Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette voineet hankkia lapsia nuorempina? Olisi hauskempaa vanhempainilloissa.

Vierailija
06.09.2011 |

Olen 30v kolmen lapsen äiti (10v, 8v, ja 6v). Olen tietenkin nuorin joka ikisessä vanhempainillassa, koska asun tällaisella keskiluokkaisella asuinalueella, jossa lapsia saadaan reippaasti yli 30-vuotiaina.

Muut vanhemmat ovat todella pihalla kaikesta lapsiin liittyvästä. Omasta lapsuudesta on niin pitkä aika, ettei pysty vertailemaan omaa kouluaikaansa lapsen kouluaikaan. Ihan opetustavatkin ovat aivan erilaisia tietokoneineen ja smartboardeineen.

Vanhempainilloista tänä syksynä on puolet menneet siihen, että vanhat vanhemmat muistelevat omaa lapsuuttaan, jolloin vielä piti hiihtää 20km kouluun tai että opettajaa teititeltiin ja etteivät vanhemmat ja opettaja juurikaan olleet tekemisissä toistensa kanssa (nykyään wilmat ja reissarit yms.).

Tylsistyn kuoliaaksi.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette voineet hankkia lapsia nuorempina?

kertoo paljon kysyjästä. Ei kai kukaan valitse lastentekoikää sen perusteella että jollain olisi mukavaa vanhempainillassa?

Jokaisella on erilaiset elämäntilanteet, haaveet jne. jotka vaikuttavat lastensaantiin. Keksi itsellesi jotain muuta murehdittavaa, jooko, ja etsi elämänilosi muualta? =)

t. akateeminen äiti vm. -75, jolla lapset 17 v, 14 v ja 10 v.

Vierailija
62/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap oli sitä mieltä, ett me vanhuskääkät osaamme vain muistella menneitä, kun hän taas edustaa kaikkea sitä nuoruuden tuomaa iloa ja virkeyttä, jonka rinnalla me nelikymppiset (vai vieläkin vanhemmat?) kalpenemme harmaiksi muumioiksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden mummomammojen miesten nenän edessä. Mummomammat meinaa räjähtää kateudesta :D

saa enää pitää hauskaa. Sitä sai pikkuisen kielellä lipaista silloin ennen lapsia. Nyt keskitytään vain siihen Nico-Petteriin.

Säälittävän näköisiä miehiä kun yrittävät kurkkia sieltä vaimonsa selän takaa kun meikäläinen suhahtaa ohi pikku hamosessa, korkkarit jalassa ja tiukat pohkeet viuhuen ohi.

Vierailija
64/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-luvulla. Älkääs nyt sekoittako ap.n aloitusta.

ap oli sitä mieltä, ett me vanhuskääkät osaamme vain muistella menneitä, kun hän taas edustaa kaikkea sitä nuoruuden tuomaa iloa ja virkeyttä, jonka rinnalla me nelikymppiset (vai vieläkin vanhemmat?) kalpenemme harmaiksi muumioiksi

Vierailija
65/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niiden miehet katsoo mun perään pili pystyssä kuolaten. Kuka niiden vanhojen akkojen haarojen väliin viittis ees pannakaan. Huvittaa tosiaan kun ne kääkät tohottaa niin innoissaan ekaluokkalaistensa kanssa ja niiden miehet tuijottaa mun terhakoita tisuja ja haaveilee, että pääsis mun kans sänkyyn.

you wish!

Vierailija
66/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtälailla se on nuoren äidin vatsa arpinen ja rinnat rupsahtaneet.

näiden mummomammojen miesten nenän edessä. Mummomammat meinaa räjähtää kateudesta :D

saa enää pitää hauskaa. Sitä sai pikkuisen kielellä lipaista silloin ennen lapsia. Nyt keskitytään vain siihen Nico-Petteriin. Säälittävän näköisiä miehiä kun yrittävät kurkkia sieltä vaimonsa selän takaa kun meikäläinen suhahtaa ohi pikku hamosessa, korkkarit jalassa ja tiukat pohkeet viuhuen ohi.

Vierailija
67/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateutta, se on myötähäpeää :D. Sinä et vaan tajua sitä.

Ja mitä siihen mieheen tulee, ota ota se vaikka omaksi.

"Minä ihan piruuttani pyöritän hiukan kiinteää, pikku peppuani

näiden mummomammojen miesten nenän edessä. Mummomammat meinaa räjähtää kateudesta :D"

Vierailija
68/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kasvatatte lapsenne? Kamala ketju.

Ja vauva-palstalla, ÄIDIT pääosissa:)

Vierailija
69/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mahtava.

Vierailija
70/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän vanhempainilloissa ei kukaan muistele 60-lukua kun varmaan vanhin vanhempi on syntynyt joskus 60-luvun lopulla -- saanut siis 35 + iässä lapsukaisensa. Koulut on käyty 70-80 luvulla ja yliopistosta valmistuttu 90-luvun puoliväliin mennessä. Uusi teknologia on tuttua -- en ole koskaan kuullut ihmettelyä smartboardeista tai muista opetusteknologisista jutuista. Mitä te käytätte töissänne te nuoret äidit jos nykyteknologia ei ole tuttua? Vai oletteko te kaupan kassoilla töissä? Tai liukuhihnalla?

Meidän vanhempainilloissa kuullaan koululaisten kuulumisia ja muuten jutellaan mukavia, hauskaa ei varsinaisesti edes yritetä pitää -- sitä varten on vanhempien bileet, jotka järjestetään kerran vuodessa ja siellä sitten hiukan dokataan tai valitaan musaa teemavuosikymmenet mielessä. Kivaa on.

me 35 + äidit näytämme aika kivoilta ja kelpaamme kyllä miehillemme. Olemme tyylimme löytäneet eikä siideripöhöä näy, eikä jenkkakahvoja ja vyötärömakkaraa, jotka nuorten daamien housuista nykyään tursuvat. Jos jollain on muutama ylimääräinen kilo, ne osataan tyylikkäästi pukea piiloon. Emme tarvitse tekoripsiä tai puolta kiloa pakkelia ja itsevarmuus on silti kohdillaan.

Jostain kumman syystä ne nuoremmatkin äidit ovat tällä alueella samaa kaliiberia, nuorempia vaan, mutta siis mukavia, rentoja ja tyylikkäitä. Vain yksi pissisäiti löytyy, alta kolmikymppinen pullukka, joka blondatun tukkansa alla varmaan miettii jotain ap:n ajatusten kaltaista. KOhteliaasti me hänetkin kärsimme :)

Vierailija
71/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun on saanut bilettää oikein olantakaa nuorena ja lapsettomana niin ei tartte hakea virkistystä vanhempainilloista.

Menokavereita on ihan olan takaa, en ehdi kaikkien kanssa edes touhuamaankaan... ja tosiaan 20 ja 30 tuli todella bailattua, matkusteltua jne. mahtavaa aikaa ja edelleen saan kicksejä kun vain muistelen noita vapaita ja huolettomia opiskelu/ uranluonti vuosia. Nyt on talous kunnossa ja malttia ihastella pihapiirissä ja mökillä lasten edesottamuksia.

Juu, vanhenpainilloista en hae "meininkiä" :)

Vierailija
72/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole tullut ajatelleeksikaan että olen liian vanha osallistumaan lastemme vanhempainiltoihin, sitten kun niiden aika olisi. Esikoisen aloittaessa koulun ole 37 mitä olen pitänyt täysin nmormaalina ikänä ekaluokkalaisen äidille mutta olenkin siis mummo. Hassua, tuttavapiirissäni ja naapurustossani kaikki pienten lasten vanhemmat ovat samaa ikäluokkaa, en ole vanhimmasta päästä ollenkaan. En itse asiassa taidan tuntea ketään joka olisi saanut lapsen ainakaan paljon alle 30v.

Vierailija
73/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun on hirveän vaikea olla vanhempainilloissa kun en ymmärrä tätä nykyaikaa enkä tietotekniikkaa. Kotona käydään pojan kanssa laskut helmitaulun kanssa läpi. Myös vanhempainiltoihin meno on hankalaa kun ei ole enää latuja. Oon niin tottunut hiihtämään kouluun että en osaa ollenkaan adptoitua tähän nykymenoon. olis pitänyt vaan tehdä lapset heti kansakoulun jälkeen.

terv. aikuinen nainen

Vierailija
74/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten te viitsittekin lähteä näin avuttoman alkeistason provoiluun mukaan...

Huono.

Vierailija
75/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat sixpäkit matkaan sinne vanhempainiltaan. Voitais siellä muistella niiden vanhojen koulujuttujen sijasta, että kuinka toi Joke on mahtava panomies. Ja kun paan lapsen isälle vuoroviikon, on aikaa myös kokeilla Jorea ja Simppaa. Simpalla kun on niin isokin ja kun se tykkää lipoa mun täysposlaria.

Ymmärrän kyllä, että nää kalkkikset ei tuheroineet ymmärtäis taatusti, mistä me nuoret äidit siellä juteltais. Mutta siks oliski kiva jos kaikki mutsit olis sillai nuoria.

Se olis kiva sillai viettää hauskaa siellä vanhempainillalla, eikä kuunnella mitään tylsiä juttuja lapsista ja opetusmetodeista. Kivempaa musta olis vetää pussikaljaa ja jutella siitä Joresta kun sillä on niin kivan paksu ja se panee niin jännästi takaa päin sillai puksuttaen.

Vierailija
76/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tee pieni laskutoimitus. Ap tarkoittaa päälle 50v äitejä, joita siellä on. Eli kertauksena vielä. Ne äidit, jotka ovat käyneet koulunsa 60-luvulla ja ovat nyt ekaluokkalaisten äitejä, ovat reilusti päälle 50v. Eli sinä 37 vuotiaana olet ihan nuori äiti vielä.

Hei, miksi te ette lue kunnolla näitä aloituksia vaan alatte saivartelemaan, että oonko 37 v mummoäiti. Ap tarkoitti näitä, jotka on tehneet lapsia n. 45 vuotiaina ja päälle siitä.

enpä ole tullut ajatelleeksikaan että olen liian vanha osallistumaan lastemme vanhempainiltoihin, sitten kun niiden aika olisi. Esikoisen aloittaessa koulun ole 37 mitä olen pitänyt täysin nmormaalina ikänä ekaluokkalaisen äidille mutta olenkin siis mummo. Hassua, tuttavapiirissäni ja naapurustossani kaikki pienten lasten vanhemmat ovat samaa ikäluokkaa, en ole vanhimmasta päästä ollenkaan. En itse asiassa taidan tuntea ketään joka olisi saanut lapsen ainakaan paljon alle 30v.

Vierailija
77/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain viihdykettä näille nuorille vanhemmille mukaan. Jokainen otta jonkun käsikonsolin, ostaa kioskilta Seiska-lehden ja päivittää BB:n viimeiset tapahtumat. Ehkä hiukan irtokarkkeja ja muuta pientä puuhaa. Ehkä näillä eväillä saadaan heidät viihdytettyä ja pysymään rauhallisina, että kokous voidaan hoitaa kunnialla.

Vierailija
78/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain viihdykettä näille nuorille vanhemmille mukaan. Jokainen otta jonkun käsikonsolin, ostaa kioskilta Seiska-lehden ja päivittää BB:n viimeiset tapahtumat. Ehkä hiukan irtokarkkeja ja muuta pientä puuhaa. Ehkä näillä eväillä saadaan heidät viihdytettyä ja pysymään rauhallisina, että kokous voidaan hoitaa kunnialla.

Vierailija
79/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat sixpäkit matkaan sinne vanhempainiltaan. Voitais siellä muistella niiden vanhojen koulujuttujen sijasta, että kuinka toi Joke on mahtava panomies. Ja kun paan lapsen isälle vuoroviikon, on aikaa myös kokeilla Jorea ja Simppaa. Simpalla kun on niin isokin ja kun se tykkää lipoa mun täysposlaria.

Ymmärrän kyllä, että nää kalkkikset ei tuheroineet ymmärtäis taatusti, mistä me nuoret äidit siellä juteltais. Mutta siks oliski kiva jos kaikki mutsit olis sillai nuoria.

Se olis kiva sillai viettää hauskaa siellä vanhempainillalla, eikä kuunnella mitään tylsiä juttuja lapsista ja opetusmetodeista. Kivempaa musta olis vetää pussikaljaa ja jutella siitä Joresta kun sillä on niin kivan paksu ja se panee niin jännästi takaa päin sillai puksuttaen.

Vierailija
80/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tee pieni laskutoimitus. Ap tarkoittaa päälle 50v äitejä, joita siellä on. Eli kertauksena vielä. Ne äidit, jotka ovat käyneet koulunsa 60-luvulla ja ovat nyt ekaluokkalaisten äitejä, ovat reilusti päälle 50v. Eli sinä 37 vuotiaana olet ihan nuori äiti vielä. Hei, miksi te ette lue kunnolla näitä aloituksia vaan alatte saivartelemaan, että oonko 37 v mummoäiti. Ap tarkoitti näitä, jotka on tehneet lapsia n. 45 vuotiaina ja päälle siitä.

Tee itse sellainen päättelytoimitus. Ap tarkoitti mummoäideillä juuri noita 40-v tienoilla olevia naisia, jotka ovat ap:n ajtusten mukaan käynet koulua joskus kivikaudella. Tämä Ap ilmaisi käyttäen sanontaa "joskus 60-luvulla" Koska Ap ei pysty edes kuvittelemaan miten kaukana menneisyydessä moinen vuosikymmen on. Nyt kun joku besserwisser väänsi rautalangasta että siinä tapauksessa äitien pitäisi olla saanut esikoisensa yli 47-vuotiaana, niin Ap katosi linjalta.

Päätelmä: jokainen yli 35 on mummo. Ei mahda mitään. Ja anteeksi, yritän hymyillä enemmän Ap:lle sauraavan kerran siellä vanhempainillassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän