Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄÄT PERUTTU, rahat ei riitä. Mahtavaa!

Vierailija
03.04.2010 |

Totisinta totta, häitä ei tule ainakaan normaaliin juhlatyyliin, koska raha ei riitä. Neljä tonnia on budjetti, sillä saataisiin juhlapaikka sekä ruoka, sormukset, minun ja miehen puvut, vihkiminen. Siinä on ollennainen, mutta koristelu, bändi, kutsut ja hääsviitti jäis täysin saamatta. Rahaa ei ole pistää yhtään enempää kuin neljä tonnia, ne on säästöt ja kun ollaan kth:lla ja työttömänä niin lisää ei voida säästää. :( Itse kumminkin koen että elävä musiikki ja koristelu kuuluu häihin, sukua olisi ollut tulossa kauempaakin, joten menuakaan en halua enää nipistää pienemmäksi (24€/hlö).

Tosi romanttista.

Mies suostuu pitkin hampain pelkkään siviilivihkimiseen. Mietin, että jääpähän se 4000 omaan käyttöön sitten. Kävisi vihkimisessä ja sen jälkeen hääkuvauksessa, syömässä ravintolassa, menisi hotelliin yöksi, lapset hoitoon. Onhan se sekin.

Kyllä se on että rikkaat saa hienot ja kauniit häät, köyhät tyytykööt siv.vihkimiseen. Ja siitä ei ole kyse, ettenkö olisi kilpailuttanut palveluita!! :(

Kommentit (269)

Vierailija
61/269 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vihkiminen järven rannalla, hääjuhlaa varten olimme varanneet viereisen leirikeskuksen ( jossa vieraat voivat tarvittaessa yöpyä, keittiötä käytettiin ruuanlaittoon ja ulkona oli laavun tyyppinen rakennus. Juhla oltiin ulkona ja tuossa laavuntyyppisessä. Ruokana oli lohisoppaa, ja hääkakkua. Illalla sitten boolia, jonka pohjana virolainen vodka ja itse tehty raparperimehu) ja grillattavaa. Lyhtyjä loisti vähän joka paikassa ja bändin asemaa toimitti kitaraduo, joka soitti coverbiisejä. Budjetti oli 5000 euroa. Siitä kävin muutamissa melko turhissa kauneushoidoissa, teetin yli tonnin puvun, ja saatiin vielä lento Roomaankin. Meidän häitä kehuttiin tunnelmaltaan ihan mielettömiksi, johtuen siitä, että pönötystä oli hyvin vähän. Ja koko ajan kaikki oli todella kaunista, ympäristökin. Voit saada vaikka kuinka upean juhlan tuolla rahalla!

Vierailija
62/269 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häät maksoi 750 e. Hääpuku kirpparilta, miehellä vanha puku omasta takaa, ei vihkisormuksia (kihlasormus riitti meille). Häät jossain seuran tuvassa, vuokra 50 e. Sukulaiset koristeli paikan (pari kukkakimppua). Loput meni ruokaan. Ihanat, lämminhenkiset häät saimme. Eikä kukaan mennyt vararikkoon. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menkää niillä rahoilla viettämään unelmien häämatkaa jonnekin ihanaan paikkaan.

Me vietettiin mökkihäät lähipiirin kesken enkä koe jääneeni mistään paitsi. Paitsi häästressistä!

Vierailija
64/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ulkomaanmatkaan.

Vierailija
65/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi tyotonta joilla on jo lapsia suunnittelee prinsessahaita valkoisine (viattomuuden symbooli) pukuineen.

Viimeisetkin rahat tuhlataan sviittiin vaikka morsiamen neitsyys on menneen talven lumia.

Ihme etta ette jarjesta naita haita vaikka Aruballe.

Siinäpä pyörittelee, toivottavasti itse USA:lainen on tehnyt kaiken täydellisesti :) Eikä sillä valkoisella ole enää niin kovaa neitsyys assosiaatiota kuin ennen - paitsi tiukkapipojen päässä.

-ap

Vierailija
66/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja bändejä olen nähnyt enemmän huonoja kuin hyviä. Itsekin olen napapiirin sillä puolen asunut ja voin sanoa ettei sieltä pahemmin hyviä bändejä ole löytynyt.

Oikeesti, viimeisen 5 v aikana on muutamaa lukuunottamatta ollut kaikissa dj. Idea, voisitko nakittaa jonkun veljen pojan, n 15 vuotiaan 50 euron palkasta soittelee levyjä ? Nyt tässä on syksyyn aikaa tosi paljon, voit kerätä kappaleita pitkin vuotta. Jos haluat että jokainen biisi soi vaan kerran, saat varautua n 9 h nauhoitukseen. Kannattaa just nauhottaa parillinen määrä, esim 4 nopeeta, 2 hidasta peräkanaa ja taas uudestaan. Tai tehdä erilaisia settejä, eka 45 min suomirokkia, sitten vanhempaa tanssimusiikkia jne, eli jokaiselle jotain.

Meidän sormukset tulivat maksamaan mun sormuksen timantin verran.

Me löydettiin tuttujen avustuksella kultaseppä, joka tosi hyvään hintaan osti romukultaa, kun kulta käytettiin sormukseen. Anoppi, pari ystävääni, äitini ja minä kaivettiin kaikki kaapit läpi ja löydettiin aika paljon rikkinäisiä ketjuja, yksittäisiä korviksia jne ja todellakin, tällä kasalla maksettiin käytettävä kulta + työ + kaiverrukset. Ja on uniikit, jos sillä on väliä.

Mä ostin myös käytettynä puvun. Olin aikoinaan ihaillut Morsmaikun pukua sinkkuna, kun asuin ihan siinä kulmilla. Sitten yhtäkkiä tuli mies ja päivämääräkin laitettiin lukkoon. Puku oli siinä vaiheessa 2 vuotta vanha malli, sitä olisi edelleen saanut, n 1000 euron hintaan. Itse sitten maksoin siitä 200 euroa ja taatusti olisin saanut sen halvemmallakin, mutta vastaan tuli oikein mukava myyjä.

Morsiuspuvuilla ei ole käytettynä minkäänlaista myyntiarvoa, syksyyn on paljon aikaa ja kannattaa todellakin huutista ja täällä osta & myy palstaa seurata. Jos joku myy tonnin pukua 600 eurolla 4 kk, eikä yhtään tarjousta, voi hinta siitäkin tippua.

Yks aika hauska vinkki on kynttilöitten itse tekeminen. Kannattaa ottaa selvää voiko kynttilöitä siellä polttaa.

Mun tuttu teki niin että keräs tutuilta kynttilän jämät, niitä tuli valtavasti, sulatti vaaleat kynttilät, ompelulanka upotettiin sulaan steariiniin ja kynttilä oli n reilu 5 cm halkaisijaltaan. Sitten dippasi kynttilää tummaan kynttilämassaan niin että tuli pari cm ja sitten kun steariini oli vielä ns märkää, teki kuvioita . Tiimarissahan on tosi usein - 50 % pv, varmaan joku tuttu käy joskus Ikeassa, jossa on TOSI halpoja kynttilöitä aina välillä tarjouksessa ja sitten voit ostaa kynttiläkyniä ja koristella ne.

Syksyllä on kauniita lehtiä, voit tehdä niistä seppeleitä, kesällä teet pohjat oljista ja sitten vaan vuoraat ne lehdillä. Lisäksi Tiimarissa on saatavilla erikseen tälläinen häät -lehtinen, samoin kun oli mm pääsiäisenä ja ei maksa mitään.

Kirjastosta katsomaan askarteluvihkosia.

Jos kerran haluat mennä yöksi hotelliin, ilman muuta teet sen. Rovaniemi on niin edullinen kaupunki, taatusti kivan huoneen hyvään hintaan löydätte. Sviitillä ei mitään tee, varsinkin jos juhlitte pitkän kaavan mukaan.

Kiitos hyvistä vinkeistä! :)

-ap

Vierailija
67/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap:lle =)

Vierailija
68/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

persoonattoman hotellihuoneen sijaan löytyiskö teidän kavereilta tai sukulaisilta jotain paikkaa jonne voisitte mennä hääyöksi? esim joku mökki tai jopa jonkun ystävän oma koti (ja he menis teille sitten) - se olisi kiva häälahja teille että saisitte ilmaiseksi käyttöönne "kotitekoisen hääyösviitin" joka olisi koristeltu ja varusteltu romanttiseksi lemmenpesäksi juuri teitä varten, ja josta ei tarvi lähteä klo 12 seuraavana aamuna respan kautta luottokorttia vinguttaen...

nimittäin eniten siellä hääyöhuoneessa ehtii nauttimaan juuri ko paikassa olostaan sitten aamuheräyksen jälkeen kun syö rauhassa (ja raukeana ;-) aamupalaa. yöllä sinne mennessä on ihan sama mihin menee kunhan on sänky että pääsee nukkuun...

meidät vihittiin kanssa arkena maistraatissa (jo 2 kk ennen häitä) mutta kutsussa ja seremoniassa sitä ei korostettu mitenkään, joten suuri osa vieraista ei edes tiennyt koko asiasta. eli jos et halua siitä numeroa tehdä niin ei tarvi, mieti vaan kutsun sanamuoto niin että se kattaa "kaiken"

Vierailija
69/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitten vähän ylimääräistä yllättäviin kuluihin.

Vierailija
70/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein asiat oikeassa jarjestyksessa, opiskelin hyvan ammatin, tienasin hyvin, en nainut ensimmaista johon rakastuin, aikani katselin etta tuli laatua kohdalle.

Kyllastyttaa nama ainaiset narinat etta ei ole rahaa mihinkaan kun on itse on asiansa ryssinyt. Maailma on rahaa taynna, se pitaa vain osata ottaa.

Vierailija
71/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tää mun ehdotus on jo tullut, mutta itse tekisin nyt näin:

* 4000 eurolla saatte matkan jonnekin ihanaan lämpimään paikkaan

* Siviilivihkiminen kotimaassa ja sitten pieni seremonia hiekkarannalla siellä matkalla

Näin tekisin nyt siitä huolimatta että meillä oli 8 vuotta sitten ihanat häät joissa 150 vierasta. Se ei vaan jotenkin ollut sen 8000 euron arvoista mitä häihin käytimme.

Kannattaa muuten kysyä tuollaisia vihkimatkoja tekevista matkatoimistoista vinkkejä, tai siis esiintyä ostavana asiakkaana, jolloin saatte hyvät vinkit siihen miten kaikki kannattaa järjestää, ja sitten ostatte matkan itse, halvimmillaan varmaan Tallinnan kautta.

Vierailija
72/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kai se on suostua, jos ei ole varaa häitä pitää! Kaikkeahan sitä olis kiva saada, mutta ensin täytyy saada rahat siihen lystiin. Tuskin teillä aina on joku pappa, joka betalar elämänmenonne.

Vierailija
73/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi pyöräilee vaikka merenrannalle auringonlaskun aikaan ja ihan ilmatteeks! Hyvä papit! Valtion virkamies vaatii osinkoa.

Kyllä se maistraatissakin vihkiminen on ilmaista;)

Vierailija
74/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan koristeelleeni veljeni häitä 90-luvun alussa, väkerrettiin jotain nyt ajateltuna ihan pöhköjä kreppipaperikukkia. Miksi hotellihuone täytyy koristella? Ei kai sinne niitä koristeita mennä ihailemaan?

Eiköhän se tästä Kyllä me varmaan se bändi jätetään kokonaan pois, luulen nyt niin. Pitää alkaa ottaa selvää siitä puvun teetättämisestä, katsella myös huuto.netiä. Miehelle varmaan löytyy ihan ok musta puku jostain kaupastakin, ostaa vaan hyvän liivin ja krakan niin edustavampi. Eihän sen hotellihuoneenkaan tarvi mikään eri-hieno olla, pääasia että siisti ja hyvin koristeltu sitten. On se silti eri asia kuin koti. -piristynyt ap :)

Vierailija
75/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette olleet naimisissa? Jos teillä on esim. joku pyöreä hääpäivä tiedossa (ei välttämätön), voitte kutsua papin ja viettää hääpäivän rukoushetkeä. Tänä avioerojen luvattuna aikana ei ole ollenkaan huonompi juttu juhlia avioliittoa myöhemminkin.

Meilläkin jäi häät pitämättä rahan vuoksi Olisin halunnut häät, mutta rahatilanne oli silloin huono, eikä kummankaan vanhemmat pystyneet auttamaan. Vieläkin haikailen häiden perään, mutta enää niitä ei ole mielekästä pitää. Menimme siviilivihkimisen kautta naimisiin... Ehkä lapsemme sitten halutessaan voi pitää häät...

Vierailija
76/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto vuosia takana jo viitisentoista.

Olimme molemmat hyvin toimeentulevia uraihmisiä. Minä en kuitenkaan halunnut sen kummempia kemuja. Mies avioitui toista kertaa ja hän oli jo kerran saanut juhlia isot häät, joten oli ok sen suhteen, että mentiin naimisiin mun tyylillä.

Ensinnäkin maistraatti vihkiminen ja todistajatkin maistraatin puolesta. Meikkasin ja laitoin hiukset itse (ei tainnut olla kuin ripsaria), mekko oli sellainen, että olen käyttänyt sitä vieläkin - ei mitään hääkolttuja! Sormus oli yksikertainen ja hyvin on sormessa pysynyt. Valokuvan skippaisin yli suosiolla, ällöttää teennäiset hääkuvat. Sen sijaan kävimme n. vuosi myöhemmin valokuvauksessa, kun oli sellainen fiilis ja tulikin kivat ja vähän erilaiset kuvat maisemien kanssa. Häälounasta ja shamppista nautittiin ihan kahden kesken (hyvässä seurassa) omassa kodissa. Koko häiden "budjetti" oli vissiin kai n. 2000 markkaa. Ja hyvin on liitto kestänyt vaisuista juhlimisista huolimatta.

Vierailija
77/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta millaista vihkimistä sinä, ap, haet? Siviilivihkimistä vain vai siviilivihkimistä ja avioliiton siunaamista?

Jos ette kuulu kirkkoon, liittykää, niin saatte vihkimisen ja siunaamisen samasta osoitteesta! Tai en minä tiedä, jos se häähörsellys on se juttu, niin ei kai muulla niin väliä...

Vierailija
78/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olisin halunnut prinsessahäät. ei onnistunut, sillä mun unelmien prinssillä on paniikkihäiriö ja olisi saanut takuulla kohtauksen alttarilla.

Menimme maistraatissa naimisiin ja eipä se ole paljon kirvellyt jälkikäteen. mies on kuitenkin ihana, se on pääasia.

Vierailija
79/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkossa. Tai sitten edellisena paivana maistraatissa. Juhlitte sitten sita kirkkopaivaa haapaivanamme. Sehan on sopimuskysymys.

Ymmarran etta koti ei tunnu juhlavalta, mutta enta jos menette hotelliin - tavalliseen huoneeseen. Sviitit ei oo usein kovinkaan ihmeellisia, enemman tilaa vaan, mutta romanttisempaa vois olla tavallinen huone jonne kaaso vie skumppapullon ja kukkia. Ja varmasti halvempaa.

Vierailija
80/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskinkertainen bandi!!! Eli saasta siita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi