Oletko saanut jossain aivan järkyttävän huonoa palvelua?
Kommentit (673)
Tänä kesänä Tampereen keskustan ärrällä: Latelen ostokseni tiskille, tervehdin. En saa vastausta. Ei sano tuotteiden hintaa, annan vain rahat hänelle. Ei kiitä. Ei sano mitään koko tapahtuman aikana.
Olen niin paljon etsinyt töitä omien opiskelujeni oheen, mutta en meinaa saada millään. Pääsisinpä edes haastatteluun. En ikinä, KOSKAAN, olisi tuollainen asiakaspalvelija. Saisinpa edes mahdollisuuden, saakeli...
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 11:31"]
Radiokirppis Tampereella.
[/quote]
Kerrokko mikä mättää siellä? Yks vittumainen tuttu on siellä töissä... :)
Tuli noista bussitarinoista mieleen tämä:
Helsingissä bussi 16:n linjalla oli aikoinaan ulkomaalaistaustainen kuski, jolla oli jonkinlaisia psyykkisiä ongelmia. Kerran ilmeisesti näytin pysähtymismerkkiä liian myöhään tms. ja kuski huusi minulle naama punaisena, kun astuin bussiin. Kiukku ei matkan aikana suinkaan laantunut, vaan mies mulkoili minua erittäin vihaisen näköisenä taustapeilistä sekä sihautteli suomen ja arabian kielisiä kirosanoja ja solvauksia hampaittensa välistä.
Mielentila näkyi myös ajotyylissä. Bussi rymisteli renkaat sauhuten pitkin keskustan kapeita mukulakivikatuja, kunnes oli aika tehdä lukkojarrutus ABS:t täristäen. Ja sitten taas kaasua pohjaan. Matkustajat pitivät rystyset valkoisina kiinni edessä olevista penkeistä, olo oli kuin vuoristoradassa.
Ilta oli jo pitkällä ja kun toiseksi viimeinen matkustaja jäi pois, livahdin samalla oven avauksella ulos. Vaikka jouduin kävelemään pari pysäkinväliä ylimääräistä, tuntui se huomattavasti paremmalta ratkaisulta, kuin jäädä yksin murhanhimoisen (tai ainakin siltä näyttävän) bussikuskin seuraan.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 00:57"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2012 klo 17:13"]
Viime syksynä astuin viimeisenä bussiin ja se naispuolinen bussikuski alkoi huutaa mulle. Olin ihmeissäni sanoin "Anteeksi?", mutta siitä se sai sitten enemmän vettä myllyyn ja jatkoi sättimistä. Ennen minua bussiin astunut nainen ihmetteli ääneen bussikuskin käytöstä. En vieläkään tajua mitä mä tein väärin. Joka päivä mä siihen bussiin ihan samanlailla nousen ja ikinä ei oo kukaan huomauttanut mitään.
Sokos Emotionin ikärasismi ärsyttää, eli kaikki vanhat rouvat otetaan törkeästi jonon ohi ja mä saan vain anteeksi pyytelevän hymyn. Viime kerran jälkeen en enää vie rahojani siihen kauppaan. Onneksi Stockman beautysta saa palvelua :)
[/quote]
Minulle huusi kerran bussissa ulkomaalainen mieskuski, että olen rikkonut bussin kun hän ei saanut jotain laitteita toimimaan. Olen siis tavallinen aikuinen ihminen enkä häirikkö. Menin aivan tavallisesti bussiin ja oli poistumassa sieltä enkä mihinkään muuhun ollut koskenut kuin siihen "stop" nappulaan. Bussikuski ei meinannut päästää minua ulos bussista vaan huuteli, että rikoin bussin yms kummallista.
Myöhemmin näin samaisen kuskin tiirailevan erittäin vihamielisesti erästä aivan kiltinoloista naismatkustajaa taustapeilistä ( minua ei näyttänyt enää tunnistavan). Olimme viimeiset bussissa ja jäimme molemmat pois, jos nainen olisi näyttänyt jäävän vielä bussiin olisin huikannut poistumaan niin pelottavalta tuo kuski näytti. Tuli mieleen nämä bussiraiskaukset Intiassa tuosta miehestä.
[/quote]
Apua, olenkohan minä tuo "kiltinoloinen naismatkustaja"? Luin jutun uudestaan vähän tarkemmin ja kuulostaa hyvin tutulta.
Vaikka kaipa näitä tapauksia löytyy useampiakin. Esim. tuo samainen kuski tuntui tiuskivan lähes kaikille matkustajille, jotka kehtasivat häiritä hänen ajamistaan pyrkimällä kyytiin tai kyydistä pois.
t: 386
Turun Caribia kylpylähotellissa. Oltiin miehen kanssa viettämässä vuosipäivää. Uinnin päätteeksi mentiin hierontaan. Mieheni hieroja oli vaalea, vahvasti meikattu venäläinen naishieroja. Tässä kohtaa mieleen tuli jos jonkinlaisia stereotyyppisiä mielikuvia.. Koitin kuitenkin olla ajattelematta niitä, sillä en halunnut olla ennakkoluuloinen. No, pian hieronnan jälkeen sitten kuulinkin mieheltäni, että tämä venäläishieroja oli oikeasti yrittänyt myydä seksiä. Tilanne oli ollut miehelleni hyvin ahdistava ja painostava. Siinä meni tehokkaasti pilalle meidän vuosipäivä. Teimme valituksen, jossa pyysimme Caribiaa palauttamaan tästä ko. hieronnasta maksamamme summan. Valitukseemme vastattiin kyllä, mutta emme koskaan saaneet minkäänlaista hyvitystä.
Ivalon terveyskeskuksessa. Olin tiputuksessa (nesteitä ja antibioottia suoraan suoneen) sillä kuumeeni oli noussut todella korkeaksi, tulehdusarvot hipoi taivaita eikä kukaan tiennyt mikä mua vaivaa. Minulta otettiin muunmuassa virtsanäyte ja verikokeita. Virtsanäytettä antaessani hoitaja nimeltä Hekla huuteli kokoajan vihaisena "ethän ole raskaana, ethän ole raskaana" vaikka olin moneen otteeseen vakuuttanut että syön pillereitä enkä tietääkseni ole raskaana. Kaipa mun vatsa oli hänen mielestään niin läski että vauvahan siellä piti olla... Useaan otteeseen piti siitä huomautella :D Olin niin heikkona etten jaksanut välittää. Tämän Heklan piti vaihtaa mulle tipan paikkaa eikä se meinannut löytää suonta kun olin niin kuivunut. Hän alkoi haukkumaan minua siitä, aivan kuin se olisi minun vikani ettei suonta löydy... Lopulta hän kutsui vanhemman sairaanhoitajan joka sai tipan kohdalleen. Sillä välin tämä Hekla lysähti nojatuoliin viereen murjottamaan kädet puuskassa minua mulkoillen. Kun vihdoin virtsanäytteen tulokset tulivat, kysyin tältä Heklalta että mitä siinä näky. Tää hoitaja-Helka huokas ja puuskaisi mulle vihaisesti "No kuule vaikka mitä!!" Olin aika järkyttynyt mutta edelleen niin heikossa kunnossa etten osannut edes sanoa mitään... Onneksi tämä Hekla siirtyi kai eri osastolle ja hoitajaksi tuli joku toinen mukava ihminen. Häiritsee edelleen etten sanonut mitään kellekään tästä. Oli todella ikävää tietää, että tuo hoitaja oli vastuussa mun auttamisesta vessaan yms. kun oikeasti pelkäsin kun ei tiedetty mikä mua vaivaa.
Teithän valituksen kuskista HKL:lle? Ei tuollaisia ratin taakse kiitos (enkä tarkoita kuskin syntyperää)!
