Otin 2021 lainaa 0,7%-hintaisella korkokatolla. Lainan viitekorko on nyt 0,71%! Paljonko omasi?
Mun viitekoron suuruus on maksimissaan tuo vuoteen 2035 asti!
Lainaa otin 235 000 euroa, niin tuossa se jo tuntuukin.
Kommentit (27)
Lisäksi lainassa on tietenkin vielä marginaali, mutta EI MUITA (korko)KULUJA :)
Muistakaa tämä te, joiden mukaan "PANKKI EI KOSKAAN" "HÄVIÄ" näissä korkojutuissa! :DDDDDDDD
Kukahan nyt maksaa sen mun lainan viitekoron erotuksen euriboriin tai Primeen? 😎
Ap
Viitekorkopa hyvinkin. Niinhän ne kehuvat autojen rahoituskorkojakin, nyt korko vain 1.7% tms. Mutta todellisuus onkin eri.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa tämä te, joiden mukaan "PANKKI EI KOSKAAN" "HÄVIÄ" näissä korkojutuissa! :DDDDDDDD
Kukahan nyt maksaa sen mun lainan viitekoron erotuksen euriboriin tai Primeen? 😎
Ap
Sinä MAKSOIT sen omalta osaltasi.
Se on vasta elintasoa, kun ei ole väliä onko korko 0,01% vai 50%. Meinaan, ei ole lainaa. Yhtään.
0.65 ollut vuosia. Minusta tuo on kallis. 0.29 olis hyvä. Mut en ole saanut aikaiseksi kilpailuttaa.
Ajatella, tuostakin on jo 5 vuotta! Ensin mun sama laina oli vuoden Nordeassa, vähän kalliimmalla korkokatolla. Eli 6 vuotta sitten.
Joten 2 vuotta ehdin maksaa tota noin 0,7% korkeampaa korkoa, ennen kuin nyt oon sitten säästänyt TUHANSIA euroja vuodessa korkokaton avulla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vinkki: se ei ole pankki
Vierailija kirjoitti:
0.65 ollut vuosia. Minusta tuo on kallis. 0.29 olis hyvä. Mut en ole saanut aikaiseksi kilpailuttaa.
Ai viitekorko? Tuskinpa on ollut, ELLEI sullakin ole korkosuojausta. Ja nyt et kyllä sais viitekorkoa kilpailutettua 0,29:iin :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin että kuinka vähän tuo marginaali on?
Tein saman, otin kaksi asuntolainaa 10 ja 15v korkokatoilla. Kannatti.
No et varmasti ole saanut tuohon hintaan korkokattoa noin pitkäksi ajaksi. Kaikkea saa toki väittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vinkki: se ei ole pankki
Ei ehkä ole, mutta nämä "asiakas sen aina maksaa ja häviää" -inisijät ei ymmärrä, että ottamalla lähes ilmaisen korkokaton nollakorkojen aikaan voittaa lähes 100-varmasti! Ainakin kun korkosuojaus kestää 14 vuotta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No et varmasti ole saanut tuohon hintaan korkokattoa noin pitkäksi ajaksi. Kaikkea saa toki väittää.
No ooonhan, haloo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että kuinka vähän tuo marginaali on?
Tää on nyt viitekorkokeskustelu. KOSKA siihenhän nää korkotason nousut ja laskut vaikuttaa :) Ei marginaaleihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tein saman, otin kaksi asuntolainaa 10 ja 15v korkokatoilla. Kannatti.
Minuakin vähän harmittaa, että tuo on ainoa laina tuohon hintaan. Noh, onhan sitä siinäkin toki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten et tajunnut itse 2021? Jo 2020:kin oli ne korkokatot kyllä tosi alhaalla.
Ap
Maksettiin velat jo pois. Velaton talo ja autot. Helppoa
aivan sama