Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajuaako miehesi tehdä näitä?

Vierailija
18.08.2011 |

Teillä on ollut pitkään tuttavaltanne lainassa kirja, joka on lojunut olohuoneen pöydällä jo viikkoja. Tämä tuttava piipahtaa nopeasti käymään muissa asioissa: tajuaako miehesi palauttaa hänelle olohuoneen pöydällä olevan kirjan?

Makuuhuoneen ikkunalla oleva kukka kärsii kuivuudesta: tajuaako miehesi oma-aloitteisesti antaa sille vettä?

Astianpesukone on käytetty illalla ja miehesi herää lauantaiaamuna ensin. Hän menee keittiöön keittämään kahvia, tajuaako hän ottaa puhtaan mukin koneesta eikä kaapista? Ja vielä parempaa: tajuaako hän tyhjentää koneen odotellessaan kahvin tippumista?

Sinulla on menoa illalla ja miehesi on kotona vahtimassa lapsia. Pyykkikorissa on kasa urheiluvaatteita odottamassa pesua. Onko miehesi tajunnut laittaa koneeseen myös sinun urheiluvaatteesi, vai onko hän pessyt vain omansa?

Miehesi vaihtaa viimeisen rullan talouspaperia telineeseen. Tajuaako hän mainita siitä sinulle? Onko miehesi koskaan oma-aloitteisesti tajunnut ostaa talouspaperia kauppavuorollaan?

Oma vastaukseni: mieheni ei tajua tehdä näistä mitään...

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon niihin menee aikaa päivittäin? Ei meidän autoja tarvitse huoltaa, ne viedään korjaamoon jos tulee vikaa. Pari kertaa vuodessa jos renkaat vaihtaa niin siinä se, ja senkin voi teettää muilla. Ei mitään öljyjäkään tarvitse jatkuvasti olla vaihtelemassa ja kaikki muutkin huollot tehdään huoltamossa. Minkälaisia romuja kotona muka korjaillaan?

Vaihtaa öljyt, palaneet lamput, hitsaa pakoputket, selvittää oudot toimintahäiriöt ja korjaa ne (roska jousessa, paineilmalla puhaltamalla pois, merkkihuollossa olis maksanut paljon), vaihtaa rikki menneet osat ym. Ei näitä usein ole, mutta kahdella autolla ja skootterilla jonkun verran. Lisäksi kätevä isäntä osaa korjata paljon sellaisia asioita itse, jotka kaupunkilaiset kiikuttaa huoltoon. Totesin tämän, kun muutin kaupungista maalle.

sukkahousuista lähtien, teurastaa sian ja paloittelee sen näppärästi ja parkitsee vielä nahankin, josta tekee kenkiä.

Vierailija
82/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alkoholivarastojen ylläpito ja täydennys täysin itsenäisesti. Lisäravinnevarastojen täydennys ja ylläpito."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on ollut pitkään tuttavaltanne lainassa kirja, joka on lojunut olohuoneen pöydällä jo viikkoja. Tämä tuttava piipahtaa nopeasti käymään muissa asioissa: tajuaako miehesi palauttaa hänelle olohuoneen pöydällä olevan kirjan?

Tuskin muistaa, jos muistutan niin muistaisi.

Makuuhuoneen ikkunalla oleva kukka kärsii kuivuudesta: tajuaako miehesi oma-aloitteisesti antaa sille vettä?

Ei

Astianpesukone on käytetty illalla ja miehesi herää lauantaiaamuna ensin. Hän menee keittiöön keittämään kahvia, tajuaako hän ottaa puhtaan mukin koneesta eikä kaapista? Ja vielä parempaa: tajuaako hän tyhjentää koneen odotellessaan kahvin tippumista?

Tajuaisi ja todennäköisesti tyhjentäisi koneen samalla kahvia odotellessaan. Ja siis mies keittää joka aamu meillä kahvin.

Sinulla on menoa illalla ja miehesi on kotona vahtimassa lapsia. Pyykkikorissa on kasa urheiluvaatteita odottamassa pesua. Onko miehesi tajunnut laittaa koneeseen myös sinun urheiluvaatteesi, vai onko hän pessyt vain omansa?

Pesisi kaikki samanväriset. Minä kyllä pääosin pesen pyykit. Mies pelkää pilaavansa mun tai lasten vaatteet. Mutta siis, jos hän pesee niin pesee kaikkien vaatteita.

Miehesi vaihtaa viimeisen rullan talouspaperia telineeseen. Tajuaako hän mainita siitä sinulle? Onko miehesi koskaan oma-aloitteisesti tajunnut ostaa talouspaperia kauppavuorollaan?

Ei varmaan mainitsisi, mutta ostaisi lisää. Mies käy paljon enemmän ruokakaupassa kuin minä niin minulle asiasta mainitseminen olisi turhaa.

Vierailija
84/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jäkä jäkä. Yksikään mies ei vielä ole oppinut lukemaan naisensa ajatuksia, joten ihan turhaa käkätystä koko viesti. Get a life.

Siksi toiseksi tuo kukkien kastelu on AINA vain yhden ihmisen homma, muuten kasvit kuolevat joko ali- tai ylikasteluun.

Vierailija
85/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa ei uskaltaisi palauttaa jos ei tietäisi olenko jo lukenut sen. Muut mainitut asiat tekisi ilman muuta.

Vierailija
86/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholivarastojen ylläpito ja täydennys täysin itsenäisesti. Lisäravinnevarastojen täydennys ja ylläpito.

Mahtaa teillä olla kova kulutus kun noita pitää jatkuvasti täydentää. Ihan työtähän se on kun viinaa ja lääkkeitä pitää roudata niska limassa.

Vierailija
87/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan (kirja) kohdan!

Ja minusta tuossa ei ole mitään kummaa!?

Vierailija
88/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaako kuinka moni nainen:

-kolata sen lumen pois pihalta

-leikata sen nurmikon

-varata ajan vuosihuoltoon

-tarkistaa renkaiden paineet

-ruuvata kiinni sen löysän pöydänjalan

-maksaa ne autoverot ja vakuutukset

-hoitaa kaikki yrityksen talousasiat

-korjata sen pakettiauton surisevan äänen

-käydä katsomassa onko peräkärry vielä toiminnassa, kun tarvitaan viikonloppuna

-hankkia ne puunklapit takkahuoneeseen

-vaihtaa kiukaan

No ainakin minun tuntemani naiset tekevät lumitöitä. Meillä itse asiassa on usein pieni kisa kumpi kerkeää ensiksi lumitöihin, kun toinen sitten saa jäädä lapsia viihdyttämään ja siivoomaan keitiötä.

Molemmat leikkamme nurmikkoa ja se on niin pieni, että vaiva on ihan mitätön.

Se varaa ajan auton huoltoon kumpi kerkeää ja usein viemme yhdessä. Viimeksi vein itse, koska miehellä oli aikaisempi aamu töissä.

Yleensä tarkistamme yhdessä ohi ajaessamme.

Minä ruuvaisin sen pöydän jalan. Kokoan myös aina kaikki huonekalut. En edes ole mitenkään taitava käsistään, mutta ei noihin tarvi mitää taitoja eikä edes kulu aikaa.

Kaikki maksut menee automaattisesti tileiltä.

Kumpikaan ei osaisi korjata pakettiautoa eikä meillä ole tai tule peräkärryä. Emme osaisi sitäkään korjata.

Haemme yhdessä puut takkahuoneeseen vanhempieni mökiltä. Isäni on ne minulle hakannut. Ei kai sitä kukaan normaali ihminen makaa sohvalla toisen raahatessa puita!

Kiuaksen vaihtaa sähkömies. Käymme yhdessä kaupassa sen ostamassa. Kotona on se kumpi paremmin töistä kerkee.

Vierailija
89/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuaisi tehdä nuo kuin minäkin. Ollaan näissä asioissa aika samalla viivalla :)

Vierailija
90/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten joo. Ja muistais varmaan kirjankin, mä en muistais...

Vierailija
91/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin suuresti jos mies saisi mitään asioita hoidettua jos vaikka nyt kuolisin,arki leviäisi käsiin välittömästi!

Mies on aina töissä ja tuo taloon reippaasti rahaa,minä taas viihdyn yksin ja haluan tehdä asiat omalla tavallani että en siis valita.

Vierailija
92/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lainakirjaa ei ikinä tajuaisi palauttaa

- kukka jäisi kastelematta kunnes kuolee

- astianpesukone tulisi tyhjennettyä, paitsi muutama haasteellinen kippo, joista "ei tiedä minne ne kuuluu"

- pyykit tulisi pestyä ja laitettua kuivumaan, pyykin lajittelussa mieheni on tosin vähän turhankin liberaali toisinaan

- talouspaperin loppuminen ja uuden ostaminen on hänelle ihan tuntematon juttu

Treenattu on päälle kakskyt vuotta.

Vierailija
93/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA minä en tajua tehdä itse noista juuri mitään. Mun aivot ei varmaan toimi niin kuin pitäisi :D Joskus kyllä ketuttaa itseänikin, kun se kaverin kippo on ollut jo pari kuukautta meidän kaapissa ja kaveri käynyt kylässä jo viisi kertaa, enkä koskaan muistanut antaa sitä kippoa. Mun mieleen ei vaan juolahtele kaikkea näppärää koko ajan.

Vierailija
94/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholivarastojen ylläpito ja täydennys täysin itsenäisesti. Lisäravinnevarastojen täydennys ja ylläpito.

Oooh!

Mahtaa teillä olla kova kulutus kun noita pitää jatkuvasti täydentää. Ihan työtähän se on kun viinaa ja lääkkeitä pitää roudata niska limassa.

Lisäravinteet ei kylläkään ole lääkkeitä, vaikka nekin mies ostaa yleensä itse (samaten kuin lasten xylitol-pastillit, nämä unohtui listasta). Mutta totta, enimmäkseen se on mies joka noita viinaksia kuluttaakin ja siksi kai nuo hoitaa. Silti jos mies ei ostaisi varastoon alkoholia niin ei sitä meillä ikinä kaapissa olisikaan, vaikka äkillistä tarvetta saattaisi jollekin skumppapullolle tai liköörille olla myös minulla, jopa satunnaiselle lonkerolle, vaikka en juuri alkoholia käytäkään. Ja kun mies ne alkon reissut tekee, niin noita yleensä löytyy sen kerran kun tarvitaan.

Yleensäkin miehen hommat on enimmäkseen noita mitä muutaman kerran vuodessa pitää tehdä, mutta vaatiihan sellaiset usein myös pientä asiantuntemusta, että osaa tarvittaessa oikat ostokset tehdä ;).

Vierailija
95/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN MISTÄ SE JOHTUU ETTÄ MONI MIES EI NOITA YKSINKERTAISIA ASIOITA TAJUA???

Tajuaako kuinka moni nainen: -kolata sen lumen pois pihalta -leikata sen nurmikon -varata ajan vuosihuoltoon -tarkistaa renkaiden paineet -ruuvata kiinni sen löysän pöydänjalan -maksaa ne autoverot ja vakuutukset -hoitaa kaikki yrityksen talousasiat -korjata sen pakettiauton surisevan äänen -käydä katsomassa onko peräkärry vielä toiminnassa, kun tarvitaan viikonloppuna -hankkia ne puunklapit takkahuoneeseen -vaihtaa kiukaan No ei kai, kun pitää kastella se kukka ja palauttaa kirja. Niin ja haukku amies, kun se ei älynnyt kastella.

sinä yksinkertainen....Meillä ei ole noista mitään muuta tehtävänä kuin pöydänjalka saattaisi olla. Ja sen kiristäisin minä. Kaikki eivät katsos asu missään korvessa rassaamassa autoja :O

Anteeksi, minä yksinkertainen kun en tajunnut mainita että omakotitalo-alueita sijaitsee myös Helsingin kantakaupungissa, Lauttasaaressa, Munkkiniemessä, Espoon Kuusisaaressa ja vastaavissa, mutta mitäpä noissa korpipaikoissa elämästä tiedetään. Meillä tosiaan on kaikki noikin asiat tehtävänä, koska minä en noita tee, niin ne on miestenhommia. :)

Vierailija
96/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN MISTÄ SE JOHTUU ETTÄ MONI MIES EI NOITA YKSINKERTAISIA ASIOITA TAJUA???

Niin, se mieshän näköjään tekee kotityöt puhelimessa soittelemalla huoltoon tai netissä maksamalla laskuja. Pitäisiköhän minunkin ilmoittaa, että ruuanlaitto loppui nyt, koska maksan päivähoitomaksun ja se se vasta on raskasta työtä.

Tilaa pizzaa puhelimella ja soita pesulaan, voitte kumpikin sitten hoitaa talosuasiat puhelimella. Pirauta lopuksi miehelle ja sovi treffit illaksi tv:m ääreen.

Vierailija
97/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta musta nuo on niin vähäpätöisiä juttuja, että eip yhtän haittaa vaikkei "tajuakaan". Hän tekee paljon sellaista mitä minä en tee, ihan oma-aloitteisesti, ja samoin minä teen.. JOten ei tuosta todellakaan tule meille mitän kriisiä kotona :)

teille tulee ero? Puolisosi kuolee? Mitä sinä sitten teet kun et selviä arjen askareista? Hankit uuden miehen lennossa ettei tarvitse pimeässä ja kylmässä olla kun et osaa lämmitystä hoitaa ja tuskin edes lamppua vaihtaa..

En puhunut siitä, tuleeko teille kriisejä kotona. Se on vaan todella outoa, että sinua ei yhtään hävetä olla noin kädetön. Luulisi, että normaali-ihmistä huolettaisi se, että ei pysty tekemään normaaleja kodin töitä koska EI OSAA niitä!

Etkö oikeasti ihmettelisi yhtään miestä, joka sanoisi, että ei osaa pestä pyykkiä, keittää makaroonia tai käyttää tiskikonetta?

Vierailija
98/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskikoneen tyhjentää ja wc-paperirullan vaihtaa ja lisääkin ostaa.

Muut noista jäisi tekemättä.