Miksi ette voineet hankkia lapsia nuorempina? Olisi hauskempaa vanhempainilloissa.
Olen 30v kolmen lapsen äiti (10v, 8v, ja 6v). Olen tietenkin nuorin joka ikisessä vanhempainillassa, koska asun tällaisella keskiluokkaisella asuinalueella, jossa lapsia saadaan reippaasti yli 30-vuotiaina.
Muut vanhemmat ovat todella pihalla kaikesta lapsiin liittyvästä. Omasta lapsuudesta on niin pitkä aika, ettei pysty vertailemaan omaa kouluaikaansa lapsen kouluaikaan. Ihan opetustavatkin ovat aivan erilaisia tietokoneineen ja smartboardeineen.
Vanhempainilloista tänä syksynä on puolet menneet siihen, että vanhat vanhemmat muistelevat omaa lapsuuttaan, jolloin vielä piti hiihtää 20km kouluun tai että opettajaa teititeltiin ja etteivät vanhemmat ja opettaja juurikaan olleet tekemisissä toistensa kanssa (nykyään wilmat ja reissarit yms.).
Tylsistyn kuoliaaksi.
Kommentit (87)
Ei vaikka miten päin sitä vääntäisi.
ja tee pieni laskutoimitus. Ap tarkoittaa päälle 50v äitejä, joita siellä on. Eli kertauksena vielä. Ne äidit, jotka ovat käyneet koulunsa 60-luvulla ja ovat nyt ekaluokkalaisten äitejä, ovat reilusti päälle 50v. Eli sinä 37 vuotiaana olet ihan nuori äiti vielä. Hei, miksi te ette lue kunnolla näitä aloituksia vaan alatte saivartelemaan, että oonko 37 v mummoäiti. Ap tarkoitti näitä, jotka on tehneet lapsia n. 45 vuotiaina ja päälle siitä.
enpä ole tullut ajatelleeksikaan että olen liian vanha osallistumaan lastemme vanhempainiltoihin, sitten kun niiden aika olisi. Esikoisen aloittaessa koulun ole 37 mitä olen pitänyt täysin nmormaalina ikänä ekaluokkalaisen äidille mutta olenkin siis mummo. Hassua, tuttavapiirissäni ja naapurustossani kaikki pienten lasten vanhemmat ovat samaa ikäluokkaa, en ole vanhimmasta päästä ollenkaan. En itse asiassa taidan tuntea ketään joka olisi saanut lapsen ainakaan paljon alle 30v.
Tee itse sellainen päättelytoimitus. Ap tarkoitti mummoäideillä juuri noita 40-v tienoilla olevia naisia, jotka ovat ap:n ajtusten mukaan käynet koulua joskus kivikaudella. Tämä Ap ilmaisi käyttäen sanontaa "joskus 60-luvulla" Koska Ap ei pysty edes kuvittelemaan miten kaukana menneisyydessä moinen vuosikymmen on. Nyt kun joku besserwisser väänsi rautalangasta että siinä tapauksessa äitien pitäisi olla saanut esikoisensa yli 47-vuotiaana, niin Ap katosi linjalta.
Päätelmä: jokainen yli 35 on mummo. Ei mahda mitään. Ja anteeksi, yritän hymyillä enemmän Ap:lle sauraavan kerran siellä vanhempainillassa.
mutta kun ei meille niitä suotu vasta kun olin 30 ja sittenkin vaikeimman kautta. Sori vaan :)
Ja olen kyllä tuntenut itseni esikoisen vanhempainilloissa aina hieman ulkopuoliseksi, juurikin sen vuoksi että olen muita vanhempia usein kovin paljon nuorempi. Vähän aikaa sitten vein lapsen koristreeneihin ja valkku tuli tervehtimään: "Moi olet varmaan ****...." Kaveri ei tiennyt olinko äiti, sisko vai kuka.
Täällä porukka taas provosoituu tälläisistä aloituksista, mutta mä kyllä tavallaan ymmärränkin. :) mutta ei ne vanhempainillat nyt koskaan varmasti mitään "super hauskoja" tapahtumia ole.
ja ei, minä en ainakaan ole elämässäni jäänyt paitsi mistään vaikka olen ollut nuori äiti :) Minulla on mahtava lapsi ja hyvä tukiverkosto, enkä vaihtaisi päivääkään pois tuon lapsen kanssa.
vanhempainillassa.
Mutta ei mulle kyllä tullut mieleen alkaa siellä flirttailemaan kenenkään miehelle. Ap kuulostaa kyllä tosi epätoivoiselle, pakko sanoa. Mä vilauttelen tiukkoja reisiäni ja kiinteää peppuani ihan muissa paljon hauskemmissa ympyröissä. = )
omat sixpäkit matkaan sinne vanhempainiltaan. Voitais siellä muistella niiden vanhojen koulujuttujen sijasta, että kuinka toi Joke on mahtava panomies. Ja kun paan lapsen isälle vuoroviikon, on aikaa myös kokeilla Jorea ja Simppaa. Simpalla kun on niin isokin ja kun se tykkää lipoa mun täysposlaria.
Ymmärrän kyllä, että nää kalkkikset ei tuheroineet ymmärtäis taatusti, mistä me nuoret äidit siellä juteltais. Mutta siks oliski kiva jos kaikki mutsit olis sillai nuoria.
Se olis kiva sillai viettää hauskaa siellä vanhempainillalla, eikä kuunnella mitään tylsiä juttuja lapsista ja opetusmetodeista. Kivempaa musta olis vetää pussikaljaa ja jutella siitä Joresta kun sillä on niin kivan paksu ja se panee niin jännästi takaa päin sillai puksuttaen.
Jaoit pilluas Jorelle ja Simpalle, vedit pään täyteen pussikaljaa ja pääpuheenaiheesi oli poslarit/ Kullin paksuus ja se missä asennossa Jore nussi sua NIIN TOTISESTI TOIVON ETTÄ SÄ ET OLE TÄNÄKÄÄN PÄIVÄNÄ LISÄÄNTYNYT, jos ämmän nuoruus on ollut tuollainen niin ei sitä järkeä varmaan oo päässä tänäkään päivänä!
Ymmärrän että sä et oo varmaan kauheen fiksuissa porukoissa pyörinyt mutta tajua että meitä nuoria äitejä ei ole ikinä kiinostanut huorata ja vetää päätä täyteen JA SEN JÄLKEEN TULLA VANHANA ÄMMÄNÄ HUUTAAN NUOREMMILLE ÄIDEILLE ETTÄ OLISITTE ELÄNY SITÄ "HUOLETONTA JA VAPAATA NUORUUTTA NIINKUIN MEKIN"
Huoh ei kiitos!!
aloituksessa hallussa
paluu tulevaisuuteen tsststssssssssst sain sähköiskun!
Kouluun on hiihtanyt 40-luvulla syntyneet eli tällä hetkellä 60-70 -vuotiaat ja niiden lapset taitaa olla jo vanhempainiltaiän ohi. Opettajia ei edes teititelty enää 70-luvulla...
Niin, ap, keksi parempi provo!