Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄÄT PERUTTU, rahat ei riitä. Mahtavaa!

Vierailija
03.04.2010 |

Totisinta totta, häitä ei tule ainakaan normaaliin juhlatyyliin, koska raha ei riitä. Neljä tonnia on budjetti, sillä saataisiin juhlapaikka sekä ruoka, sormukset, minun ja miehen puvut, vihkiminen. Siinä on ollennainen, mutta koristelu, bändi, kutsut ja hääsviitti jäis täysin saamatta. Rahaa ei ole pistää yhtään enempää kuin neljä tonnia, ne on säästöt ja kun ollaan kth:lla ja työttömänä niin lisää ei voida säästää. :( Itse kumminkin koen että elävä musiikki ja koristelu kuuluu häihin, sukua olisi ollut tulossa kauempaakin, joten menuakaan en halua enää nipistää pienemmäksi (24€/hlö).

Tosi romanttista.

Mies suostuu pitkin hampain pelkkään siviilivihkimiseen. Mietin, että jääpähän se 4000 omaan käyttöön sitten. Kävisi vihkimisessä ja sen jälkeen hääkuvauksessa, syömässä ravintolassa, menisi hotelliin yöksi, lapset hoitoon. Onhan se sekin.

Kyllä se on että rikkaat saa hienot ja kauniit häät, köyhät tyytykööt siv.vihkimiseen. Ja siitä ei ole kyse, ettenkö olisi kilpailuttanut palveluita!! :(

Kommentit (269)

Vierailija
121/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin halunnut maistraattivihkimisen ja sen jälkeen vanhempien & sisarusten kanssa syömään hienoon ravintolaan.

En ole mikään prinsessamekkoja rakastava enkä varsinkaan tykkää paistatella toisten tuijoteltavana saati valssilattialla kankeana tanssimassa pakollista valssia.

Mies taas halusi kirkkohäät.

Kompromissina meillä oli siis kirkkovihkiminen, mulla perinteinen häämekko, 30 kutsuvierasta, juhlat anopin ok-talon pihalla eikä mitään tansseja eikä bändiä. Ei maksanut paljon.

Vierailija
122/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo sillä saa säästöä aikaiseksi. Ja kuten moni todennut, niin kirkossa pääsee kyllä ihan ilmaiseksi naimisiin.

Samoin hääsviitti on kyllä aika turha rahareikä, siinä maksaa ennen kaikkea se sana hää, niin kuin kaikessa muussakin. Jos järkäätte hyvät bileet, niin mitä te sillä sviitillä teette, kun olette juhlimassa. Jos hotelliin haluatte, niin ottakaa tavallinen huone, sänky se on sielläkin. Viette sitten omat skumpat ja mansikat mukana.. Ja ne koristeet, HALOO, kuka niitä oikeasti edes kattelee.. Jos nyt menukortit, kutsut jne. ite väkertää, niin ei kartonkiin kovin montaa kymppiä saa kulumaan.

Kyllä 4000e saa oikeasti jo hyvät häät aikaiseksi, että ihan turhaan nuriset. Ole menemättä naimisiin, jos on noin vaikeata!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerron sitten tarkkaan meidät kustannukset.

En kehdannu aluksi sanoa, mutta tuo 4000e tulee oikeasti minun isältä, koska haluaa että menisin naimisiin kun lapsiakin on.

Itse olen kouluttamaton juntti, enkä saa mistään töitä vaikka olen puolivuotta todella ahkerasti etsinyt. Miehellä ammatti, mutta erittäin "huono" työlistymisen kannalta, huonekalupuuseppä. Eli extraa ei ole pistää tuohon neljään tonniin :( Kk-tulot alle köyhyysrajan..

Vieraita tulee hieman alle sata.

Hääpaikan vuokra 500, menuehdotus 24€. Pitopalvelu, saa tehdä itsekin ruokaa, ja leivokset yms kahvipullat anoppi on luvannut tehdä. Ruoat mielusti jätän pitopalvelulle, koska niin ison ruokamäärän tekeminen ei minulta ainakaan onnistu.

Maistraatissa vihkiminen on 200e, en kuulu kirkkoon enkä halua liittyäkään. Mies haluaa "kirkkohäät" joten vain siunaaminen tapahtuu kirkossa.

Puku on vuokrapuku, 400€. Hartoahuivin saan varmaan 10-50 eurolla. Miehelle saa himpun alle 200€:lla puvun. Kengät omistan jo. Miehelläkin vanhat kengät, kai kelpaa.

Aion meikata itse. Kampaajalla käyn tekemässä kampauksen, n. 60€. Tai kävisin :(

Sormukset, meillä kultaiset kihlat. Ei olla käyty vielä katsomassa minkäänlaista, mutta arvio että joku 200-300€ menee sormukseen? Olenko jäljillä..

Bändi, jonka mielelläni haluaisin, maksaa 600-800€.

Itse teen kortit, varmaan 50 eurolla pääsen.

Koristelu varmaan 50-100€, kynttilöitä lähinnä kun syksyllä häät olisi.

Hääsviitti, jonka senkin mielelläni haluaisin, maksaa n. 200€.

Lapsille pitäisi löytää juhlavaatteet myös, kirpparikin käy mutta menee silti vähintään 20€ jos mieluista haluaa. Muuten lähemmäs 100€.

Hääautoksi kelpaa mikä vain, kaikki ne näyttää hienoilta kun koristaa.

Eli juhlapaikka ja ruoka 2780€

Vihkiminen 200€

Minun ja miehen puvut n. 600€

Kampaus 60€

Sormus n. 250€ ?

Bändi 700€

Kutsut 50€

Koristelu vaikkapa 70€

HääSviitti 200€

Lasten vaatteet vaikkapa 60€.

Yhteishinta 4970e.

Hääsviitin ja bändin jos jättäis pois, auttas jo paljon. Mutta kun ei mieli tekisi jättää bändiä ainakaan. Jos vieraita tulee 700km päästä, niin haluaisin heillekin tunnelamllisen illan.

Olen vissiin todella paska suunnittelemaan, kun ei onnistu parilla tonnilla. Niin paha mieli kaikesta että ruokahalukin mennyt tämän takia.

Haukkukaa vaan, saanpahan kieriskellä itsesäälissä lisää...

-ap, wannabe morsian

Vierailija
124/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa pois kuin hääsviitti ja bändi, niin jo riittää. Mihin ihmeessä edes tarvii hääsviitin??? Me mentiin mökille. Kotikin olisi käynyt, jos lapset olisi olleet muualla hoidossa. Bändin voi korvata levymusiikilla.

Vierailija
125/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eihän siellä kukaan halua jotain elähtäneitä soittajia katsella, vaan teitä ja vieraita. Joten se tunnelma tulee musiikista, jota kyllä saa halvemmalla levyltä. Jonkinlaiset kaiuttimet kyllä täytyy vuokrata, ellei jollain häävieraista satu olemaan.

Vierailija
126/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton ne maksaa. Nyt sun täytyy vain työstää se ajatus itsessäsi läpi, että ei kukaan voi saada ihan kaikkea, et edes sinä edes hääpäivänäsi.

Ei meidän muidenkaan häät ole olleet täydellisistä täydellisimmät, mutta ei meillä silti ole jäänyt sitä fiilistä, että häät olisi menneet jotenkin pilalle.

Vierailija
127/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 euroa, etkä edes omaksi saa. Osta omaksi tai ompeluta joku kaunis pitkä juhlapuku. Pääset varmaan halvemmalla ja puku jää sinulle itsellesi. Nyt kevätaikaan vaaleita pukuja saa kohtuulliseen hintaan kun lakkiaisia jne. on kohta odotettavissa.

Karsisin myös laskuista bändin ja ehkä kolmasosan vierastakin. Sviitistä ei kannata maksaa. Sitä on joko niin väsynyt, että nukkuu kuin tukki tai sitten on niin hyvä bileet ettei ehdi käyttää. Hukkaan menee koko sviitti.

Vierailija
128/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hääsviitin toivotte häälahjaksi.

Vierailija
129/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo!!!

Miten niin pakko tyytyä siviilivihkimiseen? Ei kirkossa vihkiminen maksa mitään, kirkon saatte ilmaiseksi käyttöön, samaten pappi tulee paikalle ihan ilmaiseksi ja kanttoristakaan ei tarvitse mitään maksaa. Jos ette halua paikalle omia todistajia, niin nekin saa kirkon puolesta. Jopa hääjuhlan saa useimmissa paikoissa pitää esim. seurakuntasalissa ihan ilmaiseksi. EI KIRKOSSA VIHKIMINEN MAKSAA YHTÄÄN SEN ENEMPÄÄ KUIN SIVIILIVIHKIMINENKÄÄN!!!

Ihan oma asianne sitten jos haluaisitte pitää jotkut hirmu kalliit kekkerit. Sellaiset voi pitää ihan yhtä lailla kirkkohäiden kuin siviilivihkimisen jälkeenkin ja rahaa saa uppoamaan ihan yhtä lailla molempiin. Älä syytä kirkkohäitä jos vika on omissa vaatimuksissasi!!!

Vierailija
130/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos väkisin elävää musiikkia haluaa, niin eiköhän sitäkin saa halvemmalla..

Tosin minusta musiikki myös levyltä on hyvä, eikä pilaa tunnelmaa.

Hotelleissa on myös "keskiverto! huoneita, ei tarvitsisi tyytyä ihan tavalliseen, mutta hääsviitti maksaa, varmasti reilulla 100e saisi paremman huoneen.

Vierailija
131/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pihlajanmarjoista ja pihlajanoksista. Tulee todella näyttävää, jos vain niitä pihlajanoksia on jonkun tutun kautta saatavilla.

Mutta noilla vaahteranlehdilläkin, kun levittää niitä kolme viuhkaksi ja tuikku päälle.

Laita auringonkukkia kasvamaan, ne on syksyllä juuri valmiita.

Mieti vielä itse ompelemista omien ja lasten vaatteiden kohdalla. Siten saa tosi mitättömällä rahalla upeaa, jos vain jaksaa värkätä.

Nuo ruokamenot on suurimmat. Kahvipöytään kannattaa ainakin leipoa kaikki itse, paitsi hääkakun antaa pitopalvelun tehdä.

Vierailija
132/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin tosi kauniin, yksinkertaisen, mutta "kunnollisen" hääpuvun liikkeestä, maksoi hiukan alle 200e!

Vierailija
133/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan tuolla rahalla jo omankin, ja sen voi myydä eteenpäin.

Vierailija
134/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso sieltä. Hääsviitti minustakin turha. Jos haluatte olla jossain muualla kuin kotona yötä, varatkaa tavallinen hotellihuone.

Meillä oli ns. sviitti ja ei se nyt niin ihmeellisen hieno huone tosiaankaan ollut.

Vierailija
135/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä noin paljon vuokraa pyydetään puvusta? Ja ei sitä bändiä välttämättä tarvii, tai sitten etsit halvemman.. Ja kutsukortteihin et saa menemään kuin 20e kun vähän katselet. Uhraa mieluummin rahaa teidän hääyöhön ja jätä se bändi pois, teidän juhlathan ne on =)

Vierailija
136/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä kyllä ymmärrän hääpuvun hinnan oikein hyvin. Menin naimisiin vajaa puoli vuotta sitten Helsingissä ja kiersin alennusmyyntien aikaan morsiuspukuliikkeitä.

Ostopuvut maksavat alessa, jos tuuri käy, eikä pukuun tarvitse tehdä muutoksia, ALKAEN 500€. Vuokrapuvun saattaa saada 400€. Voisitko ap lainata/vuokrata pukua joltakin tuttavaltasi? Pesettämistä vastaan moni voisi lainata ihan mielellään kaapissaan tyhjän panttina roikkuvaa mekkoa.

Mielestäni ap on suunnitellut ihan maltillisia juhlia, eikä kustannukset ole todellakaan korkeat. Tuo teidän pitopalvelunne on todella edullinen, samoin tilavuokra. Mielestäni voitte säästää vain kahdessa asiassa. Toinen on hääyö ja toinen vieraiden määrä. Pyydä hääyötä lahjaksi, älä maksa itse.

Meidän häämme olivat pienet (alle 40 henkeä), mutta maksoivat silti aika paljon. Juhlatila, puvut, kengät, kampaus, musiikki ja sormukset maksavat saman oli vieraiden määrä mikä tahansa. Jos todella haluat pitää bändin, niin ainoa, millä saatte kustannuksia alaspäin, on vieraiden ruookaan menevä osuus. Tiputa puolet vieraista pois listalta, niin säästöä tulee jo 50 x 24€ = 1200€. Olettaen, ettei tuo pitopalvelun hinta ole sidottu vierasmäärään...

Vierailija
137/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormuksissa ja puvuissa vaan säästöä. Menuu voi olla yhtäaikaa runsas mutta yksinkertainen. Esim. alkuun kalakeittoa ja pääruokana salaatteja, perunaa ja vaikka lihamureketta. Kakku voi olla perus mansikkakakku. Koristeet voi rakentaa halvalla itse kun vähän näkee vaivaa. Kutsut voi tehdä sähköisinä suurelle osalle. Sviittirahat voitte pyytää häälahjana tilille. Hääautoksi voi koristella jonkun tutun kaaran. Iltapalan voi valmistaa valmispakaste karjalanpiirakoista... Bändi voi löytyä helposti suhteilla, jos laitatte kutsuun siitä maininnan esim. "häiden bändi vielä löytymättä, onko sinulla vinkata hyvää soittoryhmää?" ihmiset tykkää auttaa. Pitäkää vaan ne sukuhäät! Ihan ihanat muistot jää!

Vierailija
138/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota isoa bändiä. Kahden miehen kitara-pianoduo toimii ihan hyvin ja luo tunnelmaa. Kahden muusikon tuntipalkka on huomattavasti edullisempi kuin 4-7 hengen bändin.

Vierailija
139/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kutsuthan voi hyvin askarrella itse - moni minun hyvin rikkaistakin kavereista on askarrellut itse kutsukortit! Ovat persoonallisempia niin... Ja koristelu - siis mitä sä sinne oikeasti tarttet? Kun mun serkku meni naimisiin, mummi väänsi sinne ilmaiseksi paperiruusuja mitä lie. Muu koristelu oli lähinnä valkoiset pöytäliinat ja kukkia morsiamen vanhempien puutarhasta... Koristelun saa niin halvalla nättiä jos vaan haluaa nähdä vaivaa valittamisen sijaan! Hääyön voitte hyvin pyytää joltain lahjaksi! Vihjaatte vaikka sisaruksillesi, että olisi oiva kohde laittaa yhteislahjaa... Oikeasti, ainoa missä minä näen tuossa pientä ongelmaa on tuo livebändi, mutta eiköhän sekin järjestyisi? Oikeasti noilla suomalaisilla muusikoilla veloitus ei ole kuin parisataa euroa, pienellä järjestelyllä se kyllä järjestyy varmasti budjetista.

Vierailija
140/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko karsia vieraista? Tilaa puku kiinasta, siellä tehdään mittojen mukaan pukuja ja valikoimat on mielettömät. Hinta reippaasti alle 200€.

Koristeluun kynttilöitä ja kannattaa hyödyntää ikeaa, multa saat lasikiviä 3kg jos on tarvetta ;)

Ja käy naimisiin.infon keskustelu palstalla siellä on vinkkejä edullisiin häihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan