Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sulla sellaisia ruokia, mitä ET syö, vaikka tarjottaisiin?

Vierailija
11.09.2011 |

Itse syön kyllä kohteliaisuus syistä myös sellaisia ruokia, joissa on jotain mille olen allerginen, vaikka kärsinkin seuraukset myöhemmin.

Mutta näitä ruokia en saa alas, vaikka mikä olisi;

-Mikä tahansa sieni ruoka. Puistatus. Meidän isä RAKASII sieniä ja se ryöppäämisen löyhkä. Hyi saamari, koko talo lemusi sen jälkeen.

-Ruispuolukkapuuro. Se haju ja maksu ja koostumus. Juu ei kiitos. Koulussa tuosta sai tarpeekseen.

-Veriletut ja muut veriruuat. Se haju on jo kuvottava.

-Maksalaatikko (ja varsinkin rusinallinen!). Juu, ei kiitos.

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain niistä ruuista, jotka aiheuttavat mielestäni kohtuuttomia terveydellisiä ongelmia.

Vierailija
82/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisen pitää voida syödä mitä tarjotaan, vaikkei kotona kaikkea laittaisikaan. Vähän selkärankaa... ja käytöstapoja, kiitos.

Monet täällä luetelluista inhokkiruoista on oikeasti todella mietoja maultaan ja sellaisia, jotka puhtaasti ajatuksen tasolla ällöttää joitain nirsoilijoita. Ja muutenkin tutkimusten mukaan ruokia maistelemalla niihin tottuu 7-10 kerrassa. Ei ole paljon aikuiselta ihmiseltä vaadittu, että opetellee syömään kaikkia ruokia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin suurimman osan annoksesta.

Ne mitkä ei ehkä helposti onnistuisi on nää eksoottisemmat jutut, kuten jotain toukkia, lehmän pötsiä, apinan aivoja, jne.

Vierailija
84/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Sianliha

-veriruoka

-sisäelimet

Vierailija
85/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai noita puolukkapuuroja tai verilettuja nyt missään joudu edes syömään

Vierailija - 11.09.11 01:52 (ID 13385275)

Puolukapuuro on edelleen herkkuani, verilettuja en mitenkään pystyisi syömään enää. Inhokkini ovat sisäelinruuat, joista nyt maksa lähinnä on sellasta, jota joskus jossain on tarjolla ( ja jota en syö ).

Muita, mistä kieltäydyn:

Lipeäkala

Kurpitsasalaatti

Kuivakakut

Ylimakeat kakut tms.

Jäätelöt, jossa on möykkyjä ( esim. suklaan paloja seassa )

Jugurtti, jossa on klömppejä ( pahin: kuivettuneet ananasklömpit )

Liha, jossa on jänteitä ( siis yhtään - ja melkein kaikissa lihoissa niitä on )

Brassilehmän liha

Häkkikanalan kanamunat

Metripizzat (yms järkyttävä einespa*ka)

Vierailija
86/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin tutkimusten mukaan ruokia maistelemalla niihin tottuu 7-10 kerrassa. Ei ole paljon aikuiselta ihmiseltä vaadittu, että opetellee syömään kaikkia ruokia!

Ei niissä luvata, että jokainen tottuu 7 - 10 kerrassa makuun. Niissä sanotaan, että KESKIMÄÄRIN 7 - 10 kertaa riittää totuttamaan (minä kylläkin olen lukenut, että se on keskimäärin 25 kertaa).

Keskimääräisyys tarkoittaa sitä, että jotkut oppivat kerrasta tai parista, joillain menee taas keskimääräistä enemmän maistamiskertoja. Ja joillain oikein äärimmäisillä ihmisillä menee vaikka 300 maistamiskertaa, ennen kuin makuun tottuu.

Ja mun täytyy kyllä sanoa, että tulee heti mieleen paljon ruokia, joita en elämässäni ole vielä syönyt 300 kertaa, vaikkapa hummeria en ole kovin monta kertaa syönyt.

Vierailija
87/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriruuat

Sienet

Homejuusto

Maksaruuat

Sipuli (sipulijauhe on ok! Samoin valkosipuli)

Noita en vaan saa alas + mulla on liuta allergioita.

Mutta tykkään kuitenkin kielestä, äyriäisistä jne. Ostereita tai simpukoita en ole koskaan maistanut eli niistä en osaa sanoa juuta enkä jaata.

Vierailija
88/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sienisalaatti (muussa muodossa sienet menee ja jopa niistä pidän ja poimin jne)

salaatit joihin sotkettu valmiiksi jotain kermaviiliä tai majoneesia

hillosipuli

maitopohjaiset keitot (varsinkin kesäkeitto)

borshkeitto

Aikuisiällä olen vähitellen opetellut hillitsemään reaktiota niin että pystyn näitä inhokkeja maistamaan. Mun mielestä nirsoilu antaa aikuisesta ihmisestä todella sivistymättömän kuvan. Keittojen ja hillosipulin kanssa on tapahtunut edistystä (pystyn maistamaan, en syömään), mutta varsinkin tuo sienisalaatti aiheuttaa kyllä välittömän kakomisrefleksin. Onneksi sitä ei nykypäivänä kovin usein ole tarjolla (tai ainakin esillä niin että sen voi huomaamattomasti jättää ottamatta).

Vierailija
89/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- raparperia missään muodossa, iljettävän limaista ja säikeistä

- purjo, maistuu pahalta ja on koostumukseltaan samantyyppinen kuin raparperi

- puolikypsää tai puoliraakaa lihaa eli haluan pihvit tms. aina kypsänä

- vaniljajääteloä tai jäätelöä, jossa on suklaa"hippusia", jotka ei sula suussa

Muuten kyllä taitaa upota kaikki

Vierailija
90/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lihaa

- kahvia

- silakoita, vaikka muuta kalaa syönkin

- sipulia

- popcornia

Vierailija
91/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän kuuluu mm. maksa, munuaiset, sydän jne.

En myöskään syö verestä tehtyjä ruokia, kuten verilettuja, lukuunottamatta (Tapolan) mustaamakkaraa.

Sen sijaan pidän kovasti sienistä ja äyriäisistä.

Vierailija
92/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noukin useimmiten aina varsisellerin palaset pois esim. salaatista.

Tähän kuuluu mm. maksa, munuaiset, sydän jne. En myöskään syö verestä tehtyjä ruokia, kuten verilettuja, lukuunottamatta (Tapolan) mustaamakkaraa. Sen sijaan pidän kovasti sienistä ja äyriäisistä.

Vierailija
93/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mannapuuro. Maistoin miehen siskon kotona pari kuukautta sitten, viimeksi olen maistellut lapsena mummolassa, edelleen maistui yhtä pahalta ja oksennus kävi kurkussa. Ja päätin etten enää vaivaudu edes kokeilemaan.

- sipulin palaset perunamuusissa.

- sienet kaikissa muodoissaan

Lisäksi on jotain mitä en ole ikinä maistanut enkä maista. Etanat, sammakonreidet ja äyriäiset. Onneksi niitä ei koskaan tarjota meidän tuttavapiirien illanistujaisissa.

Vierailija
94/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin luumukiisseli

Vierailija
95/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aspaartaamilla ja pansuolalla pilattu. Maistan niiden maun heti ja on todella vastenmielinen tunne suussa:(

En pidä myöskään munuaisista, mahalaukusta ym. haisevista elimistä. Maksaa syön.

Muuten lienen lähes kaikkiruokainen

Vierailija
96/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tietenkään niitä ruokia, joille olen allerginen.

Vierailija
97/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolukoita. Tuoresuolattua lohta, enkä äyriäisiä.

Vierailija
98/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen valitettavan ronkeli. Ihailen ihmisiä, jotka tykkäävät mistä tahansa ja syövät suunnilleen kaikkea, mutta itseltä niin moni ruoka ei mene alas, että hävettää..sitten pitää vaan vaikeana kiemurrella ja sanoa ei kiitos. Onneksi tuttavat ja sukulaiset suunnilleen muistavat rajoitukseni ja tarjoavat läsnäollessani perusruokia.

Vierailija
99/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sipulia, hillosipulia, äyriäisiä, katkarapuja, rapuja yms, selleriä, kotikaljaa, lohileipiä enkä keitettyjä nakkeja.

Vierailija
100/131 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos joku sitä minulle ainoana ruokana tarjoaa syön sitäkin, vaikka en koskaan ole edes maistanut niin hirveä on löyhkä.

Ja juuri tuollainen en syö sipulia tai purjoa, jota kyllä varmasti tulee vastaan ja jokainen syö, jos jossain muualla syö kuin kotona kotitekoista ruokaa. Tuollainen on nirsoilua joka ei ole aikuisen ihmisen käytöstä vaan naurettava tapa.