Oletko saanut jossain aivan järkyttävän huonoa palvelua?
Kommentit (673)
Joensuussa puronsuukadun apteekki Atollissa, jossa en ollut asioinut koskaan aiemmin, oli kassalla sellainen tätimäinen tummahiuksinen ihminen, joka ei sanonut lääkkeitä maksaessani yhtään mitään. Laitoin lääkkeet kassan pöydälle tervehdyksen kera ja myyjä luki mitään sanomatta viivakoodit. Kun olin maksanut, niin odotin myyjän reagoivan jotenkin, mutta hän katsoi vain sivuun. Lääkkeet piti sitten vielä urkottaa kädellä pleksin toiselta puolen aukosta, koska myyjä ei vaivaantunut edes siirtämään/ojentamaan niitä asiakkaan puolelle. Toista kertaa en kyllä asioi kyseisessä apteekissa ja onneksi siihen ei ole tarvettakaan.
Kyllä ja nimenomaan seuraavilta:
-hallitus
-eduskunta
-oppositio
-kaikki puolueet
Niin järkyttävä on Suomen tilanne kun olemme nyt maailman kallein maa ja kaikki valtion omaisuus on myyty...
Siis järkyttävän huonoa palvelua...
Korjaus tuohon ylempänä olevaan: Itse asiassa apteekki taitaa olla nimeltään Apteekki Nelonen, ei Atolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hm:llä kaksi laihaa ylimeikattua myyjätyttöstä tirskuivat ja tuijottivat minua sekä ystävääni, olin kovassa nuhassa ilman meikkiä ja ystäväni huomattavan ylipainoinen. Kun sanoin ystävälleni että jospa lähdetään kun NOILLA KANOILLA TUNTUU OLEVAN HAUSKAA KUSTANNUKSELLAMME tuli tiskin taa tyrmistynyt hiljaisuus ja 4 silmää tuijotti pyöreänä.
Miksi lähdet shoppailemaan vaatteita nuhaisena - ja tartuttamaan muita ihmisiä?
Allergisen nuhan takia saattaa olla tosi räkäinen mutta ei siinä tartuta ketään . Tuskin kukaan flunssaisena menee vaateostoksilla.
Kävimme joulun alla Helsingin keskustassa sijaitsevassa Kakkugalleriassa tilaamassa työpaikalle seuraavan päivän kahvipöytään jotain hyvää. Juhlistaisimme näin viimeistä työpäivää ennen joululomaa.
Kysyimme myyjättäreltä, mitä kakkua hän suosittelisi ja mitä sesonki tarjoaisi. Kakut ja muutkin tuotteet löytyi kuulemma netistä.
Siinä hieman pöllämystyneinä ihmettelimme, emme olleet nettiä edes ajatelleet, myymälä kun sijaitsi ihan työpaikan alakerrassa, kivijalassa. Teimme vitriinissä olevien tuotteiden perusteella sitten tilauksen ja kysyimme, miten liike on seuraavana päivänä auki, käymme hakemassa tuotteet. Aukioloajat löytyy kuulemma ulko-ovesta.
Sellaista palvelua.
Vierailija kirjoitti:
silti toisissa paikoissa saan hyvää palvelua, toisissa en eli ei se ole aina siitä asiakkaasta kiinni. Ja sillä jaksanko hymyillä ja ottaa myyjän "mukaan juoneen", ei pitäisi olla mitään merkitystä palveluun.
Olen reissannut ympäri maailmaa, shoppaillut joka puolella ja syönyt mitä erilaisemmissa ravintoloissa ja katukeittiöissä, enkä yhtäkään kertaa muista saaneeni minkäänlaista huonoa palvelua missään! Aina on riittänyt hyvät tavat ja ystävällisyys siihen, että myyjät kohtelevat mukavasti. Ja nyt olen 32-vuotias, eikä edes nuorena kohdeltu epäystävällisesti.
Joku kertoi huonosta palvelusta Virossa, mutta itse siellä asuneena en muista yhtäkään huonoa palvelukokemusta. Toki neuvostoliittolainen palvelukulttuuri on vielä hengissä, eikä kaikille asiakkaille juuri hymyillä, mutta siihen tottuu, eikä siinä ole mitään henkilökohtaista. Ja kun osaa edes vähän paikallista kieltä, niin usein se hymy löytyy tympeämmältäkin myyjältä :)
Uskon vahvasti, että omalla olemuiksella ja käytöksellä on suuri merkitys siinä, miten tulee kohdelluksi asiakaspalvelutilanteissa. En voi uskoa, että minulla on koko elämäni käynyt vain hyvä tuuri myyjien kanssa. Jos itse on kiukkuinen ja naama norsunveellä ja ehkäpä ennakkoluuloisen sulkeutunut ja olemukseltaan tyylitön, niin todennäköisesti myös tulee kohdellusti tympeämmin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan :)
Allekirjoitan tämän. Saan lähes poikkeuksetta hyvää palvelua. Olen itse aikoinani ollut myyjä ja osaan luullakseni käyttäytyä jotenkin niin, että minua halutaan palvella. Tervehdin reippaasti ja iloisesti, esitän asiani selkeästi ja kohtelen myyjää kuin ihmistä. Otan hänet vähän kuin "mukaan juoneen" jutustelemalla ja olemalla mukava. Sisareni on tässä vielä parempi, hänellä on jokin taikakeino saada myyjät suorastaan juoksemaan hyllyjen välissä ja etsimään oikeita tuotteita ihan omasta halustaan.
Olen pannut merkille, että ystäväni, joka valittaa aina saavansa huonoa palvelua, käyttäytyy kaupassa ihan eri tavalla. Hän on aika ujo ja saattaa sen vuoksi esittää asiansa töksähtelevään sävyyn ilman hymyn häivääkään. Tiedän, ettei hän tee sitä tahallaan mutta luulen, että hän saattaa vaikuttaa monista myyjistä aika tylyltä.
Tietenkin kaikille pitäisi antaa yhtä hyvää palvelua siitä riippumatta, jaksaako asiakas hymyillä. Mutta niin se taitaa mennä, että sanattomilla viesteillä on yhtä paljon merkitystä kuin sillä, mitä suusta tulee.
Jos satuit lukemaan viestini kokonaan, niin ehkä huomasit, että lopussa kirjoitin, että periaatteessa asiakkaan hymyllä, ulkonäöllä tai muulla ei PITÄISI olla vaikutusta palveluun. Mutta on sekin ihmeellistä, että jotkut meistä tuntuvat saavan hyvää palvelua lähes aina ja jotkut eivät koskaan.
Tässä ketjussa suurin osa nyt on saanut ihan järkyttävää palvelua, mutta siitäkin voi mielestäni asiallisesti huomauttaa. Minä en usko jaloilla äänestämiseen, jos minkäänlaista sanallista tai kirjallista palautetta ei anneta. Suu auki ja mielipide kuuluville - asiallisesti. Minkään kaupan pystyssä pysyminen ei ole oikeasti yhdestä asiakkaasta kiinni. Tai edes kymmenestä.
Näinhän sitä luulisi. Mutta onneksi ilmiö levisi ja nyt Stadin Stockmann on saanut tasan sen, mitä tilasi. Ei elänyt pelkillä minkkiturkkirouvien ostoksilla. Liuta ylimielisiä myyjiä on nyt kortistossa.
S-ketjujen ravintolat, joissa ruokaa joutuu odottamaan jopa tunnin tai kauemmin. Säästetään henkilökunnalla. Tästä syystä välttelen näitä ravintoloita kuin ruttoa. Onneksi on monia muita joista valita!
iso omena dressmann is the customer service ever, they being racist on how we look, while we tring to buy suit for our kid on their graduation day, those seller do not want to talk to us cuz base on their opinion we do not have money to buy their suits
Menin ostamaan pyörää. Mies oli mukana muuten vain ja tuli siihen kaveriksi katselemaan. Nuori mies myyjä puhui lähinnä vain miehelleni. En ole siitä liikkeestä ostanut sen jälkeen yhtään mitään. Autokaupoillakin olen saanut parempaa kohtelua ja huomion itseeni, kun olen itselleni ollut ostamassa.
Vierailija kirjoitti:
Kävimme joulun alla Helsingin keskustassa sijaitsevassa Kakkugalleriassa tilaamassa työpaikalle seuraavan päivän kahvipöytään jotain hyvää. Juhlistaisimme näin viimeistä työpäivää ennen joululomaa.
Kysyimme myyjättäreltä, mitä kakkua hän suosittelisi ja mitä sesonki tarjoaisi. Kakut ja muutkin tuotteet löytyi kuulemma netistä.
Siinä hieman pöllämystyneinä ihmettelimme, emme olleet nettiä edes ajatelleet, myymälä kun sijaitsi ihan työpaikan alakerrassa, kivijalassa. Teimme vitriinissä olevien tuotteiden perusteella sitten tilauksen ja kysyimme, miten liike on seuraavana päivänä auki, käymme hakemassa tuotteet. Aukioloajat löytyy kuulemma ulko-ovesta.
Sellaista palvelua.
Melkein samanlainen kokemus!
Päätin tilata vapuksi eräästä leipomosta täytekakun, suolaisia piiraita, sämpylöitä jne. Se taisi olla vappuviikon maanantai ja halusin varmistaa, ehtiikö tilaus vielä vapuksi (perjantai oli 29.4.)
Ajoin kesken työpäivän muutaman km päähän tekemään tilausta. Sellainen 18-v tyttönen sanoi, kun yritin tehdä tilausta, että tee se netissä.
Sanoin, että ajoin tänne että varmistan, ehtiikö tilaus.
Vastasi, että siellähän se netissä selviää.
Läksin pois, enkä tehnyt tilausta.
Vepsäläisellä oli niin ylimielistä nenänvartta pitkin katsomista, että sinne en enää jalallani astu. Ison summan menettivät rahaa myyjien ylimielisellä käytöksellä.
Vierailija kirjoitti:
Oli tosi hiljainen päivä ja muita asiakkaita ei nimeksikään. Löysin sadan euron arvosta vaatteita ja vein ne kassalle. Myyjä seisoi tumput suorina kassan toisessa päässä ja antoi käskyn "Tuo ne kamat tänne puolelle, et sä sieltä voi maksaa".
Valitin myöhemmin myyjästä ja sain kahvilippuja korvaukseksi.
Saitko??!!
Tätähän tapahtuu joka päivä ruotsalaisissa vaateketjuissa. "Otan tähän toiselle kassalle." tarkoittaa ihan samaa, vain hieman toisella tavalla ilmaistuna.
Vierailija kirjoitti:
Olen reissannut ympäri maailmaa, shoppaillut joka puolella ja syönyt mitä erilaisemmissa ravintoloissa ja katukeittiöissä, enkä yhtäkään kertaa muista saaneeni minkäänlaista huonoa palvelua missään! Aina on riittänyt hyvät tavat ja ystävällisyys siihen, että myyjät kohtelevat mukavasti. Ja nyt olen 32-vuotias, eikä edes nuorena kohdeltu epäystävällisesti.
Joku kertoi huonosta palvelusta Virossa, mutta itse siellä asuneena en muista yhtäkään huonoa palvelukokemusta. Toki neuvostoliittolainen palvelukulttuuri on vielä hengissä, eikä kaikille asiakkaille juuri hymyillä, mutta siihen tottuu, eikä siinä ole mitään henkilökohtaista. Ja kun osaa edes vähän paikallista kieltä, niin usein se hymy löytyy tympeämmältäkin myyjältä :)
Uskon vahvasti, että omalla olemuiksella ja käytöksellä on suuri merkitys siinä, miten tulee kohdelluksi asiakaspalvelutilanteissa. En voi uskoa, että minulla on koko elämäni käynyt vain hyvä tuuri myyjien kanssa. Jos itse on kiukkuinen ja naama norsunveellä ja ehkäpä ennakkoluuloisen sulkeutunut ja olemukseltaan tyylitön, niin todennäköisesti myös tulee kohdellusti tympeämmin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan :)
Meillä päin sanotaan:
Omakehu haisee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin sanotaan:
Omakehu haisee!
"Uskon vahvasti, että omalla olemuiksella ja käytöksellä on suuri merkitys siinä, miten tulee kohdelluksi asiakaspalvelutilanteissa"
Jos ei siististi pukeutunut hyvin käyttäytyvä asiakas kiinnosta, kyllä vika on silloin myyjissä eikä asiakkaassa.
Muistan kun menin kodinkoneliikkeeseen kuten Giganttiin tms ja odotin, että joku vapautuva myyjä tulisi auttamaan minua, kun tarvitsin neuvoja ostokseni liittyen, mutta kukaan ei tullut luokseni, mutta kun uusia asiakkaita tuli ovesta sisään, heitä kyllä tultiin heti palvelemaan joten lopuksi menin itse kysymään vapaata myyjää.
Viva la revolution kirjoitti:
Kyllä ja nimenomaan seuraavilta:
-hallitus
-eduskunta
-oppositio
-kaikki puolueet
Niin järkyttävä on Suomen tilanne kun olemme nyt maailman kallein maa ja kaikki valtion omaisuus on myyty...
Siis järkyttävän huonoa palvelua...
Ja tää on vasta alkusoittoa, pykäliä lisätään mielen mukaan jotka menee sitten perustuslain yli,kansalaisten omaisuus halutaan valtion haltujn(omakotitalo alueet,yms omaisuus)...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista palvelua.Melkein samanlainen kokemus!
Päätin tilata vapuksi eräästä leipomosta täytekakun, suolaisia piiraita, sämpylöitä jne. Se taisi olla vappuviikon maanantai ja halusin varmistaa, ehtiikö tilaus vielä vapuksi (perjantai oli 29.4.)Ajoin kesken työpäivän muutaman km päähän tekemään tilausta. Sellainen 18-v tyttönen sanoi, kun yritin tehdä tilausta, että tee se netissä.
Sanoin, että ajoin tänne että varmistan, ehtiikö tilaus.
Vastasi, että siellähän se netissä selviää.Läksin pois, enkä tehnyt tilausta.
Mikä hitto tuollaisia liikkeitä vaivaa?
Eikö kannattaisi pistää se liike kiinni ja jättää pelkkä nettikauppa ja yksi luukku, josta hakea tavarat. Siis jos ei asiakkaiden palvelu kiinnosta.
Pysähdyimme mökkimatkalla Korpelan tehtaanmyymälässä Kankaanpäässä, josta olemme muutaman kerran ostaneet grillattavaa. Kerroimme tilauksemme yhdelle myjälle, mutta hän kertoi juuri
laittavansa jotain muuta tuotetta kuntoon. Odotimme vuoroamme, tiskin taakse tuli lisää myyjiä, heitä oli ainakin neljä ja asiakkaita tuli ovesta lisää ja heitä alettiin palvelemaan, meitä päin ei edes katsottu vaikka seisoimme aivan tiskin vieressä. Tunnelma oli outo, myyjättäristä välittyi jonkinlainen raukeus.
Kun useammat asiakkaat olivat jo saaneet palvelua, lähdimme tuohtuneina pois ilman mitään tuotteita. Tunsimme olevamme täysin ignoorattuja.
Emme ole käyneet myymälässä sen jälkeen.
Kyllä tänään SALESSA,
Mulle kassalla kassamyyjä raivosi , ja sätti,
Että SIELLÄ ON HINNAT
50 prosentin alennuksella kun kysyin mitä se maksaa alennuksen jälkeen en tiennyt sättiminen jatku ,
" MISSÄ SE HINTALAPPU ON OTIT HINTALAPUN POIS !(
vaikka en ottanut!
)
Sättiminen jatku Tein nimettömän asikaspalautteen kyseisestä Salesta minulle on aiemmin huudettu myös , Ihan johtaja huuti
Paikkakunnalla kun ei ole
Kun kaksi kauppaa ikävä asia on se että Posti
Postiautomaatti on tässä samassa tilassa ei ole Erillistä tilaa.
Pekka Vennamohan postit sai loppumaan , eli nyt ois ollu Hyvä vaan että oisi Edellenkin posti erikseen kokonainen erillinen rakennus!
Sellon Hairstore, Triplan alakerran Espressohouse, noi tulee nyt mielee viimisimpänä. :D
Kuten myös Cybershopin asematunnelin myyjät, sellanen "minä olen oikeassa, tämä on väittely"-fiilis tullu niistä kerroista kun joutunut kommunikoimaan heidän kanssaan. :D
Ite oon asiakaslähtönen, myyjän pitäs olla asiakaslähtönen, ei sellanen "minä minä olen täällä katsokaa minua"-vielä varsinkin jos ei sitten tiedä oikeen mitään, niin se asenne on tosi ärsyttävä.