G: Raskaustesti näyttää negaa, vaikka on raskaana.
Onko jollekin käynyt otsikon mukaisesti? Tarkoitan lähinnä siten, että testi on tehty aikaisintaan kuukautisten oletettuna alkamispäivänä. Kuinka pitkällä olet ollut, kun testi vielä oli negatiivinen, ja missä vaiheessa sait kuitenkin varmistuksen raskaudesta.
Meillä on yritystä takana runsas 6 kk ja kuukautiset ovat tulleet säännöllisesti, kp31-33. Nyt on menkat olleet pari viikkoa myöhässä, ja jo toinen testi ollut negatiivinen sinä aikana.
Kommentit (151)
Kokemuksesta en nyt halunnut itse enää tehnyt testejä kp 29 jälkeen (normaali kierto 25-28), sillä takana pari kk sitten yksi haamuplussa, kun oli liian pitkä kierto, mutta tuli sitten menkat, jotka olivat tod.näk.kemiallinen raskaus, tuumasi lääkäri. Nyt alkoi vuoto tänään kp 34, voi olla sama tilanne kuin aiemmin tai sitten vaan tosi pitkä kierto. Mieli on ihan sekaisin, jos tuijottelen testejä, ovis koitetaan löytää taas kohdilleen, ja elokuun jälkeen lääkäri sanoi, että jotain pikkubuustia voidaan antaa, jos auttaisi toiveen toteutumiseen. Negatiivisia testejä tuli kaksi aiemmin, sitten haalea plussaksi tulkittava, joka analysoitiin kemialliseksi raskaudeksi. Testit voivat näyttää negaa aika pitkään, jos yksilön hormoonitasot nousevat hitaasti.
Aikaisemmin olen tehnyt testejä ja pelännyt negaa, nyt negatiivinen tulos harmittaa. Kp 37/32 (+|-2 pv) ja tehnyt neljännen negatiivisen testin tänään. On kokeiltu aamuvirtsasta, mutta ei mitään. Oudointa, että kuukautisoireet puuttuvat kokonaan, välillä vain juilii mahassa. Tekisi mieli varata aika verikokeisiin, jotta saisi mielenrauhan.
Yritän tulla kommentoimaan kuinka tässä käy, nuo negatiivinen tulos onkin vauva -kommentit antaa toivoa.
Teininä menkat siirtyi, kun pelkäsi raskautta, aikuisena kun toivoo sitä.
Raskaustesti negaa, olisi kannattanut uskoa. Kierto vaan venähti 37 päivään. Nyt uutta yritystä vaan...
Lohdullista lukea täältä ettei ole yksin näiden samojen toiveiden ja pelkojen kanssa. Vanha ketju mutta ehkä tänne eksyy vielä muitakin 😊
lääkäri sanoi minulle tänä keväänä että on hyvin epätodennäköistä että saan koskaan omia lapsia. Se oli todella musertava uutinen.. tämä selvisi koska sairastuin vakavasti, minulle täytyi antaa sytostaattihoitoja, jonka takia oltaisiin otettu munasoluja talteen. mutta ei edes otettu koska munasoluja ei olisi saatu tarpeeksi pakkaseen, tilanne oli niin huono. Lääkäri sanoi että hoitojen jälkeen mahdollisuudet olivat 1-2% tulla raskaaksi. No onneksi tilanne ei pahentunut, mutta nyt mahdollisuudet edelleen 10% kun normaalisti 20%. Oli miten oli, nyt takana ensimmäinen yrityskerta, kuukautiset n. 5 päivää myöhässä, kaikki testit negoja. Kierto ollut melko säännöllinen. Tuskastuttavaa pelätä joka ikinen hetki että menkat alkaa. Toisaalta toivoo että jos en ole raskaana tämä raastava odottaminen loppuisi. Kun menkkojen olisi pitäny alkaa oli alavatsakipuja, niitä edelleen silloin tällöin, polttelua kohdun alueella. Kovaa väsymystä, voi mennä myös stressin piikkiin. Koitin ovulaatiotestejä tehdä muutamana päivänä, loppuivat kesken joten en tiedä edes tuliko ovulaatiota. Voimia kaikille jotka kaipaatte omaa vauvaa ❤️
Hei,
Tämä on vanha ketju, mutta onko kellään näyttänyt raskaustesti negatiivista vaikka raskaana, mutta mennyt kesken alkuviikkoina (hedelmöittymisestä 5-8)?
Nimittäin itselläni oli ovulaatio(tikulla) 2-4 päivää yhdynnän jälkeen, josta alkoi epävarma aika ja tuosta noin kymmenen päivää alkoivat niukahkot kuukautiset n. 10 päivää?
Jonka jälkeen nyt olivat toiset hyvin niukat, n. 4 päivää, mutta nyt oli iso yllätys että seasta löytyi pyyhkiessä tumman violetti noin pikkurillin kynnen kokoinen pyöreä pallo, joka hajosi ja sisällä näkyi pilkistävän jonkun punaisen letku haituvan kanssa oleva valkoinen suippo kärki ja vähän kaarella oleva putkilo, ehkä alkio!
Joten olinkohan ollut negatiivisista testeistä, joita tein muutaman, huolimatta raskaana?
Oireita kyllä oli ns. etovaa oloa, mutta ei oksennusta, sun muuta rintojen paisumista ja arkuutta.
Anteeksi tarkahko kuvailu mutta en tiedä mikä tuo tommoinen voisi olla.
Ja jos olisi ollut kaksos raskaus ja toinen mennyt kesken näkyisikö raskaustesti silloin negatiivisena? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn.
Vanha viestiketju,mut näköjään edelleen käytössä. Itelläni on 10 vuoden lapsettomuus kokemus takana. Kystia ja endometrioosia. Vasen munasarja johtimineen leikattu kun muuttui pahalaatuiseksi. Nyt uusi parisuhde ja uusi elämäntilanne. Takana on peräti 3 varhaista keskenmenoa. Eikä mulla ole näkynyt testeissä kuin vasta joko sitten kun jo keskenmeno käynnistynyt taikka rv. Viikolla 5-6 näkynyt tosi haalea plussa tulos, joka ei lääkäreiden mielestä ole edes merkki raskaudesta. Ongelma on ettei näy. Tiedostan raskaiden jo viikoilla 3-4 alkaen. Sillain että tiedän ite sen varmaksi. Mulla on hyvin selkeät oireet, tosin tunnen oman kroppani tuntemukset hyvin, sairauksieni vuoksi muutoinkin. Nyt tuntuu epävarmalta, mut se lähinnä johtuu kun lääkärit eivät usko minuun. Jos ympärillä ihmiset epäilevät, alkaa sitä hormoonipäissään kyseenalaistamaan itsensäkin. Olisin viilolla 6 + 3 nyt. Eikä näy testeissä. Olen kans tosi huolissani. Täs välis on ollut menkkojen aikaan kirkasta vähäisempää vuotoo kuin mitä normisti. Eikä kestänyt edes pitkään. Raskaus oireet vaan lisääntyy ja voimistuvat. Lääkärit ei suostu tutkimaan kun ei näy teateissä. Tiedän kuitenkin olevami. Tilanne ahsistaa ja pelottaa. Raskaus tietenkin haluttu ja toivottu. En voi kuin odotella. Toki on pieni mahdollisuus etten olisikaan enää ja jokin selittäisi oireiluni. On tutkittu ettei ole mitään kasvaimia tai muuta sairautta kyseessä. Joten kyllä voi olla raskaana vaikkei se näy testissä. Kärsivällisyyttä vain. Mahani näkyy jo, aina kasvaa jo heti alkuun. Pienihän se on mutta eivöt enää farkut sovi, eikä lyhyet paidat. Vaikeaa salata asiaa. Päätän kuitenkin nauttia tästä ajasta, minkä saan, sillä lapsettomuus kokemus on niin unohtumattomasti mielessäni että tämäkin et saan kokea edes pienen palan raskautta, on lohdullista ja ihanaa! Toiveikkaanaa ja ihmeissäni, että nytkö tämä ei tulekaan ulos ja voisinko muka minä oikeasti saada vauvan, vai onko jokin hätänä, ettei vaan nyt olis kohdunulkopuolinen tai kohta tulis ulos. Voimia kaikille jotka kamppailevat.
Hei TK, 2019.
Mikäs tilanne nyt tällä hetkellä?
Mulla vähän outo ja samantapainen tilanne. Testit negatiivisia mutta olotila on ihan erilainen kun muina kuukausina. Ikinä ei näin paljon ole menkat olleet myöhässä. Minulla nyt menossa kp 43. Normaalisti 30.
Ilmeisesti tämä keskustelu on edelleen elossa :)
Itsellä täällä samankaltaisia tuntemuksia. Yritystä on nyt takana 3 vuotta eikä tutkimuksissa ole löydetty syytä lapsettomuuteen. Lapsettomuushoitoihin hakeuduimme tämän vuoden alussa, mutta siirsimme hoitojen aloitusta molempien työtilanteen vuoksi. Minulla on ollut aina säännöllinen kierto n. 26-27 päivää. Viime kierrossa menkat alkoivat 2 päivää etuajassa ja olivat muuten normaalit. Nyt menossa kp 32. Tein ensimmäisen testin kp 27 ja tänä aamuna uuden, molemmat negatiivisia. Menkkoja ei vain kuulu, ei minkäännäköisiä oireitakaan mitä normaalisti ennen niitä. Elättelen vielä toiveita, että nyt olisi vihdoin tärpännyt..
Nostelen vanhaa ketjua, mutta toivoisin mielipidettä paremmin tietäviltä.
Ovulaation tunsin omasta mielestäni 12.9., ja 6 pv myöhemmin alkoi kivuton ja hyvin niukka, ”klimppinen” ruskea vuoto jota jatkui 2 päivää. Yleensä menkat ovat runsaahkot, juoksevat ja hyvin punaiset, kestoltaan 5-6 pv.
Tästä noin viikko eteenpäin kipeytyivät rinnat sairaalloiselle asteelle, ilman rintsikoita ei voinut kuvitellakaan olevansa. Myös nännit herkistyivät sietokyvyn rajamaille asti. Lisäksi on huimausta, turvotusta, iho kukkii, ketuttaa ja kynnet ovat ensi kertaa elämässä vahvat ja pitkät (😄).
Ehkäisy ei ole käytössä. Olen tehnyt nyt useamman raskaustestin, viimeksi tänään aamusta. Kaikki näyttää negaa, oireista huolimatta. Aamuvirtsa oli tosin hyvin vaaleaa, onkohan teoreettinen mahdollisuus että testit näyttäävät vielä negaa koska raskaushormonia ei pissassa ole riittävästi? Kaipaisin lisää kokemuksianne, auttakaa kanssasisarta! Somaattiset sairaudet on poissuljettu, olen käynyt kuukauden sisään kahteenkin otteeseen lääkärillä huimauksen ja pyörrytyksen vuoksi, syytä ei löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Nostelen vanhaa ketjua, mutta toivoisin mielipidettä paremmin tietäviltä.
Ovulaation tunsin omasta mielestäni 12.9., ja 6 pv myöhemmin alkoi kivuton ja hyvin niukka, ”klimppinen” ruskea vuoto jota jatkui 2 päivää. Yleensä menkat ovat runsaahkot, juoksevat ja hyvin punaiset, kestoltaan 5-6 pv.
Tästä noin viikko eteenpäin kipeytyivät rinnat sairaalloiselle asteelle, ilman rintsikoita ei voinut kuvitellakaan olevansa. Myös nännit herkistyivät sietokyvyn rajamaille asti. Lisäksi on huimausta, turvotusta, iho kukkii, ketuttaa ja kynnet ovat ensi kertaa elämässä vahvat ja pitkät (😄).
Ehkäisy ei ole käytössä. Olen tehnyt nyt useamman raskaustestin, viimeksi tänään aamusta. Kaikki näyttää negaa, oireista huolimatta. Aamuvirtsa oli tosin hyvin vaaleaa, onkohan teoreettinen mahdollisuus että testit näyttäävät vielä negaa koska raskaushormonia ei pissassa ole riittävästi? Kaipaisin lisää kokemuksianne, auttakaa kanssasisarta! Somaattiset sairaudet on poissuljettu, olen käynyt kuukauden sisään kahteenkin otteeseen lääkärillä huimauksen ja pyörrytyksen vuoksi, syytä ei löytynyt.
Jos teillä vasta aloitettu yritys, niin varoitan, että jo pelkkä toive raskaudesta voi nostattaa jos mitä "oireita". Eli normaaleja kierron vaiheisiin kuuluvia oireita, jotka nyt vasta kunnolla havaitsee, kun odottelee niitä raskausoireita.
Kun lopulta tulin raskaaksi (yritystä n. 2,5 vuotta), niin oli menkkakipuja (joita itselläni aina ennakoivasti n. viikko ennen menkkojen alkua). Tuli kova pahoinvointi, jota luulin vatsataudiksi. Tuolloin "vatsataudin" alkamisen jälkeen tein varuiksi testin, joka oli todella haalea haamu, mies ei muistaakseni siinä mitään edes nähnyt.
Vahvistui sitten päivien kuluessa. Kiertoni oli n. 32- 40 päivää, tuon haalean haamun sain kiertopäivänä 36.
Harmi, että suuri osa kuvailee oireitaan, mutta ei ole tullut raportoimaan, mikä löytyi syyksi.
Täällä yritetään raskautta, nyt menossa kiertopäivä 40 ja ensimmäistä kertaa ikinä menkat myöhässä. Negatiivinen raskaustesti tehty kiertopäivänä 36. Normaali kierto noin 31 päivää, mutta vaihtelee sen alle ja päälle. Jatkuva pissahätä vaivannut jo jonkun aikaa tämän kierron ajan, vatsassa ollut paineen tunnetta ja pinkeyttä. Erityisesti mukamas menkkaviikolla oli todella kovia vihlaisuja vatsassa sekä lämpö nousi +36.8C ja pientä nuhaa ja kurkkukipua oli muutama päivä. Hajut voimistuneet ja välillä etovuuden tuntua, mutta ei mitään suoranaista pahoinvointia missään kohtaa. Nännit olleet kovat ja välillä hieman herkät, rinnat ei niinkään.
Aiotaan tehdä vielä toinen raskaustesti, mutta asia valvottaa ja mietin varatako aika työterveyteen vai gynelle vai kysellä neuvoja etälääkäristä. Yritystä on nyt neljä kiertoa eli viidennen kierron pitäisi olla nyt käynnissä, mutta en tiedä, mitä tehdä, kun menkkoja ei kuulu.
Kävin päälle kuukausi sitten tutkituttamassa alapäätä, sillä ollut usein todella kipeät kuukautiset ja ultrattiin samalla, sillä halusin tietää, että pääpiirteisesti tuolla näyttää kaikki hyvältä ja gyne sanoi, että kohdussa ja alapäässä kaikki näytti hyvältä.
Yllä olevaan kommenttiin liittyen. Kiertopäivä 40, äsken tehty raskaustesti negatiivinen.
Tämä keskustelu näyttää elpyneen.
Kärsin munasarjojen monirakkulaoireyhtymästä ja raskaus on ollut mahdollinen 2,5v, joten omaa kehoa on tullut kuunneltua enempi ja vähempi. Vuosi sitten oli kkm.
Nyt on menossa kp 39/32 ja jotenkin oon ihan varma raskaudesta. Negatiiviset testit kp29, kp34 ja tänään kp39. Kierto on ollut vuoden ajan melko säännöllinen 28-32päivää.
Olen testini tilannut netistä, herkkyydellään 10/Mol, mutta testit tuli postitse nyt syksyllä ja näin ollen mietinkin, että onkohan pakkanen päässyt niitä vioittamaan ja pitäisikö odotella pari päivää ja hakea vaikka clearbluen testi kaupasta.
Oireina on ollut pissalla ravaminen, turvonneet rinnat (ei yhtään arat toisin kuin aina ennen kuukautisia), jatkuva jomotus/polttelu alavatsassa, alaselkäkivut, kummalliset unet, kuvotus, lisääntynyt valkovuoto, leuan finnit ja mitähän vielä...
Mitenkähän ylläolevan tilanne voi?
Täälläkin vauvakuumesta kärsivä nainen.
Lopetin pillerit kesäkuun puolessa välissä 2020 ja menkat alko elokuussa. Kierto ollut suht tasainen 27-30 päivää mutta nyt elän kp39, eli menkat myöhässä 9pvää, eikä menkkoja näy. Useita testejä olen tehnyt, sekä aamulla että kesken päivän ja eri merkkisiä testejä, muttei edes haaleaa plussaa. :(
Kp 25-29 kärsin älyttömästä pahoinvoinnista mikä ei ole minulle normaalia ennen menkkoja joten aloin silloin itsekseni toivomaan että nyt tärppäsi. Pahoinvointi laantui kp 30 muttei kadonnut kokonaan. Se alkaa iltaisin ja kestää läpi yön. En oksentele, mutta olo on etova ja välillä närästää ja röyhtäilen koko ajan? Muita minulle outoja oireita on ollut unettomuus, turvotus ja kuuma olo. Muutamana yönä herännyt ihan hikisenä, ja minä olen vilukissa ollut koko elämäni! Täällä olen sitten lukenut näitä tarinoita valheellisista negatiivisista tuloksista ja yritän pitää kiinni toivosta että ehkä se on osunut nyt myös minun kohdalle. Vähän ehkä haluan kysyä teiltä jotka olette jollain vastaanotolla käyneet että, oletteko ottaneet yhteyttä ihan omaan terveyskeskukseen vai neuvolaan vai ihan yksityiselle puolelle? Ja gynelle vai ihan lääkärille? Ja kuinka kauan oli menkat ollut myöhässä ennen kuin kävitte tutkimassa asiaa?
Kahdesti on käynyt. Eka raskaus, menkat oli myöhässä viikkoja, eka testi negatiivinen, toisen tein muistaakseni pari viikkoa myöhemmin ja se oli positiivinen, ihan apteekin clearblue. Toisen raskauden aikaan sama juttu, vähän aikaisemmin tein silloin testin, mutta menkat oli silloinkin vähintään viikon myöhässä.
Moikka stressaantunut nainen! Minäkin täällä pohdin samaa, että milloinkohan olisi syytä lähteä terveysasemalle tutkimaan. Mulla viimeksi menkat tulleet 22.11. Ja kestivät normaalin 5vrk. Joulukuussa ei tullut lainkaan ja 13.1 tuli kerran wc käynnin yhteydessä ruskeaa vuotoa, laitoin tamponinkin varuiksi kun luulin että menkat alkoivat mutta eivätpä alkaneetkaan. 25.1. Tein negatiivisen testin.
Mietin, odottelenko vielä viikon ja tekisin tässä välissä testin..
Mikäs siellä sulla nyt tilanne?
Itselläni ei siis mitään raskauteen viittaavia oireita mielestäni ole. Unettomuutta on nyt ollut ja on vähän stressaava elämän vaihe menossa (joka toki voi olla syy menkkojen pois jäämiselle). Minipillereitä olen käyttänyt 3v ja aina on kk tullu.
Mulla nyt menossa kp 34/29-30 ja negaa näyttäny testit vaikka tehny aamupissasta. Raskausoireita kuitenki ollu ainaki nyt aika kovat alaselkä- ja kylkikivut, joita mulla ei ikinä normaalikierrossa oo. Lisäks alavatsassa tuntuu outo kova paine koko ajan ja pissattaa tosi usein. Valkovuoto on runsaampaa ku normaalisti ja suuta kuivaa. Yleensä mun menkat ei oo ku max 2 päivää myöhässä🤔 täytyy kai odotella se viikko ja tehä sit uus testi jos ei kuulu, tuun sit kertomaa miten kävi😂
Mulla oli viime syksynä kohdunulkoinen raskaus ja testi näytti koko ajan negaa vaikka lopulta verikokeesta testattu hCG oli jotain 6000-7000 väliltä ja jouduin leikkaukseen. Ainoina ns. raskausoireina oli rintojen arkuus ja kuukautisten sijasta tuli epämääräistä tiputtelua. Ennen leikkaukseen joutumista alkoi 11 päivää kestänyt vuoto.
Nyt viimeiset 9 päivää rinnat ovat olleet kipeät ja ollut hieman pahoinvoiva olo. Kuukautisteni pitäisi alkaa muutaman päivän sisällä ja teinkin tänä aamuna Clearblue testin. Testi näytti negatiivista. Seurailen tilannetta ja teen vielä ensi viikolla muutaman testin. Jos oireet jatkuvat ja testit näyttävät negatiivista, aion silti vaatia verestä otettavaa hCG arvoa, ettei käy niin kuin syksyllä.
Muistakaa kuunnella kehoanne, ja jos tuntuu, että jokin ei ole kohdallaan, käykää varmuuden vuoksi lääkärissä❤️
Mulla 32/27-28 ja eilen päivällä ja tänään aamulla rfsu-halpistestit aivan selviä negoja. Mulla on muistaakseni joskus aiemmin ollut kuukautiset näinkin paljon myöhässä, mutta viimeisen vuoden aikana kierto ei ole kertaakaan ylittänyt tuota 28 päivää. Meillä on tutkitusti hedelmällisyysongelmia, mutta pieni mahdollisuus luomuplussaan pitäisi olla olemassa. Olemme olleet ilman ehkäisyä iät ja ajat, ja n. vuoden ajan jonkin verran kiinnittäneet huomiota siihen, että puuhailemme suunnilleen ovulaation aikaan. Ja ei yhtään raskautta siis. Mukava tällainen toiveikas ketju!
Ai niin ja oireina mulla on menkkamaisia tuntemuksia nyt parin päivän ajan ollut. Laitoin eilen jopa kuukupin kun olin niin varma että nyt alkaa, mutta ei pisaraakaan verta tullut.
Käyn (siis aina) tosi usein vessassa, yölläkin kävin kerran, joten sehän voisi tietenkin laimentaa virtsaa liikaa...
Vanha viesti, mutta eikö viisainta olisi käydä yksityisellä verikokeessa, mikäli menkat jo paljon myöhässä ja kotitestit negatiivisia.
Paljon järkevämpää on maksaa ne muutamat kympit ja saada varmistus, kuin että saada tietää raskaudesta vasta rv 12.