja joskus tarvitsen jonkun kuvituskuvan johonkin, piirtää sen todella nopeasti. Nykyään 80 % kuvista onnistuu, kun osaa antaa tarkat ohjeet. Ei tarvitse enää kuvapankista etsiä, tekoäly tekee nopeammin. Olen tälläkin hetkellä 10 päivää edellä aikatauluista verrattuna vuodentakaiseen ja ole lisäämässä tekemisiä. Joku päivä tekoäly tekee varmasti ne työt kokonaan mitä nyt teen, mutta uskon että pari- kolme vuotta vielä menee ennen kuin se osaa sen kunnolla ja sitten olenkin jo pian eläkkeellä - ehkä. 

Vierailija
7/14 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule äkkiseltään mieleen yhtään juttua, miten olisi parantanut elämänlaatua

Vierailija
8/14 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä? Se parantaa tuottavuutta VÄHENTÄMÄLLÄ työn tarvetta.

Ap on käsittänyt jotain takaperin.

Vierailija
9/14 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mielialaa parantanut, kun monet leijujat, kuten juristitit, lääkärit, arkkitehdit ym. pelkäävät myös työpaikkansa menettämistä. No monet asiantuntijatyöt olisi voinut tehdä perusalgoritmeilla paremmin jo ennen näitä kielimalleja. Tai ainakin tehostaa työtä todella paljon ja vähennettyä työvoimaa. Suojeljioita on vain ollut liikaa.

Vierailija
10/14 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin työni kun tekoäly hoitaa.

T. Kääntäjä

Vierailija
11/14 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse miettiä itse enää mitään.

Vierailija
12/14 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeuttaa töitäni, kun sille voi antaa joitakin rutiinihommia tehtäväksi. Ei ole töitäni kuitenkaan vienyt, mutta 10-12 tunnin työpäivän sijaan selviän nykyään 8 tunnissa. 

Vierailija
13/14 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vienyt multa työt ja niin kohta kaikilta muiltakin.

Vierailija
14/14 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin hyvä matikassa, niin panen tekoälyn laskemaan, kun sille voi syöttää tiedot sanallisesti eikä tarvitse itse ymmärtää/muistaa mitään yhtälöitä. Esim. budjettiasioissa on auttanut. Ja tämä siis ihan vapaa-ajan juttuja.

Aikataulutukseen myös saanut jeesiä, minulla vähän toiminnanohjausvaikeuksia...

Kiva myös "jutella" spesifistä aiheesta, kun ei ole samasta aiheesta kiinnostunutta kaveria ja haluan nimenomaan jutustella faktapohjaisesti.

Tällä hetkellä teen sellaista työtä, jonka tekoäly tulee taatusti tulevaisuudessa viemään (hallintotyö, joka ei edes sisällä suunnittelua vaan rutiineja). Ei minulla varmaan tulevaisuuden työnäkymät ole kummoiset, kun en oikein keksi alaa, jolle soveltuisin ja jota AI ei tekisi paremmin. Yhdelle luovalle alalle minussa on potentiaalia, siihen tähtään ja ainakin saan elämääni sisältöä jos en rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi