G: Raskaustesti näyttää negaa, vaikka on raskaana.
Onko jollekin käynyt otsikon mukaisesti? Tarkoitan lähinnä siten, että testi on tehty aikaisintaan kuukautisten oletettuna alkamispäivänä. Kuinka pitkällä olet ollut, kun testi vielä oli negatiivinen, ja missä vaiheessa sait kuitenkin varmistuksen raskaudesta.
Meillä on yritystä takana runsas 6 kk ja kuukautiset ovat tulleet säännöllisesti, kp31-33. Nyt on menkat olleet pari viikkoa myöhässä, ja jo toinen testi ollut negatiivinen sinä aikana.
Kommentit (151)
mulla on käynyt niin että oma tytär kun häntä odotin näytti täysin plussaa jo viikoilla 7, mutta sen jälkeen olen ollut 3 kertaa raskaana.. toisessa raskaudessa tein kolmannelle kuulle asti testejä ja näytti negaa, 4kk alussa meni kesken joka lääkärissäkin todettiin (ei näkynyt edes lääkärin labratesteissä) kuten ei kahdessa viimeisessäkään.. kuukautiset ovat tulleet 3 viimeisen raskauden myötä säännöllisenä ja silti odotin.. onko jotain sairautta mikä voisi siis nämä hcg arvot piilottaa? osa lääkäreistä sanonut että on aivan mahdollista ja osa taas väittää ettei ole mahdollista. nyt samat oireet kuin viime raskaudessakin, keskenmenoa en vielä ainakaan ole saanut ja turvotus alkanut jo heti alkuunsa, samoin himot ruokiin ja kuumeilua, väsymystä ja päänsärkyä kuten edellisissä, toivottu tapaus olisi, mutta en uskalla mennä lääkäriin koska ne sanoo taas et ei näy testissä, et oo raskaana vaikka tiedän 99% että oon.. mistä voi siis johtua se että hcg on alle 5 koko ajan ja mikä sairaus voi piilottaa tämän? kilpirauhasen vajaatoiminta?
Onkohan täällä enään ketään?
Kävin eilen päivystyksessä pissaamassa purkkiin ja raskaustesti näytti plussaa! Äsken pissasin kaupasta ostettuun tikkuun mikä näytti negaa. PANIIKKI! Enkö olekkaan raskaana..:/ Voiko testi valehdella? Voinko olla raskaana vaikka tikku näytti negaa?
Minulle kävi niin! Menkat oli viikon myöhässä - nega. Menkat kaksi viikkoa myöhässä - taas nega! Tässä vaiheessa kuvittelin olevani sairas, pelkäsin jo syöpää ja vaikka mitä sillä oksentelin ja olo oli tosi huono.
Sitten viimein melkein kolme viikkoa (!!!!!) myöhemmin kun menkkojen piti alkaa sain viimein sillä kaikista kalleimmalla ja herkimmällä testillä haaleampaakin haaleamman plussan! Voi sitä ilon päivää!!!! Ultrassa selvisi että ihan olin normaalisti raskautunut kierrosta yms. Normaali vauva meille pitäisi olla tulossa. Ei tietoa miksi testit ei toimineet. Tsemppiä kaikille asian kanssa painiville! Ei saa luopua toivosta :)
t. eräs rv 13 masun kanssa :)
Onnea nro 27 olet tukevasti raskaana!!!!!!!!!
Nro27 kiittää kovasti vastauksista! <3
Vanha ketju, mutta kerronpa oman kokemuksen. Tein viime vuonna clearbluella negatiivisen testin 1,5 viikkoa kuukautisten oletetun alkamisajankohdan jälkeen. Menkkoja ei kuulunut ja raskausoireita tuli koko ajan lisää. Olin jo kolmannella kuukaudella raskaana, kun testi vasta näytti positiivista. Toisilla hormoonitaso nousee ilmeisesti hitaammin.
Nythän tuo nega opettelee jo kääntymistä.
Ensimmäinen raskauteni oli todella outo, kuukautiset tulivat täysin normisti ja 5 testiä näytti negaa ja kuitenki oireet vain voimistuivat kunnes 5 testin jälkeen varadin ajan lääkäriin niin olinkin jo 12. Viikolla
Myös täällä tuskaillaan saman asian kanssa. Nyt olisi menossa kp 48/31 ja tänään viimeksi negatiivinen testi. Kierto on ollut säännöllinen jo yhdeksän vuotta, saman ajan olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä.
Olen ollut 99% varma jo päivää ennen kuukautisia, että olen raskaana, kuukautisetkin jäi hyvin pieneen tiputteluvuotoon vaikka yleensä ovat erittäin runsaat. Sen jälkeen onkin tullut enemmän ja enemmän muita kummallisia oireita, ensin kahviaddiktia rupesi kahvi etomaan ja sen jäkeen on tullut halailtua vessanpönttöä usein. Vatsa on turvoksissa kuin mikäkin, vaatteet ei sovi päälle ja erittäin hoikkana ihmisenä yllättäen se onkin vatsa eikä rinnat mikä toimii puskurina, vaikka tissitkin on kasvanut ja ennenkaikkea nännipiha on muuttanut muotoaan. Ja väsymys, se on melkein lamauttavaa, yleensä tarvin unilääkkeet nukkumiseen, mutta nykyään nukun 9-10h sikeästi ilman mitään lääkkeitä.
Ajattelin kanssa testailla viikon välein ja jos ei seuraaviakaan kuukautisia kuulu niin varaan ajan lääkäriin. Toisaalta tekisi mieli varata aikaa jo aikaisemmin kun pyörii mielessä kaikki kauhukuvat syövästä alkaen.
Mulla apteekin raskaustesti näytti positiivisen vastauksen kolme viikkoa menkkojen alkamisajankohdan jälkeen. Raskausviikot eivät pitäneet paikkansa menkoista laskien, vaan ultralla määriteltiin uusi laskettuaika.
Riippuu siitä, koska raskaus alkanut. Jos pari päivää ennen menkkoja niin ei näy vielä. En tiedä irtoaako munasoluja joskus useampaam aikaan tai vain tosi myöhäiseen aikaan, mutta testi näyttää, kun hedelmöityksestä on noin 2 viikkoa. Ja hedelmöitys ei aina tapahdu siinä puolessa välissä.
Sama täällä. Nyt on menkat myöhässä 10 päivää myöhässä ja aina ollu tosi säännöllinen kierto. Muutaman kerran on ollu muutaman päivän myöhässä, mutta ei ikinä näin paljon. Paha olo on ollu, pissittää vähän väliä ja vähän arat rinnat on ollu. Aamulla tein toisen negatiivisen testin. :s rasittaa tää kyttääminen että alkaakone menkat vai onko sitä raskaana :o ootteko missä vaiheessa ottanu lääkäriin yhteyttä ? Ja omalle lääkärille vai gynelle vai neuvolaan? :) ei ihan suunniteltu ois tämä raskaus, mutta eipä se nyt niin haittaava homma olis sit kuitenkaan :)
Nii ja alamahaa on pistelly ja välillä just ollu semmosia menkkamaisia kipuja mut menny ohi ihan parissa minuutissa.
Moikka ! Täälläkin viimiset menkat loppuneet 11.6.15 mutta raskaustesti jonka tein viime viikolla näytti heti negaa. Tuntuu kuitenkin siltä kuin olisi turvotusta mahassa ja jos pitää farkkuja aamusta iltaan niin maha alkaa sattumaan... mutta mitää raskausoireita en ole huomannut muutakun väsyttää melkein koko ajan. Edellisessä raskaudessa ei myöskään ollut mitään oireita ja hakeuduinkin lääkäriin silloin ja viikkoja olikin jo 11+6...
Mulla testit näytti negaa rv 5-6. Olin jättänyt pillerit 3kk aiemmin pois mutta menkkoja ei vaan koskaan tullut. Negatiivisten testien jälkeen aloin napsimaan niitä uudelleen ja vasta kun piti lähteä hormonimittaustutkimuksiin ja pillerit jätettiin uudestaan pois ihmettelin vähän oloja. Plussa tuli testiin rv13+4 ja ultrassa selvisi arvioitu hedelmöitysajankohta. Heinäkuun puolivälissä olin raskautunut ja elokuun loppupuoliskolla testaillut negat. Voi toki luvut vähän heittääkn mutta veikkaan että mulla nuo hormonipitoisuudet eivät ole kovinkaan suuria pissassa. Atm olen jättänyt pillerit pois viime kiertoon ja nyt mennään kp29 ja toistaiseksi ei ole jälleen vuotoa kuulunut. Omat menkkani eivät vain toimi... Mutta joo, nega on mahdollinen varsinkin jos testailee kuukautisten oletettuna alkamispäivänä ja muutama viikko sen jälkeenkin. Riippuu niin ihmisestä kenellä kroppa sylkee hormoneja kuin hullu ja kenellä ei. Suosittelen ottamaan rennosti niin eiköhän asiat etene omalla painollaan jos niin on tarkoitus :)
Samaa tuskailen. Vatsakipuja, selkäkipuja ja menkat 11 päivää myöhässä...
No olitko, Nyt ainaki pitäisi tietää jo =D Ei vitsi vitsi.. Saman asiankans täällä painin miltein.. Siis mun normi kierto on kans -/+ 1pv siintaan tai toiseen 28. Nyt on kierronpäivä 40, MUTTA SITÄ PLUSSAA EI VAAN TULE TESTIIN ! Ja mulla on yksi lapsi, josta plussasin heti oletettuna kuukautisten alkamispäivänä. Ja mietinki, et onko nää jutut ihan totta vai onko nämä just näitä siskon, kaiman, kummin, veljen, sisarren, serkun, mummun, miehen ojan, äidin tyttären juttuja.. Vai voiko noin oikeesti olla, että testi näyttää negaa vaikka olisiki raskaan... ?
Täällä kans painitaan testien kanssa.. kierron pituus on vielä hukassa, koska vasta lopetin pillerit edellisen kierron puolivälissä. Tämä kierto alkoi 6pv, ja nyt eilen ja tänään ollut menkkavuotoa, mutta säälittävän pienessä määrin, vaikka edelliset kuten yleensäkin olivat melko runsaat. Kaikenlaisia oireita riittää, selkeimmin maha joka on aivan palloksi turvonnut (olen todella hoikka joten erottuu selvästi). Mitään muita tottumuksia en ole vaihtanut, ei pitäisi turvotukseen olla syytä. Mahassa vihlontaa, paha olo pitkin päivää, päänsärkyä, nännit aremmat, ja tää älytön kiukkuaminen.. oikein käy miestä sääliksi :D mies on aivan varma että olen raskaana. Siksi ollaan molemmat nyt todella hämmentyneitä, kun testit antavat vaan negaa. Tänään viimeksi, apteekin aikaisella testillä. Ei edes hailakkaa haamua.. :/ viikko täytynee vielä odottaa ennen ku kehtaa tk soitella ja pyytää testiä..
äitilleni kävi näin ku ootti minua testi näytti kolme kertaa negatiivistä vaikka lääkärissä näky että oli raskaana joten voi olla mahollista.
Menkoista laskettuna olen molemmilla kerroilla saanut positiivisen 5+2-5+6 (ovia loppukierrosta eli la siirtyikin viikolla) eli menkat yli 2 viikkoa myöhässä. Toisesta aloin testailla ennen kuin olivat edes myöhässä.