Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni rikkoi vahingossa mummolassa

Vierailija
16.06.2011 |

hyllyllisen JUNTTEJA Oiva Toikan lintuja ja äitini ensimmäinen kommentti oli: "tapan ton pennun!!!"

joudun maksamaan vahingon ja kotivakuutuksen mainitseminenkin on kuulema kiellettyä!

tähän taisi loppua tämä kesälomareissu ja pakkaan tavaramme ja lähdetään.

ihana, lämmin mummo; jäi kyllä taas hyvät muistot!

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi maksaa noin 300 euroa.

Mutta jos et itse kerran ole juntti, onhan sulla varaa maksaa.

*reps*

Vierailija
2/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta herää kysymys että miten sun lapsi on saanut hyllyllisen lintuja rikki, on sen verta painavia että ei ihan hevillä rikki mene, saati sitten että hyllyllinen!?

Äitisi sanoi tosi typerästi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten varmaan ymr että se on juuri näitä juttuja vatren..jos et käytä vakuutusta,olet yhtä urpo kuin äitisi.Eli mars vak.yhtiöön,omavastuu meillä n.140 e

Vierailija
4/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, tuleeko rahat sinulta vai sinun vakuutuksestasi? Mulle olisi itsestään selvää, että korvaamme vahingon vaikka kyse olisi omasta äidistä ja vahingosta.

Aika kova kommentti äidiltäsi vaikka uskon, että ärsyttikin kovasti.

Vierailija
5/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai haet sitten kuittisi mukaan vakuutusyhtiöstä takaisin. Eihän sinun siitä äidillesi tarvitse puhua mitään.

Minä olen myös ostanut aalto-maljakon anopille, kun lapsi rikkoi. Omalla rahalla ostin, ei voi mitään.

Vierailija
6/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerää jotakin niin niistä tulee itselle tärkeä asia. Ja ilmeisesti lapsi teki jotain luvatonta kun sai HYLLYLISEN niitä rikki. Heittelikö palloa sisällä vai kiipeilikö hyllyyn, en tiedä mutta väärin teki.

Toki tappamisesta sanominen oli typerää, mutta ihminen vihaistuksissaan voi sanoa ihan mitä vaan.

Ja TOTTAKAI korvaat linnut, teillä varmaan on oma kotivakuutus mistä voit ne saada...?

Vierailija
7/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappio on oikeasti aika iso.

Mutta mitäs siihen sanot, että meidän mummu haukkui (huusi suoraa huutoa itkevälle lapselle) 5-vuotiaan, koska oli nyppinyt marjapuskista raakoja marjoja pari kourallista? Ei rehellisesti sanottuna tiennyt, koska kotona saa nyppiä ja on muutenkin erittäin kiltti lapsi. Jos tekee virheen, puhuttelu riittää ja ei toista sitä koskaan.

Vierailija
8/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko omalla rahalla tai kotivakuutuksen turvin.

Mutta, mitä ihmettä sun lapsi on tehnyt, että sai hyllyllisen niitä lintuja rikottua? Kukaan ei vissiin perään paljoakaan katsellut?

Vierailija
9/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoton sanoa, kuka tässä oli juntti. Oliko se äiti, ap, ap:n lapsia vai vain ne linnut? Auttaisi vähän, jos tietäisi, miten vahinko tapahtui. Jos ap:n lapsi on vapaakasvatettu rasavilli, jota ei saa komentaa, ymmärrän vähän mummun ylireagointiakin.

Mutta ne juntit linnut on kyllä toisille rakkaita. Ja hintaviakin ne ovat. Ei ollut kovin halpa kiipeilyteline mummun kirjahylly ap:n lapselle.

Vierailija
10/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaantunut? Lapsesi rikkoo toisen ihmisen tavaroita ja jos se toinen ihminen tästä suuttuu, niin se toinen ihminen on sitten paha ihminen?

Etkö oikeasti ITSE tajunnut ehdottaa maksavasi vahinkoa?

Jos sulla ajatuksenjuoksusi on tuota luokkaa, niin äitisi lienee pelkästään tyytyväinen kun pääsee sinusta eroon.

Vierailija
11/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joukossa harvinaisuuksia.

Mitä ihmettä lapsesi oikein teki? Kenen vastuulla oli?

Ajattelematin kommentti äidiltäsi, mutta tottakai olet velvollinen korvaamaan linnut. Eri asia sitten miten korvataan jos joukossa sellaisia, mitä vaikea enää löytää ja joiden arvo lähemmäs 1000e

Vierailija
12/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin sä maksat.

Vierailija
13/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerää jotakin niin niistä tulee itselle tärkeä asia. Ja ilmeisesti lapsi teki jotain luvatonta kun sai HYLLYLISEN niitä rikki. Heittelikö palloa sisällä vai kiipeilikö hyllyyn, en tiedä mutta väärin teki.

Toki tappamisesta sanominen oli typerää, mutta ihminen vihaistuksissaan voi sanoa ihan mitä vaan.

Ja TOTTAKAI korvaat linnut, teillä varmaan on oma kotivakuutus mistä voit ne saada...?

Äsken äitini tenttasi poikaa, joka on vasta reilu 2v: "teitkö sen tahallasi?", johon poika vastasi tietämättä mitä koko lause tarkoittaa:"teeeein!" ja nyökytteli ymmärtäväisenä. ja linnut olivat siis ikkunalaudalla, josta poikani jollain konstilla sai ne pudotettua. eivät siis aivan sirpaleena, vaan lohjenneina yms. kyllä v-ituttaa!

kuka normaali uhkaa tappaa lapsen?!

Vierailija
14/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini pitää itsepintaisesti helposti särkyviä koriste-esineitä alahyllyillä.

Antaa niitä välillä lasten leikkeihinkin (esim. posliininukkeja).

Sitten jos jotain menee rikki, on se tietysti minun vikani vaikka en olisi ollut edes paikalla. Aargh.

Viimeksi kun kuopus (3v) oli mummolassa yökylässä (mummo itse pyysi), oli mummo vähän piirrellyt lapsen kanssa. Oli antanut lapselle tusseja ja mustekyniä. Piirustusalustana toimi kuviollinen pellavaliina. Kun hain lapsen kotiin, sain samalla liinan mukaani pestäväksi.

Eihän ne tussit ja mustekynä siitä liinasta mihinkään irronneet, vähän vain haalistuivat, samoin kuin koko liina siitä tahran kohdalta >:(

Tykkää antaa lapsille syötäväksi mustikkakeittoa, eikä sitä tietenkään voi syödä muuten kuin jälkiruokulhosta pienellä lusikalla. Ja sitten komennetaan lapset seinän (valkoinen tapetti) viereen syömään. Voi h******i sanon minä.

Ihan hakemalla hakee tilanteita joissa saisi lapset rikkomaan tai muutoin tuhoamaan jotain.

Vierailija
15/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaantunut? Lapsesi rikkoo toisen ihmisen tavaroita ja jos se toinen ihminen tästä suuttuu, niin se toinen ihminen on sitten paha ihminen? Etkö oikeasti ITSE tajunnut ehdottaa maksavasi vahinkoa? Jos sulla ajatuksenjuoksusi on tuota luokkaa, niin äitisi lienee pelkästään tyytyväinen kun pääsee sinusta eroon.

Vierailija
16/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pudonnut niitä lattialle eikä ne niin helposti mene rikki.. Eli miten lapsi ne oikein rikkoi? Ja kaikki?

Ja kenelle ei saa mainita kotivakuutukssta?? Sehän menee teidän kotivakuutuksesta, ei mummon!

Vierailija
17/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mun äiti kommentois noin,edes suutuspäissään,niin meillä olis välit poikki ikuisesti(mun äiti ei kyllä ikinä sanois noin)se on vaan maallista ja rahaa,mitä sitten!!jos meille olis käyny noin niin olisin toki vakuutukseen laittanut mut ei kyllä olis ollu ensimmäinen ajatus se raha,vaan esim. se että hyvä ettei lapselle sattunu mitään(jos olis esim hylly lintuineen tippunu päälle)!!

Vierailija
18/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahingosta ketään. Ei se ole äidin eikä mummun vika, jos lapsi tekee jonkun vahingon. Aina voi sattua ja vaikka mitä. Minäkin kyllä ap:n lailla loukkaantuisin mummun reaktiosta. Lasilinnut, olivat sitten Toikan tai ei, ovat kuitenkin vain esineitä. Vaikka ne olisi kuinka rakkaista, olettaisi aikuisen ihmisen pystyvän purkamaan harminsa jollain muulla tavalla kuin ko. lauseella. Jos minä olisin ap. maksaisin linnut pennilleen ja pitäisi piiitkän tauon mummolareissuilla. Vahingoille ei voi mitään!

Vierailija
19/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen "tappanut" meidän koiran niin miljoonasti että ei oo tosi, enkä oikeesti kyllä tappais.

Kyllä mä siitä tykkään.

Kaverin muksu on rikkonut meillä vaikka mitä. Ei edes kovin arvokasta rahallisesti, mutta kyllä se vaan vituttaa kun joka kerta kun kyläilevät saa jotain rikki tai sotkettua. Viimeksi rikkoi valokuvakehyksen, lasi paskana. Ja se muksu ihan tahalleen rikkoo, ei vahingossa. Mun on pakko myöntää että en pidä siitä lapsesta.

Vierailija
20/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jotenkin kuvitellut, että kaikilla muilla lasten isovanhemmat ovat ymmärtäväisiä ja rakastavia eivätkä koskaan korota ääntään lapsille. Mutta nyt siis selvisi, että muillakin on koriste-esineitä lasten ulottuvilla ja muillekin puutarha on lapsia tärkeämpi. Ihmisistä vissiin tulee ärtyisiä ja kärsimättömiä ikääntyessään?!?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi