IS: Piiaa luullaan vähintään 10 vuotta ikäistään vanhemmaksi - arvaisitko itse Piian iän? (35 vuotta)
Se oli karuin arvio, jonka Piia Mäkelä on ikinä iästään kuullut.
Kun Piia työskenteli sairaanhoitajana, hän kävi katsomassa erästä potilasta.
Potilas kysäisi, oliko Piia ollut potilaan veljen luokalla. Milloin veljesi on syntynyt, Piia kysyi.
60-luvulla, potilas vastasi. Piiaa huvitti.
Oli pakko vain todeta, että isäni on syntynyt 60-luvulla kenties veli oli sitten käynyt hänen kanssaan samaan aikaan koulua.
Yleensä ihmiset ovat Piian mukaan häpeissään siitä, että ikäveikkaukset menevät niin pieleen. Silloin he pyytelevät vuolaasti anteeksi ja selittelevät ikäarviotaan.
Hoitotyötä tehdään pelkillä kasvoilla, sillä työasu on kaikilla sama. Kasvojen lisäksi korostuu olemus. Itselläni se on rauhallinen, suorastaan äidillisen huolehtivainen, Piia miettii.
Hänen ikänsä arvioidaan yläkanttiin silloinkin, kun hän on itse valitsemissaan vaatteissa.
Johtuuko se sitten siitä, että tyylini on aina ollut melko samanlainen enkä seuraa trendejä. Ainakaan tyylini ei minua varsinaisesti nuorenna, Piia sanoo ja naurahtaa.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011725334.html?ut…
Kommentit (91)
Kasvoista ihan ikäisensä näköinen.
Olisin veikannut 45-vuotiaaksi johtuen ihosta ja leukalinjasta.
Nää jutut ei voi koskaan onnistua. Itsekehu haisee, sanottiin ennen.
Ihminen tekee vaan itsensä naurettavaksi.
Suurin osa porukasta kuvittelee näyttävänsä ikäistään nuoremmalta.
Ihmisen iän arvioimisessa paras keino on silmien alueen iho, se paljastaa armotta todellisen iän.
50-60v
Ei näy harmaita mutta tukka näyttää värjätyltä, joten varmaan on.
Nykyinen silmälasimuoti on on ihan kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on kyse päinvastaisesta ilmiöstä.
Minä kysyn paperit kaupassa kaikilta miehiltä joille ei näytä parta kasvavan ja naisilta jotka ovat kauniita mielestäni, M39.
On sillä aika syviä ryppyjä kolmevitoseksi. Aurinkovoide ei olisi pahitteeksi.
Ihan ensimmäisenä kannattaisi heittää nuo mummolasit helvettiin. Putoaa jo monta vuotta pois.
Vierailija kirjoitti:
Ööööööööööööööööööööööööööööööö.......
Klikkasitko samaa juttua kuin me muut...
Veikkasin 35-40 vuotiaaksi, eli ihan ikäisensä näköinen. Olen itse 32v ja kyllä hän minua vanhemmalta näyttää.
Näin jutun, katsoin kuvan ja ajattelin,että hän on varmaan 50. Ihan outo lehtijuttu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on rumuus mikä vanhentaa ihmistä.
Ylipaino, silmälasit.
Tyyli on vanhemman, mut minusta ei naamasta näytä -ainakaan kuvissa- mitenkään elähtäneeltä tai ryppyiseltä.
Sit voi miettiä, miksi ikä ja näyttäminen on meille niin hirveän tärkeää.
Yhdenlaista ilkeyttä tämäkin: oho, luulin sua 20 vuotta vanhemmaksi! Muka ihan viattomasti...
Vierailija kirjoitti:
Olisin veikannut 50v.
Tämä.
2 asiaa, mitkä tekee hänestä vanhemman näköisen:
- ylipaino + sirot kasvonpiirteet, tarkoittaa että kasvoissa oleva liikarasva roikkuu erityisesti leukalinjasta tavalla, joka useimmiten alkaa vasta 45 ikävuoden jälkeen
- tyyli yhdistettynä ylipainoon, tekee tätimäisen vaikutelman, tulee mieleen 45-55 v ikäinen nainen
Kyllä se on rumuus mikä vanhentaa ihmistä.