Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat sua ärsytti lukemissasi kirjoissa, kun olit lapsi?

Vierailija
08.09.2011 |

Itseäni ärsytti:

-Neiti Etsivissä aina mollattiin sitä Bessiä. Milloin hän oli pullukka, milloin punkero ja milloin hän lyllersi jne.

-Viisikoissa se syöminen ja kuinka ne ruuat aina kuvailtiin pilkun tarkasti.

-Sellanen kirjasarja kuin Anne, joka kertoi orpo tytöstä, joka halusi balleriinaksi. Tuohan oli kirjoitettu joskus 50-luvulla muistaakseni, mutta ärsytti se kirjojen vanhanaikaisuus.

-Suurin ärsytys oli Pieni talo preerialla kirjat. Kun niissä ne nimet oli suomennettu (paitsi siinä Pieni talo preerialla kirjassa).

Kommentit (302)

Vierailija
161/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja se hullu poikaystävä jne.

Tiinat kymmeniä kertoja lukenut.

Vierailija
162/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitkä pultsarin paskat?? Ollaankohan me luettu samoja Tiina kirjoja, kun en mä vaan muista mitään tollasta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
164/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin niistä tuli aina nälkä. :)

Viisikko-kirjoissa syötiin koko ajan. Ja niiden ruokien luetteleminen!

Vierailija
165/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitkä pultsarin paskat?? Ollaankohan me luettu samoja Tiina kirjoja, kun en mä vaan muista mitään tollasta..

Samaa mietin, mutta aattelin että joku liioiteltu juttu. Auttoihan se Tiina aina hyväsydämisyyttään muita. Niin kuin sitä resupekkaa, keneltä se olisi halunut sen koiranreppanan, kun isäntä joutui sairaalaan tai jonnekin. Siitäköhän on kyse?

Vierailija
166/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Tiinan poikakaveri tms.

OT Mikä oli Tiinan sisarpuolen nimi;)

Vierailija
167/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin ne kaikki kirjat ja ne jotenkin aina ahdisti mua. Niissä oli jotenkin todella ankea pohjavire ja se päähenkilö oli jotenkin oikein klassisen syyllistetty tyttölapsi.

Vierailija
168/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Tiinan poikakaveri tms. OT Mikä oli Tiinan sisarpuolen nimi;)

Vierailija
169/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehti ja reipas poika. Ja vain hyviä kavereitahan he olivat (viimeiseen osaan asti).

Vierailija
170/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei juha ollut hullu vaan ihana..sitä leilaa inhosin..ja kallekin oli mukava

mutta runotytöt oli yksi lemppareistani.luin niitä vielä aikuisenakin uudestaan

Vierailija
171/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Tiinan poikakaveri tms. OT Mikä oli Tiinan sisarpuolen nimi;)

Tinttamari tuli sitten ottolapsena.

Vierailija
172/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖÖ..kirjat oon lukenu, mut minen kyl muista et missään ois ollu jotain tommosta?

Et jossain kirjas oli et Tiina kesälomallaan autto jotain mokin muoria..jolla oli liuta lapsia ja sielä se ainaki vaihto vaipat vauvalle..

Vierailija
173/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin muistelisin.

Vierailija
174/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypin housut olivat kovat pissasta ja kakasta ja Tiina se vaan vaihtoi ne housut. En mä ole voinut keksiä tällaista? ;D olen ennen tätä ketjuakin joskus muistellut että ei tsiisus mikä lastenkirja. Siinä kirjassa se meni linja-autolla yksin johonkin mökille ja jotenkin sitten päätyi tuohon tilanteeseen. Joku puhui jostain resupekasta, liittynee siihen asiaan. Ei vauvaan.

ÖÖ..kirjat oon lukenu, mut minen kyl muista et missään ois ollu jotain tommosta? Et jossain kirjas oli et Tiina kesälomallaan autto jotain mokin muoria..jolla oli liuta lapsia ja sielä se ainaki vaihto vaipat vauvalle..

Vierailija
175/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun luin otsikon niin viestejä lukematta tuli juurikin Tiinat mieleen. Jotenkin tosi ahdas oli hyvän tytön muotti. Tiinahan ei tavallaan siihen muottiin mahtunut, mutta omalla tavallaan mahtui kuitenkin. Ja halusi mahtua.

Kaikesta poikamaisuudesta ja reippaudestaan huolimatta Tiina ei haistattanut koskaan pitkiä näille odotuksille kuten minä jo lapsena ajattelin että olisin Tiinana tehnyt.

Vierailija
176/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuhun kirjasarjaan tai sitten niihin vauvoihin!

Vierailija
177/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asia ei itseasiassa noin karkeasti ollut ilmaistu ja se ei ollut "pulsu" muistaakseni tämä mies kaiken lisäksi kuoli..

Vierailija
178/302 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tykkäsin lukea näitä kirjoja muuten mutta ärsytti kun koko ajan söivät ja etenkin ärsytti ja yökötti se hedelmäkakku, joka on mielestäni kamalaa evästä...

samoin ärsytti kun kaikki pahikset oli aina ulkomaalaisia...

Vierailija
179/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asia ei itseasiassa noin karkeasti ollut ilmaistu ja se ei ollut "pulsu" muistaakseni tämä mies kaiken lisäksi kuoli..

Ei siellä varmaan mistään pultsarista puhuttu eikä pissa/kakkoja mainittu. Mutta kyllähän siinä jotain tällaista oli. Tiina oli aina valmis auttamaan, silloinkin kun toiset nyrpistelivät nenää ja kiusasivat. Musta se oli hienon rohkee :) Vain se äiti ärsytti (T: äidin ja resupekan jo maininnut)

Vierailija
180/302 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lainassa;

-Tiina-kirjoja(väillä ahisti se ku isä aina töisä ja äiti kiukkuaa korvien peusn kans;)

- Neiti Etsivät; (ärsytti, ku joku aina ryssi hommat..ja tietty joka kirjassa oli maininta ihkusta poikaystävästä Ned?)

- Mirkka ja Masa( Tuija Lehtisen kirjottamia)..ei moitittavaa

- Nummelan Ponitalli;(jotenki ennalta-arvattavat juonet..ja lässynlää-pusuttelua:D)

- Viisikot; en jaksanu lukea alkua pidemmälle..jotenki tökki..

JA bonuksena: kumpi oli kovempi lehti teini-ikäsenä SinaMinä vai Mekaks:) ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi