Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla sellaisia ruokia, mitä ET syö, vaikka tarjottaisiin?

Vierailija
11.09.2011 |

Itse syön kyllä kohteliaisuus syistä myös sellaisia ruokia, joissa on jotain mille olen allerginen, vaikka kärsinkin seuraukset myöhemmin.

Mutta näitä ruokia en saa alas, vaikka mikä olisi;

-Mikä tahansa sieni ruoka. Puistatus. Meidän isä RAKASII sieniä ja se ryöppäämisen löyhkä. Hyi saamari, koko talo lemusi sen jälkeen.

-Ruispuolukkapuuro. Se haju ja maksu ja koostumus. Juu ei kiitos. Koulussa tuosta sai tarpeekseen.

-Veriletut ja muut veriruuat. Se haju on jo kuvottava.

-Maksalaatikko (ja varsinkin rusinallinen!). Juu, ei kiitos.

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit ihmetellään kun lapset on nirsoja. Tätä listaa lukiessa voin vaan todeta että ei parane aikuisten valittaa lasten nirsoudesta,jos itse ovat samanlaisia. Täälläkin koko ajan haukutaan lapsia,jotka eivät syö kaikkea. Listaanpa minäkin en syö mielellään katkarapuja,muut menee osa paremmalla ruokahalulla,osa vähän tökkien,mutta kylässä jne syön aina tarjoillun ruoan. ravintolassa voin jotain jättää,jos ei maistu. Kylässä nirsoilua en ymmärrä!

Vierailija
122/131 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka niitä olisi tarjolla presidentin vastaanotolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin on tarjottu munuaisia tai aivoja. Voisi olla, että tökkisi - tai sitten ei.

Vain allergiaa aiheuttavat joudun jättämään väliin, vaikken niihin kuolisikaan. Esim. omena aiheuttaa kuitenkin sen verran voimakkaan reaktion, etten halua viettää vierailua keskittyen omena-kutinaan. Sen jätän pois jos mahdollista. Tai jätän syömättä ko. ruoan.

En tee allergioistani numeroa, onneksi ne on aika vähäisiä kuitenkin.

Kotosalla jätän syömättä aika moniakin ruokia/aineksia. Mutta sitähän tässä ei vissiin kysytty? Enkä nyt ala luettelemaan mitään apinanaivoja tai eläviä toukkia, niitä ei yleensä tarjoilla Suomessa, enkä tiedä miten suhtautuisin niihin.

Ja kyllä, joskus ärsyttää aikuisten ihmisten nirsoilu. Kerran nuorempana olin reissussa suurkaupungissa sellaisen ihmisen kanssa, jolle kelpasi vain McDonalds. Siis ei edes mikään muu pikaruokaketju, saati sitten paikallisemmet pöperöt.

Vierailija
124/131 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole ET koskaan käynnyt ruokailemassa!

Mitähän mahtais syödä? ;D

Vierailija
125/131 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nyt vaan ihan oikeasti tarvitsevat enemmän maistelukertoja kuin toinen! Esim. yksi meidän lapsista on vieläkin sellainen, että on todella epäluuloinen kaikkea uutta kohtaan ja ruoka pitää laittaa selvästi esille (=salaatti erikseen omaan nurkkaan, perunat toiseen nurkkaan ja kastike siihen väliin tms.). Mutta sitkeästi vaan maistatetaan niitä ruokia.

Kolme muuta lasta syövät mitä nenään eteen laitetaan.

Mutta sitten itse asiaan..

Jos jätetään allergiani pois luvusta, niin mun "lista", joita en syö.

-Sekametelisoppa (siis se luumu-hedelmä kiisseli, mitä tarjoillaan jouluna).

-Sienet.

-Maksaruuat.

-Kaalilaatikko + -kääryleet.

-Limaiset puurot (riisipuuro, kaurapuuro jne.), vaikka muuten tykkäänkin puuroista jne. ja meillä on usein ohra-, riisi- ja mannapuuroa lounaaksi. Mutta joskus esim. kaurapuuro on sellasta liisteriä, että huh huh.

-Veriletut.

-LÄMPIMÄT juomat (tee, mehu, kaakao ja kahvi).

-Puolukat.

-Tuuvinki (imelletty perunalaatikko).

-KOOKOS.

-Voileipäkakku.

Ja olen noita monta kertaa maistanut noita ruokia vuosien varrella, mutta kun ei mene, niin ei mene. Minkäs sille voi.

Ja näitä ruokia voin ottaa kohteliaisuudesta, vaikken niin tykkää.

-Täytekakku (enpä ole vielä maistanut onnistunutta kakkua, yleensä ne kakut on ylikosteita tai sitten se kerma lösähtänyt tms.

-Pulla.

-Kuivakakut.

Mutta suurintaherkkuani on mm. riista (esim. hirvi, NAM), äyriäiset (mitä isompi katkarapu, sen parempi), ravut + kalat eri muodossa.

Ensin paasaat että kaikki oppii syömään kaikkea kunhan vain tarpeeksi sitkeästi maistelee ja sitten listaat yhden pisimmistä listoista ruokia joita et syö. xDD

BTW: suomesta saa luomubroileria. Kattelkaas ensi kerralla (meilläpäin prisman) pakastelootaan niin siellä on kokonaisia luomubroiskuja. Uskoisin että pk seudulta löytyy myös noita.

Vierailija
126/131 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kissaa, koiraa taikka rottaa, hanhenmunia joissa tipu sisällä tai muuta erikoisia kiinalaisia ruokia.

Vierailija
127/131 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään majoneesilla tai etikalla kyllästettyjä.

En vaan pysty oksentamatta semmoisia syömään.

Vierailija
128/131 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jää jostain ihmeen syystä poskiin, kitalakeen ja kieleen semmoiseksi ihmeelliseksi jauhoksi jota ei millään meinaa saada irtoamaan ö.ö

Tympeä alkaa sitä töhnää kakomaan.

Vierailija
129/131 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
130/131 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko

Vierailija
131/131 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silakat kyllä olis aika paha, etenkin muhennoksena. Kerran yritin muhennosta ennakkoluulottomasti ottaa, mutta yökkäys tuli jo siinä vaiheessa kun otin sitä haarukkaan. Syy: olen nähnyt silakkaa liian monta kertaa kissan oksennuksessa (ja tuo muhennos näytti ihan kissan oksennukselta, minkä tajusin vasta kun se oli siinä mun haarukassa).

Joku savusilakka vois ehkä mennäkin.

Sen sijaan tykkään monista ruoista, joita monet näköjään inhoavat. Esim maksaa rakastan, TOSIN en maksalaatikkoa vaan ihan vaan kypsennettynä. Maksalaatikko on ehkä silakan jälkeen inhokki nro 2, mutta kyllä mä sitä oksentamatta voisin syödä, jos olis "pakko".

Sienistäkin tykkään ihan hirveästi. Ja etanoista (ei ne toki yksinään oikein miltään maistu mutta ne ihanat kastikkeet). Äyriäisistäkin tykkään. Vuohenjuustoa, sinihomejuustoa ja ylipäänsä juustoja rakastan myös. Sushiakin (en lukenut ketjua joten en tiedä onko sitä kukaan maininnut).

Jonkun mainitsema kurpitsasalaatti on kyllä mullekin aika paha paikka, muistan että sitä oli koulussa usein. Hyi. Mutta kyllä sekin alas menis tilanteen niin vaatiessa.

Juomista en pysty juomaan olutta, se on pahaa ja karvasta ja saan puolesta pullollisesta päänsäryn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän