Oletko saanut jossain aivan järkyttävän huonoa palvelua?
Kommentit (673)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2011 klo 10:17"]
Nainen ei saa rautakaupassa mitään palvelua tai jos saa, hyvin ylimielistä. Meillä on puuseppä kotona tekemässä terassia ja ruuvit loppuivat kesken. Ajoin K-Rautaan hakemaan niitä lisää, oli jopa mallikappale mukana. Onnisutin pyydystämään myyjän ja pyysin kyseistä ruuvia. Myyjä alkoi ivallisesti tivaamaan, että mihinkäs sinä meinaat noita laittaa ja tuomitsi täysin kaiken mitä sanoin. Hän ei oikeasti meinannut antaa minulle niitä ruuveja. Toisen kerran olin ostamassa K-Raudasta maalia. Taas myyjä ivaamaan, että mitäs sinä meinaat tällä maalata. Hän ei meinannut millään sekoittaa haluamaani sävyä.
Starkista emme meinanneet mieheni kanssa saada ostettua puuta, sulkemisaikaan oli tunti ja työntekijä oli sitä miletä, että ei kyllä enää ehdi ottaa trukkia ja nostaa niitä puita alas. Mies sanoi että anna se saamari trukki tänne, hän ottaa itse.
K-Raudasta olen kerran lähetnyt itkien ilman haluamaani tavara, en nyt muista mikä se oli mutta sitä ei minulle suostuttu antamaan.
[/quote]
Rautakaupoissa usein meispuoliset myyjät ylimielisiä. Täytyy sanoa, että Oulunkylän K-Raudassa sain todella hyvää palvelua naispuoliselta myyjältä :).
Lähetin Glo-hotel Sellolle tarjouspyynnön eikä sieltä vastattu koskaan tiedusteluuni.
Sonera. Mun exä oli ottanu kytky puhelimen ja liittymän mun nimiin (sillä oli mun henkilötunnukset). Soitin Soneraan että tällasta ja haluun sulkee liittymän. Ei voi kun siinä on kaks liittymää ja se rinnakkaisliittymä on miehen nimissä. En ees tienny siitä. Kai oman liittymän saa sulkee ilman toisen henkilön lupaa? En tiiä. Sanovat että tee rikosilmotus, muuten ei voi tehä mtn.
Just joo. Noi liittymäjutut on muutenkii nii omituisia ja sitovia ettei niitä ihan yksinkertaisimmat tajua :D
[quote author="Vierailija" time="16.11.2011 klo 15:05"]
eli kun sinä et ole saanut huonoa palvelua,niin kukaan muukaan ei sitä voi saada??huh,huh!
Olen reissannut ympäri maailmaa, shoppaillut joka puolella ja syönyt mitä erilaisemmissa ravintoloissa ja katukeittiöissä, enkä yhtäkään kertaa muista saaneeni minkäänlaista huonoa palvelua missään! Aina on riittänyt hyvät tavat ja ystävällisyys siihen, että myyjät kohtelevat mukavasti. Ja nyt olen 32-vuotias, eikä edes nuorena kohdeltu epäystävällisesti. Joku kertoi huonosta palvelusta Virossa, mutta itse siellä asuneena en muista yhtäkään huonoa palvelukokemusta. Toki neuvostoliittolainen palvelukulttuuri on vielä hengissä, eikä kaikille asiakkaille juuri hymyillä, mutta siihen tottuu, eikä siinä ole mitään henkilökohtaista. Ja kun osaa edes vähän paikallista kieltä, niin usein se hymy löytyy tympeämmältäkin myyjältä :) Uskon vahvasti, että omalla olemuiksella ja käytöksellä on suuri merkitys siinä, miten tulee kohdelluksi asiakaspalvelutilanteissa. En voi uskoa, että minulla on koko elämäni käynyt vain hyvä tuuri myyjien kanssa. Jos itse on kiukkuinen ja naama norsunveellä ja ehkäpä ennakkoluuloisen sulkeutunut ja olemukseltaan tyylitön, niin todennäköisesti myös tulee kohdellusti tympeämmin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan :)
Itsekin Virossa asuneena voin allekirjoittaa tuon ensimmäisen lainatun tekstin sisällön. Siellä nimenomaan palvelukulttuuri on ollut pitkälti neuvostoajan peruja ja nyt alkaa olla jo muuttumassa ystävällisemmäksi.
Myös monien suomalaisten ylimielinen suhtautuminen virolaisiin ja maailmanomistajan elkeet aiheuttavat sen, ettei suomalaisia haluta palvella ystävällisesti. Mutta jos osaat edes vähän viroa tai olet itse ystävällinen, niin varmasti saat hyvää palvelua.
Juuri näin. Kerran äitini puhui suomeksi virolaiselle myyjälle ja totesin, että eikö kannattaisi käyttää englantia, ja äitini sanoi jotakuinkin näin: "Kyllä nyt virolaisten kuuluu suomea osata." Hävetti ja ärsytti. Eivät he mitään suomalaisten palvelijoita ole, vaikka kielten yhtäläisyyksien ansiosta moni osaakin hiukan suomea. Sehän on vain plussaa.
Itse tykkään virolaisista ja olen kyllä aina saanut hyvää palvelua siellä. Olen muistaakseni tavannut vain ystävällisiä virolaisia noin niin kuin muutenkin.
Lindströmin vaihtomattopalvelut. Asiakaspalvelussa AINA ruuhkaa, muutenkin tosi alkeellinen aspa nykyaikana, ei voi jäädä odottamaan, pitää soittaa uudelleen tai jättää soittopyyntö. Ihme firma.
Nesteellä olen saanut sekä hyvää, että huonoa palvelua.
En nyt muista minkä paikkakunnan neste tämä oli, oltiin lomamatkalla. Tankkasin auton tankin täyteen ja menin kassalle maksamaan. Myyjä otti koko ajan asiakkaita viereisestä jonosta. Siellä oli kaksi jonoa ja yksi myyjä, toinen jono ruokaa tilaaville asiakkaille. Kun astuin huoltsikalle, niin menin seisomaan miehen taakse, joka saikin juuri sillä hetkellä palvelua. Sitten tulikin minun vuoro, mutta myyjä palveli ennen minua koko toisen jonon tyhjäksi, semmoisetkin ihmiset, jotka olivat tulleet minun jälkeeni. Ja se vitutus, kun seisot siinä odottamassa ja joku lapsiperhe miettii, et ottaako jaffaa vai kokista! Kun se vihdoin viitsi palvella mua, niin maksoin yli sadan euron laskuni ja kihisin hiljaa mielessäni (siinä ei todellakaan mene kauan, kun maksaa bensat!)
Mutta olen saanut nesteeltä myös todella hyvää ja henkilökohtaista palvelua. Eli en yleistä tätä missään nimessä kaikkiin nesteisiin.
Eräässä virastossa ämmä läksytti mua siitä, kuinka en tule elämässäni olemaan yhtään mitään, koska jätin koulun ensimmäisen vuoden jälkeen kesken. Kukaan ei halua mua töihin tai kouluun, koska olen luuseriluovuttaja ja kuinka hänen mukaansa oletan, että rikas mies minut poimii kadulta ja elättää, kun hänen mielestään mua ei kiinnosta työn teko.
Erään kerran myös apteekissa ystäväni sai mielenkiintoista palvelua. Olin siis ystäväni mukana, kun kävi ostamassa je-pillerin. Aspa tietenkin kertoi ohjeet johon ystäväni nätisi sanoi, että kiitos tiedän, olen ottanut ennenkin. Siitäkös sen ämmän perse repes ja alkoi kovaan ääneen kaikkien kuullen rehata kuinka "TÄÄ PILLERI EI TODELLAKAAN OO MIKÄÄN EHKÄSYKEINO, ETKÖ SÄ TIEDÄ MIKÄ ON KONDOOMI!!!!!! LUULIS TON IKÄSEN JO TIETÄVÄN JOTAIN EHKÄSYSTÄ". Olin niin järkyttyny tollasesta läksyttämisestä, vaikka ystävänikin olisi voinut tietysti hiljaa kuunnella ohjeet. Se nyt ei kuitenkaan oikeuta aspaa alkaa pitämään hänelle tollasta saarnaa kaikkien tuijottaessa.
Erehdyin huollattamaan kynteni kynsistudio Edgessä Tampereella. Kynnet tämän paikan omistaja teki hutiloiden, hän oli ylimielisen ja kaikkitietävän oloinen. Uteli asioistani, josta loukkaannuin. Lisäksi sain hänestä epäluotettavan vaikutelman.
baarissa ja etenkin yökerhoissa saa ihan poikkeuksetta huonoa asiakaspalvelua. vittumaista, epäkohteliasta tiuskimista ja lasien paiskomista joka kerta. Niillä juomien hinnoilla voisi kyllä saada vähän parempaa palveluakin.
Citymarket Iso omena, elektroniikkaosasto. Asiatonta, epärehellistä palvelua ja kyykyttämistä, asiakaspalvelu alusta loppuun pyöreä nolla. Korvaus hajonneesta tuotteesta saatiin vasta kuluttajaviranomaisten avulla. En suosittele tekemään sieltä mitään isompia hankintoja.
Sen jälkeen siirryimmekin tekemään kaikki ostoksemme (n.200e viikossa) vastapäätä olevaan Prismaan :)
Espoon Leppävaarassa eräs R-Kioski ja tämä koskee vain yhtä siellä työskentelevää myyjää. Olen antanut hänelle USEITA mahdollisuuksia todistaa, että kyse on vain huonosta päivästä mutta niitä huonoja päiviä on näyttänyt olevan jokaikinen työpäivä. Naama norsunvitulla, eka kerralla tiuski minulle, toka kerralla kuiskutti niin hiljaa etten saanu mitään selvää puheesta ja kun kysyin mitä niin korotti ääntä huokaisten. Naama joka kerta tässä asennossa: >:/
Oon yrittäny olla joka kerta superiloinen, mutta paskanmarjat auta. Alan olemaan yhtä vittupää hänelle, kuin hän on asiakkaille.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 21:34"]
ForAll Pasila
Olen irtisanoutunut salilta jo 2 kk sitten ja minua laskutetaan salin toimesta edelleen. Olen yrittänyt asiaa monta kertaa kysellä meilillä ja puhelimitse eikä kumpaankaan vastata. Mistä voin vaatia korvauksia kyseiseltä huijarifirmalta?
[/quote]
no et maksa niitä perusteettomia laskuja, tietenkään.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2012 klo 21:52"]
Yritin tilata yhtä tonnikalajuttua, jota aiemmin on ollut. Sanoi ettei ole tonnikalaa. Yritin kysyä vastaavantyyppistä tuotetta. Ehdin sanoa "Ennen oli sellainen...." kun ämmä karjaisi "EI OLE TONNIKALAA MINKÄÄNLAISTA!"
No en ole siellä sen jälkeen käynyt, ennen oli vakimesta.
Henkilökohtainen tonnikalamissio? :)))
t.305
eettisistä syistä ne ei sitä joissain paikoissa tarjoa, tonnikala kun on sukupuuton partaalla. Mutta olisi myyjä vähän toisin voinut asian selittää :P
Sonera näkyy keräävän pisteitä. Siskollani (alaikäinen) oli soneran matkapuhelinliittymä, jonka lasku tuli tekstiviestinä äidilleni. Yhtäkkiä ilman mitään ilmoituksia alkoikin lasku tulla vain maksumuistutuksina. Äitini soitti ja kysyi, miksi näin. Eivät enää toimita laskun tietoja muiden operaattorien liittymiin. Laskut on heidän mukaansa lähetetty sähköpostiin. Muuten kai ok, mutta heillä ei ollut minkäänlaista sp-osoitetta äidilleni. Pääsivät asiassa sopuun ja piti mennä niin, että seuraava lasku hyvitetään ja siis mitätöidään. Näin ei kuitenkaan tapahtunut, vaan tuli taas maksumuistutus. Äitini soitti asiakaspalveluun, joilloin toinen asiakaspalvelija väitti vaan, että äitini sähköpostista laskut on suodattuneet roskapostiksi. Ei vaan löytynyt roskaposteistakaan. Eivätkä lopulta hyvittäneet edes huomautusmaksuja. Ja äitini on yksi näistä entisistä soneran asiakkaista.
Itse sain liikkuvan laajakaistan suhteen palvelua, josta kyllä pahoitin mieleni. Asiakaspalvelija ei pitänyt millään tavoin mahdollisena, että nettitikussa voisi olla vikaa. Totesi kylmästi, että vika on mun koneessa ja jos oon ite niin tyhmä, etten osaa korjata vikaa, ni mulla varmaan on joku fiksumpi kaveri. Tuli sellainen olo, että siksi maksan soittamisesta asiakaspalveluun, että saan kuulla olevani vain yksinkertaisesti tyhmä... Kun asiakaspalveluun soittaminen todellakin maksaa.
Jyväskylässä Forumin alakerrassa Mini-Laukku, ostin miehelleni sellaisen alumiinilompakon, tai siis pakkauksen mukaan sen piti olla sellainen. Kotona kuitenkin huomasimme, että pakkaus olikin valmiiksi auki ja kotelokin oli muovinen ja valmiiksi naarmuilla. Menin ko. kotelon ja pakkauksen kanssa liikkeeseen ja vaadin rahojani takaisin, koska pakkaus ei ollutkaan avaamaton ja kotelossa oli jo valmiiksi pahat naarmut. Pakkaus oli siis jemmattu avaamattomien pakkausten väliin ja oli ainoa musta ostohetkellä. Kävin ruokatauolla nopeasti ko. liikkeessä, enkä sitä pakkausta isommin tutkinut, kun oletin sen olevan moitteeton. Sain kuulla, että virhe oli mun, kun en ollut ostohetkellä tarkistanut tuotetta. Ja siis sävyyn, mitäs olit niin tyhmä, että tulit huijatuksi... En saanut rahojani pois liikkeestä, vaikka kotelon ottikin sinne, uutta ei ollu antaa tilalle.
Erehdyin ostamaan hirsikehikon Honka rakenteelta. Jotenkin tuli selainen tunne, että kaikssa reklamaatiotapauksissa vika on asiakkaassa. No taitaa olla savolainen firma. Ainut ostos mitä olen katunut jälkeenpäin.
olinsunnuntai- lounaalla Hakaniemessä ja syötyäni yritin tilata laskua,näutin tarjoilijalle korttiani mutta tämä vain pyöri kaukana vaikka muita asiakkaita ei ollut montaa,aikani odoteltuani aloin kävellä ulko-ovea kohti jolloin tarjoilija juoksi perääni
Kampin Anttila
Olin kassajonossa ja vuoroni oli seuraavana. Laitoin ostokseni tiskille. Myyjä näpytteli ne koneelle ja sanoi hinnan. Heillä piti "höylätä" plussakortti maksulaitteen vierestä. Annoin kortin myyjälle ja hän tuhahti "höylää itse" Höyläsin, mutta kortti oli väärinpäin (kaikilla ei ole korttien höyläyskoulutusta). Myyjä huusi minulle "vitun idiootti! kortti kuuluu höylätä näin päin! Miten joku voi olla noin tyhmä?!" Pyysin saada vuoropäällikön tai esimiehen paikalle. Myyjä sanoi ettei tähän semmoisia tarvita. Sanoin että haluan. Myyjä soitti esimiehelleen "täällä on TAAS tämmöinen hankala asiakas"
Esimies tuli paikalle ja kerroin myyjän epäasiallisesta kielenkäytöstä. Myyjä kielsi koko asian. Takanani oli onneksi pitkä jono muita asiakkaita jotka myötäilivät asiaa. Esimies pyysi myyjää takahuoneeseen, pahoitteli ja antoi ostokseni ilmaiseksi. Lisäksi sain 50e lahjakortin liikkeeseen.
Starkki Suutarila
Menin auton ja peräkärryn kanssa ulkomyymälän puolelle. Tarkoitukseni oli hakea 2erilaista lautaa mökkiremppaa varten. Parkkeerasin auton ja menin etsimään myyjää. Myyjäthän tunnetusti pinkovat karkuun. Olin klo7 jälkeen paikalla ja muut asiakkaat olivat raksa ukkoja. He kyllä saivat palvelua. Pyydystin myyjän ja kerroin mitä halusin, minkä pituista ja kuinka paljon. Hän vei minut laitakasan luo. Ne laudat eivät todellakaan olleet sitä, mitä pyysin. Lisäksi ne olivat kastuessaan menneen kieroon. Viimein hän suostui näyttämään oikeat laudat ja jätti minut laitojen kanssa siihen. Toinen asiakas oli mukava ja tuli auttamaan lautojen nostelussaa peräkärryyn. Olisi jääneet laudat sinne, mutta oli pakko saada ne ajoissa kyytiin niin oli ostettava.
Stockmannilla en saa koskaan palvelua. Miehelleni kyllä ollaan kaikkea mahdollista mööpeliä ja liian pientä puvun takkia tyrkyttämässä. Sinne en mene.
Ellos on ihan vihoviimeinen. Mainokset ja tarjoukset menevät tästä lähtien suoraan jätepaperiin.