Miksi te tungette aurajuustoa tai vuohenjuustoa joka paikkaan?
silloin, kun vieraille pitäisi tarjota. Ei näistä kammotuksista kovin moni tykkää, itse en ulkomailla asuvana voisi kuvitellakaan tarjoavani tuollaista.
Suomessa on kyllä järkyttäviä ruokatapoja.
Kommentit (81)
Moni ravintolaruokakin on pilattu näillä "herkuilla".
Aurajuusto on hyvää, vuohenjuusto samaten.
että oikein ulkomailla asut! No sepä nostaa AV-maailmassa pisteitäsi sen verran, että sanasi on yhteensä kahden ja puolen AV-mamman sanan painoinen.
Miksi italialaiset tunkevat basilikaa ja tomaattia joka paikkaan? Miksi virolaiset tunkevat hapankermaa joka paikkaan? Miksi japanilaiset lotraavat soijakastikkeen kanssa?
Itse en pane aurajuustoa mihinkään ruokaan, ja mulla on vain pari vuohenjuustoruokaa. Molemmista kuitenkin tykkään, yleensä leivän päällä.
Eikä ole Moni ravintolaruokakin on pilattu näillä "herkuilla".
En mäkään syö esim. lihaa, mutta kyllä siitä silti joku näyttää tykkäävän.
Suomessa vedetään aina niin överiksi, joka ikisessä ruuassa pitää olla sitä vuohenjuustoa tai auraa ja pahimmillaan ananasta pitsassa - ei sellaista täällä ulkomailla tunneta. Ja tälläkin palstalla reseptikyselyihin vastataan melkein poikkeuksetta, että aurajuustoa. Kokkaamisesta ei ole mitään hajua.
Syön usein kalaa ravintolassa, onneksi harvemmin kalaruokaa on pilattu kummallakaan.
Kiukuttaako?
Aurajuusto on hyvää, vuohenjuusto samaten.En mäkään syö esim. lihaa, mutta kyllä siitä silti joku näyttää tykkäävän.
miksi jotkut tunkevat valkosipulia joka paikkaan? Tai kermaa? Miksi joka ikisessä ruuassa pitää olla pippuria?
Näitä kysymyksiä riitää, ja vastaus lienee aina sama: Tahdotaan tehdä hyvää ruokaa tarjolle. Makuja on erilaisia, ja kaikki ei ole kaikkien mielestä hyvää. Se pitää sitten vain sietää, että toisen hyvä ei ole minun hyvää.
Vähän eri juttu on sitten sietää sitä joka paikan valkosipulia, kun on refluksitautinen ja valkosipuli saa huonon olon loppupäiväksi. Tai laktoori-intolerantikko kermasta. Ja minulla reagoi nyt imetyksessä oleva vauva vahvasti pippureihin, jota on joka ikisessä ruuassa, joten mulla on nyt kaikki valmisruuat ja ravintola-annokset pannassa, kun sitä pahuksen pippuria on joka paikassa. Jos joskus en ehdi tehdä itse ruokaa, niin on syötävä vain leipää ruuaksi. Onneksi aikuinen pärjää joskus leivälläkin, mutta ruokavieraaksi on nyt vähän huonoa mennä. Onneksi tätä imetystä ei kestä ikuisesti.
Suomessa vedetään aina niin överiksi, joka ikisessä ruuassa pitää olla sitä vuohenjuustoa tai auraa ja pahimmillaan ananasta pitsassa - ei sellaista täällä ulkomailla tunneta. Ja tälläkin palstalla reseptikyselyihin vastataan melkein poikkeuksetta, että aurajuustoa. Kokkaamisesta ei ole mitään hajua.
Mä en muista, milloin viimeksi joku olisi tarjonnut ruokaa, jossa on aura- tai vuohenjuustoa.
Jos "ulkomailla" ei käytetä ananasta pitsassa, tarkoittaako se silloin sitä, että Suomessakaan ei saa käyttää? Mites muuten kun mäkin oon syänyt ulkomailla pitsaa, jossa oli ananasta? Oliko se väärä ulkomaa?
TUollainen ajattelu on kyllä jotenkin niin... lapsellista.
silloin, kun vieraille pitäisi tarjota. Ei näistä kammotuksista kovin moni tykkää, itse en ulkomailla asuvana voisi kuvitellakaan tarjoavani tuollaista.
Suomessa on kyllä järkyttäviä ruokatapoja.
Mihin ruokalajiin ne ei sovi? En nyt äkkiä kyllä muista törmääväni vuohenjuustoon joka paikassa. Aurajuusto sitä tai tätä tulee aina välillä vastaan. Ei se paljoa poikkea joistain keskieurooppalaisista, joissa on omat juustot monissa ruokalajeissa. Mitä sinä käytät, minttua ja papumössöä?
ja kyllä ap:n aloituksessa on asiaa. Suomessa hyviin raaka-aineisiin sotketaan kaikkea paskaa ja tosiaan se vuohenjuusto ja aura ei sovi joka paikkaan.
Tuntuu, että kun suomalaisille lehdessä kerrotaan että vuohenjuustoa on olemassa niin heti sitä pitää tunkea joka paikkaan. Myös sinne, minne se ei sovi.
Pidän valkosipulista, mutta inhoan aurajuustoa. Nyt monessa ravintoloissa ei ole enää valkosipulietanoita vaan valkosipuliaurajuustoetanoita.
sattuu vaan sopimaan kesällä herkkusieniin, talvella teen siitä piparirenkaita, ja omalle perheelle laitan pizzaan. Ai niin ja joskus laitan aurajuustoa myös broilerin fileisiin sisälle savuporon ja yrttien kanssa, nam! Vuohenjuustosta en kummemmin tykkää, mutta voisin sitä syödä jos joku tarjoaisi.
Ja mä aina kysyn vierailta, onko jotain mitä he eivät syö.
Terveisin, Se pippuriton
Ei varsinaisesti kiukuta, mutta tekee ulkona syömisestä hankalaa Syön usein kalaa ravintolassa, onneksi harvemmin kalaruokaa on pilattu kummallakaan.
Kiukuttaako?
Pidän valkosipulista, mutta inhoan aurajuustoa. Nyt monessa ravintoloissa ei ole enää valkosipulietanoita vaan valkosipuliaurajuustoetanoita.
Gorgonzolaan sitäkin useammin, ihan ulkomaillakin. Kaikki sinihomejuusto ei ole Auraa...
Ei varsinaisesti kiukuta, mutta tekee ulkona syömisestä hankalaa
Käy ravintolassa syömässä. Kebab paikat ei aivan parhaiten edusta sitä kotimaista ruokakulttuuria. Kala on Suomessa oikeasti hyvää, ulkomailla olen ihmetellyt mm., kun lohimedaljonki oli hukutettu emmentalin alle. Emmental maistui hyvältä, mutta tilasin lohen kyllä maistaakseni lohta. Aivan yhtä hyvin olisin voinut syödä seitä.
silloin, kun vieraille pitäisi tarjota. Ei näistä kammotuksista kovin moni tykkää, itse en ulkomailla asuvana voisi kuvitellakaan tarjoavani tuollaista. Suomessa on kyllä järkyttäviä ruokatapoja.
Mihin ruokalajiin ne ei sovi? En nyt äkkiä kyllä muista törmääväni vuohenjuustoon joka paikassa. Aurajuusto sitä tai tätä tulee aina välillä vastaan. Ei se paljoa poikkea joistain keskieurooppalaisista, joissa on omat juustot monissa ruokalajeissa. Mitä sinä käytät, minttua ja papumössöä?
omia juustoja toki löytyy, mutta sinihomejuustoon verrattava on vain Gorgonzola. Sitäkin käytetään säästeliäästi. Minttua muuten käytän vain Mojitoon.
Sivistyneemmissä paikoissa syödään mitä tarjotaan, eikä yökötellä ruokien kanssa. Ja muuten: monessa maassa tarjotaan jälkiruuaksi pelkkiä juustoja kahvin ja hedelmien kanssa. Ja tuolta juustolautaselta löytyy nimenomaan vuohenjuustoa, brietä, sinihomejuustoa jne.
Mutta kun olen vain tehnyt tämän huomion.
Itsekin olen joskus imetysdiettiä noudattunut, vain maidoton, mutta silloinkin syötiin kotona, kun ei mistään löydy maidotonta.
Tuskin se sun ravintolasyöminen oikeesti kovin hankalaa on :-) Terveisin, Se pippuriton
Ei varsinaisesti kiukuta, mutta tekee ulkona syömisestä hankalaa Syön usein kalaa ravintolassa, onneksi harvemmin kalaruokaa on pilattu kummallakaan.
Kiukuttaako?
Sivistyneemmissä paikoissa syödään mitä tarjotaan, eikä yökötellä ruokien kanssa. Ja muuten: monessa maassa tarjotaan jälkiruuaksi pelkkiä juustoja kahvin ja hedelmien kanssa. Ja tuolta juustolautaselta löytyy nimenomaan vuohenjuustoa, brietä, sinihomejuustoa jne.
ja juustoja löytyy täältä kylliksi ja paremman laatuisia kuin Suomessa :)
Kyllä minä syön pienen palan esm vuohenjuustoa, mutta en pidä siitä että koko ruoka on sillä kuorrutettu.
Onneks sä asut siellä ulkomailla, niin ei tarvitse tällaista brutaaliutta sietää?