Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla sellaisia ruokia, mitä ET syö, vaikka tarjottaisiin?

Vierailija
11.09.2011 |

Itse syön kyllä kohteliaisuus syistä myös sellaisia ruokia, joissa on jotain mille olen allerginen, vaikka kärsinkin seuraukset myöhemmin.

Mutta näitä ruokia en saa alas, vaikka mikä olisi;

-Mikä tahansa sieni ruoka. Puistatus. Meidän isä RAKASII sieniä ja se ryöppäämisen löyhkä. Hyi saamari, koko talo lemusi sen jälkeen.

-Ruispuolukkapuuro. Se haju ja maksu ja koostumus. Juu ei kiitos. Koulussa tuosta sai tarpeekseen.

-Veriletut ja muut veriruuat. Se haju on jo kuvottava.

-Maksalaatikko (ja varsinkin rusinallinen!). Juu, ei kiitos.

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin maistaisin mitä tahansa ruoaksi luokiteltavaa, mikäli se on oikein kypsennettyä ja vaaratonta :)

Siinä onkin sitten vain mielikuvitus rajana, eli ihan kaikkea metsästä, merestä, ilmasta jne!

T. Ei-niin-ronkeli Herkkusuu.

Vierailija
102/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellä olikin sammakonreidet j aosterit, lissän vielä etanat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikään niistä ei taida olla sellainen että en "pakon" edessä söisi, ts. söisin pienen annoksen jos olisi vaikka kutsuttu syömään ja tarjolla olisi jotain inhokkiruokaani.

Monia "ällötyksiä" kuten sammakoita ja etanoita olisin valmis syömään, mutta esim. hapansilakka, mädätetty hai, elävät toukat ja hyönteiset jäisivät syömättä, samoin varmaan haggis ja kaikki mikä on tehty aivoista tai silmistä (mutta esim. kalansilmät kokonaisessa kalassa ei haittaa).

Vierailija
104/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikään niistä ei taida olla sellainen että en "pakon" edessä söisi, ts. söisin pienen annoksen jos olisi vaikka kutsuttu syömään ja tarjolla olisi jotain inhokkiruokaani.

Monia "ällötyksiä" kuten sammakoita ja etanoita olisin valmis syömään, mutta esim. hapansilakka, mädätetty hai, elävät toukat ja hyönteiset jäisivät syömättä, samoin varmaan haggis ja kaikki mikä on tehty aivoista tai silmistä (mutta esim. kalansilmät kokonaisessa kalassa ei haittaa).

Vierailija
105/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos kysymys on jostain seisova pöytä -tyylisestä asetelmasta jossa on helppo olla ottamatta jotain.

On paljon ruokia joista en erityisesti pidä, mutta tarvittaessa kyllä syön vähän ja sitten yritän siirrellä loppua ruokaa lautasella niin että näyttäisi kuin olisin syönyt enemmänkin. Yleensä suurin ongelma on että ruoka on mautonta ja rakenteeltaan huonoa, esim. ylikypsää.

Vierailija
106/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lipeäkalaa, lanttulaatikkoa ja KAHVIA!

Jos on ihan pakko niin voin ottaa näön vuoksi kupillisen kahvia, laitan paljon kermaa ja sokeria ja unohdan sen sitten... Näin tein presidentin virka-asunnolla, 99 kertaa sadasta ilmoitan etten juo kahvia!

Vierailija
107/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksennan helposti. musta on ihan kohteliasta säästää siltä havainnolta pöytäkumppanit.

en syö silakkaa, muikkuja, veriruokia, sisäelimiä, camemberg-juustoa, suurta lohkaretta sinihomejuustoa (murut tms. menee muun ruuan seassa), raakaa lihaa

Vierailija
108/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monella.En voi vaan ymmärtää aikuisia ihmisia, jotka eivät vaikkapa kylässä voi syödä jotain.Että pitää kokonaan kieltäytyä.Ja allergiat ovat eriasia.Mielestäni moukkamaista.

Vierailija
109/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis vegaani. Hunajaa sisältäviä ruokia voin syödä, jos ne on esim. laitettu juuri minua varten, ja laittaja ei ole vain huomannut ajatella, että hunajakin on eläinkunnan tuote. En siis halua turhaan loukata jos joku on tosissaan nähnyt vaivaa.

Tätä ongelmaa tosin ei tule vastaan kovin usein. Aika usein törmää "olkoon syömättä jos ei kelpaa"-ajatteluun. Niin, onhan se kauheaa nirsoilua, kun ei eettisistä syistä halua syödä lihaa ym.

Vierailija
110/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni kaikkea muuta olen saanut edes vähän alas mutta kahvi on kyllä se ehdoton ei. Pidän jopa kahvin tuoksusta mutta se maku vaan on niin kamala. Ja ei tosiaan auta vaikka olisi cappuccino, kahvilta se silti maistuu.

Sinihomejuustoa en kyllä syö jos ei ole pakko. Oliiveja ja varsiselleriä yritän myös vältellä ja sisäelimiä. Ja kypsennetty kaali on myös yök mutta sitä olen vähän oppinut sietämään.

Sen sijaan pidän kovasti mustamakkarasta ja etanoista ja joistain simpukoista. Ja varsinkin isoista katkaravuista ja mustekalasta ja sellaisista.

Vierailija
111/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis paistettuna tai keitettynä. En tiedä mistä johtuu, mutta ylös tulee.

Vierailija
112/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa inhokkiruokia ei ole. Kaikkea syön. Ennen inhosin pinaattikeittoa, kesäkeittoa, joskus kalakeittoa.. Mutta nyt laskee ihan kaikki. Pinaattikeitosta on tullut herkkuakin. Jos ruoka on hyvin tehty niin kyllä se sitten on hyvää.

Oli pitkä aika kun inhosin myös oliiveja, mutta en enää.

Vierailija
113/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ihmisiä, joilla on allergia ja eivät syö sen takia jotain, mut muuten ärsyttää todella paljon ihmiset, jotka eivät "huvikseen" syö jotain ruokia.

Minä olen lapsenikin opettanut syömään hyvin paljon erilaisia ruokia ja he ovat niihin tottuneet.

Kun tulee vieraita, rasittaa todella paljon, et yks sanoo, mä en voi syödä tota ja toinen ei voi syödä sitä ja kolmas on tietenkin jo allerginen jollekin...

En minäkään kotona laita ruokia, jotka eivät mitään mieleistä ruokaa ole, mutta kyllä minä vieraassa paikassa ollessani pakotan itseni syömään kaikkea, mikä vaan on ruoaksi kelpaavaa. Pilaantunut ruoka on toinen asia.

Vierailija
114/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain ja ainostaan h:tin typerää.

Vierailija
115/131 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on kummallista, jos ihminen ei itse saa päättää mitä syö ja mitä ei. En todellakaan näe ongelmaa siinä, jos tietoisesti jättää joitain ruoka-aineita syömättä tai kokonaan ottamatta. Buffet-tyyppinen tarjoilu on siinä mielessä ideaalinen, että sen annoksensa saa tosiaan koota ihan omien mieltymysten mukaan, jolloin ruokahetkestäkin tulee oletettavasti positiivinen kokemus.

Kaikkien ei mielestäni pidä pitää kaikesta. Kaikki tuskin haluaisivat sinapinkeltaisia kaapinovia keittiöön, mutta harva alkaa haukkua sellaisia ihmisiä moukiksi, lapsellisiksi tms., jotka niistä kieltäytyvät. Kaikkeenhan tottuu kuitenkin, ei niitä ovia tarvitse katsoa kuin keskimäärin 7-10 kertaa, niin jo näyttävät hyviltä. ;)

Allergioita minulla ei ole, mutta syömättä jätän mieluusti kaikki ravut, etanat, simpukat yms. Kalaa syön kyllä, tosin lähinnä niitä perinteisiä lohta ja siikaa. Silakat ja sillit, yms. suolaiset kalat eivät hivele makunystyröitäni ja jätänkin ne nykyään maistamatta vallan.

Sienten rakenteesta en pidä yhtään. Voissa paistetut kanttarellit tuoksuvat äärimmäisen hyvältä, mutta usean maistamiskerran jälkeen ne eivät vieläkään etene suustani mahalaukkua kohden ilman "taistelua". Herkkusienet esim. pizzassa ovat sitkeitä ja limaisia, joiden syöminen aiheuttaa yökkimistä.

Yleensäkin epämieluisan ruoan suuhunlaittaminen aiheuttaa kakomisrefleksin, jota onkin sitten todella hienoa yrittää peitellä jossain illanistujaisissa, koska kaikkea pitää syödä, ettei vaan ole moukka!

Maistelen kyllä uusia ruokalajeja avoimesti, mutta en väkisin pakota itseäni syömään yhtään mitään. Jos jokin ei uppoa, niin se ei uppoa. En koe jääväni mistään paitsi, vaikka en rapuja, etanoita, simpukoita, sienisalaattia, kurpitsasalaattia, mätiä, selleriä, sieniä yms. ruoka-aineita syökään.

Vierailija
116/131 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vesimeloni (joskus pienenä sairastin oksennustaudin ja söin sillon just vesimelonii nii....yöh.. Oksennus tulee.)

-rusinat(sama ku yllä. Oon kyl hiljalleen oppinu taas syömää mut ei se kyl mikään makuelämys oo..)

-kiivit(nyt puhun ihan totta ku sanon et mun oksennus maistuu ihan kiiville nii en tajuu mikä ihmisiä viehättää siitä hedelmässä!)

-punanen liha(tää ei oo mikää eettinen syy. On vaan jäänne mun syömishäiriöstä joka alko siitä että kieltäydyin syömästä lihaa koska mun piti tehä koirille isillä ruoaks puolikas sian pää. Se oli kauheeta ku siinä näky kaikki karvat ja silmä ja kaikki..hyi yäk. Nykyään en vieläkää syö sitä koska se haju on hirvee mun nenään edelleen)

-kanankoivet(taas jäänne syömishäiriöstä, en siedä ajatuksii siitä et se on oikeesti ollu joskus elävä ja et siinä on luut..)

-kaikenmaailman sisäelimet

-kaali- ja porkkanaraasteet(koulussa niitä tyrkytettiin viiden elämän verran)

on niitä varmaa lisääki mut ei tähän hätään tuu mielelen... En oikeesti oo kyl mitään nirso ruoan suhteen:D

Vierailija
117/131 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vesimeloni (joskus pienenä sairastin oksennustaudin ja söin sillon just vesimelonii nii....yöh.. Oksennus tulee.)

-rusinat(sama ku yllä. Oon kyl hiljalleen oppinu taas syömää mut ei se kyl mikään makuelämys oo..)

-kiivit(nyt puhun ihan totta ku sanon et mun oksennus maistuu ihan kiiville nii en tajuu mikä ihmisiä viehättää siitä hedelmässä!)

-punanen liha(tää ei oo mikää eettinen syy. On vaan jäänne mun syömishäiriöstä joka alko siitä että kieltäydyin syömästä lihaa koska mun piti tehä koirille isillä ruoaks puolikas sian pää. Se oli kauheeta ku siinä näky kaikki karvat ja silmä ja kaikki..hyi yäk. Nykyään en vieläkää syö sitä koska se haju on hirvee mun nenään edelleen)

-kanankoivet(taas jäänne syömishäiriöstä, en siedä ajatuksii siitä et se on oikeesti ollu joskus elävä ja et siinä on luut..)

-kaikenmaailman sisäelimet

-kaali- ja porkkanaraasteet(koulussa niitä tyrkytettiin viiden elämän verran)

on niitä varmaa lisääki mut ei tähän hätään tuu mielelen... En oikeesti oo kyl mitään nirso ruoan suhteen:D

mozzarellajuusto! Oksennustautia edeltävänä iltana söin joskus mozzarellapizzaa ja se oli oikeen mukavaa sitte seuraava yö oksentaa sitä pizzaa ulos aina muutaman tunnin välein.. On muute nykyään löytää mulle kelpaavaa pizzaa ja pizzeriaa koska kaikki käyttää mozzarellajuustoa! Onneks on apetit tonnikala-pizza jossa ei oo mozzarellaa.... Mut olis kiva saada joskus vähän vaihteluuki...

Vierailija
118/131 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monella.En voi vaan ymmärtää aikuisia ihmisia, jotka eivät vaikkapa kylässä voi syödä jotain.Että pitää kokonaan kieltäytyä.Ja allergiat ovat eriasia.Mielestäni moukkamaista.

Ja yrittäppä lähteä ulos syömään näiden nirsoleiden kanssa...

joka syö ihan jokaista ruokaa mitä lautasella nenän eteen kannetaan. Vai väitättekö että ilolla pistelisitte suuhunne Madventuresissa näytetyn apinan aivot-evään tai kujakoirasta tehdyn ruoan?

Sori vaan että nauran...

naura vaan ;)

Mutten usko, että suomessa moista saisi eteensä missään ja siinä kohin kieltäytyminen olisi varmaan ihan ymmärrettävää monille.

Ja kuten itse jo sanoin; Jos ruoka olisi vaaratonta ja oikei kypsennettyä, niin kyllä mä vaan ainakin maistaisin! Että Vuh vuh! :D

-61-

apinan aivoista kieltäytyminen ois jotenkin hyväksyttävämpää kuin esim. silakoista tai sinihomejuustosta? Mikä sinä olet sanomaan että sinun mielipiteesi on oikea?

että nuo apinanaivot ei kenties kuulu jokaisen ruokapöytään, eikä niitä ole koskaan tarvinnut kenenkään syödä. Ja kuten jo sanoin, tuskin tuollaista tulisi vastaan jos lähdet ulos syömään suomessa.

Se on mun mielipide, ei se siitä oikeaa tee, mutta olen varma, että moni on kanssani samaa miesltä. ja kyllä mä itse voisin sitäkin maistaa ;)

Vierailija
119/131 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan maksalaatikko, maksamakkara ja maksapihvit on herkkuja, mut se kastike...hyiii!En tiedä mikä siinä on, mut se hajukin etoo.

Vierailija
120/131 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain apinan-aivosapuskaa tai käärmekeittoa, ei siihen kuole. En ole millekään edes allerginen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän