Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Raskaustesti näyttää negaa, vaikka on raskaana.

Vierailija
10.01.2010 |

Onko jollekin käynyt otsikon mukaisesti? Tarkoitan lähinnä siten, että testi on tehty aikaisintaan kuukautisten oletettuna alkamispäivänä. Kuinka pitkällä olet ollut, kun testi vielä oli negatiivinen, ja missä vaiheessa sait kuitenkin varmistuksen raskaudesta.

Meillä on yritystä takana runsas 6 kk ja kuukautiset ovat tulleet säännöllisesti, kp31-33. Nyt on menkat olleet pari viikkoa myöhässä, ja jo toinen testi ollut negatiivinen sinä aikana.

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein negatestin 1,5 viikkoa sitten perjantaina. Nyt on silti oireita, kuten älytön väsymys. Olen ollut vähän flunssassa, mutta tämä väsymys on silti todella poikkeuksellista. Täytyypä tehdä vielä uusi testi varuilta.

Kiva, että tämmönen ketju löytyi.

Vierailija
102/151 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tätä ketjua enää kukaan käyttämässä, mutta kommentoinpa silti. Mulla on kp 33/30, oon tehny raskaustestejä kp30 alkaen. Kaikki ollut negatiivisia. Menkat kuitenkin olleet nykyään säännölliset, ja tuntuu siltä, että menkat ois alkamassa, mutta ei vaan ole alkanut. Toki mahdollista myös, että kierto onkin mennyt sekaisin kun tässä samassa kierrossa oli kp10 vaaleanpunaista ja rusehtavaa vuotoa. Ehkä stressistä, mutta koskaan ei ennen ole stressi kiertoani häirinnyt. Olisi toki kiva saada vastaus siihen, että onko raskaus, stressi vai jokin muu. Tää epätietoisuus ja odottelu on niin turhauttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuukautiskierto säännöllisesti 32pv. Tunnistan mielestäni ovulaation melko hyvin. Viime kierrossa ei ovulaatiota kuitenkaan oletettavasti ollut, vaan kierto venyi niin että menkat alkoi lopulta kp51. Kp28 kohdalla tuli yhtenä päivänä verta joten en kuukautisiksi laskenut. Tein useita selkeitä negatiivisia testejä. Laitoin itse työstressin piikkiin tuon pitkän kierron. Mahdollisesti myös rokotus laittanut kiertoa sekasin, tiedä näistä:) Kovasti olisi vauva toivottu ja tälläset pitkät kierrot ärsyttävät kun seuraava yrityskerta vain pitkittyy. Mutta tulee kun on tullakseen!

104/151 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain negan vielä 4 päivää sen jälkeen kun olisi kuulunut jo plussata. Menin sitten luottamaan siihen ja sainkin sen ansiosta tietää olevani raskaana vasta rv 10🤭

Vierailija
105/151 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä lasta, jokaisessa raskaudessa testi on näyttänyt vasta viikoilla 10+ on osteltu testejä apteekista ja marketista, en tiiä miten näin.

Vierailija
106/151 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ennen pitkää sekä kotitestin että verikokeen pitäisi selvästi näyttää, että on raskaana.

Yritin tulla raskaaksi monta vuotta. Sitten 1. alkionsiirron jälkeen testitikussa näkyi lähinnä varjolta näyttävä häivähdys ja verikokeessa hcg oli aavistuksen noussut. Ei tärppiä sillä kertaa. Toisella yrityksellä tein kaksi kotitestiä ja viiva vahvistui selvästi. Lääkärissä alkio oli kasvanut mutta sydän ei lyönyt. Verikoe kuitenkin vahvisti, että hormonitasot olivat nousseet kunnolla.

Ikävä kyllä raskaus ei jatkunut kun sydän ei lyönyt, mutta hormonitason nousu ei ollut mitenkään tulkinnoilla selitettävissä, vaan vahva viiva kotitestissä vastasi selvää hormonitason nousua verikokeessa. Aiemmin alkiota ei koskaan ollut löytynyt eivätkä raskaustestit reagoineet.

Raskauden tarkka alkamisaika ja hormonitason nousun ajoitus voivat vaihdella, mutta jollain konstilla hormonit ja elävä alkio on löydettävä, jotta raskaus vahvistuu.

Vierailija
107/151 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
108/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin menkat myöhässä mutta testi nega.

Vierailija
109/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa sain haalean plussan jo kp 24/28. Eli 4 päivää aiemmin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, ja oli säännöllinen kierto koska terolut oli käytössä. Nyt epäily raskaudesta ja menkat myöhässä pari päivää ja negatiivinen testitulos.

Vierailija
110/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa raskaudessa näyttänyt negaa pitkään, ennenkuin plussasin. Molemmat meni kesken. Kolmessa muussa plussasin heti, ne päättyivät onnellisesti synnytyksiin.

Vierailija
111/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon kannattaisi testata raskautta jos kuukautiset on epäsäännölliset?

Vierailija
112/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millon kannattaisi testata raskautta jos kuukautiset on epäsäännölliset?

Noin 3 viikkoa suojaamattomasta yhdynnästä.

Vierailija
113/151 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdessa raskaudessa näyttänyt negaa pitkään, ennenkuin plussasin. Molemmat meni kesken. Kolmessa muussa plussasin heti, ne päättyivät onnellisesti synnytyksiin.

Mielenkiintoista.. 🤔

Vierailija
114/151 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kommentoin vanhaan ketjuun! Ilman ehkäisyä oltu nyt noin 7kk ja e-pillereiden jälkeen kierto ollut tosi tasainen, aina 29-31 päivää. Nyt kp 34 ja eilen ja tänään testit negaa. Tänään tein ihan Clear Bluen digitestin. Menkkamaisia oireita, juilimista ja vihlomista vasemmalla alavatsassa, turvotusta ja lämpöä 37. Oon myös tosi väsynyt. Voi kyllä olla, että rokotukset ja juuri sairastettu korona vaikuttaa. Vielä on flunssan oireita siis, mutta toiveikkaana että ei johtuiskaan siitä! Saa nähdä, ketju antoi toivoa. :)

Vierailija
115/151 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 37/33, yli viikon ollut alavatsassa jomotusta, ja vihlaisuja mutta menkkoja ei näy ei kuulu. Valkovuoto ollut normaalia runsaampaa, ja kuvotusta ja yökkäilyä on ollut viikon verran. Testit näyttää vaan negaa. 7 kk ollaan yritetty ihmistä toisen sisään tehdä. Ei kai tässä auta kuin odotella, ja toivoo että olis nyt tärpännyt. Turhauttavaa on kyllä.

Vierailija
116/151 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 48/30.... Mitåhän elimistössä tapahtuu. Testit puhdas nega

Vierailija
117/151 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

44/33 ja liuta negoja

Vierailija
118/151 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt 40/28 ja myös useampi testi tehtynä, pelkkää negatiivista. Jo ennen kuin kuukautiset oli myöhässä mulla oli kuitenkin vahva tunne raskaudesta. Lisäksi kehon lämpötila on ollut jo pari viikkoa koholla puoli astetta (normaalisti mulla luteaalivaiheessa se kohoaa vain 0,2 astetta), vessassa pitää ravata lähes tunnin välein ja sietämätön väsymys vaivaa. Tää epätietoisuus on kuitenkin raastavaa, jos en ole raskaana niin sitten on jotain pielessä. Joka tapauksessa hormonit on jollakin tapaa sekaisin, oli sitten kyse raskaudesta tai pitkittyneestä kierrosta. Pitää vaan malttaa vielä hetki odotella.

Btw, edellisessä raskaudessa tein negan 32/28 ja luotin siihen. Uuden testin tajusin tehdä vasta paljon myöhemmin (10+ jotain), silloin oli sit positiivinen.

119/151 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt kp 40/ 29-32 ja rfsu varhainen testi näytti negaa.. Jo 28 alkoi pari päivää kestänyt vaaleanpunainen ja rusehtava vuoto joka näkyi vain pyyhkiessä, ja sitten loppui kuin seinään. Erinäisiä raskausoireeksikin laskettavia itselle epätavanomaisia oireita on ollut nyt 1,5 vk; kamalaa turvotusta, vatsavaivoja välillä, lyhytkestoisia päänsärkyjä lähes joka päivä, outoja unia ja mielialan vaihteluita. Joka päivä on alavatsassa nippailuja ja vihlomista, enemmän oikealla puolella mutta myös keskellä.

Tässä keskustelussa on paljon mietitty, että missä vaiheessa aiheellista mennä vastaavassa tilanteessa lääkäriin. No, minä tein tänään kp 40 negan testin ja soitin työterveyshoitajalle, josko saisi aikaa gynelle/ verikokeisiin tai mihin vaan, jos onkin esim joku kysta tms, kun kyllähän tässä jo huolettaa että mikä on.

Hoitaja kuitenkin vastasi, että on normaalin rajoissa tämä viikon myöhästyminen, että voi olla että vaan menkat jäänyt jostain syystä tässä kierrossa välistä, tai voi olla että olen raskaana mutta ei vielä näy testissä. Pari viikkoa antoi ohjeeksi vielä tikuttaa ja jos mitään ei tapahdu, kahden viikon päästä varata aika gyne/lääkäri. Poikkeuksena sanoi, että jos kovia alavatsakipuja niin silloin toki aiemmin.

Vierailija
120/151 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani tulivat menkat 3kk välein. Sitten oli 4kk edellisistä aikaa, kun teki ekan apteekin raskaustestin ja sen jälkeen vk välein kaikki neg. Vaikka ei saattanut juoda alkoholia ja oksensi ruuat. Sitten jopa verestäkin neg, kunnes haamu pos. Seuraavana pv neuvolassa ultra, niin 12rv ja syntyi ajallaan terve lapsi. Oon miettinyt, että voisko olla "sukuvika", ettei raskaus näkyis testeissä!? Mulla kierto yleensä ollut noin 35pv. Nyt jo kk menkat myöhässä, eli ois jo 9rv ja kaupan testit vaan näyttää neg. Oireitakin on monenlaisia: alamahassa välillä outoja tuntemuksia, turvotusta, väsymystä, itkuisuutta, heikotusta, huimausta, närästystä, herkistynyt hajuaisti, monesti tuntemus menkkojen alkamisesta, välillä pahoinvointia ilman oksentamista ym. "Ehkäisynä" vaan keskeytetty yhdyntä, jos oli ovulaatio ajallaan, niin silloin harrastettiin seksiä 2vk melkein päivittäin. Liekö joku vaisto sai minut syömään raskaus vitamiineja, vaikkei vielä ollut ees menkat myöhässä ja varalta oon nyt varmaan pari vk vältellyt "riskiruokia". Alkoholi ja tupakointi on jääneet sentään ajat sitten pois. Kuitenkin järki sanoo, että ois ihme 39v tulla raskaaksi "yrittämättä". Hankala elämäntilanne, muttei aikaa loputtomiin, eikä kummallakaan vielä lapsia. Kai se pitää kohta jo johonkin aikaa soitella, ettei vaan tulis mitään "yllätys"synnytystä. Jostain luin, että "liian" korkeakin hcg voi näkyä ainakin kotitestissä virheellisesti neg. Kun taas matala hcg, joka ei näy testissä, saattaa viitata keskenmenoon tai kohdunulkoiseen raskauteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi