Taas jaettu yritystukia
Viime vuonna eniten yritystukea sai Viking Line eli reilut 20 miljoonaa euroa. Seuraavaksi eniten tukea keräsi metsäjätti UPM-Kymmene ja kolmanneksi eniten teräsyhtiö Outokumpu.
Suurimpien tuensaajien kärjestä löytyy muitakin isoja metsä- ja muita teollisuusyrityksiä sekä yksi vähän erikoisempi eli Vermon Ravirata, jonka toimintaa tuettiin viime vuonna yli 6 miljoonalla eurolla.
Kommentit (12)
Tää ei varmaan hetkauta ketään, ainahan niitä on jaettu suuryrityksille.
Liikevaihto myös esiin kun kirjoitellaan yritystukien suuruudesta. Raviradat ei ole koskaan kannattavaa toimintaa ja niitä tuetaan kulttuurina
Viime vuoden yritystuet jakoi Marinin hallitus. Orpon hallituksen budjetti astui voimaan 1.1.2024.
Ainakin niiden annettujen tukien käyttöä ja kirjanpitoa pitäisi seurata nykyistä tarkemmin, katsotaan vain lähinnä myönnetäänkö vai ei ja kuinka paljon.
Miksi Viking Linen ryyppyreissuja tuetaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Viking Linen ryyppyreissuja tuetaan?
Koska kansa haluaa niitä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Viking Linen ryyppyreissuja tuetaan?
Siksi koska suomen rahti eurooppaan kulkee matkustajalauttojen kautta, jos laivoilla ei rekat kulkisi niin pitäisi kiertää pohjoisen kautta ruotsiin ja sieltä eurooppaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Viking Linen ryyppyreissuja tuetaan?
Koska se on helsinkiläisten ainoa huvi. Muu on liian kallista rahvaalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksei pienyrittäjät saa tukea?
Koska valtio katsoo minkä verran työntekijöitä ja verotuloja on pelissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Viking Linen ryyppyreissuja tuetaan?
Siksi koska suomen rahti eurooppaan kulkee matkustajalauttojen kautta, jos laivoilla ei rekat kulkisi niin pitäisi kiertää pohjoisen kautta ruotsiin ja sieltä eurooppaan.
Tulisiko rahtialuksilla kuitenkin enemmän rahtia kuin matkustajalautoilla? Rahdille esim. Vuosaaressa ihan oma satamakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Viking Linen ryyppyreissuja tuetaan?
Siksi koska suomen rahti eurooppaan kulkee matkustajalauttojen kautta, jos laivoilla ei rekat kulkisi niin pitäisi kiertää pohjoisen kautta ruotsiin ja sieltä eurooppaan.
Tulisiko rahtialuksilla kuitenkin enemmän rahtia kuin matkustajalautoilla? Rahdille esim. Vuosaaressa ihan oma satamakin.
Sitä en tiedä mutta autolautat seilaa helsinki-tallinna väliä jatkuvasti ja siellä on rekkoja kyydissä tosi paljon. Ruoka tulee ainakin autolautoissa vai onko konttilaivoissa erikseen viilennetyt kontit?
Miksei pienyrittäjät saa tukea?