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 02:03"]
Tuli noista bussitarinoista mieleen tämä:
Helsingissä bussi 16:n linjalla oli aikoinaan ulkomaalaistaustainen kuski, jolla oli jonkinlaisia psyykkisiä ongelmia. Kerran ilmeisesti näytin pysähtymismerkkiä liian myöhään tms. ja kuski huusi minulle naama punaisena, kun astuin bussiin. Kiukku ei matkan aikana suinkaan laantunut, vaan mies mulkoili minua erittäin vihaisen näköisenä taustapeilistä sekä sihautteli suomen ja arabian kielisiä kirosanoja ja solvauksia hampaittensa välistä.
Mielentila näkyi myös ajotyylissä. Bussi rymisteli renkaat sauhuten pitkin keskustan kapeita mukulakivikatuja, kunnes oli aika tehdä lukkojarrutus ABS:t täristäen. Ja sitten taas kaasua pohjaan. Matkustajat pitivät rystyset valkoisina kiinni edessä olevista penkeistä, olo oli kuin vuoristoradassa.
Ilta oli jo pitkällä ja kun toiseksi viimeinen matkustaja jäi pois, livahdin samalla oven avauksella ulos. Vaikka jouduin kävelemään pari pysäkinväliä ylimääräistä, tuntui se huomattavasti paremmalta ratkaisulta, kuin jäädä yksin murhanhimoisen (tai ainakin siltä näyttävän) bussikuskin seuraan.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 04:43"]
Muutama kertoi että rautakaupoissa ja autokaupoissa tarjotaan yleisesti naisille huonoa palvelua. Minulla tuntuu olevan ongelmana musiikkiliikkeet. Jos ei ole tuttu paikka, niin aina yritetään myydä halpaa lapsille ja aloittelijoille suunnattua tavaraa, vaikka nimenomaan kyselen ja tarvitsen esim. kosketinsoittimia ja vahvistimia nimenomaan bändisoittoon. Ehkä olen vain täysin epäuskottavan näköinen muusikoksi.
Kun ihmiset ovat sanoneet tuollaisten pitkien juttujen olleen viihdyttäviä, niin minäkin yritän. Olin juuri muuttanut Suomeen alle kuukausi sitten ja ajattelin asunnon kuntoon saamisen kunniaksi mennä ravintolaan syömään ihan omin päin. Tämä oli vasta toinen kerta kun kävin ravintolassa ja olin aiemmin ollut tutkimusryhmän työkavereiden kanssa Helsingin keskustassa projektin alkamisen kunniaksi. Nyt etsin asunnon lähellä kävellen liikkuen ulospäin pubiruokapaikalta näyttävän ravintolan.
Sisällä tarjoilija tuli nopeasti ja puhui onneksi hyvää Englantia, koska en vielä osannut Suomea muutamaa sanaa enempää ja ruokalistakin oli Englanniksi. Päädyin tilaamaan pelkän pääruoan naudan "minute steakia" ja panin tyytyväisenä merkille, että tässäkään ravintolassa ei joutunut USA:n tapaan erikseen luettelemaan kaikkia haluamiaan lisukkeita. Varovasti aavistelin hyvää ruokaelämystä, koska se maksoi jopa 23.40 ja paikan hinnat olivat muutenkin korkeat (tai ihan normaalit, kuten kokemuksen myötä opin). Ruoan saamisen nopeudessakaan ei vielä ollut valittamista mutta laadussa sitäkin enemmän. Sain nimittäin pihvin sijaan jonkinlaisen jauhelihasta tai jostain epämääräisestä lihavalmisteesta muotoillun harmaan lätyn, joka oli selvästi lämmitetty mikrolla ja vielä liian lyhyen aikaa. Ehdin järkytykseltäni huomioida että salaatti oli nahistunutta ja mikään lautasella ei maistunut muulta kuin suolalta (pihvi itse ei käytännössä miltään).
Pyysin tarjoilijan paikalle vaihtaakseni annosta mutta hän koitti (sentään anteeksipyytelevään sävyyn) kertoa, ettei täällä yleensä ruokaa lähetetä takaisin, eikä sitä saa vaihtaa. Aloin jo hieman hämmentyä ja sitten hermostua ja perustelin palautusvaatimustani sanomalla jotain tyyliin "tämä ei edes ole mikään oikea pihvi vaan jauhelihaa". Tarjoilija vei annoksen takaisin mutta hetken päästä keittiöstä ryntäsi ulos vihainen kokki, joka huusi naama punaisena minulle vain Suomeksi jotain, mitä en ollenkaan ymmärtänyt. Käsissä hänellä oli ruskea pahvilaatikko, jossa oli siistissä rivissä samalaisia lättyjä vakuumipakatuissa muoveissa ja hän osoitteli kiihtyneesti samalla laatikon kyljessä olevaa etikettiä parhaan arvaukseni mukaan todistaakseen, että ruoka oli sitä mitä listassa luvattiin. Minä kuitenkin ymmärsin lapusta vain pysyvästi mieleeni painuneen sloganin: "Henry's food, very good". :D
Tämä tilanne sai minut jo hämmentymään ja säikähtämään niin että lähdin ravintolasta edes miettimättä, soittavatko he poliisin perääni maksamattoman laskun takia. Päätin mennä aikaisemmin huomaamaani Kiinalaiseen ravintolaan ajatellen, että siellä varmaankin tiedän mitä tilaan ja tarvittaessa todennäköisesti ainakin ymmärrän kieltä. Matkalla ja myöhemmin ehdin miettiä, olinko tosiaan toiminut jotenkin röyhkeästi paikallisen kulttuurin vastaisesti vai jouduinko ehkä jonkinlaisen huijausyrityksen kohteeksi. Mutta ennenkaikkea ihmettelin ja naureskelinkin, että voiko ravintolan työntekijällä oikeasti olla noin korostunut ammattiylpeys einesten lämmittämiseen liittyen.
[/quote]
hih hih, oliko S-ketjun ravintola. Siellä myyvät mikrossa lämmitettäviä "pihvejä" ylihintaan
[quote author="Vierailija" time="12.07.2011 klo 09:37"]
PizzaHutissa, siellä tuotiin kyllä juuri istumaan oppineelle lapselle piirustusvälineet ja lasten ruokalista (lapsi siis n. 6kk). Meille aikuisille ei tuotu edes ruokalistaa tai kysytty mitä haluamme juoda ja kaikki tarjoilijat hävisivät jonnekin takahuoneeseen. Luulin ensin, että meni vain hakemaan ruokalistoja?!?
Meillä oli nälkä ja jano, joten vartin odottelun jälkeen lähdimme ravintolasta, en ole käynyt katsomassa onko palvelu nopeutunut.
[/quote]
Näin kävi myös tänä kesänä, paitsi että meillä ei ollut lapsia mukana ja saimme odotella enemmän kuin vartin. Lisäksi kallis paikka. Käytiin seuraavana päivänä oikeassa ravintolassa ja sen lasku oli pienempi kuin Hutin.
Lemmikkitalo Black Bullista (lemmikkitalo.fi). Tuote oli viallinen tai oikeastaan huonon pakkauksen vuoksi vioittunut kuljetuksessa. Yritykseen soitettuani sain vain huutoa ja mekastusta siitä, etteivät he voi mitenkään vastata siitä mitä tuotteelle käy kuljetuksessa ja että minä ostajana olen ottanut riskin tilaamalla tuotteen. Matkahuollon mukaan tuote oli pakattu vastoin heidän pakkausohjeitaan, kuten olikin.
Aika moni näistä huonon kohtelun kohtelun kokeneista kirjoittaa miten ovat joutuneet odottamaan palvelua/eivät ole saaneet sitä. Silloin tällöin tällaista tapahtuu itsellekkin, mutta sen sijaan että vaivaisin itseäni ja lähtisin toisesta kaupasta tarvitsemaani hakemaan, ilmoitan kyllä myyjille että jokin on vialla.
Esim. rautakaupassa ellen saa palvelua, olen usein sanonut ääneen "maksava asiakas paikalla, olisko työtään tekeviä myyjiä myös?" Näin myös silloin, jos kaksi myyjämiestä seisoskelee keksenään juttelemassa vaikka näkevät, että tarvitsen apua.
Yleensä näistä tilanteista on tuloksena vain se, että myyjääkin hymyilyttää ja palvelu on jopa parempaa mitä se olisi, jos en suutani avaisi. En ymmärrä miksi suomalaiset lähes aina mutisevat itsekseen tai keskustelupalstoilla valituksia saamastaan palvelusta, kun voisivat tehdä sen ääneenkin myymälässä.
411 muistaa ainakin yhden erikosen kohtelun:
kodinkoneliikkeessä pesukonetta etsiessäni mies oli mukana. myyjä tulikin heti myymään "formulakonetta", jossa oli joku uutuusväri ja mainoskasvona joku kuskeista, olisko ollu häkkinen. mieheni sitä katseli, minä myös, myyjän huidellessa käsiään vieressä ja kehuessa konetta maasta taivaaseen.
mieheni jossain vaiheessa kyllästyi, lähti katselemaan partakoneita ja minä jäin yksin konetta taivastelemaan myyjän kanssa. kysyin onko koneessa käsipesuohjelma? myyjä repesi täyteen nauruun; sehän on kone! ei se käsin mitään pese! :D :D :D
sanoin tarkoittavani hienopesuohjelmaa hellempää pesua, joka kyllä löytyy jokaisesta nykypäivän koneesta. myyjä nauraa entistä kovempaa; jos haluat käsipesua niin pese käsin! :D
mieheni tuli paikalle naurun kuultuaan, myyjä lopetti naurunsa, katsoi miestäni: no mitä, pannaanko kone pakettiin? vastasin hakevani käsipesuohjelmalla varustetun nykyaikaisen koneen muualta ja lähdimme pois.
Juuri viikko sitten kun kävin terveyskeskuksessa eivät hoitsut huomanneet että päivystys huoneen ovi oli jäänyt raolleen ja sisällä kaksi hoitsua arvostelivat näkemiään asiakkaita ja mankuivat että miksi ihmeessä vanhat mummot ja papat kävivät terveyskeskuksessa 'valittamassa' vaivoistaan kun kuitenkin heti tulee jotain uusia sairauksia. Kyllä teki mieli käydä pari sanaa sanomassa
Tampereen stockalla, menimme kaverin kanssa hälyporttien läpi, samaan aikaan vieressä meni keski-ikäinen mies. Portit alkoi hälyttää niin myyjä juoksi tarttumaan meistä kiinni. Koko ajan tivattiin mitäs ootte vieny, puolen tunnin etsinnän jälkeen, kun todettiin ettei mitään meiltä löydy päästiin pois. Kysyin miksei kaikkia asiakkaita kohdella samalla lailla, myyjä ei kommentoinut mitään.
Parikymppisenä menin Kekäleelle, katselin eräitä paitoja, kysyin onko kokoja lisää, myyjä vastasi; nämä taitavat olla liian kalliita sinulle.
Vero modassa kysyin myyjältä kokoa XL eräästä kauluspaidasta, koska L koko oli turhan nafti rintojen kohdalta. Vastaus; meillä ei myydä noita isojen tyttöjen kokoja lainkaan, kannattaa kokeilla jostain muusta kaupasta.
HKL saa äänen täältäkin!
Eilen olin tulossa kotiin ostarilta ja viittasin kuten aina viittaan: nostan käteni lievästi yläviistoon, lasken kolmeen ja palautan käden (matkakortteineen) alas. 20 vuoden aikana ei ole kukaan tästä tyylistä valittanut, mutta nyt tuli sitten sekin koettua.
Kuski veti melkein pysäkin ohi, joten hölkkäsin etuovelle. Kun pääsin sisään, otti napit korvista ja nojautui eteenpäin: "Kuule semmoinen juttu että kannattais vähän heilutella sitä kättä jotta mä tiedän kuka tulee kyytiin ja kuka ei". Aivan hölmistyneenä katsoin kuskia siinä useamman sekunnin; hänen edessään ei ajanut edes autoja saati muita busseja (kyseessä muutenkin ns. pitkä suora) ja minä olin ainoa "viittaava" ihminen pysäkillä! Tokaisin siihen vaan että "kyllä mä ihan kunnolla mielestäni viittasin" ja painelin istumaan. Kuski ei sanonut mitään, laittoi napit takaisin korviinsa.
On pakko sanoa että missään muualla kuin Helsingissä ei ole ollut näin tympeitä kuskeja. Jatkuvasti purkavat pahaa mieltään asiakkaisiin, eivät tervehdi takaisin, tiuskimista ja äyskimistä koko homma.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 14:02"]
HKL saa äänen täältäkin!
Eilen olin tulossa kotiin ostarilta ja viittasin kuten aina viittaan: nostan käteni lievästi yläviistoon, lasken kolmeen ja palautan käden (matkakortteineen) alas. 20 vuoden aikana ei ole kukaan tästä tyylistä valittanut, mutta nyt tuli sitten sekin koettua.
[/quote]
Tämä ei ole sinulle henkilökohtaisesti (kuski oli ihan täys törppö, luulen että keskittyi liikaa musiikin kuuntelemiseen ja syytti sinua virheestään), mutta itse pidän kättä ylhäällä aina niin kauan, että kuski laittaa vilkut päälle. Siitä,tiedän, että pysähtymismerkkini on varmasti huomattu (tai ainakin joku on jäämässä pois ja bussi pysähtyy).
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 10:55"]
Aika moni näistä huonon kohtelun kohtelun kokeneista kirjoittaa miten ovat joutuneet odottamaan palvelua/eivät ole saaneet sitä. Silloin tällöin tällaista tapahtuu itsellekkin, mutta sen sijaan että vaivaisin itseäni ja lähtisin toisesta kaupasta tarvitsemaani hakemaan, ilmoitan kyllä myyjille että jokin on vialla.
Esim. rautakaupassa ellen saa palvelua, olen usein sanonut ääneen "maksava asiakas paikalla, olisko työtään tekeviä myyjiä myös?" Näin myös silloin, jos kaksi myyjämiestä seisoskelee keksenään juttelemassa vaikka näkevät, että tarvitsen apua.
[/quote]
Kyllä mielestäni asiakkaalla on oikeus lähteä tuossa tilanteessa pois vaikka sitten myös ihan sanomatta mitään. Se, ettei myyjiä ole tai että asiakkaan tuloon reagoida mitenkään osoittaa nimittäin mielestäni melkoista ammatillista välinpitämättömyyttä joko myyjiltä itseltään tai myymälästä tai ketjusta vastaavalta henkilöiltä.
Olen itse ns. asiakaspalvelun ammattilainen, olen ollut asiakaspalvelija, kouluttaja ja viimeksi myyjä ketjuun kuuluvassa erikoisliikkeessä. Pidän asiakaspalvelutyöstä ja haluan tehdä sen hyvin. Itse olen aina ollut töissä yrityksissä, joissa asiakaspalvelijoille ja myyjille on työhön tarkka ohjeistus. Esimerkiksi toimiessani erikoisliikkeen myyjänä meillä oli tarkka ohjeistus asiakaskohtaamiseen. Tämän ohjeistuksen mukaan jokaista myymälään - myymälämme eivät olleet isoja hypermarketteja - astuvaa asiakasta pitää tervehtiä heidän astuessaan sisälle liikkeeseen. Jos myyjä oli vapaana, asiakasta oli palveltava välittömästi. Siinä tapauksessa, että myyjällä oli kesken joku ns. myymälärutiiniin kuuluva tehtävä, joka on vain hoidettava loppuun, asiakkaalle oli jotenkin ilmoitettava asiasta. Itse en pitänyt näitä ohjeita vaikeina toteutta, vaan sellaisina asiakaspalvelun kulmakivinä, joiden pitäisi kaikille alalla oleville ja jopa sille tuleville olla itsestäänselvyyksiä. Saimme kuitenkin valtavasti hyvää asiakaspalautetta tätä toimintaamme koskien - asiakkaat selkeästi kokivat tällaisen toiminnan jonkinlaiseksi ekstraksi!
Ja täytyy sanoa, että asiakkaana olen törmännyt myös kaiken tasoiseen palveluun. Usein vika ei ole myyjissä tai asiakaspalvelijoissa itsessään. Toisen ammattilaisen on helppo nähdä asiakaspalvelutilanteissa, onko paikalla riittävästi henkilökuntaa ja miten hyvin työt on järjestetty. Tällaisissa tapauksissa lähetän usein palautetta myymälän tai ketjun vastaaville henkilöille, koska stressaantunutta ja loppuunajettua henkilökuntaa on ikävä katsella asiakkaankin.
K-rauta 75:ssä Vantaalla. Karmeaa asiakas"palvelua" tapettitilauksen yhteydessä.
Oulun Ajovarmassa (missä suoritetaan ajokorttikokeita)
Kassalla sellainen pulleahko vaaleahiuksinen todella TYMPEÄ nainen. Ei sano mitään, tuhahtelee vaan ja pyörittelee silmiään.
Poika ei saanut ekalla mopokortin teoriaa läpi ja tää ämmä vaan että olisit kuule lukenut kunnolla ennenkuin tulet ja nyt pitää sitten tilata uus aika. Poika muutenkin kyynel silmässä kun oli yksi liian monta väärin. Lisäksi kuuntelin sivusta kun joku mies valitti jostain asiasta tuolle naiselle (oli saanut katsastuskonttorilta väärät paperit tms) ja nainen vaan tuhahteli eikä sanonut mitään, naputteli vaan konetta. Ei hymyillyt kertaakaan sinä aikana kun seurasin häntä
Toisella kerralla oli tumma lyhythiuksinen hoikka nainen, joka oli todella ystävällinen, sanoi heti pojalle että toivottavasti pääset nyt läpi, menihän sulla viimeksikin tooosi hyvin ja oli vain yksi liikaa väärin. Ole reipas ja lue kysymykset rauhallisesti niin ihan varmaan pääset läpi.
Kaikenmaailman asiakaspalvelijoita sitä on olemassa
Kerran stockmannilla kysyin, josko saisi näytettä peitevoiteesta. Oli sellainen malliltaan, jossa sutia kastettiin putkiloon ja sudin päästä sai sitten sitä nestettä.
Myyjä sitten totesi, että miten minä kuvittelen, että sitä peiteainetta saisi siihen näytepurkkiin. Olin niin tyhmä, etten silloin alkanut vänkäämään vastaan, ujo 16-vuotias. Jälkikäteen monta kertaa ärsyttänyt, että jösses, jos sitä saa naamaansa laitettua niin totta helvetissä sitä saa myös purkkiin. Kastaa sutia sinne vaikka muutaman kerran niin kyllä sitä pienen purkin pohjalle sen verran kertyy.
Muutenkin yllättävän huonoa asiakaspalvelua kaupalta, joka väittää myynninsä perustuvan hyvään asiakaspalveluun, ei alhaisiin hintoihin.
Kumpikin on täyttä paskaa ollut meikkiosastolla.