Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajuaako miehesi tehdä näitä?

Vierailija
18.08.2011 |

Teillä on ollut pitkään tuttavaltanne lainassa kirja, joka on lojunut olohuoneen pöydällä jo viikkoja. Tämä tuttava piipahtaa nopeasti käymään muissa asioissa: tajuaako miehesi palauttaa hänelle olohuoneen pöydällä olevan kirjan?

Makuuhuoneen ikkunalla oleva kukka kärsii kuivuudesta: tajuaako miehesi oma-aloitteisesti antaa sille vettä?

Astianpesukone on käytetty illalla ja miehesi herää lauantaiaamuna ensin. Hän menee keittiöön keittämään kahvia, tajuaako hän ottaa puhtaan mukin koneesta eikä kaapista? Ja vielä parempaa: tajuaako hän tyhjentää koneen odotellessaan kahvin tippumista?

Sinulla on menoa illalla ja miehesi on kotona vahtimassa lapsia. Pyykkikorissa on kasa urheiluvaatteita odottamassa pesua. Onko miehesi tajunnut laittaa koneeseen myös sinun urheiluvaatteesi, vai onko hän pessyt vain omansa?

Miehesi vaihtaa viimeisen rullan talouspaperia telineeseen. Tajuaako hän mainita siitä sinulle? Onko miehesi koskaan oma-aloitteisesti tajunnut ostaa talouspaperia kauppavuorollaan?

Oma vastaukseni: mieheni ei tajua tehdä näistä mitään...

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies sanoo lähes päivittäin, että ei tajunnut tehdä / muistanut jotain. Paras oli jokunen hetki sitten kun mies tuli kaupasta ja oli ostanut itselleen siideritölkin illaksi. Siis vain itselleen. Sitä siinä sitten ihmettelin, niin mies hermostuneena tiuskas vaan, että mistä se olis voinut tietää että mäkin haluasin ottaa yhden siiderin. Niinpä niin.

Ja yleensä kun jostain tämmösestä varovasti miehelleni sanon, hän ihan oikeasti tuskastuu ja lähtee ovet paukkuen pihalle. Olis pitänyt miettiä miesvalintaa tarkemmin ennen perheen perustamista.

Vierailija
42/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee kuitenkin muita kotitöitä oma-aloittesesti, esim. imuroi lähes aina, en edes muista milloin olen imuroinut eikä minun tarvitse siis sanoa mitään kun tarttuu itse imuriin tarvittaessa. Älyää myös tiskata silloin kun minä olen liian väsynyt ilman että tarvitsee pyytää. Käy kaupassa ja vaikka ei aina kaikkea muista jos ei erikseen kirjoita listaa/sano, tuo myös muutakin kuin vain itselleen syötävää ja osaa hakea perustarvikkeet oma-aloitteisesti. Pesee myös välillä pyykkiä oma-aloitteisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN MISTÄ SE JOHTUU ETTÄ MONI MIES EI NOITA YKSINKERTAISIA ASIOITA TAJUA???

Tajuaako kuinka moni nainen:

-kolata sen lumen pois pihalta

-leikata sen nurmikon

-varata ajan vuosihuoltoon

-tarkistaa renkaiden paineet

-ruuvata kiinni sen löysän pöydänjalan

-maksaa ne autoverot ja vakuutukset

-hoitaa kaikki yrityksen talousasiat

-korjata sen pakettiauton surisevan äänen

-käydä katsomassa onko peräkärry vielä toiminnassa, kun tarvitaan viikonloppuna

-hankkia ne puunklapit takkahuoneeseen

-vaihtaa kiukaan

No ei kai, kun pitää kastella se kukka ja palauttaa kirja. Niin ja haukku amies, kun se ei älynnyt kastella.

Vierailija
44/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden miesten vaimot, tajuaako he katsoa autosta öljyt ennen pitkää matkaa? Katsoa auton rengaspaineet aina silloin tällöin tankatessa, tankkaavatko edes? Palstalla kun on ollut yleistä, että mies käy tankkaamassa. Osaavatko lisätä pesunestettä? Tai mita tahansa muuta vastaavaa.

Tässä puhutaan nyt pelkästä auton hoitamisesta. Kyllä mäkin voisin pelkän auton hoitaa, jos mies tekis KAIKEN muun. Siivois, kävis kaupassa (ostais sitä talouspaperiakin), korjais lasten vaatteet, tarkistais läksyt, leikkais koiran kynnet yms yms siis kaiken muun. Vitsit mullekin jäis moneen vuoteen aikaa harrastaa jotain, jos mun vastuulla ois vaan auto.

Vierailija
45/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden miesten vaimot, tajuaako he katsoa autosta öljyt ennen pitkää matkaa? Katsoa auton rengaspaineet aina silloin tällöin tankatessa, tankkaavatko edes? Palstalla kun on ollut yleistä, että mies käy tankkaamassa. Osaavatko lisätä pesunestettä? Tai mita tahansa muuta vastaavaa.

mitkä rengaspaineet siinä pitää olla. Eli kyllä tajuan, vaikka mies ei tajua hakea lapsia hoidosta, jos minä olen sairaalassa :-).

Vierailija
46/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne auton huollot käytännössä on? Kuinka paljon niihin menee aikaa päivittäin? Ei meidän autoja tarvitse huoltaa, ne viedään korjaamoon jos tulee vikaa. Pari kertaa vuodessa jos renkaat vaihtaa niin siinä se, ja senkin voi teettää muilla. Ei mitään öljyjäkään tarvitse jatkuvasti olla vaihtelemassa ja kaikki muutkin huollot tehdään huoltamossa. Minkälaisia romuja kotona muka korjaillaan?

niin meidän auto on todellakin aikamoinen romu, mutta ei sitäkään nyt joka päivä huolleta. Teillä on ehkä varaa teettää kaikki huollot korjaamossa, meillä ei, siksi korjaamossa teetetään vain osa. Vaikka siihen ei mene päivittäin aikaa, niin kerralla saattaa kulua vaikka koko päivä.

Enemmän aikaa menee kolmeen moottoripyörään, ne on kaikki vanhoja ja mies tekee kaikki huollot ja korjaukset itse.

Vierailija
47/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa vilpittömästi, mitä se miehesi sitten tekee?

Vierailija
48/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä rengaspaineet siinä pitää olla. Eli kyllä tajuan, vaikka mies ei tajua hakea lapsia hoidosta, jos minä olen sairaalassa :-).

että kyllä sun miehes nyt kumminkin tietää mitkä rengaspaineet siinä pitää olla...

Vierailija
49/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-leikata sen nurmikon

-vaihtaa kiukaan

No ei kai, kun pitää kastella se kukka ja palauttaa kirja. Niin ja haukku amies, kun se ei älynnyt kastella.

Mä huolehdin kaiken ton, että tulee tehtyä, vaikka mies tekisikin osan. Meillä on nurmikko ajettu miehen toimesta kaksi kertaa tänä kesänä ja silloinkin monen päivän painostuksella. Tosin en myöskään minä sitä ole ajanut, kun en ehdi kaikkea tehdä. Kiuasta tms ei tulisi hankittua uutta, jos en huolehtisi, minä ruuvailen pöydänjalat yms lamput ja asensin pesukoneen...

Mulla onkin lapanen miehenä, minkäs teet.

Vierailija
50/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on ollut pitkään tuttavaltanne lainassa kirja, joka on lojunut olohuoneen pöydällä jo viikkoja. Tämä tuttava piipahtaa nopeasti käymään muissa asioissa: tajuaako miehesi palauttaa hänelle olohuoneen pöydällä olevan kirjan?

Jos on yhdessä lainattu, tajuaa. Jos minä olen lainannut, ei tajua.

Makuuhuoneen ikkunalla oleva kukka kärsii kuivuudesta: tajuaako miehesi oma-aloitteisesti antaa sille vettä?

Ei tajua

Astianpesukone on käytetty illalla ja miehesi herää lauantaiaamuna ensin. Hän menee keittiöön keittämään kahvia, tajuaako hän ottaa puhtaan mukin koneesta eikä kaapista? Ja vielä parempaa: tajuaako hän tyhjentää koneen odotellessaan kahvin tippumista?

Mies hoitaa meillä astiahuollon kokonaisuudessaan. Eli siis tajuaa tyhjentää koneen.

Sinulla on menoa illalla ja miehesi on kotona vahtimassa lapsia. Pyykkikorissa on kasa urheiluvaatteita odottamassa pesua. Onko miehesi tajunnut laittaa koneeseen myös sinun urheiluvaatteesi, vai onko hän pessyt vain omansa?

Pyykkihuolto on minunvastuullani kokonaisuudessaan, eli mies ei osallistu millään tavalla pyykinpesuun.

Miehesi vaihtaa viimeisen rullan talouspaperia telineeseen. Tajuaako hän mainita siitä sinulle? Onko miehesi koskaan oma-aloitteisesti tajunnut ostaa talouspaperia kauppavuorollaan?

ON

Vierailija
51/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vastaukseni: mieheni ei tajua tehdä näistä mitään...

Ensinnäkin, kaikkiin näihin ei.

Toiseksi arvaan, että ketju on täynnä av-mammojen mankunaa ja pätemistä siitä, että "mitäs otit puolisoksesti tuollaisen vätyksen, itse en katsoisi hetkeäkään" ja toinen linja on: "siis mikä sinä olet päättämään siitä mitä teillä kotona tehdään?? Miksi juuri sinä tiedät kaiken ja teet kaikein oikein? Miksi miehen tapa on jotenkin väärä??"

Huoh. Luen ketjun lähetettyäni vastauksen, toivottavasti olen väärässä :/

Niin ja kommentti vielä: uskon että miehen (miesten) tuollainen käytös johtuu siitä, että heitä ei ole opetettu ottamaan muita huomioon kuten naiset yleensä aina on... Kun muut ovat aina hoitaneet asiat puolesta (ensin äiti, sitten vaimo) niin mies ei ole koskaan opetellut ottamaan itse vastuuta.

Vierailija
52/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä puhutaan nyt pelkästä auton hoitamisesta. Kyllä mäkin voisin pelkän auton hoitaa, jos mies tekis KAIKEN muun. Siivois, kävis kaupassa (ostais sitä talouspaperiakin), korjais lasten vaatteet, tarkistais läksyt, leikkais koiran kynnet yms yms siis kaiken muun. Vitsit mullekin jäis moneen vuoteen aikaa harrastaa jotain, jos mun vastuulla ois vaan auto.

Sun miehesi ei siis hoida ainuttakaan muuta asiaa paitsi auton. Varmaan.

Vierailija
53/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein on kuitenkin se tilanne, että mitään 'miesten hommaa' ei ole moniin viikkoihin ja silloin arki sujuu niin, että molemmat tekevät tasapuolisesti tai se tekee, joka paremmin ehtii. Sitä paitsi voihan myös olla jotain 'isompaa naisten hommaa' kuten vaatteiden korjaamista ompelukoneella, jolloin miehen olisi suotavaa hoitaa jopa isompi osa noista jokapäiväisistä. Pyykkiä, tiskiä, kaupassakäyntiä yms. kun riittää joka viikolle. Mutta kukin tavallaan.

sitä tilannetta, ettei "miesten hommia" olisi. Meillä on vanha talo, jota remontoidaan ja korjataan itse, joten enemmänkin on niin, että niitä "miesten hommia" kasaantuu, koska mies ei ehdi niitä kaikkia tehdä. Ja se todella rakastaa kaikkea näpertämistä.

Vierailija
54/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkiin kohtiin.

Paitsi kukan kuivumisen huomaisi, mutta ei kiusallakaan kastelisi. Miehen mielestä meillä ei saisi olla ollenkaan viherkasveja ja on selvästi tyytyväinen, kun onnistun tapaamaan niistä jonkun.

Vierailija
55/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaako kuinka moni nainen: -kolata sen lumen pois pihalta -leikata sen nurmikon -varata ajan vuosihuoltoon -tarkistaa renkaiden paineet -ruuvata kiinni sen löysän pöydänjalan -maksaa ne autoverot ja vakuutukset -hoitaa kaikki yrityksen talousasiat -korjata sen pakettiauton surisevan äänen -käydä katsomassa onko peräkärry vielä toiminnassa, kun tarvitaan viikonloppuna -hankkia ne puunklapit takkahuoneeseen -vaihtaa kiukaan No ei kai, kun pitää kastella se kukka ja palauttaa kirja. Niin ja haukku amies, kun se ei älynnyt kastella.

niitä lumia ei kolaa kukaan perheestä, on ostopalveluna traktorimies, joka siitä huolehtii.

Portaat lakaisen minä. Nurmikon leikkaan minä (tai lapset).

Vuosihuollon varaan minä, autohan on minun (onko se auton vuosihuollossaoloaika muuten minun kotityöaikaani vai pelkkä soitto huoltoon?).

Rengaspaineet tarkistan minä. Autovero ja vakuutukset (hyvin vaativa kotityö, aikaa menee viikkotolkulla ?) maksan minä omasta autostani ja mies omastaan.

Löysän pöydänjalan ruuvaan minä, mies ei edes tajuaisi asiaa.

Yrityksen talousasiat eivät minusta ole kotitöitä, niitä ei pidä sekoittaa kotitöihin.

Pakettiauton surisevan äänen korjaa huoltomies (paitsi jos se syntyy siitä, että tavaratilassa kaksi esinettä hankaa toisiaan, sen osaan korjat minäkin).

Peräkärryä osaa katsoa kuka tahansa enkä ymmärrä, kuka kumma sen olisi jättänyt epäkuntoiseksi edellisen käytön jäljiltä. Mieskö?

Kiukaan vaihtaa sähkömies, siinä kun on semmoinen lappu jossa lukee, että ei saa itse asennella.

Niin, se mieshän näköjään tekee kotityöt puhelimessa soittelemalla huoltoon tai netissä maksamalla laskuja. Pitäisiköhän minunkin ilmoittaa, että ruuanlaitto loppui nyt, koska maksan päivähoitomaksun ja se se vasta on raskasta työtä.

Vierailija
56/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-leikata sen nurmikon

Asumme kerrostalossa, nämä hommat hoitaa talkkari.

Oletan, että kyseessä on auto. Meillä ei ole autoa.

Viimeksi se oli minä, joka meillä kiristi kippiovien saranat.

Ks. yllä.

Mieheni firmassa on kirjanpitäjä. Kotona laskut, vakuutukset yms. hoidan minä.

Jos tarvitsemme pakettiautoa, mieheni vuokraa sen. Eipä tarvitse itse korjailla.

Ei ole peräkärryä, mutta sen kerran kolmessa vuodessa kun sitä tarvitsemme, mieheni hoitaa meille sellaisen lainaan isältään.

Viimeksi minä tilasin ja maksoin meille klapikuorman. Mies toki otti päävastuun niiden sisäänkantamisesta (heittomotti). Minäkin osallistuin.

-vaihtaa kiukaan

Meillä ei ole saunaa...

Kerrostalossa on todella vähän mitään "miesten töitä". Puhumattakaan siitä, jos ei ole autoa. Meillä mies huoltaa tai huollattaa polkupyörät - itse tosin pumppaan omaani ilmaa ja tarvittaessa vaihdan kyllä talvirenkaatkin. Samoin hän pitää huolen, että laskettelukamat on kunnossa kun lähdetään Alpeille. Noista kertyy ehkä noin kymmenen tuntia työtä vuodessa. Loppuajan voi olla kuin Ellun kanat.

Vierailija
57/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on ollut pitkään tuttavaltanne lainassa kirja, joka on lojunut olohuoneen pöydällä jo viikkoja. Tämä tuttava piipahtaa nopeasti käymään muissa asioissa: tajuaako miehesi palauttaa hänelle olohuoneen pöydällä olevan kirjan? Sattumalta voisi muistaa, sattumalta minäkin voisin muistaa.

Tajuaa, joskus antaa, joskus ei, ihan niin kuin minäkin.

Meillä otetaan aamukahviin aina tietyt mukit, ottaisi koneesta jos olisi siellä. Ei todellakaan tyhjentäisi konetta, meillä herätään viikonloppuisin ihan rauhassa.

Jos laittaa pyykkiä koneeseen, laittaa kaikkien, jollei pese omia työvaatteitansa. Yleensä pyykit hoidan minä, jos joku muu menee väliin, menee "kierto" sekaisin. Miehellä on kyllä paljon ulkotöitä, joita minä en taas tee.

Miehesi vaihtaa viimeisen rullan talouspaperia telineeseen. Tajuaako hän mainita siitä sinulle? Onko miehesi koskaan oma-aloitteisesti tajunnut ostaa talouspaperia kauppavuorollaan? Talouspaperia meillä ei käytetä, veskipapru muistetaan pääsääntöisesti ostaa, joskus unohtuukin. Molemmilta.

Oma vastaukseni: mieheni ei tajua tehdä näistä mitään... Oletko Perfeck Mama?

Vierailija
58/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehesi ei siis hoida ainuttakaan muuta asiaa paitsi auton. Varmaan.

Juu käyttää se koiran kerran aamulla tien toisella puolella pissalla ja toisen kerran illalla. Eipä juuri muuta.

Vierailija
59/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä sun miehes nyt kumminkin tietää mitkä rengaspaineet siinä pitää olla...

Joka asiaa kysyi. Sanoi, että kysy äidiltäsi.

Vierailija
60/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mieheni osaisi tehdä näistä ehkä mitään mutta en tuomitse sillä en minäkään osaa laittaa autoon öljyä tai pesunestettä, en osaa porata nauloja seinään tauluja tms. sellaisia varten, en osaa koota huonekaluja, en ymmärrä öljypolttimesta mitään enkä putkista ja lämmityksistä enkä vesimittareista, en osaa käynnistää ruohonleikkuria, en osaa päivittää digiboksia jne....

eli meillä toimiii niin että minä teen niitä mitä minä osaan ja mies niitä mitä hän osaa. Ne mitä molemmat osaa niin sitten sovitaan...

Menikö aiheen vierestä?

Mä joskus vähän ihmettelen näitä tämän tyylin ketjuja. Ok, varmasti on olemassa sellaisia miehiä, jotka eivät tee kotona mitään, eikä kaikilla tosiaan edes ole jotain puusavottaa ja maankääntöä kuten meillä, mutta silti välillä tulee mieleen, että mahtavatkohan jotkut näistä miesten kotitöiden tekemättömyydestä valittavat naiset jättää huomiotta sen, mitä mies todella tekee?

en ainakaan jätä huomiotta. Mies vie roskat oma-aloitteisesti, lehdet usean pyynnön jälkeen, ja tekee remppahommia helvetinmoisen nillityksen jälkeen sitten kun minä en enää jaksa. Joskus tyhjentää tiskikoneen, ripustaa pyykkejä tms. mutta PALJON vähemmän kuin minä. Lisäksi hän vie ja hakee lapsia päiväkodista useammin kuin minä. Silti kotityöjakaumamme on noin 20/80%

Enkä kyllä ymmärrä aikuiselta naiselta tuollaista, että "en osaa koota huonekaluja, en osaa käynnistää ruohonleikkuria, en osaa porata nauloja (porata nauloja????) seinään... En tajua miksi ylpeillä moisella avuttomuudella. Helppoja hommia kuitenkin :O

Ihan samalla lailla en tajuaisi jos mies selittäisi, että hän ei osaa pestä vaatteita, käyttää tiskikonetta, pedata sänkyä...