Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukuppi - kokemuksia..

Vierailija
13.09.2011 |

Olen paljon kuullut juttua kuukupista, ja kaikki on ollut aina positiivista. Kuppia on kehuttu käteväksi, ympäristöystävälliseksi ja taloudelliseksi.

Onko kuukuppi oikeasti niin täydellinen? Mitä kokemuksia teillä on ollut kupin kanssa..? Löytyykö kuukupista miyään negatiivista sanottavaa?

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla piti hyvin, mutta en saanut sitä pois. Lopulta mieheni kaiveli sen pois sieltä.

Vierailija
62/140 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi hyvät kuppien käyttäjät hyvät neuvot kalliit. Tiedän, että kupin käyttö vaatii opettelua ja kärsivällisyyttä, mutta kyllä minulla meinasi lentää koko hökötys roskiin heti eka päivän jälkeen. Ostin pienen koon kupin ja olen ihan aikuinen nainen, enkä neitsyt. Kuppi oli tosi vaikea saada ensin sisään, mutta kannutaittelulla se meni helpommin. En kuitenkaan saanut sitä aukeamaan kunnolla ja jo kohta roiskui yli.  En käsitä miten sitä voi pyöräyttää, kun ei siitä saa otetta kunnolla, eikä tosiaankaan pyöri yhtään mihinkään. Toisella kerralla sain kupin menemään perustaittelulla vaikkakin tuli nipisteltyä itseä alapäästä ja revittyä vähän karvoistakin. Yöksi laitoin kupin ja tunnustelin, että se on varmasti auki, mutta olipas lakanat veressä kun aamulla heräsin klo 04.00, eikä kuppi ollut täynnä. Kyllä otti päähän. Miten voi olla varma, että kuppi ei falskaa, jos en saa selvää onko se auki vai ei?  Enpä muista, että olisin koskaan omaa toosaa näpelöinyt näin paljon yhden päivän aikana. Sottaista puuhaa ja melko vaivalloista ja kivuliastakin ja lopputulos paskaa. Olen siis luovuttanut tältä erää, mutta kuppi on vielä tallessa jos sitä vielä joskus kokeilisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 18:05"]

Nyt olisi hyvät kuppien käyttäjät hyvät neuvot kalliit. Tiedän, että kupin käyttö vaatii opettelua ja kärsivällisyyttä, mutta kyllä minulla meinasi lentää koko hökötys roskiin heti eka päivän jälkeen. Ostin pienen koon kupin ja olen ihan aikuinen nainen, enkä neitsyt. Kuppi oli tosi vaikea saada ensin sisään, mutta kannutaittelulla se meni helpommin. En kuitenkaan saanut sitä aukeamaan kunnolla ja jo kohta roiskui yli.  En käsitä miten sitä voi pyöräyttää, kun ei siitä saa otetta kunnolla, eikä tosiaankaan pyöri yhtään mihinkään. Toisella kerralla sain kupin menemään perustaittelulla vaikkakin tuli nipisteltyä itseä alapäästä ja revittyä vähän karvoistakin. Yöksi laitoin kupin ja tunnustelin, että se on varmasti auki, mutta olipas lakanat veressä kun aamulla heräsin klo 04.00, eikä kuppi ollut täynnä. Kyllä otti päähän. Miten voi olla varma, että kuppi ei falskaa, jos en saa selvää onko se auki vai ei?  Enpä muista, että olisin koskaan omaa toosaa näpelöinyt näin paljon yhden päivän aikana. Sottaista puuhaa ja melko vaivalloista ja kivuliastakin ja lopputulos paskaa. Olen siis luovuttanut tältä erää, mutta kuppi on vielä tallessa jos sitä vielä joskus kokeilisi.

[/quote]

En minäkään ole koskaan saanut kuppia "pyörimään". Pyöräytän sormea niin että tunnen kupin olevan aukinainen, eikä esim. toiselta sivulta lytyssä. Itsellä se jää aina samalta puolelta lyttyyn, jos jää. Tässä on tullut opittua vähän omaakin anatomiaa esim. kohdun napukan osalta, että se varmasti menee kupin sisään. Jos kuppi jää osittain ruttuun, tulee ohivuotoja. Olen siis laittanut kupin sisään ja tunnustellut että aukesiko. Jos ei, vedän kuppia hieman alas jotta se aukeaa ja samantien painan sitä takaisin ylös päin jolloin se ei jää liian alas.

En kyllä vaihtaisi kuppia enää takaisin, mutta onhan siinä sellaiset alkuhankaluudet jotta oppii vähän omaa kehoaan. Itselläni on sen verran sopivaa tuo vuoto, että tyhjennän kupin aamulla ja illalla.

Vierailija
64/140 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kyllä tuntee ihan selkeesti, onko kuppi kunnolla auennut. Auennut kuppi tuntuu alapuolelta sileältä ja pyöreältä eikä pimpassa juuri miltään. Rutussa oleva kuppi painaa emättimen seiniä eikä pyöri. Pyörittämällä voi todeta sen, että kuppi on auki. Joskus on tosi vaikea saada kuppia aukeamaan kunnolla, varsinkin niukempina päivinä. Ulospäin vetäminen saattaa auttaa, alipaine asettuu oikein ja kuppi liukuu oikealle paikalleen. 

Tuohon yhteen viestiin viitaten, mä en voi millään tajuta, miten pieni vehje pitää miehellä olla, että se kupin kanssa vaivattomasti mahtuu sisään yhtä aikaa. Yhdyntä ei mulle tulis mieleenkään kupin ollessa paikoillaan, kuten ei menkkojen aikana muutenkaan. Suuseksi sen sijaan onnistuu hyvin - pimppa on kupin ansiosta ulkopuolelelta täysin veretön, hajuton ja siisti. 

Vierailija
65/140 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään samaa ongelmaa; parin vuoden käytön jälkeen melkein jokaisten kuukautisten jälkeen on "hiivainen olo"? Eli muutamana päivänä sellaiset fiilikset, kun olisi hiiva iskemässä. Menee kyllä itsekseen ohi, mutta todella inhottavaa. Johtuukohan edes kupista, vai onkohan minulla joku kuukautisten jälkeen puhkeava kestohiiva? :D

Muuten yksi parhaimmista ostoksista. Meni pari kiertoa, että oppi ketterästi asettamaan ja tyhjentämään kupin, mutta sen jälkeen vain positiivista sanottavaa :)

Vierailija
66/140 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole negatiivista sanottavaa. Olen käyttänyt 6 vuotta.

Vierailija
67/140 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 18:48"]

Tuohon yhteen viestiin viitaten, mä en voi millään tajuta, miten pieni vehje pitää miehellä olla, että se kupin kanssa vaivattomasti mahtuu sisään yhtä aikaa. Yhdyntä ei mulle tulis mieleenkään kupin ollessa paikoillaan, kuten ei menkkojen aikana muutenkaan. Suuseksi sen sijaan onnistuu hyvin - pimppa on kupin ansiosta ulkopuolelelta täysin veretön, hajuton ja siisti. 

[/quote]

Kokeilin synnyttämättömänä parikymppisenä työntää tämän http://www.kaalimato.com/catalog/Freezy%20Stiffs_p_5802.html pimpuliini (ison) kuukupin kaveriksi. Mahtui oikein hyvin, eikä ole ollut ongelmia penistenkään kanssa, eikä edes kondomi ole hajonnut. Vinkki: naisen tulee olla kiihottunut ;)

- ei tuo jonka viestiä ihmettelit, mutta kerroinpa kuitenkin

Vierailija
68/140 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se isompikaan koko ei riitä mulle runsaimpiin päiviin, silloin käytän suosiolla myös sidettä :D mutta muuten ei mitään pahaa sanottavaa. Suosittelen! No jollain eksoottisemmalla matkalla kertakäyttöiset suojat voi olla käytännöllisempiä, mutta noin muuten.

Vierailija
69/140 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevä ja helppo. Ekan kerran kun käytin niiin meni heti paikoilleen niin että unohdin koko värkin iltaan saakka. Ja muuten ei tartte poistella paisi jos käy köntsällä ;)

Vierailija
70/140 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala kapistus. Heitin roskiin.

Vierailija
71/140 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni ruokahalu

Vierailija
72/140 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:05"]Meni ruokahalu[/quote]

Kaivoit keskustelun, johon on viimeksi kirjoitettu melkein vuorokausi sitten, kertoaksesi vain tämän?

Vierailija
73/140 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että supervanha ketju on tämä... Mutta pakko silti kommentoida. Aloitin käyttämään kuukuppia 15 vuotiaana, onneksi. Olisi pitänyt jo aiemmin. Lueskelin tätä ihan huvin vuoksi ja huomasin monella ongelman julkiset vessat/mökit/muu outo paikka. Miksette osta Luneten kuukuppipyyhkeitä (tai kuppipyyhkeitä ne kai virallisesti ovat)? Itsellä on aina pari niitä laukussa, tosi käteviä. Lisäksi niiden kanssa huolellinen puhdistus pesun jälkeen käy keittämisen korvikkeena. :) Pyyhkeet ovat varmasti jonkun mielestä hintavasta päästä, mutta tuskin joudut joka kuukautisten aikaan olemaan julkisessa vessassa (jossa ei ole hanaa) useita kertoja. Itse olen jäänyt puhdistuspyyhkeisiin täysin koukkuun niitä ensimmäisen kerran käytettyäni. Lisäksi kirkas kuppi tulee todella kirkkaaksi, kun "pesee" sellaisella pyyhkeellä! 

Vierailija
74/140 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kätevä keksintö. olen käyttänyt jo yli 5 vuotta kuukautiskuppia. the moon cup on mielestäni isompi kuin lunette ja pysyy minulla hyvin paikallaan. lunette tippui wc pönttöön kun pinnistin wc käynnillä. eipä tarvitse herätä verisistä lakanoista eikä nukkua pyyhkeen päällä. uimahalliinkin voi vain mennä eikä tartte miettiä mitään. helpointa on mennä tyhjentämään suihkuun kyykyssä.

Vierailija
75/140 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hankaluus on vedettömissä vessoissa kuukupin tyhjennys. Eli mökkireissuilla en voi kuukuppia käyttää.

Minulla on tapana aina tyhjennyksen yhteydessä huuhdella kuukuppi alapesusuihkulla puhtaaksi ja sitten vasta laittaa paikoilleen. Ja vielä kuukupin asetuksen jälkeen suihkautan alapääni puhtaaksi, sillä muutoin pikkarit vereentyy.

Vierailija
76/140 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin niin käyttää kuppia, mutta ei vain onnistu. Kokeiltu on monet kerrat ja aina yhtä epäonnistuneesti. Kuppia on todella vaikeaa ja jopa kivuliasta tunkea sisään, vaikka olen se oikeaoppisesti taitellut. Vuoto hulahtaa ohi melkeinpä välittömästi, eli luultavasti kuppi ei aukea kunnolla. Poistaminen on se kaikkein vaivalloisin osa, en saa kupista minkäännäköistä otetta, lisäksi on kivuliasta tunkea sormia toosaan ihan kunnolla, jotta saisi kupin pois. Inhoan tamponeja ja rättejä, mutta minkäs teet. Kuppeilu ei vain onnistu.

Vierailija
77/140 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kauhean paha miinus, mutta ärsyttää silti:

Kun kupin tyhjentää vessanpönttöön, verijäljet pöntön pohjasta eivät koskaan lähde yhdellä huuhtelulla, vaan se täytyy tehdä useamman kerran tai sitten putsata pönttöä vessaharjalla. Tämä tuntuu jotenkin kiusalliselta kylässä tai yleisissä vessoissa, jos oven takana on jonoa. Kupin puhdistaminen ja takaisin asettaminen myös kestää aina jonkin aikaa.

Vierailija
78/140 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:21"]

Ei ehkä kauhean paha miinus, mutta ärsyttää silti:

Kun kupin tyhjentää vessanpönttöön, verijäljet pöntön pohjasta eivät koskaan lähde yhdellä huuhtelulla, vaan se täytyy tehdä useamman kerran tai sitten putsata pönttöä vessaharjalla. Tämä tuntuu jotenkin kiusalliselta kylässä tai yleisissä vessoissa, jos oven takana on jonoa. Kupin puhdistaminen ja takaisin asettaminen myös kestää aina jonkin aikaa.

[/quote]

Tipauta pönttöön yksi pala vessapaperia kellumaan ja tyhjennä sen päälle, niin verijälkiä ei yleensä jää :)

Vierailija
79/140 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin kuppia muutama vuosi sitten, mutta se jäi lähinnä vaivalloisuuden takia. Monet eivät koe kuppia vaivalloisena, mutta minulle se oli sitä. Kuukautiseni ovat runsaat parin ensimmäisen päivän ajan, joten kuppia joutui tyhjentämään koko ajan. Muuten tässä ei mitään, koska olen tottunut esim. tamponiakin vaihtamaan ensimmäisten päivien aikana ainakin 2 h välein.

Mutta. Kuukupin sottaisuus ja muutenkin tyhjentämisen kanssa ährääminen oli todella rasittavaa. Koko operaatiossa kestää kauan, ja varsinkin jos on kovat kivut samalla, ei hirveästi huvita alkaa kaivelemaan alapäätä sen kummemmin. Ja mitä monet ovat tässäkin ketjussa maininneet, ei kuppia kyllä pysty käyttämään ilman hyviä hygieniaoloja. Kädet on veressä ja kuppi olisi mukavaa päästä huuhtelemaan, ennen kuin sen laittaa takaisin sisälle. Eli itse en koe kuppia kovin kätevänä esim. matkoilla tai muuten yleisissä vessoissa, tai jos muuten ei ole esim. lavuaaria tai muita huuhtelumahdollisuuksia lähellä.

Mutta plussana voisin sanoa, että niukemman vuodon päivinä on kyllä ihan kätevä. Ei tunnu miltään sisällä, eikä sitä tarvitse sen kummemmin miettiä. Ja ekologisuus on suuri plussa.

Voisihan sitä kyllä itsekin alkaa kuukautisten loppupuolella taas käyttää. Jotenkin vaan kyllästyin siihen ähräämiseen silloin viimeksi.

Mutta en siis kyseenalaista ollenkaan sitä, että jotkut ylistävät kupin maasta taivaisiin. Minua oikeastaan harmittaa, että se ei minulle sopinut niin hyvin, koska en ole järjettömän suuri tamponien fani ja siteitä varsinkin inhoan.

Hemmetin kuukautiset. :)

Vierailija
80/140 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonks suurimman kupin tilavuus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän