Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimisitte ja ajattelisitte: lapsen kaveri mukana uimahallissa &maksu

Vierailija
15.08.2011 |

Hei!

Olimme 8-vuotiaan lapseni kanssa lähdössä uimahalliin, kun kaveri tuli häntä hakemaan. Päätimme yksissä tuumin kaverin soittaessa myös äidilleen, että hän voi lähteä meidän mukaan. Maksuista ei tullut puhetta, vain siitä, että meiltä löytyisi kaverillekin uikkari ja tarvittavat jutut, jottein lähtömme viivästyisi.

olisitko

1) kaverin äitinä: a) ilman muuta tarjoutunut maksamaan lapsen uimamaksun, vaikka me sitä ehdotimmekin, b) olettanut minun ilman muuta maksavan maksun, sillä mehän sitä ehdotimme, c) kertakaikkiaan yhdentekevää, kuka maksaa ja mitä, eikä siksi tullut mieleen edes kysyä moisesta

2) minuna: a) olettanut, että ilman muuta kaverin äiti maksaa, b) toivonut, että kaverin äiti ainakin olisi tarjonnut maksua, vaikka ehkä sitten itse kuitenkin sanonut, että ei tarvitse, meidän ideahan se oli, c) täysin asiaa miettimättä maksanut kaverinkin uimaan mukaan kuten omankin lapseni.

Itse kaverin äidin ominaisuudessa vaihtoehto a, itsenäni vaihtoehto b... en tiedä olenko jotenkin vanhanaikainen ajattelussani, tai jotenkin nipo, mutta minusta on hienotunteista ainakin ottaa puhe näistä raha-asioista. Itse en kehdannut, sillä minusta se vaan olisi aika nipoa ruveta kyselemään 2,5 euron perään (kun on kyse satunnaisesta käynnistä) tai toisaalta alkaa korostamaan sitä, etten aio ottaa siitä maksua.

Eli pistäkäähän av-mammat nyt omat mielipiteenne asiasta.

Niin ja olen vielä suhteellisen uusi näissä kaverikuvioissa, sillä kyseessä on esikoinen :)

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yks paskan hailee jotkut parieuroiset.

Vierailija
2/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pieni summa ja ehdottomasti jos itse ehdotan uimaan menoa niin tarjoan sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tarjoutuisin maksanaan, jos lapseni lähtee jonkun mukana uimahalliin. jos pyydämme jotakin mukaan, niin maksan automaattisesti, enkä oleta, että toinen maksaa takaisin, eli yks ja hailee, kuka maksaa.

Vierailija
4/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri juttu esim. joku Linnanmäen keikka, ei ihan monen kympin kustannusta viitsi kattaa. Tai jos on hyvä kaveri, niin ei meidän elämä siihen kaatuisi. Jostain parista eurosta en tosiaankaan alkaisi harmaita hiuksia hankkimaan. Meillä lapsi käy harva se päivä jossain kavereilla iltapäivällä ja varmasti tulee syöneeksi leipää tms. muutamalla eurolla. Vastineeksi meillä saa myös syödä välipalaa, on jätksiä ja otetaan uimahalliin mukaan ihan miettimättä. Minusta on hienotunteista pitää yhdessä huolta lapsista ja edistää lasten kaverisuhteita ilman turhaa pohdintaa.

Vierailija
5/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos kutsun jonkun mukaan, ilman muuta kustannan ihan kaiken uimahallilipusta lähtölimsaan.

Vierailija
6/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverin uimahallit enkä huolisi rahaa vaikka vanhempi tarjoaisi.

Vierailija
7/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin naapurin kanssa kohtelemme lapsiamme samalla tavalla. Siis jos heidän lapset meidän mukana me maksetaan eikä kysellä ja sama toisinpäin. Tämä myös koskee esim. ruokailua toisen luona. Jos lapset kylässä kaikki syö.

Vierailija
8/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Jos minä olisin ollut tuossa tilanteessa kummalla puollella tahansa, olisin varmaan tarjoutunut maksamaan. LÄhinnä siksi, että minua inhottaa ajatus siitä, että joku ajattelisi minusta kuten sinä nyt siitä kaverin äidistä.

Äitinä lisin ajatellut, että minun lapseni, minun maksuni. Toisaalta sinuna olisin ajatellut, että kostka enemmän tai vähemmän kutsuin kaverin mukaan, minä myös maksan. Varsinkin jos lähtö tapahtui suoraan meiltä, eikä sen kaverin kotoa haettu mitään muutakaan niin miksi sitten rahaa? Kolmannelta kannalta on kyllä myös totta että oikeesti se 2:50 on niin pieni raha että se on hertttaisen yhdentekevää, kuka sen maksaa. En jaksais tuommoisesta jänkyttää... Eri asia jos ois joku monen kympin huvipuistomaksu. (Vaik mun pojalle kyllä kävi just niin, että sukulaiset soitti sille aamulla viimeisellä lomaviikolla, että tuutko meidän kanssa huvipuistoon. Kun hän pääsi sinne, sai maksaa itse kolmenkympin rannekkeen ja sitten nämä sukulaiset panivat hänet vahtimaan omia lapsiaan. Edes lounasta eivät tarjonneet.)

Vierailija
9/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 a

2 c

mutta meillä ei ole tiukkaa rahasta.

Vierailija
10/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) a

ja 2) c

Vierailija
11/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mistä hän olisi rahaksi muuttunut? Eli olisin maksanut lapsen aatellen että ehkä maksaa myöhemmin takaisin ehkä ei.

Itse olisin ehdottomasti laittanut lapsen mukaan kouluun seuraavaksi päiväksi rahan mukaan.

Kävipä meillä niinkin että erään kerran lapsi lähti juuri noin yllättäin kaverin kanssa uimahalliin ja annoin seuraavana päivänä rahan vietäväksi kaverille. Kaveri piti rahan itsellään, kertomatta äidilleen ja kehtasi vielä tiukata uudestaan että millon maksat sen uimahallin. (kuvitteli kai saavansa pitää senkin rahan)

Vierailija
12/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin vieraan lapsen äitinä olettanut, että kyseessä oli myös "rahallinen tarjous", koska teillä oli niin kiire, ettette ennättäneet hakea vieraan lapsen uikkaria ja pyyhettäkään mukaan.

Jos taas olisit soittanut minulle (vieraan lapsen äidille), sopinut uimisesta ja sanonut tulevasi hakemaan lapsen uimakamppeet, olisin ilman muuta odottanut ovella uimapussi valmiina, jossa olisi ollut sekä uimahallin maksu että pientä pikkurahaa siltä varalta jos vaikka olisitte menneet jätskille uimisen jälkeen...

Minusta siis NORMAALISTI maksua pitää tarjota sen vieraan lapsen äidin, mutta tuo kiire minusta tässä tapauksessa rajaa tarjoamisen pois. Kyse on tosiaan vain kahdesta eurosta, että ihan paskahaileehan se on ja sinuna en jälkikäteen odottaisi sitä maksua, vaikka toki voisi tarjota...

Vierailija
13/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaisin ilman muuta meidät kaikki.

Kun tilanne oli tuo, että uikit ja pyyhkeet oli ja vanhempien lupa, niin tottakai 'tarjoan' uimahalliretken myös lapseni kaverille.

Vierailija
14/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hinnan ollessa noinkin vaatimaton, en kylla miettisi sita ollenkaan. Eri asia olisi jos olisi kyse isomman luokan menoista - vaikka huvipuiston rannekkeesta tms.

Vierailija
15/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mulle kävi näin, että yritin perheelle sanoa, että lapseni taskussa on uimarahat, että hän voi maksaa omansa. Mutta siellä ne rahat olivat tullessakin, enkä sitten enempää jaksanut päätäni vaivata. Seuraavalla kerralla en laittanut rahaa lapseni mukaan.

Tosin minä olenkin köyhä kotiäiti ja lapsen kaverin vanhemmat lääkäreitä...

Vierailija
16/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäikäsiä te olette!kaikesta te jaksatte jankatakin...ja kyllä jokainen maksaa omat lapsensa,minä ainakin

Vierailija
17/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin maksanut, enkä olisi ottanut kaverin äidiltä rahaa, vaikka olisi tarjonnut. Itsehän lapsen päätin mukaan kutsua. Isommat summat ovat sitten asia erikseen. Sanoisin, että mun kipuraja menee jossain kympin kieppeillä.

Vierailija
18/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin maksaa nyt, kaverin äiti maksaa omansa ja mun muksun hallimaksun (tms vastaavan) kun he menevät yhdessä. Ajan mittaan kumpikin pääsee omlleen eikä kukaan mene konkkaan. :)

Vierailija
19/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta paljonko teidän paikkakunnalla maksaa uimaan?? Kun monet puhuu pennosista/senteistä.

Meillä nimittäin maksaa 2h uimista vasta remontoidussa, silti suhteellisen köppäsessä (1 lastenallas + 1 aikuisten allas + 1 kuumavesiallas, missä ei ikinä pääse uimaan, koska varattu jumppaajille) 5,50e per henkilö.......

Vierailija
20/35 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin sekä sinuna että kaverin äitinä olettanut että te maksatte sen parieuroisen koska ette ehtineet muitakaan kamoja hakea. Tuo on niin pieni summa että jotenkin tuntuisi naurettavalta lähteä jälkeenpäin makselemaan...

Sen sijaan jos lapseni olisi lähtenyt kaverin mukaan niin että olisin hänelle voinut uimakamppeet pakata niin olisin automaattisesti laittanut mukaan myös uimahallirahat.

Ja sinuna minulle olisi ollut aivan sama kuka sen pikkumaksun maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi