Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajuaako miehesi tehdä näitä?

Vierailija
18.08.2011 |

Teillä on ollut pitkään tuttavaltanne lainassa kirja, joka on lojunut olohuoneen pöydällä jo viikkoja. Tämä tuttava piipahtaa nopeasti käymään muissa asioissa: tajuaako miehesi palauttaa hänelle olohuoneen pöydällä olevan kirjan?

Makuuhuoneen ikkunalla oleva kukka kärsii kuivuudesta: tajuaako miehesi oma-aloitteisesti antaa sille vettä?

Astianpesukone on käytetty illalla ja miehesi herää lauantaiaamuna ensin. Hän menee keittiöön keittämään kahvia, tajuaako hän ottaa puhtaan mukin koneesta eikä kaapista? Ja vielä parempaa: tajuaako hän tyhjentää koneen odotellessaan kahvin tippumista?

Sinulla on menoa illalla ja miehesi on kotona vahtimassa lapsia. Pyykkikorissa on kasa urheiluvaatteita odottamassa pesua. Onko miehesi tajunnut laittaa koneeseen myös sinun urheiluvaatteesi, vai onko hän pessyt vain omansa?

Miehesi vaihtaa viimeisen rullan talouspaperia telineeseen. Tajuaako hän mainita siitä sinulle? Onko miehesi koskaan oma-aloitteisesti tajunnut ostaa talouspaperia kauppavuorollaan?

Oma vastaukseni: mieheni ei tajua tehdä näistä mitään...

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostalossa eikä ole autoa, mutta aiemmin olen kolannut lumet ja hoitanut autoon öljyn sekä bensat, mies ei ole koskaan tankannut autoa vaikka ajokortti hänelläkin on. Pöydänjalkojakin tulee ruuvailtua, ja yleensä minä kasaan hyllyt sun muut itse kasattavat huonekalut. Yritystä ei ole kummallakaan, joten ei kummankaan tarvitse niistä asioista huolehtia. Miestäni en kuitenkaan hauku, vaikka ei sitä kirjaa muistaisi palauttaa.

NIIN MISTÄ SE JOHTUU ETTÄ MONI MIES EI NOITA YKSINKERTAISIA ASIOITA TAJUA???

Tajuaako kuinka moni nainen:

-kolata sen lumen pois pihalta

-leikata sen nurmikon

-varata ajan vuosihuoltoon

-tarkistaa renkaiden paineet

-ruuvata kiinni sen löysän pöydänjalan

-maksaa ne autoverot ja vakuutukset

-hoitaa kaikki yrityksen talousasiat

-korjata sen pakettiauton surisevan äänen

-käydä katsomassa onko peräkärry vielä toiminnassa, kun tarvitaan viikonloppuna

-hankkia ne puunklapit takkahuoneeseen

-vaihtaa kiukaan

No ei kai, kun pitää kastella se kukka ja palauttaa kirja. Niin ja haukku amies, kun se ei älynnyt kastella.

Vierailija
62/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN MISTÄ SE JOHTUU ETTÄ MONI MIES EI NOITA YKSINKERTAISIA ASIOITA TAJUA???

Tajuaako kuinka moni nainen:

-kolata sen lumen pois pihalta

-leikata sen nurmikon

-varata ajan vuosihuoltoon

-tarkistaa renkaiden paineet

-ruuvata kiinni sen löysän pöydänjalan

-maksaa ne autoverot ja vakuutukset

-hoitaa kaikki yrityksen talousasiat

-korjata sen pakettiauton surisevan äänen

-käydä katsomassa onko peräkärry vielä toiminnassa, kun tarvitaan viikonloppuna

-hankkia ne puunklapit takkahuoneeseen

-vaihtaa kiukaan

No ei kai, kun pitää kastella se kukka ja palauttaa kirja. Niin ja haukku amies, kun se ei älynnyt kastella.

sinä yksinkertainen....Meillä ei ole noista mitään muuta tehtävänä kuin pöydänjalka saattaisi olla. Ja sen kiristäisin minä. Kaikki eivät katsos asu missään korvessa rassaamassa autoja :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies muistaa, ihana mies. Itse en sitten muistakaan, mulla esmes kaikki kukat kuolee käsiin. Ei meillä mitään viherkasveja sitten olekaan.

Tiskikonetta tyhjään harvoin. Vain silloin pakon edessä ku lautaset loppuu ja mies ei ole kotona (tyhjää yleensä koneen). Paitsi ei silloinkaan ole ihan pakko, ottaa vaan astioita suoraan koneesta;)

Mies ei nalkuta, mulla on varmaan muita hyviä puolia :D

Vierailija
64/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en itse tajua tankata autoon bensaa vaikka mittari näyttää nollaa, niin en viitsi miettiä mitä mies ei tajua yehdä:D Nim. hinausautoa viimeviikolla odotellessa

Vierailija
65/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolaa lumen se, kumpi ehtii. Nurmikon tajuan ja osann leikata, mutta sen leikkaa poika 13v. Haluaa leikata nurmikon ja melkein suuttuu, jos leikkuuta ehdottaakin joku muu. Miksi en osaisi varata aikaa auton vuosihuoltoon? Osaan kai puhelimella soittaa. Renkaiden paineet osaan mitata, sen tekee kuirenkin yleensä mies. Laskut maksan aina minä=nainen, myös autoon liittyvät. Yritystä ei ole, joten sellaista ei hoida mieskään. Ei ole pakettiautoa ja surisevaa ääntä, ei ymmärtäisi siitä mieskään mitään. Peräkärry?? Kiinnitetään peräkoukkuun ja katsotaan, että valot ja vilkut toimii? Puuklapeja on, jompi kumpi kantaa ne sisälle. Kiuasta ei ole tarvinnut vaihtaa. Sen saisi tehdä appiukko, kun on sähkömies =)

Vierailija
66/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuu multakin.

Vierailija
67/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta musta nuo on niin vähäpätöisiä juttuja, että eip yhtän haittaa vaikkei "tajuakaan". Hän tekee paljon sellaista mitä minä en tee, ihan oma-aloitteisesti, ja samoin minä teen.. JOten ei tuosta todellakaan tule meille mitän kriisiä kotona :)

Vierailija
68/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on ollut pitkään tuttavaltanne lainassa kirja, joka on lojunut olohuoneen pöydällä jo viikkoja. Tämä tuttava piipahtaa nopeasti käymään muissa asioissa: tajuaako miehesi palauttaa hänelle olohuoneen pöydällä olevan kirjan?

todennäköisesti kyllä

Makuuhuoneen ikkunalla oleva kukka kärsii kuivuudesta: tajuaako miehesi oma-aloitteisesti antaa sille vettä?

todennäköisesti ei.

Astianpesukone on käytetty illalla ja miehesi herää lauantaiaamuna ensin. Hän menee keittiöön keittämään kahvia, tajuaako hän ottaa puhtaan mukin koneesta eikä kaapista? Ja vielä parempaa: tajuaako hän tyhjentää koneen odotellessaan kahvin tippumista?

kyllä todellakin, varmemmin kuin minä (itse asiassa näin käy useimpina aamuina).

Sinulla on menoa illalla ja miehesi on kotona vahtimassa lapsia. Pyykkikorissa on kasa urheiluvaatteita odottamassa pesua. Onko miehesi tajunnut laittaa koneeseen myös sinun urheiluvaatteesi, vai onko hän pessyt vain omansa?

Todellakin tajuaa. Minä en tosin tajua miten voisi käydä kuten teillä, enemmänhän se vaatii työtä että erittelee vain omansa sieltä korista koneeseen? Ja pesee vajaan koneellisen?

Miehesi vaihtaa viimeisen rullan talouspaperia telineeseen. Tajuaako hän mainita siitä sinulle? Onko miehesi koskaan oma-aloitteisesti tajunnut ostaa talouspaperia kauppavuorollaan?

Joo. Mä en koskaan tiedä paljonko meillä on talouspaperia. Mieheni käy yleensä kaupassa ja ainakin roudaa nuo isot paketit, pesuaineet ym. joten hoita sen puolen.

Vierailija
69/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on ollut pitkään tuttavaltanne lainassa kirja, joka on lojunut olohuoneen pöydällä jo viikkoja. Tämä tuttava piipahtaa nopeasti käymään muissa asioissa: tajuaako miehesi palauttaa hänelle olohuoneen pöydällä olevan kirjan? - Ei muista, enkä kyllä muista minäkään.

Makuuhuoneen ikkunalla oleva kukka kärsii kuivuudesta: tajuaako miehesi oma-aloitteisesti antaa sille vettä? - Ei yleensä tajua.

Astianpesukone on käytetty illalla ja miehesi herää lauantaiaamuna ensin. Hän menee keittiöön keittämään kahvia, tajuaako hän ottaa puhtaan mukin koneesta eikä kaapista? - Ei tajua ja tästä motkotan päivittäin.

Ja vielä parempaa: tajuaako hän tyhjentää koneen odotellessaan kahvin tippumista? Ei tajua.

Sinulla on menoa illalla ja miehesi on kotona vahtimassa lapsia. Pyykkikorissa on kasa urheiluvaatteita odottamassa pesua. Onko miehesi tajunnut laittaa koneeseen myös sinun urheiluvaatteesi, vai onko hän pessyt vain omansa? - Pesee kyllä lähes kaiken, sitten ei pese jos on epävarma miten joku pestään. Mies vastaa meillä pääosin pyykinpesusta.

Miehesi vaihtaa viimeisen rullan talouspaperia telineeseen. Tajuaako hän mainita siitä sinulle? - Meillä ei yleensä käytetä talouspaperia eikä ole mitään mieltä mainita kun se viimeinenkin rulla kestää ainakin vuoden.

Onko miehesi koskaan oma-aloitteisesti tajunnut ostaa talouspaperia kauppavuorollaan? - Kerran tai pari on ostanut talouspaperia ja saanut siitä minulta haukut, kun ei sille paketille ole mitään paikkaa ja se lojuu lattialla ;-)

Vierailija
70/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä tajua ottaa puhdasta tiskikoneesta, eikä osaa viedä puhtaita pyykkejä minnekään...

Talouspaperia ostaa, mutta ei osaa ottaa hylsyä pois ja laittaa uutta rulla tilalle. Ei vessaan eikä keittiöön. Telineessä nököttää se tylsä hylsy tasan siihen asti, että minä vaihdan.

Vierailija
71/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen perheen ainoa aikuinen :o Miksi tiskikone pitää tyhjentää heti aamusta? Hyvä kun muistan töihin mennä, kukat kuihtuvat ja kirjojen laina-ajat venyvät... Nytkin eteisen lamppu on ollut palaneena 3 viikkoa kun en ole muistanut ostaa uutta lamppua kaupasta ;)

Vierailija
72/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään!

Mikä tää tykkäysjuttu on?

Vierailija
73/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon niihin menee aikaa päivittäin? Ei meidän autoja tarvitse huoltaa, ne viedään korjaamoon jos tulee vikaa. Pari kertaa vuodessa jos renkaat vaihtaa niin siinä se, ja senkin voi teettää muilla. Ei mitään öljyjäkään tarvitse jatkuvasti olla vaihtelemassa ja kaikki muutkin huollot tehdään huoltamossa. Minkälaisia romuja kotona muka korjaillaan?

Vaihtaa öljyt, palaneet lamput, hitsaa pakoputket, selvittää oudot toimintahäiriöt ja korjaa ne (roska jousessa, paineilmalla puhaltamalla pois, merkkihuollossa olis maksanut paljon), vaihtaa rikki menneet osat ym. Ei näitä usein ole, mutta kahdella autolla ja skootterilla jonkun verran. Lisäksi kätevä isäntä osaa korjata paljon sellaisia asioita itse, jotka kaupunkilaiset kiikuttaa huoltoon. Totesin tämän, kun muutin kaupungista maalle.

Vierailija
74/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään!

Mikä tää tykkäysjuttu on?

Vierailija
75/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä tajua ottaa puhdasta tiskikoneesta, eikä osaa viedä puhtaita pyykkejä minnekään... Talouspaperia ostaa, mutta ei osaa ottaa hylsyä pois ja laittaa uutta rulla tilalle. Ei vessaan eikä keittiöön. Telineessä nököttää se tylsä hylsy tasan siihen asti, että minä vaihdan.

Et meillä vaihtaa aina se, joka menee hylsylle. ;o)

Vierailija
76/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon niihin menee aikaa päivittäin? Ei meidän autoja tarvitse huoltaa, ne viedään korjaamoon jos tulee vikaa. Pari kertaa vuodessa jos renkaat vaihtaa niin siinä se, ja senkin voi teettää muilla. Ei mitään öljyjäkään tarvitse jatkuvasti olla vaihtelemassa ja kaikki muutkin huollot tehdään huoltamossa. Minkälaisia romuja kotona muka korjaillaan?

Vaihtaa öljyt, palaneet lamput, hitsaa pakoputket, selvittää oudot toimintahäiriöt ja korjaa ne (roska jousessa, paineilmalla puhaltamalla pois, merkkihuollossa olis maksanut paljon), vaihtaa rikki menneet osat ym. Ei näitä usein ole, mutta kahdella autolla ja skootterilla jonkun verran. Lisäksi kätevä isäntä osaa korjata paljon sellaisia asioita itse, jotka kaupunkilaiset kiikuttaa huoltoon. Totesin tämän, kun muutin kaupungista maalle.

sukkahousuista lähtien, teurastaa sian ja paloittelee sen näppärästi ja parkitsee vielä nahankin, josta tekee kenkiä.

Vierailija
77/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne auton huollot käytännössä on? Kuinka paljon niihin menee aikaa päivittäin? Ei meidän autoja tarvitse huoltaa, ne viedään korjaamoon jos tulee vikaa. Pari kertaa vuodessa jos renkaat vaihtaa niin siinä se, ja senkin voi teettää muilla. Ei mitään öljyjäkään tarvitse jatkuvasti olla vaihtelemassa ja kaikki muutkin huollot tehdään huoltamossa. Minkälaisia romuja kotona muka korjaillaan?

Joten miksi maksettaisiin kiskurihintoja jollekin korjaamolle/huollolle asioista jotka mieheni pystyy itse tekemään? Ainut mikä hoidetaan muualla on ilmastoinnin huolto, koska siihen ei ymmärrettävästi ole välineitä kotona. Mutta siis mainitsemasi renkaan vaihto, öljyn vaihto, jarrupalat,iskarit yms kuluvat osat, kaikki nesteitten lisäykset, sulkien vaihto, auton pesu, siivous sisältä yms yms yms.. Eihän näitä tietenkään päivittäin tehdä mutta tehdään kuitenkin.

En ole se vastaaja jolle tuon kysymyksen esitit mutta meillä on aika samanlainen työnjako kuin heillä.

Mainitakseni muutamia sellasia töitä joita esim. omakotitalossa joutuu tekemään, lumityöt (myös lumen pudotus katolta), puutyöt, lämmitys, rännien puhditus, nurmikonleikkuu, erinäisiä "huolto"/ylläpito toimenpiteitä taloon/ varastoon/autotalleihin/liiteriin jne, tarvittaessa myös puun kaatoa.. Listaa voi jatkaa loputtomiin..

Näitä asioita meillä hoitaa mies, joten minä kyllä mukisematta pesen pyykit, siivoan (melkeinpä kaiken, mies imuroi ja välillä tyhjentelee/täyttelee tiskikonetta/pyyhkii pöytiä), kastelen kukat jne..

Vierailija
78/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjan lainaus, jos siitä olisi puhetta tai mies olisi itse lainannut kirjan, niin varmaan tajuaisi sen palauttaa. Tosin minäkään en välttämättä tällaista muistaisi kuin vasta sitten jälkikäteen.

Sellaisia kastelunpuutteessa nuutuvia kukkia ei juuri meillä ole sisällä, mutta ulkona olevaa nuutuvaa kukkaa mies kastelee useammin kuin minä, vaikka se on minun kukka. Jos olohuoneessa olisi surullisen näköinen kukka, niin varmaan mies sitäkin kastelisi.

Tajuaako ottaa uuden mukin koneesta, ehkä, ehkä ei. Kone käy melkein joka ilta ja mies yleensä viimeisenä siitä panee virrat sitten pois, mutta ei välttämättä muista aamulla että siellä olisi niitä puhtaita. Ei tyhjennä konetta varmastikaan.

Pyykit, jos pesee omansa niin laittaa samaan pesuun muut urheiluvaatteet kyllä. Ei tosin haeskele niitä ympäriinsä, esim. ei hae kaapista lasten takkeja samaan pesuun, jos ne ei ole valmiiksi siellä samassa pyykkikorissa.

Talouspaperista saattaa mainita muistaessaan, että hei tää paperi muuten on loppu. Samoin teen minä, mutta sen maininnan tarkoitushan vain on siirtää muistamisvastuu toiselle, ettei itse ole sitten syyllinen jos seuraavalta kauppareissulta unohtuu ostaa talouspaperia ;). Aika monia asioita mies muistaa ostaa kaupasta paremmin kuin minä, mutta yleensä ostoslistat mietitään yhdessä, joten jos jompikumpi muistaa käydä mielessään läpi paperivarastot, niin ne päätyy ostoslistaan, muuten varmaan ei.

Asioita joita mies meillä hoitaa, joita minä en muistaisikaan välttämättä: Puutarhassa hyötykasvien kastelu, istuttamiset, lannoittamiset ja nurmikon leikkuu. Pihan romu- ja lautakasojen siirtely ja tuhoaminen yleensä. Auton huollot ja renkaiden vaihdot, pesutkin yleensä. Useimmat raha-asiat. Postin haku. Talon ylläpitämiseen liittyvät "miesten jutut", kuten polttopuiden hommaaminen tai teko ja varastointi, vesisysteemit, lämmityksen ja ilmastoinnin säätö, eriliaset jätesysteemit tilaa ajallaan... Näitä ylläpitojuttuja tosin ei niin hirveästi meillä vielä ole, lähinnä jos jotain ongelmaa tulee niin mies tutkii ja fiksaa ja sitten tietysti nuo aikataulutetut hommat, pitää tilata paskakaivon tyhjennystä, nuohoojaa jne. Kaikki elektroniikkaan liittyvä, uudet hankinnat, korjaukset, päivitykset, yleensä myös minun tietokoneen ja puhelimen ostaa, huoltaa, päivittää jne. Alkoholivarastojen ylläpito ja täydennys täysin itsenäisesti. Lisäravinnevarastojen täydennys ja ylläpito. Erilaisten ihovoiteiden ja rasvojen hankinta itsenäisesti. Elokuvavarastojen (Bluray ja DVD) täydennys. Tallentaa lapsille ohjelmat itse. Valokuvaus, kamerat, valokuvien tallennus koneelle, kuvien muokkaukset. Roskiksen vie aika usein itse. Puutasojen hiominen ja öljyäminen. Hakee uuden vessapaperirullan vessaan, muttei vie hylsyä pois. "Pesee vessan" eli käyttää harjaa pöntön sisäpinnoilla sen jälkeen kun on käynyt isommalla hädällä. Saunan lämmitys, löylyveden vaihto ja laudeliinan paikoilleen asetus, mikäli sen on joku naishenkilö nostanut kuivumaan :). Joskus ostaa lapsille kaupasta alekenkiä, alushousuja tms.

Käskettynä ja ohjeistettuna tekee paljon muitakin asioita kyllä.

Vierailija
79/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton huollot varaan minä, tsekkaan rengaspaineet, maksan vakuutukset ym. Omaa kotteroaan mies kuitenkin korjailee.

Korjaan repsottavat paikat, ruuvaan, maalaan, liimaan. Mies ei ikinä.

Pyykkeihin mies ei koske. Astioita laittaa pari kertaa viikossa, ruokaa ehkä kerran kahdessa viikossa.

Ruohon mies leikkaa. Joskus kolaa lunta ja poistaa syksyllä lehdet.

Mutta ei kai kukaan täydellinen ole, en minäkään. Olisi silti kiva jos molemmat olisivat aikaansaavia. Puolensa silti saamattomuudellakin; meillä voi lojua sohvalla tekemättömien töiden keskellä jos ei huvita tehdä hommia juuri nyt. Esimerkiksi lapsuudenkodissani ei olisi tullut kuuloonkaan.

Vierailija
80/98 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut kirjatilannetta joten en tiedsä, uskoisin kyllä että tajuaisi antaa kirjan takaisin.

Mies meillä paremmin huolhtii kukista kuin minä..

Mukin ottamispaikka ei ole minusta oleellista, miehen rutiineihin aamuisin kuuluu astianpesukoneen tyhjennys (ja vkonloppuaamuisin aamiaisen tekeminen perheelle ja tietty itselle).

Enpä tiedä kun ei ole minun urheiluvaatteita ikinä korissa, omansa laittaa pesuun heti kun tulee harrastuksestaan.

Miksi mainitsisi? tarkistaa aina ennen kauppaan lähtöä puuttuuko mitä perusjuttuja kuten talous-tai wc-papaeria, hammastahnoja, pesuaineita jne.