Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄÄT PERUTTU, rahat ei riitä. Mahtavaa!

Vierailija
03.04.2010 |

Totisinta totta, häitä ei tule ainakaan normaaliin juhlatyyliin, koska raha ei riitä. Neljä tonnia on budjetti, sillä saataisiin juhlapaikka sekä ruoka, sormukset, minun ja miehen puvut, vihkiminen. Siinä on ollennainen, mutta koristelu, bändi, kutsut ja hääsviitti jäis täysin saamatta. Rahaa ei ole pistää yhtään enempää kuin neljä tonnia, ne on säästöt ja kun ollaan kth:lla ja työttömänä niin lisää ei voida säästää. :( Itse kumminkin koen että elävä musiikki ja koristelu kuuluu häihin, sukua olisi ollut tulossa kauempaakin, joten menuakaan en halua enää nipistää pienemmäksi (24€/hlö).

Tosi romanttista.

Mies suostuu pitkin hampain pelkkään siviilivihkimiseen. Mietin, että jääpähän se 4000 omaan käyttöön sitten. Kävisi vihkimisessä ja sen jälkeen hääkuvauksessa, syömässä ravintolassa, menisi hotelliin yöksi, lapset hoitoon. Onhan se sekin.

Kyllä se on että rikkaat saa hienot ja kauniit häät, köyhät tyytykööt siv.vihkimiseen. Ja siitä ei ole kyse, ettenkö olisi kilpailuttanut palveluita!! :(

Kommentit (269)

Vierailija
101/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Minusta me saatiin ihan älyttömän hienot juhlat 3000 eurolla. Oli elävää musiikkia, ihan meidän häitä varten kerätty kvartetti ja hyvää ruokaa. Kutsut yms. tehtiin itse, vaatteet oli ehkä edulliset, samoin sormus. Juhlapaikka meillä ei maksanut mitään, kun pidettiin seurakunnan tiloissa.

Ei varmaan jokaisen mieleen meidän juhlat, mutta meidän näköiset oli. Vaikka olisin miten keksinyt, niin enempää rahaa en olisi osannut käyttää.

Vierailija
102/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois olla rahaa millä maksatte jälkikätee jotain kustannuksia! mä olen ollut mun ukon kanssa niin pitkää etten toivo mitaan tavaraa enään yhtään jo täyteen kämppää! raha olis kiva niin päästäs matkalle koko perhe!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siviilivihkimistä. Vaikka vihitään kirkossa, voi juhlia hillitymmin.

Vierailija
104/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa häitä, älkää peruko niitä. Improvisoikaa, tehkää valmisteluja läheisten kanssa talkoilla, käyttäkää mielikuvitusta! Älkää miettikö mitään "hääkaavoja" tai morsiuslehtien malleja, vaan itseänne.

Vierailija
105/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vieraita oli yli 100. Tarjoilut tehtiin itse ja musiikki tuli levyiltä, mutta tunnelma oli upea ja juhlat onnistuneet. Aika monesta asiasta voi säästää, jos vain haluaa :)

Vierailija
106/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljällä tonnilla voi jo saada hienot juhlat. Riippuu tietysti paikasta, pääkaupunkiseudulla vuokrat ym on kalliimpia.

Mutta esim. koristeluihin on turha upottaa satasia. Meidän häihin jotka oli varhain keväällä hyödettiin saavikaupalla koivunoksia ja niillä koristettiin kaikki paikat, kaunista ja ilmaista. Mekon voi ommella tai ompeluttaa jollain tutulla (häälahjaidea jollekulle ompelutaitoiselle!), tai vuokrata edullisesti. Turha vajota mihinkään itsesäälin suohon kun kuitenkin on se 4000 e käytössä.

Vierailija
107/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa väninää.

Taitaa olla porvoosta koko onnellinen perhe.

Miksi edes mennä naimisiin, eihän se kuulemma mitään muuta. Tekin olette varmasti toisiinne vielä sitoutuneempia kuin kaikki avioparit, eikö vaan. Lapsetkin on tehty jo valmiiksi.

Siviilivihkimisessä ei ole mitään vikaa!

Pitäkää häät sitten kun olette saaneet säästettyä tai tehkää kutsut itse, soittakaa musiikki tietokoneelta ja nukkukaa himassa.

Vierailija
108/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän te nyt neljällä tonnilla saatte upeat häät, ei niistä luopua tarvi.

Meillä ainakin rahaa meni suhteettoman paljon mun pukuun, meikkiin, kampaukseen ja muuhun hörhöön. Niistä todella kannattaa säästää. Jos haluat meikin ja kampauksen ammattilaiselta, niin tilaa itsellesi meikki ja kampaus, mutta älä kerro että kyseessä on häämeikki ja hääkampaus. Hää-sanan alla myydään samaa tuotetta tuplahinnalla.

Puvun ostat käytettynä, sitä ei tiedä kukaan ja säästät monta sataa. Miehelle peruspuku, jolle on käyttöä myöhemminkin vaikka kuinka paljon.

Koristeluun voit rekrytoida suvun. Eihän siitäkään tonnia kannata maksaa, kun omin käsin pääsee puoli-ilmaiseksi. Vinkkejä tyylikkääseen ja yksinkertaiseen korsteluun löydät netistä. Muistatte vain, ettette poimi kamaa vierailta pelloilta tai metsistä ilman lupaa, ette kuitenkaan varmasti halua juhlaanne lainvastaisia koristeita.

Bändi on todellakin aivan turha. Koostamalla pari levyllistä hyvää musiikkia saa paljon monipuolisemman tanssitarjonnan ja laatubändit "esiintymään".

Kutsutarpeet maksaa jotain satasen, kun tekee itse. Askarteluliikkeistä löytyy valmiita malleja ja puolivalmiita tarvikkeita.

Hääsviittiinkin voi käyttää mielikuvitusta. Romanttista saa edullisestikin. Ensin kannattaa miettiä tutut läpi, olisiko jollain sopivaa mökkiä tai muuta. Jos ei ole, niin pyydä kaasoa järjestämään teidän koti ihanaksi ja romanttiseksi paikaksi. Aivan varmasti jää ikimuistoinen fiilis, jos kaaso on hommannut teille kotiin siisteyttä, kukkia, kynttilöitä, shampanjaa ja herkkuja.

Älä myy maatas vielä, vaan poistu kaavoista ja käytä raha olennaiseen. Lopuista voi tinkiä ilman, että juhlista joutuu kuitenkaan tinkimään yhtään.

Vierailija
109/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni ehkä 1000 euroa kaikkineen! Vuokrattiin työväentalo, vuokra oli jotain 50 euroa/ilta. Askarreltiin itse jotain halpoja koristeita sinne. Mitään bändiä ei ollut, vaan ihan CD:ltä tuli musiikkia. Ei ollut mitään hienoja ruokatarjoiluja, vain kakku ja kaffia ja kaikille lasi kuohuvaa. Itse ompelin itselleni morsiuspuvun, yhtä halvaksi olisi tosin tullut ostaa käytetty. Ja olikeasti oli tosi kivaa ja ihanat häät!

Vierailija
110/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampauksen häälahjaksi! :) Kannattaa kysellä ammattikouluista, josko löytyisi harjoittelijaa kampauksen tekijäksi! Hääkuvia emme ottaneet kuvaamossa, vaan ihan normikameralla räpsi sukulaiset ja kaverit kuvia ja niistä valitiin sitten "virallinen hääkuva" joka lähetettiin itse tehdyn kiitoskortin mukana vieraille myöhemmin. Itse tehtiin myös kutsukortit ihan Tiimarin kartongeista ym.

Niin ja ollaan muuten oltu jo 10v naimisissa.

Vierailija
111/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tolla summalla saa hyvät häät. Toivotte ystäviltä häälahjaksi hääyösviitin.

Kyselette edullisen ompelijan hääpukua ompelemaan.

Hääpaikaksi vaikka joku nuorisoseurantalo.

Koristeluun mielikuvitusta. Ei tarvi olla paljon kalliita koristeita kun miettii tarkkaan mitä haluaa.

Tehkää ruoka ja kakku itse.

Muutema martta tarjoilemaan.

Miettikää nyt vielä niitä häitä...Kyllä saatte ihanat häät 4000 eurolla.

Ja ei se live bändi oo niin must. Levyt on ihan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
112/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen epäkohta, kyllä yhteyskunnan pitäisi maksaa erotus köyhälle.

Kyllä se on että rikkaat saa hienot ja kauniit häät, köyhät tyytykööt siv.vihkimiseen. Ja siitä ei ole kyse, ettenkö olisi kilpailuttanut palveluita!! :(

Vierailija
113/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei sitte vaikka mennä naimisiin:D

Vierailija
114/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sellainen ihan tavallinen hääorkesteri-humppabändi maksaa 500 euroa.

Tai etsitte jonkun opiskelijabändin.

Vierailija
115/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen epäkohta, kyllä yhteyskunnan pitäisi maksaa erotus köyhälle.

Ja ajattele, me mentiin maistraatissa naimisiin, vaikka rahaa olis ollut vaikka mimmosiin kekkereihin!

Vierailija
116/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei hääyötä voisi viettää kotona? Meille olisi jo se luksusta, että voisi olla kahdestaan kotona, kun ei se ikinä ole mahdollista.

Vierailija
117/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 50 vierasta, kunnon ruuat salaatteineen, ja kakkukahveineen pitopalvelusta 1500 euroa, sis. myös pöytäliinat, astiat ja 2 tarjoilijaa. Itse haettiin alkoholit virosta, muutama satanen meni niihin. Puku mulle 300 euroa (uutena ostettu! Käytetyn olisi saanut samaan hintaan, vuokrapuku samaan hintaan) - oli lyhythelmainen malli. Kengät 150 euroa. Koristelut, kutsut yms tehtiin itse ja saatiin pieniä apuja äidiltä, niihin kaikkiin ehkä noin 100 euroa. Tilavuokra paikallisesta VPK-talosta 150 euroa. Kimppu 100 euroa - simppeli malli. Kampaus mulle 30 euroa (yksinkertainen malli - ja sanoin kampaajale että olen menossa "juhliin", koska en halunnut maksaa hää-lisää). Meikin teki siskoni. Sormukset yhteensä noin 400 euroa teetettynä oman toiveen mukaan.

Bändiä ei ollut koska emme halunneet tanssia, musaa soitettiin levyiltä. Hääyön hotellissa saimme lahjaksi - anoppi kysyi mitä toivotte niin vastasimme että hääyön kiitos.

Ja me asutaan ihan pk-seudulla eli hinnat on mitä on... Puvut ja kengät haettiin Helsingistä, hääyö oltiin Tornissa.

Valokuvat otti lahjaksi kaverimme. Emme tarvitse kuvausliikkeen tasoa vaan luonnollista ja rentoa. Ja kaveri osasi asiansa.

Eli ap hyvä. Keinoja saada riittämään on yllin kyllin. Vähemmän vieraita. Pyydätte kauniisti rahallisia lahjoja ja talkooapua. Vähän vaatimattomammat sormukset, puvut ja mekot. Kampauksesta ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi. Meikata osaa muutkin kuin ammattilaiset. Kuvia ei tarvitse ottaa ammattilaisen, kimppua ei tarvitse kuivata eikä sen tarvitse olla kovin ihmeellinen ollakseen kaunis.

Koristeluiden ei tarvitse olla monimutkaisia. Meillä oli pöydillä kynttilöitä (tiimarin alesta), peilejä (lainattiin), koristekiviä (laina) ja itseostetut servietit sekä askarrellut ruokalistat/ pöytänumeroinnit.

Vierailija
118/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkikää vierasmäärässä ja hääsviitissä, koristelut ja kortit kun hoitaa järkevästi, niin niihin ei montaa satasta mene. (Printtaatte itse kauniille paperille, ja jotain kivoja koristeita jokaiseen kutsuun, koristeiksi juhlasaliin ei paljon mitään tarvitse: pöytäliinat, servetit ja kynttilät (kuuluuko vuokraan?) on ainoat pakolliset. Sen lisäksi kauden luonnonkukkia, kiviä, simpukoita, oksia tmv. riippuen siitä milloin häät järjestetään. Ottakaa sukulaiset mukaan tiimiin, ja tehkää talkoilla.

btw. kirkko on ilmainen, en ymmärrä miksi kirkkotilaisuus täytyy vaihtaa maistraattiin, kun rahaa on vähän??!

Vierailija
119/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkossa vihkimistä halvemmaksi?

Ei me ainakaan kirkkohäistä maksettu penniäkään.

Taidatte muutenkin olla aika uusavuttomia jos ei mielikuvitus riitä saamaan hioenoa aikaiseksi 4000 eurolla.

Vierailija
120/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siihen olisi pitänyt käyttää 4 tonnia ja ruokkia samalla koko suku. Minulle pienempikin summa on aika paljon rahaa. Avioliiton solmiminen on kuitenkin käytännössä ilmaista ja sehän koko jutun juju oli.

Maistraatissa kävimme vihillä ja se oli todella mieleenpainuva tilaisuus. Olin järjestänyt vihkimisen jälkeen minulle ja miehelle sitten omaa ohjelmaa, mutta rahaa kului siihenkin vain muutama satanen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi