Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni rikkoi vahingossa mummolassa

Vierailija
16.06.2011 |

hyllyllisen JUNTTEJA Oiva Toikan lintuja ja äitini ensimmäinen kommentti oli: "tapan ton pennun!!!"

joudun maksamaan vahingon ja kotivakuutuksen mainitseminenkin on kuulema kiellettyä!

tähän taisi loppua tämä kesälomareissu ja pakkaan tavaramme ja lähdetään.

ihana, lämmin mummo; jäi kyllä taas hyvät muistot!

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raivopäissään voi hetken ajatellakin tappavansa jonkun - mikä ei tarkoita, että niin tekisi. Jos on vaikka kerännyt niitä pitkään, hankalaa korvata edes rahalla, kun joitakin kappaleita ei saata löytää oikein mistään... kova homma ainakin. Koetahan auttaa etsimään uudet linnut...

Ja ensi kerralla mummolassa korjaa kaikki rikkoutuva sellaiseen paikkaan, ettei lapsi riko mitään tärkeää.

Vierailija
22/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mun äiti kommentois noin,edes suutuspäissään,niin meillä olis välit poikki ikuisesti(mun äiti ei kyllä ikinä sanois noin)se on vaan maallista ja rahaa,mitä sitten!!jos meille olis käyny noin niin olisin toki vakuutukseen laittanut mut ei kyllä olis ollu ensimmäinen ajatus se raha,vaan esim. se että hyvä ettei lapselle sattunu mitään(jos olis esim hylly lintuineen tippunu päälle)!!

Kirjoitustyyli on ihan yks yhteen ap:n kirjoituksen kanssa. Luuletko, että ei huomata, että olet samaa mieltä itsesi kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mummolle on tärkeää vain linnut jotka särkyivät,mutta sitä se raha teettää:(

Vierailija
24/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ärtyisä ja kärsimätön jo vaikka parikymppisenä, luonnekysymys, ei liity mitenkään ikään. Iän myötä yleensä nuo ominaisuudet lientyvät.

Vierailija
25/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mun äiti kommentois noin,edes suutuspäissään,niin meillä olis välit poikki ikuisesti(mun äiti ei kyllä ikinä sanois noin)se on vaan maallista ja rahaa,mitä sitten!!jos meille olis käyny noin niin olisin toki vakuutukseen laittanut mut ei kyllä olis ollu ensimmäinen ajatus se raha,vaan esim. se että hyvä ettei lapselle sattunu mitään(jos olis esim hylly lintuineen tippunu päälle)!!

Kirjoitustyyli on ihan yks yhteen ap:n kirjoituksen kanssa. Luuletko, että ei huomata, että olet samaa mieltä itsesi kanssa?

tämä on kyllä ihan hullu palsta!=))))) kommentoin itse itselleni??? sepä antoisaa=)))

Vierailija
26/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mummolle on tärkeää vain linnut jotka särkyivät,mutta sitä se raha teettää:(

Onhan toi nyt kuitenkin selvää että jos joku kakru rikkoo tavaroita useamman kerralla vielä, niin kai se nyt kyrpii ja saakin kyrpiä. Tuskin sinäkään taputtaisit ilosta jos joku rikkoo jotain sun omaisuutta, oli sitten kallista tai ei!?

Vierailija
27/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu olevan ap:n kyky vastaanottaa kielteisiä tunteita. Miksi et ap hyväksy sitä, että ihmiset näyttävät pahan olonsa?

Mulla on äiti ihan samanlainen. Välit ovat kaikkiin sukulaisiin mennee aikoja sitten poikki, koska hän ei siedä yhtä ainutta kielteistä kommenttia yhtään mistään asiasta. Jos joku erehtyy jotain sanomaan, se on soronoo vaan. Hän on heti laittamassa välejä poikki, loukkaantuu verisesti jne. Mutta eipä hänellä sitten olekaan yhtään pitkäaikaista ystävää.

Jatkuvasti haalii uusi ystäviä, mutta kestää niitä korkeintaan 3-4 vuotta, sitten taas uusia ystäviä, kun vanhat ovat loukanneet tarpeeksi.

Koska onhan se helpompaa laittaa välit poikki, kun että keskustelisi asiat halki, joutuisi vaikka antamaan anteeksi, kamalaa!!!

Vierailija
28/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans ihan järkky isoäiti. Hänen kamalassa sametti-rottinkituolissaan lapsena istuessamme hän totesi, että "ikänne harmittelette, jos sen rikotte". Hankit vaan omasta kotivakuutuksesta korvauksen niistä kamalista linnuista (joita muuten myös oli tällä isoäidilläni) ja harkitsette, kannattaako enää mennä kylään.

Vierailija
29/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu olevan ap:n kyky vastaanottaa kielteisiä tunteita. Miksi et ap hyväksy sitä, että ihmiset näyttävät pahan olonsa?

Mulla on äiti ihan samanlainen. Välit ovat kaikkiin sukulaisiin mennee aikoja sitten poikki, koska hän ei siedä yhtä ainutta kielteistä kommenttia yhtään mistään asiasta. Jos joku erehtyy jotain sanomaan, se on soronoo vaan. Hän on heti laittamassa välejä poikki, loukkaantuu verisesti jne. Mutta eipä hänellä sitten olekaan yhtään pitkäaikaista ystävää.

Jatkuvasti haalii uusi ystäviä, mutta kestää niitä korkeintaan 3-4 vuotta, sitten taas uusia ystäviä, kun vanhat ovat loukanneet tarpeeksi.

Koska onhan se helpompaa laittaa välit poikki, kun että keskustelisi asiat halki, joutuisi vaikka antamaan anteeksi, kamalaa!!!

en olisi loukkantunut, jos äitini olisi uhannut tappaa minut, koska minulla on näin kamala lapsi, mutta pahoitin mieleni, että lapselleni puhuttiin noin.

Vierailija
30/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten ne linnut sieltä alas tuli? Hyppäsivät? :)

Siis romahtiko koko hylly? Ottiko lapsi yksi kerrallaan ja paiskasi maahan? Miksei häntä kielletty yhden hajottamisen jälkeen? On ne sen verran painaviakin että ei se lapsi niitä kaikkia kerralla voi ottaa.

Vierailija
31/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha ap:n siitä suuttua.

Mutta oikeasti jos joku keräilee jotakin tavaroita niin ne ovat tärkeitä, olipa arvo 1 euroa, tai 5000 euroa.

Meillä on paljon arvokasta taidelasia, ja lapset ovat oppineet olematta niihin koskematta. Vain yksi aalto-vaasi mennyt rikki vaikka kaikki ihan alahyllyillä ovat. Tuo vaasi oli kyllä halvimmasta päästä.

Noilla linnuillahan ei enää mitään arvoa ole, jos pienikin pala on lohjennut. Voi olla vaikea löytää vastaavia tilalle, jos joukossa harvinaisuuksia. Kannattaa laittaa kotivakuutuksesi paukkumaan.

Vierailija
32/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu olevan ap:n kyky vastaanottaa kielteisiä tunteita. Miksi et ap hyväksy sitä, että ihmiset näyttävät pahan olonsa? Mulla on äiti ihan samanlainen. Välit ovat kaikkiin sukulaisiin mennee aikoja sitten poikki, koska hän ei siedä yhtä ainutta kielteistä kommenttia yhtään mistään asiasta. Jos joku erehtyy jotain sanomaan, se on soronoo vaan. Hän on heti laittamassa välejä poikki, loukkaantuu verisesti jne. Mutta eipä hänellä sitten olekaan yhtään pitkäaikaista ystävää. Jatkuvasti haalii uusi ystäviä, mutta kestää niitä korkeintaan 3-4 vuotta, sitten taas uusia ystäviä, kun vanhat ovat loukanneet tarpeeksi. Koska onhan se helpompaa laittaa välit poikki, kun että keskustelisi asiat halki, joutuisi vaikka antamaan anteeksi, kamalaa!!!

en olisi loukkantunut, jos äitini olisi uhannut tappaa minut, koska minulla on näin kamala lapsi, mutta pahoitin mieleni, että lapselleni puhuttiin noin.

Vierailija
33/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyllyllinen lintuja oli liioittelua.Niitä oli muutama ikkunalaudalla.Äitiltäsi pääsi freudilainen mutta yleinen virhe on myös luulla et mummolassa saa tehdä mitä huvittaa,onhan mummo sun äiti jne.

Jokaisen kotia pitää kunnioittaa,myös sitä lapsuudenkotia.

Normaali ihminen rauhoituttuaan sopisi jonkinlaisen kompromissin vaikka et korvaat puolet ja mummo vähän selittää käytöstään lapselle.2 v on aika nuori joten vastuu on 100% sinun ap.

Vierailija
34/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä, jotka eivät jaksa kasvattaa lapsiaan.

Uskokaa tai älkää, mutta myös nuoremmat ihmiset arvostavat sitä, jos toisten kakarat eivät riko kyläillessään kyläpaikan tavaroita.

Olen 32 ja jos meille tulee vieraita lapsia, niin kyllä minä oletan, että vanhemmat ovat opettaneet kotona, että kylässä EI KOSKETA TOISTEN TAVAROIHIN.

Meillä on lapset 3 ja 5 vuotiaita poikia, eivätkä koskaan ole missään mitään käpälöineet ja rikkoneet, koska niin paljon siitä kylään mennessä toitotetaan automatkalla. Varmaan 10-15 kertaa. Lyön pääni pantiksi, että rikkojien vanhemmat ovat niitä, jotka eivät jaksa puhua lapselle asioista etukäteen tarpeeksi monta kertaa.

Leluihin saa koskea, niitä on tähän mennessä kaikilla lapsettomillakin ja mummoilla yms ollut vaikka miten.

Vierailija
35/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten ne linnut sieltä alas tuli? Hyppäsivät? :)

Siis romahtiko koko hylly? Ottiko lapsi yksi kerrallaan ja paiskasi maahan? Miksei häntä kielletty yhden hajottamisen jälkeen? On ne sen verran painaviakin että ei se lapsi niitä kaikkia kerralla voi ottaa.

Linnut oli avoimella ikkunalaudalla josta pudotti ne.Ei niitä ollut kymmeniä/satoja niinkuin mullekin tuli heti mieleen.=)

Vierailija
36/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän mummo niin köyhä ja juntti ettei löydy kaivelemallakaan mitään hajotettavaa!

Vierailija
37/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin IKINÄ, ei koskaan, edes leikillään, suutuspäissään saa kukaan uhata tappaa. Oli lapsi minkä ikäinen hyvänsä. että sinänsä kyllä ymmärrän, miksi ap on suuttunut. Mutta ymmärrän kyllä myös, miksi äitisikin on vihainen.

Kirjoituksessa annat sellaisen vaikutelman, että itse pidät tuota ihan pikkujuttuna, kun juntteja lintuja meni rikkomaan, ellei äitisi olisi pyysänyt/käskenyt, niin olisitko edes ajatellut korvaavasi vahinkoa? Ne linnut on tosi arvokkaita, googleta vaikka. Ei tosiaan ole mikään pikku juttu. Mutta mitä kotivakuutukseen tulee, niin voithan sä laittaa ne OMAAN kotivakuutukseen, ei äitisi voi olla niin tyhmä, ettäkö sen kieltäisi. Ja ilman muuta OSTAT uudet tilalle, ettei äitisi tarvi niitä lähteä metsästämään.

Oma lapseni 1v veti mummolassa lautasia kaapista alas, oli niin nopea, etten kerinnyt mitään tekemään...Noh, vanhoja arabian lautasia meni muutama kappale rikki, haeskelin sitten seuraavan viikon uusia- ja yli 100euroa meni, kun tilalle "uudet" ostin. Vaikka mulle sanottiin, että ei tarvi ostaa tilalle, onhan noita lautasia, niin musta tollanen vahinko pitää silti aina korvata.

Vierailija
38/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvää on, että linnut ovat mummille merkittäviä ja tietenkin hän suuttui niiden hajoamisesta. Ihan yhtä selvää on, että ap ne korvaa, tavalla tai toisella. Hän on vastuussa lapsestaan. Mummon ei kuulu niitä korvata omalla kotivakuutuksellaan, tietenkään.

Kyllä av-mammakin suuttuisi jos joku kyläilijä (vaikka sitten sukulainen) rkkoisi hänen arvokkaan muumimukikokoelmansa, osittain tai kokonaan.

Outoa, ettei ap pysty ollenkaan eläytymään oman äitinsä tunteisiin ja tilanteeseen ...Ihana, lämmin tytär, ja kyllä jäi hänen äidilleen lasinsirpaleiden lisäksi hyvät muistot!

Vierailija
39/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se mikä on toiselle tärkeää voi toiselle olla täysin yhdentekevää. Jos on kerännyt jotain asiaa, ja vaikkapa vielä niin että on saanut esim. puolisolta aina häälahjaksi ko. esinettä (=tunnearvoa mitä ei rahassa määritellä) niin tottakai se suoraan sanottuna v*tuttaa jos joku hajottaa, oli sitten vahinko tai ei.

Asiaa voi verrata vaikka siihen, että on menossa seuraavana päivänä tärkeään kokoukseen tai vaikka työhaastatteluun tmv. ja nukahtaa päivällä sohvalle. Sitten lapsi leikkelee hiuksista tuppoja, osa kokonaan kaljua ja piirtää vielä tussilla namaan --> aika monelle varmaan ensimmäisenä tulisi raivo ja "tappaminen" päähän, vaikka jälkikäteen asia saattaisi jopa naurattaa.

Vierailija
40/100 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääpäivälahjaksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän