Menkää luovuttamaan verta! Olkaa kiltit!!!
http://www.veripalvelu.fi/?ad=ver_san
Voitte pelastaa vaikka pienen lapsen hengen!
Tehkää se! Olkaa kilttejä!
Kommentit (200)
liian vaähän aikaa heinäkuun luovutuksesta.
mutta synnytyksestä on vielä liian vähän aikaa. Olen O- ja sille olisi näköjään juuri nyt suurin tarve... :(
luovuttaa verta, mutta aina, kun on ollut tilaisuus, on ollut joku este (esim. varoajan sisällä otettu tatuointi tai lävistys). Nyt olen raskaana, mutta pitää pitää korvat auki sitten, kun taas saan verta luovuttaa. Imettäessa ei vissiin saa luovuttaa, vai miten on?
Harmi, muuten menisin! Vauva on 3 kk ja imetän!
puolisollani on c-hepatiitti. Hassua sinänsä, koska olemme olleet yhdessä jo 15 vuotta ja tautia ei minulla ole ja eikö se verikin kuitenkin varmuudeksi vielä tutkita...
Näin vain oli, eli luovuttaminen kaatui siihen
43kg en voi. Mutta vetoan myös teihin terveet kanssa sisaret.
Painoni on liian vähäinen ja ensimmäisen ja viimeisen luovutuskerran makasin sängyssä 2 päivää.
tässä lähipäivinä, jos vaan hb riittää
ja vuodan itse kuiviin runsaiden ja tiheiden kuukautisten takia. Enkä saa tähän mitään apua vaikka olen lääkärilläkin käynyt.
kuukauden päästä pääsen taas ja menen varmasti...
Meillä on molemmilla pitkäaikaissairaus, jonka takia meitä ei kelpuuteta; miehen lääkityksen takia on ihan ymmärrettävää mutta mulla on vain tällä hetkellä rauhallinen ja lääkityksetön reuma, eikä silti huolita:-(
Mutta valitettavasti mua ei huolita verta luovuttamaan. Painan alle 50 kiloa ja mulla on diabetes.
En mene kun mulla on anemia muutenkinja vuodan itse kuiviin runsaiden ja tiheiden kuukautisten takia. Enkä saa tähän mitään apua vaikka olen lääkärilläkin käynyt.
kuukautisten asiantuntija, mutta tulee mieleen, että hormonaalinen ehkäisy vähentää vuodon määrää, mikäli olet semmoisessa elämäntilanteessa, että et yritä tulla raskaaksi.
Äidilläni oli runsaat kuukautiset myoomien takia - onko sulla tutkittu niitä?
En mene kun mulla on anemia muutenkinja vuodan itse kuiviin runsaiden ja tiheiden kuukautisten takia. Enkä saa tähän mitään apua vaikka olen lääkärilläkin käynyt.
kuukautisten asiantuntija, mutta tulee mieleen, että hormonaalinen ehkäisy vähentää vuodon määrää, mikäli olet semmoisessa elämäntilanteessa, että et yritä tulla raskaaksi.
enkä jaksa taas lähteä uudlleen lääkäriin. On varmaan myoomia ja ties mitä kystia mutta ei lääkärit välitä enkä jaksa haaskata rahaa enää.
ilolla, mutta vereni ei kelpaa. Olen sairastanut syövän.
enkä jaksa taas lähteä uudlleen lääkäriin. On varmaan myoomia ja ties mitä kystia mutta ei lääkärit välitä enkä jaksa haaskata rahaa enää.
suositella ehkäisyrengasta, siinä on tosi vähän sivuvaikutuksia. Jos lääkäri on määrännyt sulle pillerit, mietin, voisiko puhelimessa vaihtaa reseptiä?
Harmillista, että kaikki auttamis haluiset ovat kelpaamattomia. Loput ovatkin sitten vaan tunne puoleltaan köyhiä.
Harmillista, että kaikki auttamis haluiset ovat kelpaamattomia. Loput ovatkin sitten vaan tunne puoleltaan köyhiä.
ja lukutaidottomia...puhu verenluovuksesta, saat neuvoa kuukautisvaivoihin.
Niin ja olen kasvissyöjä. Ymmärrän täysin miltä homoista tuntuu verenluovutuskiellon suhteen...