Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te tungette aurajuustoa tai vuohenjuustoa joka paikkaan?

Vierailija
01.09.2011 |

silloin, kun vieraille pitäisi tarjota. Ei näistä kammotuksista kovin moni tykkää, itse en ulkomailla asuvana voisi kuvitellakaan tarjoavani tuollaista.

Suomessa on kyllä järkyttäviä ruokatapoja.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailla! Tarkoittaako se sitä, että mun mielipide on vielä hienostuneempi kuin ap:n? Oon asunut myös toisella mantereella, saako siitä enemmän pisteitä?

Voinko tehdä aloituksia tyyliin "Miksi te syötte lihaa? Mä oon asunut ulkomailla, enkä voisi kuvitellakaan tekeväni niin?" Saisko mun sanani jotenkin enemmän painoarvoa?

Vierailija
22/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailla! Tarkoittaako se sitä, että mun mielipide on vielä hienostuneempi kuin ap:n? Oon asunut myös toisella mantereella, saako siitä enemmän pisteitä? Voinko tehdä aloituksia tyyliin "Miksi te syötte lihaa? Mä oon asunut ulkomailla, enkä voisi kuvitellakaan tekeväni niin?" Saisko mun sanani jotenkin enemmän painoarvoa?

koska olet karannut takaisin Suomeen. Et tainnut pärjätä ulkomailla, HAHHAH!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikeasti maidottomia ruokia löytyy joka ravintolasta. Moni laktoositon ruoka on samalla myös maidoton, mutta ei tietenkään aina niin. Maidoton ruokavalio ei kyllä estä ravintolasyömistä, vaikka luonnollisestikin valikoima on silloin pienempi.

Mutta tosihan se tietenkin on, että jos on ruokarajoitteita, niin silloin sitä kovasti toivoisi, että ruuissa olisi enemmän eri valmistusaineista tehtyjä vaihtoehtoja, jotta itselle sopivaakin löytyisi.

Aurajuusto ei kyllä todellakaan ole niitä aineita, joita olisi jotenkin vaikea välttää.

Mutta kun olen vain tehnyt tämän huomion. Itsekin olen joskus imetysdiettiä noudattunut, vain maidoton, mutta silloinkin syötiin kotona, kun ei mistään löydy maidotonta.

Tuskin se sun ravintolasyöminen oikeesti kovin hankalaa on :-) Terveisin, Se pippuriton

Ei varsinaisesti kiukuta, mutta tekee ulkona syömisestä hankalaa Syön usein kalaa ravintolassa, onneksi harvemmin kalaruokaa on pilattu kummallakaan.

Kiukuttaako?

Eikä ole Moni ravintolaruokakin on pilattu näillä "herkuilla".

Aurajuusto on hyvää, vuohenjuusto samaten.

En mäkään syö esim. lihaa, mutta kyllä siitä silti joku näyttää tykkäävän.

Vierailija
24/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä nyt vaan sitten sattuu tykkäämään ko. juustoista. Itse en tykkää vuohenjuustosta, joten enpä tunge sitä mihinkään ja aurajuustoakin vain yhteen tai kahteen ruokaan, joita teen toistuvasti. Ja ihan vaan siksi, että pidän siitä itse ja niin pitää muukin perhe. Vieraalle en tarjoaisi, jollen tiedä, että maistuuko Aura vieraalle vai ei. Ehkäpä ap:nkin kannattaa seuloa vierailupaikat tarkemmin, jos juustot ei maistu ja silti niitä tuputetaan.

Ja vuohenjuustokaan ei muistaakseni ole suomalainen keksintö... Että kyllä sitä on joku muu jo tunkenut ruokaan ennen suomalaisia.

Mutta joo, kieltämättä itsekin olen joskus ravintolassa jättänyt hyvältä näyttävän annoksen tilaamatta, koska se sisältää vuohenjuustoa. Ehkä sitä voisi vähän vähemmän olla tarjolla nimenomaan ravintoloissa, mutta toisaalta, kasvissyöjänä olen sitä mieltä, että liharuokiakin voisi olla vähemmän tarjolla ravintoloissa.

Vierailija
25/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää asenne, että ulkomailla on kaikki niin paljon hienompaa ja Suomessa on kaikki niin junttia. Vaihtakaa levyä välillä.

Vierailija
26/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä karpalot, hillat, mustikat ja puolukat ovat niin mahtava-aromisia marjoja, että niistä voi säveltää mitä tahansa yhdistettynä eri ruokiin. Kyse on lienee siitä, että ruokaa ei osata tehdä?

tää asenne, että ulkomailla on kaikki niin paljon hienompaa ja Suomessa on kaikki niin junttia. Vaihtakaa levyä välillä.

Vierailija
27/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vuohenjuustoa tunkee esim. korvaan. Aijai. Tykkään tunkea sitä myös auton pakoputkeen ja klarinettiin. On meilläkin silti joitakin paikkoja, joissa ei ole vuohenjuustoa tai edes aurajuustoa.

Vierailija
28/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin asun ulkomailla ja ei täällä joka reseptiehdotukseen työnnetä gorgonzolaa tai vuohenjuustoa. Saati ananasta pitsaan, hulluinta mitä olen kuullut.

Suomessa tosiaan tuntuu olevan niin, että kun ulkomailta tulee tieto esim. vuohenjuustosta niin kaikkiin reseptehin sitä sitten pitää tunkea.

Ei tungeta täällä, terveisin Italiasta.

Vierailija
29/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja totesin homman liian vaikeaksi. Henkilökunta ei tiennyt mikä on maidotonta, juu tämä on hylaa. Hyvä, mutta kun ei riitä minulle. Eivät osanneet sanoa mitä on kastikkeessa jne jne.

Voihan sitä sanoa, ettei "mistään" löydy maidotonta. Mutta oikeasti maidottomia ruokia löytyy joka ravintolasta. Moni laktoositon ruoka on samalla myös maidoton, mutta ei tietenkään aina niin. Maidoton ruokavalio ei kyllä estä ravintolasyömistä, vaikka luonnollisestikin valikoima on silloin pienempi.

Mutta tosihan se tietenkin on, että jos on ruokarajoitteita, niin silloin sitä kovasti toivoisi, että ruuissa olisi enemmän eri valmistusaineista tehtyjä vaihtoehtoja, jotta itselle sopivaakin löytyisi.

Aurajuusto ei kyllä todellakaan ole niitä aineita, joita olisi jotenkin vaikea välttää.

Mutta kun olen vain tehnyt tämän huomion. Itsekin olen joskus imetysdiettiä noudattunut, vain maidoton, mutta silloinkin syötiin kotona, kun ei mistään löydy maidotonta.

Tuskin se sun ravintolasyöminen oikeesti kovin hankalaa on :-) Terveisin, Se pippuriton

Ei varsinaisesti kiukuta, mutta tekee ulkona syömisestä hankalaa Syön usein kalaa ravintolassa, onneksi harvemmin kalaruokaa on pilattu kummallakaan.

Kiukuttaako?

Eikä ole Moni ravintolaruokakin on pilattu näillä "herkuilla".

Aurajuusto on hyvää, vuohenjuusto samaten.

En mäkään syö esim. lihaa, mutta kyllä siitä silti joku näyttää tykkäävän.

Vierailija
30/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gorgonzolaa pizzassa, pastassa, risotossa ja polentassa, Roquefortia munakkaan täytteenä, oliivien täytteenä, croissantien täytteenä sekä sulatettuna kasvisten päällä, Stiltonia mm. kaikenlaisten piiraiden täytteenä, chicken wingsien kera ja paahtoleivän välissä sekä pihvin päällä.

Jos jotain nyt tunkemisena voidaan pitää ulkomaalaisen kannalta, niin ehkä tää sinihomejuuston syöminen joulupiparien kanssa voisi olla sellaista, mutta so what?

Tero

Vierailija
31/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä rakastan vuohenjuustoa, ja välillä laitan sitä ruokiin, myös silloin kun on vieraita tulossa. Mä olen kyllä niin kiltti että kyselen etukäteen onko jotain ruoka-aineita/ruokia joita ei voi syödä allergian takia, tai koska niitä inhoaa. Jos vuohenjuustoa ei mainita, katson että voin sitä käyttää.

Mä itse puolestani vihaan aurajuustoa. Jos sitä on ruuassa, syön vähän ja pidän mölyt mahassani. Monelle aurajuusto on kutienkin suurta herkkua(mun tuttavapiirissä itse asiassa useammat tykkää aurajuustosta ja vuohenjuustosta kuin inhoaa niitä).

Niin ja mäkin asun ulkomailla! Täällä meidän monet tuttavat on myös muista maista muuttaneita ja tarjottavat ruuat vaihtelevat siis melkoisesti. Hyvää on silti aina ollut, vaikka ainekset olisivatkin vähän uodompia.

Vierailija
32/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vuohenjuustoa tunkee esim. korvaan. Aijai. Tykkään tunkea sitä myös auton pakoputkeen ja klarinettiin. On meilläkin silti joitakin paikkoja, joissa ei ole vuohenjuustoa tai edes aurajuustoa.

Kiitos. Taas hymyilyttää, vaikka on paska päivä muuten.

Vierailija
33/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saati ananasta pitsaan, hulluinta mitä olen kuullut.

Ei tungeta täällä, terveisin Italiasta.

mutta menepä jenkkeihin, siellä on ehkä parempi pizzakulttuuri kuin Italiassa konsanaan. New York tai Chigago, molemmissa ihan omaleimaiset pizzat

Vierailija
34/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan Parmesan. Mutta Teron matkat taitavatkin olla sängyssä.

t. Italiassa asuva

Vierailija
35/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että joku ainesosa "ei kuulu" johonkin ruokaan, eikä sitä pidä siihen laittaa. Mun mielestä taas reseptien kehittely ja uusien juttujen kokeilu on pelkästään hyvä juttu. Oon muuten maistanut Etelä-Amerikassa jopa suklaapizzaa. No, siellähän maustetaan suklaalla monia ei-makeita ruokia. Mitenkä ne onkin niin pöljiä :-D

Vierailija
36/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omia juustoja toki löytyy, mutta sinihomejuustoon verrattava on vain Gorgonzola. Sitäkin käytetään säästeliäästi. Minttua muuten käytän vain Mojitoon.

Mitä ovat esim. Roquefort ja Bleu d'Auvergne?

Vierailija
37/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miten joku voi ajatella niin puusilmäisesti että joku ainesosa "ei kuulu" johonkin ruokaan, eikä sitä pidä siihen laittaa. Mun mielestä taas reseptien kehittely ja uusien juttujen kokeilu on pelkästään hyvä juttu. Oon muuten maistanut Etelä-Amerikassa jopa suklaapizzaa. No, siellähän maustetaan suklaalla monia ei-makeita ruokia. Mitenkä ne onkin niin pöljiä :-D

että jos ULKOMAILLA on joku tapa, niin se on hienoa, mutta kun SUOMESSA on joku tapa, niin se on junttia.

Vierailija
38/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan Parmesan. Mutta Teron matkat taitavatkin olla sängyssä.

t. Italiassa asuva

Lago di Gardalla laittoivat ja ihan hyvää oli. Oli siinä parmesaniakin

Tero

Vierailija
39/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poron kanssa vaan voi tsiisus kuinka hyvää on poron ulkofile, jonka sisällä on sinihomejuustoa ja meillä tätä tehdään, vaikka ei kuulukaan perinteisiin.

Vierailija
40/81 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miten joku voi ajatella niin puusilmäisesti että joku ainesosa "ei kuulu" johonkin ruokaan, eikä sitä pidä siihen laittaa. Mun mielestä taas reseptien kehittely ja uusien juttujen kokeilu on pelkästään hyvä juttu. Oon muuten maistanut Etelä-Amerikassa jopa suklaapizzaa. No, siellähän maustetaan suklaalla monia ei-makeita ruokia. Mitenkä ne onkin niin pöljiä :-D

että jos ULKOMAILLA on joku tapa, niin se on hienoa, mutta kun SUOMESSA on joku tapa, niin se on junttia.

Ja mun mielestä toi kaikkien maailman maiden niputtaminen yhdeksi kokonaisuudeksi nimeltä "ulkomaat" on tosi kätevää :-). Sitten voi helposti vertailla sitä junttiuden tasoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi