Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko saanut jossain aivan järkyttävän huonoa palvelua?

Vierailija
12.07.2011 |

millainen tapaus?

Kommentit (673)

Vierailija
161/673 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baltiasta pahimmat kokemukset minullakin. Yhden myyjän kysymyksestä en saanut selvää ja kun pyysin tarkentamaan, myyjä toisti kysymyksen huutamalla niin että tukkani melkein lensi päästä. Toinen myyjä alkoi riehua kun olin katsonut tuotteen hinnan väärin ja tarjosin liian vähän rahaa...

Vierailija
162/673 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 12:19"]

Kampin Anttila

Olin kassajonossa ja vuoroni oli seuraavana. Laitoin ostokseni tiskille. Myyjä näpytteli ne koneelle ja sanoi hinnan. Heillä piti "höylätä" plussakortti maksulaitteen vierestä. Annoin kortin myyjälle ja hän tuhahti "höylää itse" Höyläsin, mutta kortti oli väärinpäin (kaikilla ei ole korttien höyläyskoulutusta). Myyjä huusi minulle "vitun idiootti! kortti kuuluu höylätä näin päin! Miten joku voi olla noin  tyhmä?!" Pyysin saada vuoropäällikön tai esimiehen paikalle. Myyjä sanoi ettei tähän semmoisia tarvita. Sanoin että haluan. Myyjä soitti esimiehelleen "täällä on TAAS tämmöinen hankala asiakas"

Esimies tuli paikalle ja kerroin myyjän epäasiallisesta kielenkäytöstä. Myyjä kielsi koko asian. Takanani oli onneksi pitkä jono muita asiakkaita jotka myötäilivät asiaa. Esimies pyysi myyjää takahuoneeseen, pahoitteli ja antoi ostokseni ilmaiseksi. Lisäksi sain 50e lahjakortin liikkeeseen.

[/quote]

siis mitä ihmettä! huhhuh, toivottavasti sai potkut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/673 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon Vepsäläinen on ihan legendaarinen tässä. Ostamista ei ole todellakaan tehty helpoksi, kun myyjät eivät vaivaudu palvelemaan. Samoin kyllä isot rautakaupat.

Vierailija
164/673 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 22:51"]

Sonera. Mun exä oli ottanu kytky puhelimen ja liittymän mun nimiin (sillä oli mun henkilötunnukset). Soitin Soneraan että tällasta ja haluun sulkee liittymän. Ei voi kun siinä on kaks liittymää ja se rinnakkaisliittymä on miehen nimissä. En ees tienny siitä. Kai oman liittymän saa sulkee ilman toisen henkilön lupaa? En tiiä. Sanovat että tee rikosilmotus, muuten ei voi tehä mtn.

Just joo. Noi liittymäjutut on muutenkii nii omituisia ja sitovia ettei niitä ihan yksinkertaisimmat tajua :D

[/quote]

Ja ongelma oli? 

Nuo kytkyliittymäthän ovat määräaikaisia ja sopimus loppuu sitten kun sen kuuluu loppuakin. Jos se touhu oikeasti olisi sitä, että noin vain ilmoittamalla sen saa lopetettua, niin jokainenhan niitä lopettaisi vain soittelemalla, että xx otti mun nimiin liittymän, sulkekaa se.

Ja rikoshan tuossa oli tapahtunut, jos toinen on käyttänyt sinun henkilötietojasi ilman sinun lupaasi. Eli mikä olisi se luonnollinen seuraus...hmmm...rikosilmoitus? Jolloin myös liittymäsopimuksen saa purettua.

Vierailija
165/673 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tampereen kalevan gigantissa monesti! muuaalla en huonoon palveluun ole törmännytkään :)

Vierailija
166/673 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikolexilta joku nuori jätkä soitti muutama vuosi sitten ja kauppasi lehtiä. En kerennyt mitään sanoa kun alkoi tuttu myyntijaaritus, joten annoin hänen puhua rauhassa loppuun. Lopetettuaan sanoin kohteliaasti ettei minulla ole nyt varaa tilata mitään lehteä, siihen jätkä vastasi että "no haista sinä vittu" ja löi luurin korvaan! Seuraavan kerran kun joku nainen soitti samaisesta firmasta, kerroin koko tapauksen ja kielsin heitä enää soittamasta, eikä ole kyllä soitettukaan.

Vierailija
167/673 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä lastenvaateliikkeessä Vaasassa en suoraan saanut huonoa palvelua, mutta jouduin silmätikuksi. Ystäväni oli saanut vauvan, ja halusin hankkia pienelle jonkin (palstamammojenkin ihannoiman) merkkivaatteen, vaikka opiskelija olinkin. Minua tervehdittiin ovella, mutta koko kiertelyn ajan tunsin silmät selässäni, vaikka liike oli pieni. Olin kai potentiaalisen myymälävarkaan oloinen H&M-rytkyissäni. Lopulta kävelin hämilläni ulos, enkä palannut - ikinä.

Eräässä jo lopettaneessa koruliikkeessä olin ilmeisesti taas köyhän oloinen, koska myyjä vain pamautti hopeariipuslaatikot eteeni niitä kysyessäni. Olin jo ennättänyt tiedustella tiettyä aihettakin, mutta sain käydä itse läpi koko valikoiman. Myyjä jutteli sillä välin jonkun tuttunsa kanssa omista asioistaan. Ketjuja kysyessäni myyjä valpastui, mutta myyntitykin vikaa hänessä ei kyllä ollut. Harmitti vähän, että kyseinen liike oli kaupungin ainoa, josta löytyi tietynlainen koru kummitytölle. Muissa olin jo käynyt, ja saanut oikein hyvää, esittelevää palvelua, vaikka kauppoja ei tullutkaan, ja vaikka "vain" hopeista korua etsinkin.

Vierailija
168/673 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun Cafe Bisketti. Menin 45 min ennen sulkemisaikaa ostamaan kupin kahvia, ja myyjä nyrpisti nenäänsä ja ilmoitti että kahvila menee pian kiinni. Sanoin että ehdin kyllä yhden kahvikupin 45 min aikana juomaan. Pitkin hampain myi sitten kahvin, mutta se oli viimeinen kerta siinä putiikissa. Ihmettelen miksi kahvila on niin suosittu, kun asiakaspalvelu on tuota tasoa.

Vierailija
169/673 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinaporin suutari Helsingin Sörnäisissä. Sandaaleihin piti vaihtaa uudet kuminauhat ja kysyin hinta-arvioita. Suurehko summa perusteltiin sillä, että kuminauhat menevät pohjallisen alle, joten pohjallista pitää irrottaa. Suostuin, ja sovitun ajan kuluttua hain kengät, typeryyttäni tutkimatta niitä kunnolla paikan päällä. Jälkikäteen huomasin, että pohjallisen alle ei ollut menty vaan homma oli hoidettu toisella tavalla ja jätetty törkeän rumasti punaiset narunpätkät sojottamaan pohjallisesta. Kun vein kengät takaisin ja pyysin, että edes siistisivät jälkensä, sain suutarilta haukut päälle ja minulta tivattiin, miksi minulle on alun perin sanottu että pitää mennä pohjallisen alle jne. Korjaus tehtiin, mutta sain pelkkää yrmeyttä vastineeksi myös kohteliaille kiitoksilleni. Yllättäen olen sen jälkeen korjauttanut kenkäni toisaalla.

Vierailija
170/673 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tourulan McDonald's Jyväskylässä. Menin tiskille ja sanoin että kolme kahvia kiitos. Myyjä lähti sitten siitä ku rasvattu salama, latasi kahvit kuppeihin ja tuli sitten sanomaan loppusumman. Oli jo pistänyt kannet niihin kahveihin. No minä sitten sanoin että olisin halunnut kaksi niistä kahveista maidolla. Niin se reipas nuorimies täräytti että hän ei enää ala niitä aukomaan kun et kerran heti sanonut että 3 kahvia joista kaksi maidolla. Eikö yleensä myyjä kysy että laitanko maitoa tai sokeria???!!! Mikä pahinta menin niin puihin koska en voinut käsittää tollaista käytöstä et maksoin kahvit, sanoin kiitos ja lähdin pois. Sai jannu varmaan hyvät naurut. 

Ärsyttää vieläkin kyseinen asiakaspalvelun kukkanen!!!

Vierailija
171/673 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loimaalla Kelloliike Mäkelässä. Kaupungin suurin ja "hienoin" kultaliike, mutta omistaja on todella epäystävällinen ja tökerö, todennäköisesti nuoleskelee sitten niitä kylän silmäätekeviä. Ei suostu kaiverruttamaan asiakkaiden tuotteisiin asiakkaiden toivomia tekstejä, jos niissä hänen mielestä jotain vikaa, ja jos tuote on virheellisesti kaiverrettu, siitä vasta souvi alkaakin. Onneksi paikkakunnalle avattiin toinenkin Timanttiset, niin ei tarvitse lähteä muihin kaupunkeihin, jos haluaa hyödyntää tarjouksia.

Vierailija
172/673 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 00:01"]

Citymarket Iso omena, elektroniikkaosasto. Asiatonta, epärehellistä palvelua ja kyykyttämistä, asiakaspalvelu alusta loppuun pyöreä nolla. Korvaus hajonneesta tuotteesta saatiin vasta kuluttajaviranomaisten avulla. En suosittele tekemään sieltä mitään isompia hankintoja.

Sen jälkeen siirryimmekin tekemään kaikki ostoksemme (n.200e viikossa) vastapäätä olevaan Prismaan :)

[/quote]

Suosittelen minäkin käyttämään Prismaa jos Isossa Omenassa asioi. Cittarissa   on käyttötavarapuolella aina tarjoukset yms miten sattuu ja ruokapuolella myydään pilaantunutta ruokaa (kotikeittiö). Onneksi nykyään myös Itiksessä on Prisma, koska Cittari siellä on joku ihme outletmyymälä.

Vierailija
173/673 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kertoi että rautakaupoissa ja autokaupoissa tarjotaan yleisesti naisille huonoa palvelua. Minulla tuntuu olevan ongelmana musiikkiliikkeet. Jos ei ole tuttu paikka, niin aina yritetään myydä halpaa lapsille ja aloittelijoille suunnattua tavaraa, vaikka nimenomaan kyselen ja tarvitsen esim. kosketinsoittimia ja vahvistimia nimenomaan bändisoittoon. Ehkä olen vain täysin epäuskottavan näköinen muusikoksi.

Kun ihmiset ovat sanoneet tuollaisten pitkien juttujen olleen viihdyttäviä, niin minäkin yritän. Olin juuri muuttanut Suomeen alle kuukausi sitten ja ajattelin asunnon kuntoon saamisen kunniaksi mennä ravintolaan syömään ihan omin päin. Tämä oli vasta toinen kerta kun kävin ravintolassa ja olin aiemmin ollut tutkimusryhmän työkavereiden kanssa Helsingin keskustassa projektin alkamisen kunniaksi. Nyt etsin asunnon lähellä kävellen liikkuen ulospäin pubiruokapaikalta näyttävän ravintolan.

Sisällä tarjoilija tuli nopeasti ja puhui onneksi hyvää Englantia, koska en vielä osannut Suomea muutamaa sanaa enempää ja ruokalistakin oli Englanniksi. Päädyin tilaamaan pelkän pääruoan naudan "minute steakia" ja panin tyytyväisenä merkille, että tässäkään ravintolassa ei joutunut USA:n tapaan erikseen luettelemaan kaikkia haluamiaan lisukkeita. Varovasti aavistelin hyvää ruokaelämystä, koska se maksoi jopa 23.40 ja paikan hinnat olivat muutenkin korkeat (tai ihan normaalit, kuten kokemuksen myötä opin). Ruoan saamisen nopeudessakaan ei vielä ollut valittamista mutta laadussa sitäkin enemmän. Sain nimittäin pihvin sijaan jonkinlaisen jauhelihasta tai jostain epämääräisestä lihavalmisteesta muotoillun harmaan lätyn, joka oli selvästi lämmitetty mikrolla ja vielä liian lyhyen aikaa. Ehdin järkytykseltäni huomioida että salaatti oli nahistunutta ja mikään lautasella ei maistunut muulta kuin suolalta (pihvi itse ei käytännössä miltään).

Pyysin tarjoilijan paikalle vaihtaakseni annosta mutta hän koitti (sentään anteeksipyytelevään sävyyn) kertoa, ettei täällä yleensä ruokaa lähetetä takaisin, eikä sitä saa vaihtaa. Aloin jo hieman hämmentyä ja sitten hermostua ja perustelin palautusvaatimustani sanomalla jotain tyyliin "tämä ei edes ole mikään oikea pihvi vaan jauhelihaa". Tarjoilija vei annoksen takaisin mutta hetken päästä keittiöstä ryntäsi ulos vihainen kokki, joka huusi naama punaisena minulle vain Suomeksi jotain, mitä en ollenkaan ymmärtänyt. Käsissä hänellä oli ruskea pahvilaatikko, jossa oli siistissä rivissä samalaisia lättyjä vakuumipakatuissa muoveissa ja hän osoitteli kiihtyneesti samalla laatikon kyljessä olevaa etikettiä parhaan arvaukseni mukaan todistaakseen, että ruoka oli sitä mitä listassa luvattiin. Minä kuitenkin ymmärsin lapusta vain pysyvästi mieleeni painuneen sloganin: "Henry's food, very good". :D

Tämä tilanne sai minut jo hämmentymään ja säikähtämään niin että lähdin ravintolasta edes miettimättä, soittavatko he poliisin perääni maksamattoman laskun takia. Päätin mennä aikaisemmin huomaamaani Kiinalaiseen ravintolaan ajatellen, että siellä varmaankin tiedän mitä tilaan ja tarvittaessa todennäköisesti ainakin ymmärrän kieltä. Matkalla ja myöhemmin ehdin miettiä, olinko tosiaan toiminut jotenkin röyhkeästi paikallisen kulttuurin vastaisesti vai jouduinko ehkä jonkinlaisen huijausyrityksen kohteeksi. Mutta ennenkaikkea ihmettelin ja naureskelinkin, että voiko ravintolan työntekijällä oikeasti olla noin korostunut ammattiylpeys einesten lämmittämiseen liittyen.

Vierailija
174/673 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kertoi että rautakaupoissa ja autokaupoissa tarjotaan yleisesti naisille huonoa palvelua. Minulla tuntuu olevan ongelmana musiikkiliikkeet. Jos ei ole tuttu paikka, niin aina yritetään myydä halpaa lapsille ja aloittelijoille suunnattua tavaraa, vaikka nimenomaan kyselen ja tarvitsen esim. kosketinsoittimia ja vahvistimia nimenomaan bändisoittoon. Ehkä olen vain täysin epäuskottavan näköinen muusikoksi.

Kun ihmiset ovat sanoneet tuollaisten pitkien juttujen olleen viihdyttäviä, niin minäkin yritän. Olin juuri muuttanut Suomeen alle kuukausi sitten ja ajattelin asunnon kuntoon saamisen kunniaksi mennä ravintolaan syömään ihan omin päin. Tämä oli vasta toinen kerta kun kävin ravintolassa ja olin aiemmin ollut tutkimusryhmän työkavereiden kanssa Helsingin keskustassa projektin alkamisen kunniaksi. Nyt etsin asunnon lähellä kävellen liikkuen ulospäin pubiruokapaikalta näyttävän ravintolan.

Sisällä tarjoilija tuli nopeasti ja puhui onneksi hyvää Englantia, koska en vielä osannut Suomea muutamaa sanaa enempää ja ruokalistakin oli Englanniksi. Päädyin tilaamaan pelkän pääruoan naudan "minute steakia" ja panin tyytyväisenä merkille, että tässäkään ravintolassa ei joutunut USA:n tapaan erikseen luettelemaan kaikkia haluamiaan lisukkeita. Varovasti aavistelin hyvää ruokaelämystä, koska se maksoi jopa 23.40 ja paikan hinnat olivat muutenkin korkeat (tai ihan normaalit, kuten kokemuksen myötä opin). Ruoan saamisen nopeudessakaan ei vielä ollut valittamista mutta laadussa sitäkin enemmän. Sain nimittäin pihvin sijaan jonkinlaisen jauhelihasta tai jostain epämääräisestä lihavalmisteesta muotoillun harmaan lätyn, joka oli selvästi lämmitetty mikrolla ja vielä liian lyhyen aikaa. Ehdin järkytykseltäni huomioida että salaatti oli nahistunutta ja mikään lautasella ei maistunut muulta kuin suolalta (pihvi itse ei käytännössä miltään).

Pyysin tarjoilijan paikalle vaihtaakseni annosta mutta hän koitti (sentään anteeksipyytelevään sävyyn) kertoa, ettei täällä yleensä ruokaa lähetetä takaisin, eikä sitä saa vaihtaa. Aloin jo hieman hämmentyä ja sitten hermostua ja perustelin palautusvaatimustani sanomalla jotain tyyliin "tämä ei edes ole mikään oikea pihvi vaan jauhelihaa". Tarjoilija vei annoksen takaisin mutta hetken päästä keittiöstä ryntäsi ulos vihainen kokki, joka huusi naama punaisena minulle vain Suomeksi jotain, mitä en ollenkaan ymmärtänyt. Käsissä hänellä oli ruskea pahvilaatikko, jossa oli siistissä rivissä samalaisia lättyjä vakuumipakatuissa muoveissa ja hän osoitteli kiihtyneesti samalla laatikon kyljessä olevaa etikettiä parhaan arvaukseni mukaan todistaakseen, että ruoka oli sitä mitä listassa luvattiin. Minä kuitenkin ymmärsin lapusta vain pysyvästi mieleeni painuneen sloganin: "Henry's food, very good". :D

Tämä tilanne sai minut jo hämmentymään ja säikähtämään niin että lähdin ravintolasta edes miettimättä, soittavatko he poliisin perääni maksamattoman laskun takia. Päätin mennä aikaisemmin huomaamaani Kiinalaiseen ravintolaan ajatellen, että siellä varmaankin tiedän mitä tilaan ja tarvittaessa todennäköisesti ainakin ymmärrän kieltä. Matkalla ja myöhemmin ehdin miettiä, olinko tosiaan toiminut jotenkin röyhkeästi paikallisen kulttuurin vastaisesti vai jouduinko ehkä jonkinlaisen huijausyrityksen kohteeksi. Mutta ennenkaikkea ihmettelin ja naureskelinkin, että voiko ravintolan työntekijällä oikeasti olla noin korostunut ammattiylpeys einesten lämmittämiseen liittyen.

Vierailija
175/673 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä lähikaupassa Helsigissä pari kuukautta sitten olin ostamssa lauantaina koko viikon ruokia 10-vuotiaan poikani kanssa. Hihnalla oli monenlaista tavaraa n. satasen arvosta ja viimeisenä kaksi, siis tosiaan kaksi, saunaolutta. Myyjä rupesi oluiden kohdalla kysymään papereita (olen 40-vuotias). Kun kysyin tähän syytä, hän sanoi että koska poikani on mukana, hän kysyy paperit, eikä myy oluita ellen todista ikääni.

Olin pari sekuntia hiljaa ja marssin kassan ohi poikani kanssa ja jätin ostokset hihnalle. Ne oli siis jo lyöty koneeseen. Myyjä tajusi virheensä ja huutaa perään että "sori hei kyllä mä voin ne myydä", jolloin huusin takaisin että "sori mutta tää juna meni jo". Sinnehän jäi setvimään asiaa itsekseen. Jotain rajaa sentään...

Vierailija
176/673 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella saannut huonoa palvelua Heinävaaran K-marketista. Kauppiaan rouvan kannatais vaihtaa alaa. Olen romaani hän  kyttää mitä teen, en voi vapaasti katsella tuoteita mut tästä lähtien teen ostokseni S-MARKETISSA  se oikea kauppa jossa ihmistä arvostetaan eikä katsota kun halpaa makkaraa

Vierailija
177/673 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 00:33"]Olen romaani hän  kyttää mitä teen

[/quote]

Oletko eksynyt kirjahyllyltä ruokapuolelle, vai?

Vierailija
178/673 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2012 klo 17:13"]

Viime syksynä astuin viimeisenä bussiin ja se naispuolinen bussikuski alkoi huutaa mulle. Olin ihmeissäni sanoin "Anteeksi?", mutta siitä se sai sitten enemmän vettä myllyyn ja jatkoi sättimistä. Ennen minua bussiin astunut nainen ihmetteli ääneen bussikuskin käytöstä. En vieläkään tajua mitä mä tein väärin. Joka päivä mä siihen bussiin ihan samanlailla nousen ja ikinä ei oo kukaan huomauttanut mitään.

Sokos Emotionin ikärasismi ärsyttää, eli kaikki vanhat rouvat otetaan törkeästi jonon ohi ja mä saan vain anteeksi pyytelevän hymyn. Viime kerran jälkeen en enää vie rahojani siihen kauppaan. Onneksi Stockman beautysta saa palvelua :)

[/quote]

Minulle huusi kerran bussissa ulkomaalainen mieskuski, että olen rikkonut bussin kun hän ei saanut jotain laitteita toimimaan. Olen siis tavallinen aikuinen ihminen enkä häirikkö. Menin aivan tavallisesti bussiin ja oli poistumassa sieltä enkä mihinkään muuhun ollut koskenut kuin siihen "stop" nappulaan. Bussikuski ei meinannut päästää minua ulos bussista vaan huuteli, että rikoin bussin yms kummallista.

Myöhemmin näin samaisen kuskin tiirailevan erittäin vihamielisesti erästä aivan kiltinoloista naismatkustajaa taustapeilistä ( minua ei näyttänyt enää tunnistavan). Olimme viimeiset bussissa ja jäimme molemmat pois, jos nainen olisi näyttänyt jäävän vielä bussiin olisin huikannut poistumaan niin pelottavalta tuo kuski näytti. Tuli mieleen nämä bussiraiskaukset Intiassa tuosta miehestä.

Vierailija
179/673 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2011 klo 15:18"]

Eli, olin 2-luokkalainen uimahallissa. Uimareissun jälkeen ajattelin ostaa uimahallin kioskista jotakin juomista ja syömistä ja odottelin pitkän jonon hännillä omaa vuoroani ja ehdin jo tehdä päätöksenkin, mitä tilaan. Tasarahankin olin kaivanut valmiiksi.
Kun pitkän odottelun jälkeen oma vuoroni viimein tuli ja olin avaamassa suutani tilausta varten, tokaisi keski-ikäinen myyjä-nainen yht'äkkiä, ettei hänellä ole aikaa palvella noin hidasta mietiskelijää ja siirtyi palvelemaan takanani tullutta asiakasta. Siirryin siitä sitten vähin äänin, häpeissäni, itkua pidätellen taka-alalle ja tungin hikiset rahani takaisin taskuuni.

Voi miten ikävä kokemus pienelle lapselle! Aspa-työssä olevien tulisi muistaa, että samanlaisia maksavia asiakkaita ne lapsetkin ovat, puhumattakaan tulevaisuuden ostovoimasta.

Olipa kurja tapaus :(

Olen taksinkuljettaja ja kerran olinkin sitten ison marketin pihalla olevalla taksitolpalla yksinäni päivystämässä ko. aluetta. Oli jo aika myöhäinen aika, klo 22 tai jotain. Auton viereen kävelee jostain kolme pikkujätkää iältään noin 10 vuotiaita, joista yksi kysyy, että oonko vapaana. Vastasin, että juu kyllä vaan. Kovin monastihan ei eteen tuu tilannetta, jossa lapsi tilaa taksia itselleen, joten kyllä pariin kertaan varmistin, että pojalla on jossain muodossa rahaa mukana tai joku määränpäässä maksaa kyydin. Poika esitteli pelikoneesta voittamiaan rahoja ja sanoi, että äitinsä antaa lisää, jos ei ne kolikot riitä.

Matka ei ollut erityisen pitkä (kuitenkin selvästi liian pitkä käveltäväksi talvella pimeään aikaan yksin.) ja poika jutteli, kuinka vanhempansa olivat eronneet ja oli joulua tullut viettämään äidin luo. Oli kuulemma kurjaa, kun vanhemmat asuivat yli 200 kilsan päästä toisistaan jne. 

Olin siinä juuri ennen poikien saapumista pelaamassa angry birdsiä ja siitäkin juteltiin hetki.

Oli kuitenkin mukavaa, että tuollaisena perjantai-iltana sai kuljettaa vaihteeksi muitakin kuin känniääliöitä, jotka olettaa, että kaikki kylän taksit osaavat viedä heidät kotiin, kun sanoo vaan "Ja sitten kotiin.", johon kysyn "Missäspäin sä asut?", johon aina saa saman "No kyl sää tiedät missä mä asun!".

Olen alle kaksivuotisen "urani" aikana saanut asiakaspalautetta laidasta laitaan. Välillä ylistetään ja kiitellään (laukkujen kannosta oven viereen tai taluttamisavusta vanhukselle), jotkut eivät meinaa edes autosta poistua "kun sää oot niin kiva." (olen pitkämielinen, enkä ihan pienistä ala rähjäämään edes humalaisille.)

Sitten joskus (ja nää on sitten usein naisia, ikävä kyllä), kun reittivalintaa kysyessäni humalainen nainen aprikoi ja miettii, sanoo jotain, jonka ymmärrän väärin, niin saa tämä asiakas ihan hirveet kilarit ja oon ehkä maailman paskin taksikuski ja uhataan jättää kyyti maksamatta. Tuolla kerralla ajoin lyhintä = halvinta reittiä kaupunkiin. Matkan aikana pahoittelin, että olin ymmärtänyt hänen sanansa väärin, mutta vakuutin, ettei matkaan kulu muutamaa minuuttia pidempään kuin toista reittiä ajetaessa ja että hintakin olisi halvempi. Mutta ei, ei, ei... Minä paska asiakaspalvelija ja huono taksikuski en saanut armoa! Halusi vielä käyntikortin, jotta saisi soittaa isännälle ja haukkua minut. Annoin kortin ja sanoin, että siitä vaan. Jostain syystä halusi vielä kätellä minua, katsoi minua ja sanoi "Taidat vielä olla jopa homo! Juu, juu, sä oot homo, ihan varmasti!" Kun sanoin, että enpä taida olla, mutta toki asiakas on aina oikeassa, vai? En siis ollut  ainoastaan huono asiakaspalvelija ja huono taksikuski, mutta kaiken lisäksi homo - hänen mielestään! Ei tainnut koskaan soittaa isännälle, mutta tulipahan tsekattua rouva netistä, kun niin auliisti kertoi nimensä ja hänpäs oli myyjä itsekin. Ilmeisesti hänelläkin oli ollut hankala AASIAKAS sinä päivänä. Jäi kyllä pitkäksi aikaa mieliin ja mietin, että olinko todella huono asiakaspalvelija, mutta työkaverit ovat sanoneet, että ihan perussettiä ja kaikille niitä känniääliöitä joskus tulee, joten jätin ko. asiakaspalautteen omaan arvoonsa. Mutta osoitteen muistan vieläkin ja satavarmana en sitä kyytiä enää kuittaa, vaikka olisin viimeinen taksi maan päällä!

Alle kuukauden taksilla ajamisen jälkeen erästä miestä harmitti, että en löytänyt hänen antamaansa osoitteeseen ilman karttapohjaan osoitteen näpyttelyä. Meidän alueella varmaankin 1000 tietä/katua, joo yleisimmät tiedän (varsinkin keskustassa), mutta harvaan asutulla alueella ei kyllä voi noin kokematon kuljettaja löytää ilman karttaa. Koko ajan tulee lisää katuja, jos mulla niin hyvä muisti olisi, niin mä oisin opiskellut jumankauta asianajajaksi!! Mutta tämänkin osoitteen muistan ja kerran jätin kuittaamatta, kun muistin kuinka veemäinen äijä siellä asuu (ja jos taas halusi kulkea sen muutaman kilometrin verran, niin ihan turha kyyti lähteä 10 kilometrin takaa ajamaan...)

Samaa mieltä heseistä, että hidasta palvelua, varsinkin aakkosissa, mutta siellä yleensä onkin koko hela hoitoo pyörittämässä ehkä 3 ihmistä, joka on satunnaiseen ruuhka-aikaan ihan liian vähän.

Vierailija
180/673 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahden K-Rauta, vuosi 2012.

Osaamaton myyjä myi väärät tuotteen. Liikkeessä ei suostuttu vaihtamaan tuotetta toiseen eikä purkamaan kauppoja "kun ei se ole rikki". Tökeröintä oli kuitenkin itse kauppiaan käytös, huusi suoraa kurkkua vaikka moka oli täysin liikkeen. Mitään vastuuta ei luonnollisestikaan ottanut.

Lahti on Chicago, eli ei täällä kauhean kauniisti monessa muussakaan liikkeessä osata käyttäytyä, mutta Lahden K-Rauta on aivan huippu. Myöhemmin olen kuullut, että liike on oikein tunnettu asiantuntemattomasta toiminnasta ja törkeästä palvelusta.