Menkää luovuttamaan verta! Olkaa kiltit!!!
http://www.veripalvelu.fi/?ad=ver_san
Voitte pelastaa vaikka pienen lapsen hengen!
Tehkää se! Olkaa kilttejä!
Kommentit (200)
Olen käyttänyt 17-19-vuotiaana suonensisäisiä huumeita. Nyt olen 34v, kolmen lapsen terve äiti. Olen viimeiset 12 vuotta ollut saman miehen kanssa. Ei tatuointeja, ei neulakammoa, ei tauteja, hyvä hemoglobiini (vaikka olen kasvissyöjä). Miksi en kelpaa?
alhaisen Hb -arvon vuoksi. Rautaa olen syönyt ilman taukoja kohta vuoden verran ja Hb on pysynyt juuri ja juuri 125 -arvossa. Ja O- on tietenkin veriryhmäni.
Miehelläni on lääkitys, joka estää verenluovuttamisen.
Harmi. Hienoa, että ahkeria verenluovuttajia löytyy kuitenkin.
Harmillista, että kaikki auttamis haluiset ovat kelpaamattomia. Loput ovatkin sitten vaan tunne puoleltaan köyhiä.
ja lukutaidottomia...puhu verenluovuksesta, saat neuvoa kuukautisvaivoihin.
ongelmaani vaikka kerroinkin pulmastani väärässä ketjussa! T. se kuukautisvaivoista valittanut
ja sitäpaitsi anemian takia kuten sanottu en voi luovuttaa verta ja verestähän nyt oli kyse!
minulla on krooninen tulehdus, veriarvoissa muutoksia ja käytän muutamaa eri lääkettä.
vielä en voi. Mutta menen kyllä taas kun aika tulee täyteen
Tietääkseni nuo verenkorvikkeet ovat ainaskin minun ystäväpiirissäni osoittautuneet suurissa leikkauksissa tosi hyviksi! Tiedän muutaman tapauksen joissa hemo alle 0,40 ja 0,51. Isot leikkaukset ja nopea, loistelias paraneminen!! Toinen sai Epoa toinen homeopaattista ainetta. Että silleen!
Niin kauan kun ei homppeleiden veri kelpaa, niin olkoot ilman minunkin veriäni, vaikken homo olekaan. Ei tuollaisia paskalafkoja pidä tukea, kun ei parempaa saada tilalle ilman boikottia.
Kyllähän se veri testataan, joten ongelmaakaan ei pitäisi olla. Ei nyt sentään niin suuresta todennäköisyyserosta ole kyse heteroihin verrattuna HIVssä yms. että tuossa mitään järkeä olisi. Tietysti jos 50 % homoista olisi epäkelpoja, niin takkiinhan siinä tulisi, kun ilmeisesti yhdistelevät veret ennen testejä, mutta näin huonostihan eivät asiat ole.
Laittakoot sitä matematiikkaa esille, jos haluavat muut vakuuttaa näkemyksestään.
homeopaattista ainetta.
Ihme hörhöjä.
Koska mulla on jatkuva lääkitys.
olen luovuttanut kymmeniä kertoja mutta nyt systeemi on liian vaikeaksi tehty ja homoja syrjivä.
Olen itse hetero.En siis mene.
mutta mulla on D1, ei oteta siis vastaan. EIköhän sitä verta tutkita vai miksi tämäkin estää? Siis syy ilmeisesti se, että joudun pistämään itseäni?
Täytyypä ensi kerralla kun käymme miehen kanssa kaupungissa patistaa tuo mies luovuttamaan.
Tietääkseni nuo verenkorvikkeet ovat ainaskin minun ystäväpiirissäni osoittautuneet suurissa leikkauksissa tosi hyviksi! Tiedän muutaman tapauksen joissa hemo alle 0,40 ja 0,51. Isot leikkaukset ja nopea, loistelias paraneminen!! Toinen sai Epoa toinen homeopaattista ainetta. Että silleen!
En lähde köröttelemään 200km ja takaisin. Sitten kun tulevat paikkakunnalle, saatta minustakin herua sitä o miinusta.
Sit muutin britteihin. Siellä kelpasin, täällä ei sit enää sen hullun lehmän takia. Lisäks vauva alle vuoden ja imetän. Mutta muuten luovuttaisin, musta se on ihan kansalaisvelvollisuus! Tuli muuten just mieleen, kelpaisko mun elimetkään kelleen? Kannankohan testamenttia turhaan?
En voi, kun asuin brittilässä hullun lehmän taudin aikaan.
Niin ja olen kasvissyöjä. Ymmärrän täysin miltä homoista tuntuu verenluovutuskiellon suhteen...
Paitsi etten ole kasvissyöjä.
en muista onko edellisestä errasta sallittu kuukausmäärä jo täynnä, enkä viitsisi lähteä tuota asiaa kysymään lähteä. En siis muista milloinka viimeksi kävin luovuttamassa.
Muuten kyllä menisin, kun olen O- ja hb aina yli 140!
Ja tuonkaan jälkeen ei saa luovuttaa, jos imettää edelleen. Tässä vielä Veripalvelun sivuilta:
"Raskaus, synnytys ja imetys: Raskauden aikana ei saa luovuttaa verta. Synnytyksen jälkeen on pidettävä vähintään 12 kuukauden tauko ennen verenluovutusta. Jos vielä tämän jälkeen imettää, ei voi luovuttaa verta. Imetyksen lopettamisen jälkeen verenluovutus on jälleen mahdollista. Sääntö johtuu siitä, että raskaus, synnytys ja imetys verottavat äidin rautavarastoja, minkä vuoksi verenluovutus voi altistaa äidin raudan puutteelle ja jopa anemialle. Jos luovuttajalla suunnittelee raskautta, tulisi verenluovutuksesta pidättäytyä."
Sinällään vähän hassua tuo, että jos imettää vaikka yli vuoden vanhaa, ei siltikään saa luovuttaa, vaikka hb sen sallisi. Minulla pysyy hb raskaus- ja imetysaikoinakin yli 140:ssa, joten voisin sen puoleen oikein hyvin luovuttaa vaikka imetänkin. Mutta toki säännöt ovat samat kaikille. Tulee vaan harmillisen pitkä luovutustauko, kun pitkään imettää... :/