Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkää luovuttamaan verta! Olkaa kiltit!!!

Vierailija
06.09.2011 |

http://www.veripalvelu.fi/?ad=ver_san

Voitte pelastaa vaikka pienen lapsen hengen!

Tehkää se! Olkaa kilttejä!

Kommentit (200)

Vierailija
41/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi, kun asuin brittilässä hullun lehmän taudin aikaan.

Niin ja olen kasvissyöjä. Ymmärrän täysin miltä homoista tuntuu verenluovutuskiellon suhteen...

Paitsi etten ole kasvissyöjä.

Brittilästä takaisin muuton jälkeen ENNEN kuin hullunlehmäntautiepidemia ja siten verenluovutuskielto alkoi.

"mikä se mun numero olikaan"

Vierailija
42/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen luovuttanut ja aina on niin karmea olo jälkikäteen, että en kyllä enää mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkääkö ne, että syöpä tarttuu veren välityksellä, vai mistähän tuo kielto mahtaa johtua?

Vierailija
44/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireeton tosin. Asuin Englannissa 1990-luvulla.

Tätä ketjua lukiessa ei tarvitse ihmetellä miksi verestä on pulaa - eihän sinne kelpaa luovuttajaksi kuin aniharva.

Vierailija
45/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään en ehdi kun on muuta menoa illalla mutta huomenna menen. Mulla onkin pitkä tauko viime kerrasta kun olen synnyttänyt kolme lasta tässä välissä. Nyt vihdoin on tilanne etten imetä enkä ole raskaanakaan, joten pääsen luovuttamaan.

Mutta mä sain mieheni luovuttamaan myös silloin kun en itse pystynyt!

Vierailija
46/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista, että kaikki auttamis haluiset ovat kelpaamattomia. Loput ovatkin sitten vaan tunne puoleltaan köyhiä.

Esim. itse kävin eilen, mutta ei tullut heti mieleen sitä tässä infota.

Vierailija
47/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä kerrasta olikin jo aikaa, menen vielä tämän viikon aikana!

Vierailija
48/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on VÄÄRIN, mutta sekin on VÄÄRIN, että johtoporras ei vaihtunut vaikka jäivät korruptiosta kiinni :(

Vierailija
49/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia miettinyt, että pitäisi mennä. Aikanaan opiskeluaikoina koulullemme järjestettiin verenluovutus kerran vuodessa ja aina kävin. Tästä on jo vuosia ja monesti olen miettinyt, että pitäisi mennä. Nyt on antibioottikuuri päällä, mutta heti kun se loppuu ja karenssi aika on ohi, niin menen luovuttamaan!

Vierailija
50/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

potilas otti omin päin!! Lääkäri oli sitä mieltä että ei tartte mitään. Ehkä ei olisikaan kun hemo oli niin hyvä ennen leikkausta -siis homeopaattisilla aineilla nostettu:)))

Vierailija
51/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi, kun asuin brittilässä hullun lehmän taudin aikaan. Niin ja olen kasvissyöjä. Ymmärrän täysin miltä homoista tuntuu verenluovutuskiellon suhteen...

Paitsi etten ole kasvissyöjä.

Lisaksi mulla on krooninen sairaus, imetan, ja muutenkin oleskellut ulkomailla ihan "vaarissa" maissa. ;-) Eli elinikainen luovutuskielto. :( Tasta ketjusta tulee muuten mieleen etta paljonkohan on niita jotka Veripalvelun kriteereilla saa sitten luovuttaa, koska meita jotka eivat (nyt tai koskaan) saa luovuttaa on niin paljon?

Vierailija
52/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on VÄÄRIN, mutta sekin on VÄÄRIN, että johtoporras ei vaihtunut vaikka jäivät korruptiosta kiinni :(

ja sä "kostat" sitten sen esim. verensiirtoa tarvitsevalle lapsipotilaalle? Ihailtavaa logiikkaa...

Vierailija
53/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota joudun käyttämään lopun ikäni. Vaikka lääkitys loppuis tänä päivänä niin muistaakseni silti en saisi kolmeen vuoteen luovuttaa. Mun hb korkea ja siksi verenluovutus olis hyväksi.

Vierailija
54/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakkasi tilapäisesti elimistö tuottamasta punasoluja. Nykyään käyn kiitokseksi tuosta verestä luovuttamassa itse säännöllisesti.

Vierailija
55/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä pärjättäisi verenkorvikkeilla ilman kokoverta? Miksi sitä kokoverta vielä käytetään?

Mua ainaskin ilettäisi et mun kropassa on jonkun verta. Se oli karseeta nähtävää kun Ruotsissa aikanaan verenluovuttaja sai 30kr. Jos olisitte nähneet sen porukan ette ikuna ottaisi toisen verta. Tietääkseni ne lopetti sen maksamisen sitten - toivottavasti!!

Vierailija
56/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-verenpainelääkitys

-edellisestä synnytyksestä alle vuosi

-raskaana

muuten luovuttaisin, olen aina väliin huomautellu miehelleni, että vois käydä, mutta eipä tuo koskaan muista..

Vierailija
57/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut kanssa englannissa hullun lehmmä -vuosina. En pääse siis luovuttamaan.

Omasta puolestan kanssa tuo homorajauksen voisi unohtaa.

En voi äidinmaitoakaan luovuttaa raskauden jälkeisen lääkityksen vuoksi.

Vierailija
58/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin varmaankin kuollut synnytyksessä ellen olisi saanut verta. Minulla on sairaus, joka vaikuttaa veren hyytymiseen. Kiitos kaikille verenluovuttajille! Olette hengenpelastajia!

Vierailija
59/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pystyisin. Mulla on lääkitys, synnytyksestä aikaa alle vuosi ja imetän. Harmittaa myös se, etten tuon lääkityksen vuoksi kelvannut myöskään äidinmaidonluovuttajaksi. Maitoa tulee ihan liikaa, ja tuntuu typerältä heittää ylimääräiset pois, kun ei niitä pakkaseen kaikkia kannata säilöä. :(

Vierailija
60/200 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sä "kostat" sitten sen esim. verensiirtoa tarvitsevalle lapsipotilaalle? Ihailtavaa logiikkaa...

Jos tilanne menisi niin pahaksi kuin kuvailet, niin muutos organisatioon tapahtuisi päivissä. Kosta ei kuulu toimintamalleihini. Epäoikeudenmukaisuus on asia jota en voi sietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan