Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄÄT PERUTTU, rahat ei riitä. Mahtavaa!

Vierailija
03.04.2010 |

Totisinta totta, häitä ei tule ainakaan normaaliin juhlatyyliin, koska raha ei riitä. Neljä tonnia on budjetti, sillä saataisiin juhlapaikka sekä ruoka, sormukset, minun ja miehen puvut, vihkiminen. Siinä on ollennainen, mutta koristelu, bändi, kutsut ja hääsviitti jäis täysin saamatta. Rahaa ei ole pistää yhtään enempää kuin neljä tonnia, ne on säästöt ja kun ollaan kth:lla ja työttömänä niin lisää ei voida säästää. :( Itse kumminkin koen että elävä musiikki ja koristelu kuuluu häihin, sukua olisi ollut tulossa kauempaakin, joten menuakaan en halua enää nipistää pienemmäksi (24€/hlö).

Tosi romanttista.

Mies suostuu pitkin hampain pelkkään siviilivihkimiseen. Mietin, että jääpähän se 4000 omaan käyttöön sitten. Kävisi vihkimisessä ja sen jälkeen hääkuvauksessa, syömässä ravintolassa, menisi hotelliin yöksi, lapset hoitoon. Onhan se sekin.

Kyllä se on että rikkaat saa hienot ja kauniit häät, köyhät tyytykööt siv.vihkimiseen. Ja siitä ei ole kyse, ettenkö olisi kilpailuttanut palveluita!! :(

Kommentit (269)

Vierailija
141/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääsviitistä voitte luopua, kutsut saa tehtyä edullisesti itse, samoin koristelut. Ja bändinkin löydätte taatusti sopivaan hintaan, ei se siitä enää kiinni jää.

Vierailija
142/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät jonne on saatu uppoamaan eniten rahaa, on olleet persoonattomimmat ja teennäisimmät.

Häiden täytyy olla oman näköiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies teki 1,5 vuotta työtä ja kauppaa kauppaa kauppaa ym. Siis oli jatkuvasti keräämässä rahaa. Joo ei olis pelkällä palkoilla häitä pidetty vaan vaati reilusti enemmän. Niin ja mies teki sentakia enemmän rahan keruuseen koska mulla oli työni lisäksi 3 alle kouluikäistä muksua hoidettavana. Sit saatiin pidettyä kunnon häät. 280 vierasta ja n 10 000€ oli budjetti. Eikä mekään rikkaita olla ollenkaan. Kumpikin saa 1000-1500€ kuussa käteen.

Vierailija
144/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistraatissa vihkiminen virka-aikaan maksaa 0 euroa.

Terv Maistraatin täti

Vierailija
145/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullutkaan...

Vierailija
146/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä kyllä ymmärrän hääpuvun hinnan oikein hyvin. Menin naimisiin vajaa puoli vuotta sitten Helsingissä ja kiersin alennusmyyntien aikaan morsiuspukuliikkeitä.

Ostopuvut maksavat alessa, jos tuuri käy, eikä pukuun tarvitse tehdä muutoksia, ALKAEN 500€. Vuokrapuvun saattaa saada 400€. Voisitko ap lainata/vuokrata pukua joltakin tuttavaltasi? Pesettämistä vastaan moni voisi lainata ihan mielellään kaapissaan tyhjän panttina roikkuvaa mekkoa.

Mielestäni ap on suunnitellut ihan maltillisia juhlia, eikä kustannukset ole todellakaan korkeat. Tuo teidän pitopalvelunne on todella edullinen, samoin tilavuokra. Mielestäni voitte säästää vain kahdessa asiassa. Toinen on hääyö ja toinen vieraiden määrä. Pyydä hääyötä lahjaksi, älä maksa itse.

Meidän häämme olivat pienet (alle 40 henkeä), mutta maksoivat silti aika paljon. Juhlatila, puvut, kengät, kampaus, musiikki ja sormukset maksavat saman oli vieraiden määrä mikä tahansa. Jos todella haluat pitää bändin, niin ainoa, millä saatte kustannuksia alaspäin, on vieraiden ruookaan menevä osuus. Tiputa puolet vieraista pois listalta, niin säästöä tulee jo 50 x 24€ = 1200€. Olettaen, ettei tuo pitopalvelun hinta ole sidottu vierasmäärään...

Voi kiitos että joku on edes tuota mieltä, etten vaadu kuuta taivaalta. Tuo juhlapaikka oli paikkakuntamme halvin. Tosi ihania paikkoja käytiin katsomassa, mutta silloin tilavuokrakin oli jo tonnia, menu väh. 30€. Silloin vielä ajattelin, että rahat riittää kun otetaan huokea. Pari pvää sitten vain tuli romahdus kun yritin laskea budjettia :(

En tiedä miksi se bändi on sitten niin tärkeä.. Olen varmaan lukenu liikaa hääfoorumeita, kun siellä hehkutetaan elävää musiikkia paljon tunnelmallisemmaksi. Ehkä sen vois jättää pois.. Ainakin satavarmana voi soittaa ne "meidän biisit".

Hitto kun koko ajan tunteet niin pinnassa, pelkkä ajatteleminenkin itkettää :(

Pitäskö sitten kattoa sitä pukua netistä. Olen aika ronkeli, myönnän, haluan kumminkin sellaisen josta oikeasti pidän enkä sellaista menettelevää. Asun Lapissa, ja tällä paikkakunnalla on yksi pukuvuokraamo, sieltä olen pukua katsonut kun tilaaminen pelottaa. Myyntipuvut lähti siellä liikkeessä 900€:sta ylöspäin :X

Veikkaan, että vieraista jää semmonen 20 tulematta. Sekin jo vähän laskee ruokakustannuksia.

-ap

Vierailija
147/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistraattimaksua? Siis mikä ihme se on, ei sellaista ole! Jos teillä vieraat kutsutaan kirkkoon avioliiton siunaustilaisuuteen (joka on ilmainen), niin menkää nyt ihmeessä vaikka edellisenä päivänä käymässä siellä maistraatissa ilmaiseksi vihittävänä. Oikeastiko meinaatte maksaa jonkun erityismaksun, että maistraatin virkailija tulisi virka-ajan ulkopuolelle jonnekin teidät vihkimään? Ihan sulaa rahantuhlausta!

Vierailija
148/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin oman puvun, maksoi 800 e. Yritin myydä huutiksessa 150 e, mutta ei kukaan ostanut :( En ymmärrä miksi ei kelpaa 6 tuntia päällä ollut priima puku?!

Vierailija
149/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullutkaan...

Minä soitin maistraattiin ja siellä sanottiin että vihkiminen 200€. Tuskinpa huijaavat? Siunaus kirkossa ei maksa mitään. Ja kun en kuulu kirkkoon niin sitten on tuo vihkiminen suoritettava maistraatissa.

-ap

Vierailija
150/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa nimittäin aika kalliilta minusta tuo. Eikö joku seurakunnan tila olisi halvempi ja kuitenkin ne on yleensä ihan kivoja. Siinä saisit mielestni säästettyä aikalailla.

Ja bändistä joudut varmaan luopumaan, etsikää kasa kivoja levyjä ja joku niitä soittamaan, siinä säästätte myös huimasti. Ja siinähän se sitten alkaa ollakin, saatte häänne pidettyä.

Itse järjestän häitä heinäkuulle 2011 meille. Mutta meillä on suhteiden kautta ilmainen hääpaikka ja hääauto. Sormuksiin aiomme laittaa vähän enemmän sitten rahaa, olin ajatellut että jos 1000-1200e niihin menisi. Puvun teetän ompelijalla, mutta tadaa, se on kummitätini joten siihenkään ei paljon rahaa mene, maksan varmaan materiaalit, joten vaatteisiin yhteensä menee meillä ehkä n. 1000e. Ja sitten se hääsviitti, no varmaan sen 200e, ei olla vielä päätetty missä se yö vietetään. Bändiä meille ei tule, ja ruuat valmistan pääasiassa itse ja siskoni kanssa, kun molemmat ollaan alalla. Siskoni tekee kakun, hän on kondiittori. Ruokiin olen arvioinut menevän n.500-700e. Hääkampaus ja meikki n.100e, niihinkin löytyy tuttuja alalta. Sitten häämatka johon arvioin 2000e, ja pyydämme häälahjaksi rahaa häämatkaa varten. Joten näinollen budjettimme tulee kai olemaan n.5200e, mutta ilman häämatkaa 3200e.

Vierailija
151/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä noin paljon vuokraa pyydetään puvusta? Ja ei sitä bändiä välttämättä tarvii, tai sitten etsit halvemman.. Ja kutsukortteihin et saa menemään kuin 20e kun vähän katselet. Uhraa mieluummin rahaa teidän hääyöhön ja jätä se bändi pois, teidän juhlathan ne on =)

Vierailija
152/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole just nyt, koristeet keräät ilmaiseksi luonnosta.

Lupiineista saa näyttäviä asetelmia esim ulos tai eteistiloihin, samoin koivuista. Loppukesästä auringonkukat ovat halpoja ja komeita.

Jätä 10 vierasta pois niin säästät 240 euroa. Sillä saatat saada yhden miehen orkesterin joksikin aikaa. Loppuillan musiikki voi tulla levyltä.

Muita säästäideoita: miehen puku lainataan kaverilta, hääyö vietetään siivotussa omassa kodissa ja kutsut yksinkertaisista materiaaleista itse tehden.

Vierailija
153/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistraattimaksua? Siis mikä ihme se on, ei sellaista ole! Jos teillä vieraat kutsutaan kirkkoon avioliiton siunaustilaisuuteen (joka on ilmainen), niin menkää nyt ihmeessä vaikka edellisenä päivänä käymässä siellä maistraatissa ilmaiseksi vihittävänä. Oikeastiko meinaatte maksaa jonkun erityismaksun, että maistraatin virkailija tulisi virka-ajan ulkopuolelle jonnekin teidät vihkimään? Ihan sulaa rahantuhlausta!

Hääpäiväksi tulis sitte se edellinen päivä, virallisesti?

Ja minä kun tarkkaan olen sen päivän miettiny että numerot rimmaa... Typerää sekin sitten. Voihan sitä soittaa ja kysyä että arkenako ei maksa mitään. Kyllä on perseestä sanon suoraan >:(

-ap

Vierailija
154/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä noin paljon vuokraa pyydetään puvusta? Ja ei sitä bändiä välttämättä tarvii, tai sitten etsit halvemman.. Ja kutsukortteihin et saa menemään kuin 20e kun vähän katselet. Uhraa mieluummin rahaa teidän hääyöhön ja jätä se bändi pois, teidän juhlathan ne on =)

Vierailija
155/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö sitten kattoa sitä pukua netistä. Olen aika ronkeli, myönnän, haluan kumminkin sellaisen josta oikeasti pidän enkä sellaista menettelevää. Asun Lapissa, ja tällä paikkakunnalla on yksi pukuvuokraamo, sieltä olen pukua katsonut kun tilaaminen pelottaa. Myyntipuvut lähti siellä liikkeessä 900€:sta ylöspäin :X

Veikkaan, että vieraista jää semmonen 20 tulematta. Sekin jo vähän laskee ruokakustannuksia.

-ap

Olisiko teillä siellä lapissa ompelimoa? Jos teettäisit kauniin yksinkertaisen juhlapuvun (ei hääpukua), jota voi käyttää muulloinkin tarvittaessa? Itse tein itselleni pitkän iltapuvun, silkistä. Maksoin siitä raaka-aineiden hinnan. Ompeluttamallakaan ei varmaankaan olisi tullt kamalan hintaiseksi. Veikkaan.

Bändi ei ole se tärkein juttu. Oikeasti. Jos tunnelma on hyvä, pärjää bändittäkin loistavasti. Minusta sinun ei kannattaisi lukea mitään hääpalstoja, vaan suunnitella häät oman näköiseksi. Ei jonku hääpalstan minätiedänkaikenkaikesta -tyyppien mukatäydellisen päivän näköisiksi.

Vierailija
156/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitin maistraattiin ja siellä sanottiin että vihkiminen 200€. Tuskinpa huijaavat? Siunaus kirkossa ei maksa mitään. Ja kun en kuulu kirkkoon niin sitten on tuo vihkiminen suoritettava maistraatissa. -ap

Maistraatit ovat valtion laitoksia, ne toimivat jokaisessa kylässä ja kaupungissa samoin periaattein ja niissä on samat hinnat/säännöt. Vihkiminen ei maksa yhtään mitään.

Maistraatin sivuilta:

Maistraatin päällikkö ja henkikirjoittaja toimittavat siviilivihkimisiä.

Ennen vihkimistä avioliiton esteet tutkitaan. Tutkintatodistus annetaan vihkijälle. Lisäksi vihkiparin on ilmoitettava, mitkä sukunimet puolisot ottavat käyttöönsä.

Vihkiseremonia on lyhyt, mutta seremoniassa on myös mahdollista esittää elävää musiikkia ja lausua runoja. Vihkimisessä on oltava läsnä vähintään kaksi todistajaa.

Virka-aikana ja virkapaikalla suoritettava vihkiminen on maksutonta.

Vierailija
157/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääpukusi ei ole just se THE puku, halvemmallakin saa. Omani ostin 160 eurolla hääpukuliikkeen alesta. 150 eurolla saa kyllä juhlapukuosastolta useitakin kauniita hääpuvuksi sopivia, ja ompelutaitoinen tekee tuolla hintaa.

Ja omasta puvustani vielä, että halvasta hinnastaan huolimatta se oli monestakin oikein nätti, yksinkertainen peruspuku, jonka oikea hinta oli jotain 400-500 euroa. Joten jos on aikaa, kiertele ja katsele.

Vierailija
158/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitapa uudelleen maistraattiin. Tuo 200 euro on maksu virka-ajan ja -paikan ulkopuolisesta vihkimisestä. Päälle tulee vielä kilometrikorvaus. Eli jos vihkijä suostuu tulemaan lauantai-iltana teidän olkkariinne, hän voi veloittaa 200 euroa + km-rahat.

Maistraatissa klo 8.00-16.15 tapahtuva vihkiminen on ilmaista. Usko vaan. Vihkiminen tapahtuu joko erillisessä vihkihuoneessa, joka voi olla yllättävän tyylikäskin, tai sitten henkikirjoittajan huoneessa.

Vierailija
159/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt me ollaan säästetty sulle 200 ilmaisesta vihkimisestä, 240 10 vieraan karsimisesta ja joku satanen vielä jos voit etsiä halvemman puvun. Mites sitten toi miehen puvun lainaaminen kaverilta?

Vierailija
160/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimaksu 80 snt/kortti (80x90kpl=72e)

Tuo onkin hyvä huomio :O

Ja edelleen, kutsut teen itse.

Syksyllä voin kyllä lehtiä kerätä ja niillä koristella paikkaa.

Hääsviitin tai hotellihuoneen haluan siksi, että se olisi todellakin jotain erikoista. Tuntuu, että siivottukin koti on vain koti, paikka joka muistuttaa tylsästä arjesta lasten hoitoineen, kokkauksineen, siivoamisineen. En voi mitään, mutta näin ajattelen, enkä osaa ajatella kotia oikein romanttisena hääyön viettopaikkana. Varsinkin kun tullaan olemaan ihan kunnon aikaa sviitissä, biletys ei kiinnosta, vaan miehen kanssa kahdestaan olo kun kerrankin siihen mahdollisuus.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän