Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄÄT PERUTTU, rahat ei riitä. Mahtavaa!

Vierailija
03.04.2010 |

Totisinta totta, häitä ei tule ainakaan normaaliin juhlatyyliin, koska raha ei riitä. Neljä tonnia on budjetti, sillä saataisiin juhlapaikka sekä ruoka, sormukset, minun ja miehen puvut, vihkiminen. Siinä on ollennainen, mutta koristelu, bändi, kutsut ja hääsviitti jäis täysin saamatta. Rahaa ei ole pistää yhtään enempää kuin neljä tonnia, ne on säästöt ja kun ollaan kth:lla ja työttömänä niin lisää ei voida säästää. :( Itse kumminkin koen että elävä musiikki ja koristelu kuuluu häihin, sukua olisi ollut tulossa kauempaakin, joten menuakaan en halua enää nipistää pienemmäksi (24€/hlö).

Tosi romanttista.

Mies suostuu pitkin hampain pelkkään siviilivihkimiseen. Mietin, että jääpähän se 4000 omaan käyttöön sitten. Kävisi vihkimisessä ja sen jälkeen hääkuvauksessa, syömässä ravintolassa, menisi hotelliin yöksi, lapset hoitoon. Onhan se sekin.

Kyllä se on että rikkaat saa hienot ja kauniit häät, köyhät tyytykööt siv.vihkimiseen. Ja siitä ei ole kyse, ettenkö olisi kilpailuttanut palveluita!! :(

Kommentit (269)

Vierailija
81/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää oli 20v ja 21v. Rahaa tilillä ehkä 100e:D

Meidän häämme (n. 160 vierasta), ja ihanat juhlat olivat!

- vihkisormus n. 280e (tämä ostettiin itse)

- pukujen vuokrat (nämä myös itse)

- juhlat koululla

- ruuat tehtiin talkoilla

- kutsukortit ja koristeet talkoilla

- esiintyjät kavereista ja sukulaisista (muusikkosukua onneksi;))

- hääyö hotellissa, muttei sviitissä

Koristelu- ja ruokatarvikkeiden kulut meidän vanhemmat laittoivat puoliksi. Tarkkaa hintaa en tiedä, mutta ei kuulemma ollenkaan paha.

Toivottavasti saatte ihanat häät teille sopivalla budjetilla!

Vierailija
82/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

200e, katsoin just Morsmaikun puku 150 e lahtohinta ja eipa ollut huutoja. VArmaan loytyy edullisemminkin. Kannatan myos kaverilta lainaamista jos joku on saman kokoinen ja tykkaat samasta tyylista.

Ja viela, voiko sulhasen vanhemmat avustaa? Jos kerran 4t tulee sun vanhemmilta.

toinen amerikan mamma joka tsemppaa ap:ta ja kannustaa pitamaan juhlat!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten joku tässä sanoi. Päinvastoin, toisinaan hotellihinnat voivat maksaa enemmänkin, ROissa on aika paljon turisteja ympäri vuoden.

Vierailija
84/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras kuvaaja häävieraista sai hoitaa kuvaushomman - hääkuvat olivat sitten lahja meille:)

Vaikka häihin saisikin uppoamaan vaikka ja kuinka, aika harva kulu on pakollinen. Kannattaa miettiä itse, mistä se juhla itselle tulee. Nyt kymmenen vuotta vanhempana en enää kutsuisi yhtä paljon porukkaa paikalle.

Häämatkalle lähdettiin puoli vuotta myöhemmin äkkilähdöllä, sikahalvalla.

25

Vierailija
85/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä päin asut? myyrmannissa kolmanessa kerroksessa on ainakin ulkomaalainen pukuompelimo tekee varmasti edullisesti puvun, ja kohta taas esim tresmanilla on puku ale 99 ekee..

miksei miehesi kouluttaudu uudestaa? puusepällä on monta eri alasuuntautumista, varmasti töitä löytyy osaavalle ja tekevälle, ja sinä lähde opiskelemaan vaikka oppisopimuksella on töitä ja palkkaa samalla saa ammatin =) varsinkin hoitoalla! ala vaikka perhepäivähoitajaksi!

Vierailija
87/269 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimaksu 80 snt/kortti (80x90kpl=72e) Tuo onkin hyvä huomio :O Ja edelleen, kutsut teen itse.

vai onko 90 laskettu perheet/pariskunnat mukaan??

Vierailija
88/269 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat saa tietenkin enemmän kaikenlaista mitä voi rahalla ostaa, mutta sitten ei pidä naida persaukista.

Sinäkö osaat ennustaa miten käy työn laidan, jos olette alkaneet seurustella ammattikoulu-aikana? Ei kun sorry, sinähän otat mieheksesi vain yliopistossa olevia/sieltä valmistuneita, tosiaan :) -ap

mutta jos raha on tärkeää niin silloin kannattaa varmistaa että sitä myös on. Jos taas haluaa romantiikkaa, niin eikä silloin ole pääasia mennä naimisiin juuri sen herra oikean kanssa suuresta rakkaudesta ja vaikka paljain varpain luonnonkukkakimppu kourassa? Jos väen vängällä pitää saada kaikki mitä häissä perinteisesti on ja pihistää kaikesta vähän, että joka ikinen tavanomaisuus tulisi täytettyä, niin se ei ole sen paremmin romanttista, tyylikästä kuin oman näköistäkään.

Vierailija
89/269 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin viime talvena tosi kauniit joulukoristeet, ikkunassa oli roikkumassa peltipurkkeja, joihin oli tehty reikiä.

esim peltipurkkiin voi paksulla naulalla tehdä reikiä eri muotoihin, sydämiä, tähtiä jne.

Kollegan häissä oli tosi edulliset pöytäkoristeet. Sain aikoinaan omiin häihin lainaksi töistä kivi-tuikut, joten hän lainasi ne myös ja sitten yhden kollegan mies on töissä mattokaupassa. Sinne tulee paljon mattoja juuttipusseissa. Näistä pusseista teki kaitaliinat, reunoihin ompeli sinistä kangasta, jota sai jostain lahjoituspaikasta ja tähän juuttikankaaseen kirjoitti henkilön nimmarit, jolle paikka oli varattu = ei tarvinnut paikkakortteja.

Teki myös kesällä risuista seppeleitä, sitoi ne kiinni sinisellä langalla, jonka oli virkannut = paksu, pysyi paremmin ja sitten keskellä laittoi tavallisen juomalasin, johon keräsi ns täyteen mustikanvarpuja. Juomalaseja haki kirpparilta ilmaiseksi osastolta ja kaikissa oli jonkinlainen halkeama, joka ei tietty haitannut.

Kivi-tuikkuihin osti Ikeasta pari isoa pussia tuikkuja. Heidän pöytien koristelu tuli maksamaan siis alle 10 euroa = ne Ikean kynttilät. Kaikki muut saatiin ilmaiseksi tai lainattiin. hirveä duunihan niissä ompeluissa oli, mutta alkoi ompelemaan niitä varmaan vuotta ennen ja ne oli hyvissä ajoin kaikki tehty.

Vasta edellisenä päivänä, kun koristeli hääpaikan, kirjoitti nimikirjaimet jonkaisen kohdalle.

Vierailija
90/269 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies teki 1,5 vuotta työtä ja kauppaa kauppaa kauppaa ym. Siis oli jatkuvasti keräämässä rahaa. Joo ei olis pelkällä palkoilla häitä pidetty vaan vaati reilusti enemmän. Niin ja mies teki sentakia enemmän rahan keruuseen koska mulla oli työni lisäksi 3 alle kouluikäistä muksua hoidettavana. Sit saatiin pidettyä kunnon häät. 280 vierasta ja n 10 000€ oli budjetti. Eikä mekään rikkaita olla ollenkaan. Kumpikin saa 1000-1500€ kuussa käteen.

Maksoitte yhdestä päivästä kymppitonnin? Ei ole järkeä taidettu kauhalla antaa.

Vierailija
91/269 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että vanhemmillesi jotka tuon 4000 eur antoivat häitä varten voisi olla jonkinlainen pettymys/järkytys jos olisit todennut, että sori ei riitä, ei tuu juhlia. Ovat varmasti hyvillään hekin, jos kaikki järjestyy.

Hyviä vinkkejä olet saanut, varmasti onnistutte! Sellainen kommentti, että en oikeastaan hirveästi ymmärrä tätä nykyistä "koristeluvimmaa" häissä. Itse en halunnut kirkkoon mitään, siellä oli joka tapauksessa kynttilät penkkirivien päissä käytävän varrella. Juhlat oli ravintolassa, onneksi talon puolesta oli kynttiläkoristeet pöydissä niin itse ei tarvinnut askarrella mitään. En myöskään ymmärrä erilaisia hääkarkkeja tms lahjapusseja vieraille, musta ne kuuluu lastenkutsuille (eikä mun lapsuudessa ollut kyllä sellainenkaan ihan tapana).

Vierailija
92/269 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä missä asutte mutta Suomi on täynnä esim. upeita rannikkoalueita joissa todella tyylikkäitä maisemia + lähistöllä juhliin sopivia kartanoita ym.!

Vierailija
93/269 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

bändi tai edes trio soittamaan! Niillä on omat jazz-ym linjat, ovat varmasti ammattilaisia.

Vierailija
95/269 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy ihan edullisia vaihtoehtoja ja myös lapselle... http://www.halens.fi/Category/986/Default/Ascending/1?mid=159&tm=84&gcl…

Vierailija
96/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuisi häiden kustannuksiin? Eikös se ennenaikaan ollut tapana.

Vierailija
97/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin isoilla häillä ei kyllä ole romantiikan kanssa mitään tekemistä. Tokihan siviilivihkiminen on aika koruton tapahtuma, mutta juhlahan on teistä itsestänne kiinni. Ja jos te molemmat pidätte välttämättömänä isoja juhlia, niin säästäkää lisää ja järjestäkää juhlat myöhemmin. Menette siis jo aiemmin naimisiin, mutta juhlitte kirkkoine kaikkineen myöhemmin.

Vierailija
98/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ilmanjuhliakin. Ja ei tule sitten riitoja rahan takia kun jää säästöjä.

En usko, että avioliittomme olisi sen huonompi, vaikka emme pitäneet juhlia. Se avioliitto oli tärkeämpi meille kuin juhlat.

Mutta tietenkin jokainen tekee sen mukaan, mikä hänelle on tärkeintä. Jos ei oikeasti halua naimisiin vaan pelkät juhlat niin ottakaa lainaa.

Vierailija
99/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä muitakin edullisia tapoja kuin siviilivihkiminen...Meidät vihittiin meidän olohuoneessa, eli pappi tuli kotiin. Kaunis, kotoinen tilaisuus, jossa oli mukana kähimmät ihmiset. Ei maksanut mammonia ja jäi oikein hyvä mieli...

Tuolla summalla saa mainiosti ihan kunnon murkinat ja juhlallisen tunnelman.

Itse en edes pidä sellaisista "amerikkalaistyylisistä" prameista showjuhlista...

Vierailija
100/269 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja best manit töihin kukat kerää luonnostajust oli meidän häissä luonnon kukkia maljakossa!! miksi kaikki pitää olla ostettua ei ymmärrä... entä puvut uusina nekin? miten olisi etsiä ompelija ja ostat itse kankaan ja teetät puvun..

entäs tarjoilu? ei mitään voi tehdä itse?? missä ja milloin häät on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi