G: Raskaustesti näyttää negaa, vaikka on raskaana.
Onko jollekin käynyt otsikon mukaisesti? Tarkoitan lähinnä siten, että testi on tehty aikaisintaan kuukautisten oletettuna alkamispäivänä. Kuinka pitkällä olet ollut, kun testi vielä oli negatiivinen, ja missä vaiheessa sait kuitenkin varmistuksen raskaudesta.
Meillä on yritystä takana runsas 6 kk ja kuukautiset ovat tulleet säännöllisesti, kp31-33. Nyt on menkat olleet pari viikkoa myöhässä, ja jo toinen testi ollut negatiivinen sinä aikana.
Kommentit (151)
Täällä sellainen tilanne, että menkat nyt 2viikkoa myöhässä eikä koskaan ole olleet kuin päivän/pari. Kierto on ollu aika säännöllinen. Vuoden ollaan oltu ilman ehkäisyä ja asenteella tulee jos on tullakseen. Viimeisin kerta kuitenkin oli noin 6päivää ennen ovulaatiota. Muutamana päivänä on ollut pieniä menkkamaisia kipuja ja nännit hiukan arat. 4 negatiivistä testiä oon tehnyt. Kuinka kauan kannattais vielä oottaa ennen kuin hakeutua lisätutkimuksiin? V
Plussa päiviä ennen kuin kuukautisten piti edes alkaa. Oli erityisherkkä testi. Arvasin kyllä jo migreenistä, hirveän estrogeenitason muutokselle herkkä kun olen.
Luulin jo että olisin vihdoin raskaana:( säännöllinen 35p kierto ja aina menkat ajallaan, nyt oli 2vk myöhässä mutta tänään alkanut ruskea vuoto ja menkkamaisia kipuja
Vierailija kirjoitti:
olin rkv 29 ja jotain. Ihan uteliaisuudesta tein testin kun tarvittiin koulussa koe henkilö, näytti negaa vaikka vauva potki jo. oli varmaan jotenkin viallinen testi.
Ekassa raskaudessa(93) testi lääkärillä näytti negaa, mutta ultrassa näkyi sikiö. olin raskaana 9 rkv.
Testi näyttää positiivista vain tietyn ajan, ei noin pitkälle kuin rv 29.
Minäkin nostan vanhaa ketjua!
Minulla nyt kp 38/31-33. Hormonaalinen ehkäisy lopetettu heinäkuussa 2024. Tämän jälkeen kierto ollut varsin säännöllinen. Raskaustestit olleet negatiivisia. Ei mitään syytä pitäisi olla miksi nyt menkat ei ole tulleet. Oviksen myös tunnistan, joten ei ole ovuloimaton kiertokaan. Saa nähdä. Mies on varma, että olen raskaana, mutta itse en jaksa uskoa kun testit tosiaan negatiiviset olleet. Kaiken maailman oireita nyt oviksen jälkeen ollut, mutta voi hyvin olla myös pms oireita. Toki hiukan erillaisia kuin normaalisti, mutta mistä tuon tietää mitä ne on, kun ei varmuutta mistään ole.
Minulla oli keskenmeno huhtikuussa rv 5. Nyt minulla on ollu hieman raskaus oireita, pahaolo tulee syödessä ja välillä muutenkin. Rinnat hieman arat. Testin tein tänään oli nega. Kuukautisen pitäisi alkaa viikon päästä, tein varmaa liian aikaisin testin? Viimeksi tein testin kun menkat oli pari päivää myöhässä näytti silloin haaleaa viivaa.
kahtellaa viikon päästä uudestaan
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiskierto ei välttämättä aina ole ihan säännöllinen ja menkat voivat olla myöhässä eri syistä. Testi näyttää positiivisen tuloksen viimeistään viikko siitä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Tietenkin, joku yksilö voi olla poikkeuskin, mutta yleensä näin. Jotkut saavat plussan jo joitakin päiviä ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa.
Älä selitä!
Minulla tilanne, että kuukautiset todella epäsäännölliset, joten todella vaikea sanoa milloin kuukautisten pitäisi alkaa. Nyt kp 34 ja eilen tänään tehty raskaustesti nega. Ihmetyttää oireet, minulla oli kp 29-32 todella lievää kramppailua ja pistelyä alavatsassa. Ekana päivänä ajattelin, että menkat varmaan tulossa, mutta olen pitänyt jo usean vuoden kirjanpitoa oireista, eikä ikinä ole mennyt näin monta päivää PMS-krampeista vuodon alkamiseen, vaan lähes aina vuoto alkaa viimeistään seuraavana päivänä ja krampit ovat suht kovia ja säteilevät myös reisiin. Nyt kuitenkin siis oli muutama päivä tuollaista kevyttä pistelyä ja venymisen tunnetta kohdussa. Olen tietysti googletellut muita alkuraskauden oireita, ja tuntuisi täsmäävän ainakin lievästi kohonnut kehonlämpö sekä yöllinen hikoilu. Viime viikolla oli myös yksi päivä, jolloin oli jotenkin etova olo, eikä tehnyt mieli ruokaa. Aion odotella menkkoja vielä viikon ja jos ei vieläkään kuulu, niin teen silloin uuden testin.