Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette voineet hankkia lapsia nuorempina? Olisi hauskempaa vanhempainilloissa.

Vierailija
06.09.2011 |

Olen 30v kolmen lapsen äiti (10v, 8v, ja 6v). Olen tietenkin nuorin joka ikisessä vanhempainillassa, koska asun tällaisella keskiluokkaisella asuinalueella, jossa lapsia saadaan reippaasti yli 30-vuotiaina.

Muut vanhemmat ovat todella pihalla kaikesta lapsiin liittyvästä. Omasta lapsuudesta on niin pitkä aika, ettei pysty vertailemaan omaa kouluaikaansa lapsen kouluaikaan. Ihan opetustavatkin ovat aivan erilaisia tietokoneineen ja smartboardeineen.

Vanhempainilloista tänä syksynä on puolet menneet siihen, että vanhat vanhemmat muistelevat omaa lapsuuttaan, jolloin vielä piti hiihtää 20km kouluun tai että opettajaa teititeltiin ja etteivät vanhemmat ja opettaja juurikaan olleet tekemisissä toistensa kanssa (nykyään wilmat ja reissarit yms.).

Tylsistyn kuoliaaksi.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun on saanut bilettää oikein olantakaa nuorena ja lapsettomana niin ei tartte hakea virkistystä vanhempainilloista.

Vierailija
2/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan olisi halunnut hankkia lapsia 20-vuotiaana korkeakouluopintojen keskelle, saati sitten kolmea ennen kolmekymmentä.

Paljon mukavampi kun lapsi syntyi vasta kun olin 34-v., on koulutus ja työasiat kunnossa eikä ole tarvinnut kitsastella mistään.

Sinä voisit myös opetella vähän avarakatseisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen jo 38-vuotias ja vanhin lapseni on 10 ja toinen koululainen 8. Olen itse opettaja, joten en ole pihalla yhtään mistään koulumaailmaan liittyvästä enkä kysele tyhmiä. Vanhemman lapsen vanhemainilloissa olen keski-ikää nuorempi ja nuoremman lapsen aika keskiverto. Mitään kouluunhiihtomuisteloita en ole kyllä kuullut yhdessäkään vanhempainillassa.

Vierailija
4/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oon 40 v ja kertaakaan en hiihtänyt kouluun, eikä se oikein olisi edes onnistunut kun 70- ja 80-luvuilla Helsingissä oli lumitalvet aika vähissä.

Mutta provona ihan kohtuullinen, ei kovin viihdyttävä tosin

Vierailija
5/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut lapsen 20- 30- ja liki nelikymppisenä.

Vierailija
6/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. just tuo kouluun omin voimin meneminen, nykylapset kun sinne kuljetetaan moottorivoimin.

myöskään hyvissä käytöstavoissa ei ole mitään erikoisen naurettavaa tai tylsistyttävää.

arvelenpa vain, että tuollainen ap:n kaltainen kouluttamaton/melko alhaisen koulutustason (?) teiniäiti ei taida oikein älyllisesti pärjätä hieman vanhempana lastensa saaneiden kanssa samassa keskustelussa ja siksi alkaa tylsistyttämään.

t. akateeminen mummoäiti vuosimallia 1975

Vierailija
7/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 38-vuotias ja ihan tiiviisti tässä päivässä kiinni ilman mitään tarvetta muistella vanhoja hyviä aikoja.

Vierailija
8/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteltiin leirikoulusta. Jos meitä ryppyisiä äitejä ei olisi ollut paikalla, niin siellä ne muut muikistelisi vieläkin. Eikä mitään olisi päätetty tai suunnitelttu.

Vierailija
9/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä äidillä ikää 45 v ja haskaa pidän ihan muualla kun vanhempainilloissa.

Vierailija
10/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30v kolmen lapsen äiti (10v, 8v, ja 6v). Olen tietenkin nuorin joka ikisessä vanhempainillassa, koska asun tällaisella keskiluokkaisella asuinalueella, jossa lapsia saadaan reippaasti yli 30-vuotiaina. Muut vanhemmat ovat todella pihalla kaikesta lapsiin liittyvästä. Omasta lapsuudesta on niin pitkä aika, ettei pysty vertailemaan omaa kouluaikaansa lapsen kouluaikaan. Ihan opetustavatkin ovat aivan erilaisia tietokoneineen ja smartboardeineen. Vanhempainilloista tänä syksynä on puolet menneet siihen, että vanhat vanhemmat muistelevat omaa lapsuuttaan, jolloin vielä piti hiihtää 20km kouluun tai että opettajaa teititeltiin ja etteivät vanhemmat ja opettaja juurikaan olleet tekemisissä toistensa kanssa (nykyään wilmat ja reissarit yms.). Tylsistyn kuoliaaksi.

Eli kukaan ei halunnut jutella sulle ja tuli yksinöinen olo, ja nyt on tarvetta purkaa sitä täällä? :D

Vierailija
11/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunsin samoin kuin ap.

Nyt kuopus on 14v ja minä alan olemaan normaali ikäinen vanhempi.

Vierailija
12/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli jo smartboard käytössä?

Vierailija
13/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajunnut ajatella asiaa sinun kannaltasi silloin kun nuo vuodet vierivät :( onneksi minulla on vasta taapero etten henkilökohtaisesti ole sinua häiritsemässä, mutta syvästi häpeän noiden kanssasisarieni ja -veljieni puolesta.

Vierailija
14/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. just tuo kouluun omin voimin meneminen, nykylapset kun sinne kuljetetaan moottorivoimin.

myöskään hyvissä käytöstavoissa ei ole mitään erikoisen naurettavaa tai tylsistyttävää.

arvelenpa vain, että tuollainen ap:n kaltainen kouluttamaton/melko alhaisen koulutustason (?) teiniäiti ei taida oikein älyllisesti pärjätä hieman vanhempana lastensa saaneiden kanssa samassa keskustelussa ja siksi alkaa tylsistyttämään.

t. akateeminen mummoäiti vuosimallia 1975

koulutustaso (minulla korkeakoulututkinto) ja millä laskukaavalla 20-24v on teini?

Kykenen kaikenlaiseen keskuteluun, mutten jaksa päivitellä, miten elämä oli pienenä koululaisena paljon hauskempaa 60-luvulla.

ap

Vierailija
15/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli oli, kun Ap sai ne lapset siis silloin kun oli vielä koulussa, niin siksi on kaikki niin tuoreessa muistissa.

Vierailija
16/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta johonkin kerrostalolähiöön, sieltä voi löytyä enemmän tuollaista wt-meininkiä,

kolme lasta alle kolmekymppisenä kertoo aika paljon

Vierailija
17/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-29-vuotiaana ja kyllä silloin oli smartboardit käytössä. Muiden omasta opiskelusta on vuosikymmen(iä).

ap

Vierailija
18/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. just tuo kouluun omin voimin meneminen, nykylapset kun sinne kuljetetaan moottorivoimin. myöskään hyvissä käytöstavoissa ei ole mitään erikoisen naurettavaa tai tylsistyttävää. arvelenpa vain, että tuollainen ap:n kaltainen kouluttamaton/melko alhaisen koulutustason (?) teiniäiti ei taida oikein älyllisesti pärjätä hieman vanhempana lastensa saaneiden kanssa samassa keskustelussa ja siksi alkaa tylsistyttämään. t. akateeminen mummoäiti vuosimallia 1975

koulutustaso (minulla korkeakoulututkinto) ja millä laskukaavalla 20-24v on teini? Kykenen kaikenlaiseen keskuteluun, mutten jaksa päivitellä, miten elämä oli pienenä koululaisena paljon hauskempaa 60-luvulla. ap

1 + 1 ootas... Eli ne muut äidit on reilusti päälle 50-v? Jos koulut on käyty 60-luvulla:D :D

Vierailija
19/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta johonkin kerrostalolähiöön, sieltä voi löytyä enemmän tuollaista wt-meininkiä,

kolme lasta alle kolmekymppisenä kertoo aika paljon

Viiskymppinen yhden lapsen äiti vinkuu väsymystään :D

Vierailija
20/87 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitänyt riittävästi hauskaa ennen sitä. Ettei tarvitse vanhempainilloista sitä hauskuutta hakea. Itse otin ilon irti nuoruudesta ja vapaudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi