Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Raskaustesti näyttää negaa, vaikka on raskaana.

Vierailija
10.01.2010 |

Onko jollekin käynyt otsikon mukaisesti? Tarkoitan lähinnä siten, että testi on tehty aikaisintaan kuukautisten oletettuna alkamispäivänä. Kuinka pitkällä olet ollut, kun testi vielä oli negatiivinen, ja missä vaiheessa sait kuitenkin varmistuksen raskaudesta.

Meillä on yritystä takana runsas 6 kk ja kuukautiset ovat tulleet säännöllisesti, kp31-33. Nyt on menkat olleet pari viikkoa myöhässä, ja jo toinen testi ollut negatiivinen sinä aikana.

Kommentit (151)

Vierailija
61/151 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä threadeissa* tuppaa olemaan miljoona kysyjää mutta harva palaa raportoimaan miten kävi. Ajattelin siis kantaa korteni kollektiivisen nettiviisauden(?) kekoon ja kertoa miten kävi: Jätin ehkäisyn (Nuvaring) pois n. 4 kk sitten, vika sekstailu vikan ehkäisykierron aikana. Tyhjennysvuoto tuli normaalisti, mutta sen jälkeen kuukautiset olivat viikkoja myohässä. Testi oli nega, ja viimein tuli säälittävät niukat mukakuukautiset. Seuraavat kuukautiset ovat olleet niinikään viikkoja myohässä ja puuttuvat yhä. Viime viikolla tissit tulivat aivan helvetin kipeiksi ja raskaiksi, oli sellaista sykkivää jomotusta. Ja paisuivat pinkeiksi himololloiksi parissa päivässä. Siis jättimäiset bosat! Samoin alavatsassa oli kummat bileet, menkkamaista vihlontaa ja muita mielenkiintoisia tuntemuksia, mutta menkkoja ei vain kuulunut. Kädet täristen tehty  testi (raskaus olisi siis todella epätoivottu elämäntilanteen takia) näytti negaa. Googlettamalla loytyy kuitenkin vaikka mitä tarinaa, joten viikonloppu meni panikoidessa. Lekuri totesi käsikopelolla että juu et taatusti ole 15 viikkoa raskaana. Vaikka tämän tasoinen hormonimylläkkä on vähän epätavallista (kun en edes ollut horm. ehkäisyllä kuin vajaan vuoden), kaikkea tapahtuu meille naisolioille. 

*Ei siis vain tämä threadi vaan ne 10 vastaavaa joita loytyy kun googlettaa raskaudesta ja negatiivisista testeistä ja hassuista kuukautisista. Vastasin juuri tähän nimenomaiseen koska se on aika tuore.

Vierailija
62/151 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaustesti alkaa näyttää negaa jossain vaihees raskautta kun hcg-hormonia ei enää erity. Sitä erittyy alkuraskaudessa johon testi reagoi. Ihan normaalia että testi näyttää negaa siinä vaihees ku vauva potkii jo :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/151 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin plussa tuli vasta 2vko siitä, kun menkkojen ois pitäny alkaa.

Vierailija
64/151 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa ensimmäisen yrityskerran kp 40/31 eikä oo menkkoja eikä plussaa tullut. Raskaustestejä oon tehnyt varmaan noin 3-4, suurinpiirtein noin joka toinen päivä. Yritysvaiheessa tein ovulaatiotestejä enkä saanut niillä plussaa en edes haaleaa plussaa mutta nyt kun olen parina päivänä niillä testaillut (pitäisi näkyä myös raskaus) niin olen saanut 3 haaleaa toista viivaa jotka ovat olleet tummemmat päivä päivältä, ei kuitenkaan mitään vahvaa plussaa vielä :/

"Raskausoireita" on ollut jo 2-3 viikkoa. Alavatsassa tuntenut nippailua ja paineen tunnetta, alaselkä on ollu kipeä mitä se ei koskaan ole ollut ennen menkkoja. Nännit ovat tummat ja koko ajan "kovana" ja rinnat ovat suuremmat mitä ne nyt yleensäkin ovat ennen menkkoja. Lisäksi on pissahätä koko ajan ja nyt mulla on vielä flunssa joka on vissiin myös jonkilainen raskausoire. Tänään vessassa käydessä on pyyhkiessä tullut haaleaa verta joka on ollut vähän rusehtavaa. Ei siis yhtään sellaista tummaa paksua verta jota vain valuu kun kuukautiset on.

Toivon että verta ei ala tulemaan enempää eikä tummempana.

Kävin tänään ostamassa Clear Blue testin ja Apteekin oman testin. Ajattelin jos ne olisivat "luotettavampia", näin olen ainakin kuullut. Itse olen testaillut predictor early-, pregcheck- ja rfsu testeillä. Millä te muut olette testanneet?

Vierailija
65/151 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:42"]

Täällä menossa ensimmäisen yrityskerran kp 40/31 eikä oo menkkoja eikä plussaa tullut. Raskaustestejä oon tehnyt varmaan noin 3-4, suurinpiirtein noin joka toinen päivä. Yritysvaiheessa tein ovulaatiotestejä enkä saanut niillä plussaa en edes haaleaa plussaa mutta nyt kun olen parina päivänä niillä testaillut (pitäisi näkyä myös raskaus) niin olen saanut 3 haaleaa toista viivaa jotka ovat olleet tummemmat päivä päivältä, ei kuitenkaan mitään vahvaa plussaa vielä :/ "Raskausoireita" on ollut jo 2-3 viikkoa. Alavatsassa tuntenut nippailua ja paineen tunnetta, alaselkä on ollu kipeä mitä se ei koskaan ole ollut ennen menkkoja. Nännit ovat tummat ja koko ajan "kovana" ja rinnat ovat suuremmat mitä ne nyt yleensäkin ovat ennen menkkoja. Lisäksi on pissahätä koko ajan ja nyt mulla on vielä flunssa joka on vissiin myös jonkilainen raskausoire. Tänään vessassa käydessä on pyyhkiessä tullut haaleaa verta joka on ollut vähän rusehtavaa. Ei siis yhtään sellaista tummaa paksua verta jota vain valuu kun kuukautiset on. Toivon että verta ei ala tulemaan enempää eikä tummempana. Kävin tänään ostamassa Clear Blue testin ja Apteekin oman testin. Ajattelin jos ne olisivat "luotettavampia", näin olen ainakin kuullut. Itse olen testaillut predictor early-, pregcheck- ja rfsu testeillä. Millä te muut olette testanneet?

[/quote]

Hippasen nyt relax...

Ihan alkuraskaudessa oireet tai oireettomuus ei kerro yhtään mitään. Itselläni ei raskauden ekoilla viikoilla ollut yhtikäs mitään, rinnoissa ei mitään tuntemuksia (ei aristusta, ei turvotusta jne), vatsassakaan ei mitään kipuiluja tai vihlomisia. Kaikki iski vasta paljon myöhemmin.

Voi tietty olla ettet ole tällä kertaa ovuloinut, jolloin menkatkin sitten viivästyy?

Vierailija
66/151 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näyttää negatiivista. Mä tein ensimmäisen testin viikko siitä kun menkkojen piti alkaa, oli negatiivinen. Olin tosin itse varma, että olen raskaana. Toisen testin tein viikkoa myöhemmin, oli myös negatiivinen. Kolmannen tein kuukausi siitä kun piti alkaa, siinä oli heikosti positiivinen tulos. Nyt negatiivinen testitulokseni on kohta 5 kk vanha pikkupoika.

Vierailija
67/151 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, miten migreenipotilaiden raskauden alkuoireet? Onko normaalia jos viikon menkat myöhässä ja toki kiertokin heittää aika lailla niin jatkuva pahoinvointi siis konkreettinen eli myös vahva närästys-ei ruokahalua. Toispuoleinen migreeni iskenyt nyt- viime menkat 21.8 vaik piti myös alkaa 14.8- mut nyt ne olikin todella outoja,alkoi ja loppuivat kuin seinään ja hirvellä alaselän nipistelyllä-sitten 22.8 taas loraus ja loppuivat 23.8 kuin seinään. Yleensä pms oireista kärsivä, pitkät ja aika isot menkat. Mietin että mitä ihmettä Apteekin Apteq testissa 10u/mol tarkoittaa tilanne kun pissa niin heti kokonaan testi ikkuna menee kokonaan punaiseksi-kontrolliviiva pysyy kirkkana ja muuttumatomana mutta se johon toisen viivan pitäisi tulla onkin poikittain-ennen 5minuttia kokonaan punainen ja vahvistuu poikittain mutta 6-8minutin kuluessa tasaisesti häviää poikkiviiva. Kontrolliviiva pysyy edelleen muuttumattomana. Kaikki oudot oireet alkoi 10.9 vahvistumaan-eli erittäin kylmä koko ajan, tupla väsymys, närästys äkillinen, ruoka haluttomuus, niin ja siinä viikko ennen 10.9 oli kehossa sellainen kuumotus ja posket punersi kuin kukkivalla omenalla:)Ja energinen olo ei sinänsä mitään vahva väsymystä.

Vihlonta tuntemusta oli elokuun loppu ja syyskuun alku mut vaan parina päivänä. 

Ei mitään hiiva tai runsaampaa valkovuotoakaan. Tällä viikolla kuplii nn alapäässä jos kävelee tms. Ja no vatsa toimii aika hyvinkin-:)

Leuassa näppejä ja poskien eli korvien reunoissa ja otsassa pari-iho erittäin kuiva.

Toki odottelen nyt vielä tossa vaik sunnuntaihin asti jotta uutta testia tekisin turha niitä muuten tehdä:)

Toi sekaisin kiertotilanne on vaan niin rasittava!

Aikaisemmista kokemuksista voin lisätä että kaksi poika kans eivät näkyneet misään testeissä-yksityisellä käynnillä siinä kuva ja vahvistus että 7vk tai 11vk- kaikki testit näytti nega tai haamuja tai muita outoja:) Vahva plussa en ole kokenut.

Tämä närästys ja outo pahoinvointi vaan häiritsee niin vahvasti kun silmissä hämärtyy ja migreeni alkaa vahvistumaan:(

Vierailija
68/151 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monennella viikolla sulla näytti vasta positiivista itellä olisi nyt toivottu raskaus jos onnistuu niin viikolla 5 mutta testi näyttää negatiivista kaikki mahdolliset raskausoireet on näykyvillä ja seksiä en voi kunnolla harrastaa kun joissai asennoissa mies osuu kohtuun ja kohtu nousee niin että näkyy kun maha nousee

Vierailija
69/151 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monennella viikolla sulla näytti vasta positiivista itellä olisi nyt toivottu raskaus jos onnistuu niin viikolla 5 mutta testi näyttää negatiivista kaikki mahdolliset raskausoireet on näykyvillä ja seksiä en voi kunnolla harrastaa kun joissai asennoissa mies osuu kohtuun ja kohtu nousee niin että näkyy kun maha nousee

Vierailija
70/151 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan nyt tänne koska:

Mulla siis tilanne nyt tälläinen, että viime kesänä söin keltarauhashormooneja viikon verran, halusin siirtää kuukautisia lomareissun ajan.

Kk alkoi kuurin jälkeen pari kolme päivää, seuraavat kk tulivat normaalisti n. 4 viikon kuluttua edellisistä ja itsellä siis todella säännölliset kk olleet aina.

Tämän jälkeen kk olivat tammikuuhun asti sekaisin ja tulivat 2 viikon välein ja päättelin sen johtuvan näistä hormooneista. Kuitenkin edelliset kk tulivat taas normaalisti (4viikkoa edellisistä).

Nyt kuukautiset ovat "myöhässä" 3päivää, voihan olla, että eivät vieläkään ole palanneet normaaliin kiertoon mikä ennen oli ja siksi "myöhässä".

Noh aina ennen on ennen kuukautisia tulleet nännit selvästi aroiksi ja alavatsa/alaselkä särkyjä, jotka välillä olleet todella kovat ja näistä mennyt aina se 1-2pv, kun kk ovat alkaneet, myös mieliala aina kärttyinen ennen kk tuloa pari- kolme pv.

Nyt minulta puuttuu kaikki, nännini eivät ole tulleet kipeiksi, tissit muuten kyllä jomottelevat/polttelevat, näin ei ole ennen ollut, alaselkä kivut puuttuvat kokonaan ja silloin, kun oletin kk alkavan alavatsa oli kipeä päivän, jonka jälkeen kipu katosi ja tilalle on tullut ihmeellistä aaltoilevaa lievää pistelyä/kipuilua/polttelua, myös ollut todella paljon ilmaa vatsassa 3päivää jo ja vatsa sekaisin. Alavatsaa kun painelee, tuntuu pientä kipuilua, mitä on myös ennen kk. En ole ollut missään vaiheessa kärttyinen, enemmänkin olo on ollut ihmeellisen rauhallinen, vaikka lähipäiviin on mahtunut kaikkea mikä normaalisti aiheuttaisi stressiä.

Miehen kanssa ehkäisynä kondomit ja keskeytetty yhdyntä aika usein (molemmat tietoisia, että "vahinko" voi käydä), eli raskaus voisi olla mahdollinen.

Itse olen kuumeillut jo 6vuotta, nyt lähi viikkoina kuumeilu on voimistunut ja olen itkeskellyt paljon enemmän kaikelle ihmeelliselle (mm. autoa ajaessa rupesin kuvittelemaan, että ajan kolarin ja kuolen ja itkin hysteerisesti sitä!? :D). Ollaan miehen kanssa sovittu, et eka naimisiin sit lapsia, joten raskaus ei olisi suunniteltu, mutta kuitenkin haluaisin mahd. lapsen pitää ilman muuta.

Näistä oireista kummastuneen kävin apteekissa hakemassa testin, jonka tein eilen eli oli 2pv kk oletettavasti myöhässä ja testi oli negatiivinen.

Kannattaako tässä sitten enää miettiä mahdollista raskautta vai voiko ns. normaalien kk oireiden puuttuminen ja uusien oireiden ilmeneminen johtua keltarauhas kuurista vieläkin, vai pitäisiköhän ostaa uusi testi vähän myöhemmin?. Mulla olis tärkeää tietää mahdollisesta raskaudesta, koska poltan ja en halua kuitenkaan minkään aiheuttavan mitään mahdolliselle lapselle.

Vierailija
71/151 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykytestit ovat niin luotettavia ja herkkiä, että jos negaa näyttävät, niin todennäköisyys että olisit kuitenkin raskaana on olemattoman pieni.

Tottakai sitä toivoo ihmettä tapahtuvaksi kun oikein toivoo raskautuvansa. Toivon teille onnea yritykseen!

Tein ensimmäisen testin päivänä jolloin menkkojen olisi pitänyt alkaa, negaa näytti. Parin päivän päästä haamu ja tasan viikon päästä selvä plussa :)

Vierailija
72/151 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin että kun menkat oli reilun viikon myöhässä, näytti niin veritesti kun pissatesti negaa, mutta kahden viikon paikkeilla oli jo selvääkin selvempi plussa. Vähän ihmettelen miten näin voi olla mutta neljä testiä ollut plussaa niin pakko se on uskoa.

Vierailija
73/151 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin sama asia mietityttää. Lääkäri määräsi juuri lääkettä jota ei saisi syödä jos on raskaana. Totesin että nyt on menossa 46/28-30 ja kaksi kertaa olen testannut ja negatiivista näyttänyt.

Menkkoja ei kuulu mutta outoja oireita ollut. Toispuoleista alavatsakipua / vihlaisuja / jomotusta viikonlopun verran, tällöin huomasin valkovuodon olevan myös hieman vaaleanpunaista kunnes oire katosi, muutenkin ollut runsaampaa. Hirveä väsymys on pysynyt, tuntuu että voisi vain nukkua.

Ikinä ennen ei ole menkat jääneet tulematta. Ja kierto ollut elokuussa lopetettujen e-pillereiden jälkeen 28-30. Lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä että kaupan testillä kyllä näkyisi jo jos olen raskaana, ja jos saan tänään negan (niin kuin sain) niin ei muuta kuin lääkekuurille. Epätietoisuus vaivaa etenkin kun tämän ketjun läpi luki.

Vierailija
74/151 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tässä miettiny et oonko raskaana. Kuukautiseni on aina tullut ajallaan max. 3pv myöhässä. Huomenna siitä tulee 4 viikkoa kun kuukautisiani ei näy. Latasin puhelimeeni sovelluksen joka näyttää mahdolliset ovikset. Ja sitä tutkiessani huomasin että olimme mieheni kanssa harrastaneet niihin aikoihin enemmän seksiä. En käytä minkään näköistä ehkäisyä muutakuin kondomia, meillä kondomi irtosi paikaltaan seksin aikana ja huomasimme sen vasta yhdynnän lopetettuamme. Raskaustestit näyttää negaa. Onko muille käynyt samoin? Ja kuinka kauan itse odottaisit vielä menkkojen alkua ennen kuin varaisit ajan lääkärille, jossa varmistuisi että olenko raskaana vai en?

Vierailija
75/151 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen raskauteni oli todella outo, kuukautiset tulivat täysin normisti ja 5 testiä näytti negaa ja kuitenki oireet vain voimistuivat kunnes 5 testin jälkeen varadin ajan lääkäriin niin olinkin jo 12. Viikolla

Miulla tuleee kuukautiset ihan normaalisti ja raskasoireita on. Maha pömpöttää kohdun kohdalla ja painoa tullut noin 2kg lisää parin viikon aikana. Kaikki pissatestit näyttää negaa ja vihdoinkin sain lähetteen labraan veritestiin kun sanoin, et jos tää on raskaus se ois jo rv11-12. Ja siis raskaus on ei toivuttu. Stressaa ihan sikana tää, koska en tiedä varmaksi enen ensi tiistaita. 

Ja siis jos olisin raskaana niin näkyisikö se ultrassa tai jos kävisi gynellä?

Vierailija
76/151 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan tänne, koska tuntuu, että useat (minä itse mukaan lukien) välillä eksyn tänne palstalle, vaikka tämä onkin vanha keskustelu. Minulla oli siis jonkin aikaa sitten kaikenlaisia mahdollisia raskausoireita, mutta testit vaan näyttivät negaa. Menkat olivat erittäin niukat, joka kuukausi 2-3/4 kiertoviikoista kärsin erittäin kivuliaista rinnoista, tärinäkivusta kohdun seudulla, selkäkivuista, lonkkakivuista ja ties mistä nännien ympärille lisääntyvistä näpyistä. Alkoi ahdistamaan tilanne, kun painokin reistaili, vaikka normaalisti olen hyvin hoikka ja urheilen paljon. Lopulta kolmen erikoisen ja niukan (mutta säännöllisen) kierron jälkeen menin gynekologille. Gynekologi ultrasi kohdun ja munasarjat. Siellä näkyi äskettäin puhjennut kysta.. Kysta siis aiheutti kaikki raskausoireet ja niukat menkat jne. Jonkin ajan kuluttua oireet helpottuivat ja kierto normalisoitui. Eli raskausoireet ja negatiiviset testit voivat olla oikeassa, ettekä välttämättä ole raskaana. Gynekologin mukaan toimivissa munasarjoissa esiintyy sillointällöin kystia, jotka ovat yleensä seurausta irtoamattomasta munasolusta. Tämä on kuulemma erittäin yleistä kaikenikäisillä naisilla jossain vaiheessa elämää. 

Vierailija
77/151 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin vanhaan ketjuun kun googlettelin..

Itselläni tuli jokin aika sitten n. päivän kestävä vuoto ”väärään aikaan”, ei siis sillon ku menkkojen ois pitäny olla. Sillon ku menkkojen olis pitäny alkaa, oli alamahakipua just samalla tavalla ku ennen menkkoja yleensä on. Vuotoa ei kuitenkaan tällöin tullu, eikä ole sen jälkeenkään, tästä on noin viikko. Pari testiä olen tehny, mut ne on ollu negoja tai roskishaamuja.

Oireita on jonkin verran, palelua, alamahakipua, turvotusta mahalla, hajut haistan jotenki herkemmin, etovaa oloakin on ollu välillä mut ei joka päivä. En usko kuvitelleeni oireita, sillä noiden negatestien jälkeen en ole edes kuvitellut olevani raskaana. Lähinnä vain ihmettelen mistä nuo oireet johtuu..

Vierailija
78/151 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyyppisiä oireita ollut täällä. Välillä vihloo lantion seudulta vietävästä, kuin menkat, mutta ei kuulu. Kysta löytyi joulukuussa2017, mutta toukokuussa sitä ei enää ollut. Piinaavaa, nyt 5pv myöhässä, tein 2 negaa 28 kp, kun normaali kiertoon on 25-28 pv. Iltatähti olisi toivottu, mutta pelkään, onko se enää mahdollista. 6kk yritystä takana.

Vierailija
79/151 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tuli jokin aika sitten n. päivän kestävä vuoto ”väärään aikaan”, ei siis sillon ku menkkojen ois pitäny olla. Sillon ku menkkojen olis pitäny alkaa, oli alamahakipua just samalla tavalla ku ennen menkkoja yleensä on. Vuotoa ei kuitenkaan tällöin tullu, eikä ole sen jälkeenkään, tästä on noin viikko. Pari testiä olen tehny, mut ne on ollu negoja tai roskishaamuja.

Oireita on jonkin verran, palelua, alamahakipua, turvotusta mahalla, hajut haistan jotenki herkemmin, etovaa oloakin on ollu välillä mut ei joka päivä. En usko kuvitelleeni oireita, sillä noiden negatestien jälkeen en ole edes kuvitellut olevani raskaana. Lähinnä vain ihmettelen mistä nuo oireet johtuu..

Ovulaatio.

Voi tosiaan aiheuttaa jopa pientä verenvuotoa.

Vierailija
80/151 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovulaatio.

Voi tosiaan aiheuttaa jopa pientä verenvuotoa.

Anteeksi, luin nopeasti väärin. Eli sinulla EI ollut vuotoa. Mutta samantekevää, ovulaatiolta silti kuulostaa. Parhaan varmistuksen saa jos merkkaa päivän ylös kun noita oireita on, ja jos menkat alkaa n. 2 viikkoa tämän jälkeen, niin on ovulaatio ollut kyseessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi