G: Raskaustesti näyttää negaa, vaikka on raskaana.
Onko jollekin käynyt otsikon mukaisesti? Tarkoitan lähinnä siten, että testi on tehty aikaisintaan kuukautisten oletettuna alkamispäivänä. Kuinka pitkällä olet ollut, kun testi vielä oli negatiivinen, ja missä vaiheessa sait kuitenkin varmistuksen raskaudesta.
Meillä on yritystä takana runsas 6 kk ja kuukautiset ovat tulleet säännöllisesti, kp31-33. Nyt on menkat olleet pari viikkoa myöhässä, ja jo toinen testi ollut negatiivinen sinä aikana.
Kommentit (151)
hiuksettippuvatpäästä kirjoitti:
hei, osaiskohan joku helpottaa mun stressiä. Mulla on kuukautiset myöhässä 3vkoa ja 2 päivää. Oon joka päivä tehnyt useita testejä, eri aikoihin vuorokaudesta. Kaikki testit on negatiivisiä. Mulla on pahoinvointia, huimausta, hillitöntä väsymystä, alkuun oli nipistelyä vatsassa, nykyään ennemmänkin turvonnut taikka tukala olla, tavallista herkempää hengästymistä, pissattaa useammin, tukkoinen nenä, päänsärkyä, rinnat tuntuvat raskaammilta mutta ei kipeät. Ällöttää syödä oksetuksen takia, en kuitenkaan oksentele. Nään myös paljon unia että olisin raskaana. Raskaus on toivottu, mutta stressaa tämä epätietoisuus. Soittelin jo terveysasemalle sieltä käskettiin vielä 2 vkoa odotella kuukautisia ja jos ei näy tai kuulu niin sitten verikokeeseen. Tuntuu uskomattomalta ajatukselta että olisin raskaana koska kaikki testit negatiivisä. Hoitaja mainitsi puhelimessa että olisin rv 6+4, silloin kun soittelin sinne. Pelottaa, että jos en olekaan raskaana, että mikä minussa mahtaa olla vikana. Vai voiko olla mahdollista ettei testit vieläkään näyttäisi positiivista. Apua :(
Käy yksityisellä lääkäriasemalla verikokeessa. Saat tuloksen vielä tänään. Kaikista todennäköisimmin et ole raskaana, vaan stressaat (toivot) sitä raskautta nyt niin, että elimistökin on mennyt jo sekaisin.
täytyy varmaan mennä, voiko sinne vaan marssia ja pyytää verikoetta? Raskaushan ei siis ole millään tapaa yrittämällä yritetty, vaan nimenomaan asenteella tulee kun on tullakseen. Tämä juuri sen takia, ettei tulisis stressiä :) Stressi alkanut vasta tämän jälkeen kun kuukautiset ovat jääneet pois. Mietin vain että jos en olekaan raskaana että mistä nämä oireet voivat johtua?
Tein raskaustestin sofin testiliuskilla 4 kertaa ja aina oli nega. Ne sattuivat loppumaan ja lopulta, tein vielä lopulta jollain kalliimmalla muovisella testipuikolla, joka näytti plussaa ja sit olikin jo kiire keskeytykseen. Ei enää luottamista halpoihin testiluiskiin, vaikka ne pitäsivät olla herkkiä.
Ei ole tiineenä jos kukaan ei ole tehnyt tarpeitaan sinuun.
Itsellä menkat myöhässä 6 päivää ja tein tänään Clearbluen negatiivisen testin. Raskausoireita on ollut viime- ja edellisviikolla jo. Väsymystä, nipistelyä mahassa, huimausta, makeat ruoat maistuu makeammalta ja jotkut maut yököttää, kuumat aallot sekä päänsärkyä oireina. Taidan tehdä nyt niin, että jos menkkoja ei kuulu niin teen uuden testin. Esikoinen olisi toivottu usean vuoden haaveilun jälkeen. Tsemppiä kaikille muillekkin, jotka jälkikasvusta haaveilevat!
Vierailija kirjoitti:
Itsellä menkat myöhässä 6 päivää ja tein tänään Clearbluen negatiivisen testin. Raskausoireita on ollut viime- ja edellisviikolla jo. Väsymystä, nipistelyä mahassa, huimausta, makeat ruoat maistuu makeammalta ja jotkut maut yököttää, kuumat aallot sekä päänsärkyä oireina. Taidan tehdä nyt niin, että jos menkkoja ei kuulu niin teen uuden testin. Esikoinen olisi toivottu usean vuoden haaveilun jälkeen. Tsemppiä kaikille muillekkin, jotka jälkikasvusta haaveilevat!
Eiköhän tuo johdu ihan vaan stressistä ja siitä, että toivot niin kovasti olevasi raskaana. Lopeta tuo neuroottinen oireiden tarkkailu.
Itse toivon, etten ole raskaana. Mulla on aika säännöllinen kierto ollut aina, yhden ainoan kerran menkat oli myöhässä viikon, kun oli todella paha flunssa, niin ovulaatio tuli myöhässä ja menkatkin. Muuten on ollut aika täsmälliset.
Nyt kuitenkin 34/40 jo takana, en ole ollut kipeä ja muistan, että ovulaatiosta aikaa joku kaks-kolme viikkoa varmaan. Olen tehnyt neljä negatiivista testiä. Stressiä on ollut, mutta stressaan muutenkin aina.
Kondomi on käytössä ehkäisynä. On alkanut jännittää, onko siinä ollut reikä tai jotain, mikä on sitten saanut raskauden aikaan. Olen 30-vuotias, joko esivaihdevuodet alkaa sitten? Mitään menkkaoireita ei ole, ei ole rinnat kipeät, alavatsa ei ole yhtään kipeät tai mitään muutakaan. Kummallista.
Nostelen ketjua ja kysyn samalla kokemuksia.
Minipillerit lopetin toukokuun lopussa tänävuonna, sen jälkeen tullut muutamat normaalit menkat kesällä ja syksyllä, kierto noin 40 päivää. Ehkäisynä kortsu ja pysynyt aina paikoillaan, eikä olla reikiä huomattu.
Nyt sitten mennään jo kp 62, r-testejä olen tehnyt lähes joka toinen päivä siitä asti kun olisi menkkojen pitänyt alkaa, aina aamu virtsasta. Aina ollut negatiivisia ja rfsu-testejä olleet kaikki.
Onko tässä mahdollista olla raskaana vai voiko menkat yht äkkiä heittää yli kaksi viikkoa? Kyllä kai nyt jo pitäisi testissä näkyä jotain jos on raskaana.
Vähän outoja oireita ollut viimeaikoina kuten pääkipua ja närästystä sekä selkäkipuja. Ei ole ollut elämässä mitään suurempia muutoksia tai stressiä. Eikä tosiaan ole tipan tippaa tullut viime menkkojen jälkeen....
Joten mikä mua vaivaa??
Tulen päivittelemään miten asia ratkeaa.
Jos luet ketjua alusta niin yllättävän paljon on heitä joilla positiivinen tulos vasta tosi myöhään. Mutta koska teillä kondomi käytössä niin ei ihan hirveän suuri todennäköisyys kuitenkaan.
Keho on ihmeellinen ja voi noita taukoja tulla. Jos huolettaa kovasti niin voithan käydä gynellä?
Joo luin ketjun alusta asti, silti kuitenkin ajattelin kokemuksia kysyä kun itsellä kuitenkin vähän erilainen tilanne kuin muilla... kun ei tosiaan edes haamuja ole tullut. Ja sillä mietin että onko noi rfsu:n testit miten luotettavia, ei kai noin montaa negaa tulisi jos olisikin raskaana?
Pitää varmaan gynelle mennä jos ei kohta ala kuulumaan, vähän lääkärikammoisena koitan kuitenkin vältellä loppuun asti. :/
"Sukuvikako"!? kirjoitti:
Jostain luin, että "liian" korkeakin hcg voi näkyä ainakin kotitestissä virheellisesti neg. Kun taas matala hcg, joka ei näy testissä, saattaa viitata keskenmenoon tai kohdunulkoiseen raskauteen.
Olin tämän väittämän lukenut joskus kun raskautta yritin. Kun sitten olin tukevasti raskaana tyyliä rv+20, niin kokeilin huvikseen kun oli jäänyt yksi testi käyttämättä, ja todellatodella vahva positiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Joo luin ketjun alusta asti, silti kuitenkin ajattelin kokemuksia kysyä kun itsellä kuitenkin vähän erilainen tilanne kuin muilla... kun ei tosiaan edes haamuja ole tullut. Ja sillä mietin että onko noi rfsu:n testit miten luotettavia, ei kai noin montaa negaa tulisi jos olisikin raskaana?
Pitää varmaan gynelle mennä jos ei kohta ala kuulumaan, vähän lääkärikammoisena koitan kuitenkin vältellä loppuun asti. :/
Tähän jatkoa, cb raskaustesti kp 63 ja negaa edelleen.
Nyt kp 66 eikä vieläkään merkkiä et alkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän jatkoa, cb raskaustesti kp 63 ja negaa edelleen.
Nyt kp 66 eikä vieläkään merkkiä et alkaisi.
Kp 79, en ole enää jaksanut testejä tehdä, pitäis jo seuraavien kohta alkaa. Jos ei niitäkään näy niin uv:n jälkeen gynelle, kun kaikki nyt lomilla.
Esikoinen on nyt 16 V ja vieläkin raskaustesti nega. En tiiä miks.
Lopetin myös e-pillerit toukokuun 2023 paikkeilla, sen jälkeen kierto ollut hyvin epätasaista 30-38 pv. Nyt joulukuun 2023 lopussa piti alkaa kuukautiset, odotin kp 39 ennen kuin testin, joka oli negatiivinen. Toisen testin tein kp 43 ja yhä negatiivinen, jonka jälkeen totesin, että en ole raskaana. Kuukautisia ei kuitenkaan näkynyt ja kp 52 tein vielä yhden testin, joka selvästi positiivinen. Joten voi olla mahdollista, että olet ovuloinut todella myöhään, tosin kyllä sen tulisi jo pian testissäkin näkyä, mikäli raskaana olet. Tsemppiä!
Kiva lukea toisten kokemuksia, kiitos kaikille kirjoittajille <3
Oma tilanteeni on seuraava: lasta yritetty puoli vuotta säännöllisesti. Nyt kp 31/27 ja tänään tein cb testin joka oli negatiivinen. Vuosia ei menkat ole olleet koskaan kuin korkeintaan +/- 2 pv. Olen seurannut vuosia kieroa appilla, josta tarkistan dataa. Oireeni ovat erilaiset kuin menkoissa; yleensä niitä on päivää ennen menkkoja ja ensimmäisenä vuotopäivänä. Nyt oireet jatkuneet noin viikon. Oireina alavatsatuntemuksia (paineen tunnetta ja pientä pistelyä), satunnaista päänsärkyä ja rintojen arkuutta. Tänään älysin mitata lämpöä ensimmäistä kertaa ja se oli noin puoli astetta normaalia korkeampi, tasan 37. Teen parin päivän päästä uuden testin, toivon tulos olisi toisenlainen.Tein ovulaatiotestin myös viime kuussa, joka oli vahvasti positiivinen, joten sen myötä myös menkat pitäisi tulla, jos siis onni ei ole käynyt.
Tsemiä kaikille muille asian kanssa painiskeleville. Asioilla on tapana järjestyä.
Mulla kävi niin, että oli kuukautiset ja hyvin "raskaana oleva" olo. Tein testin, se oli nega. Jostain syystä, en muista miten/miksi hankkiuduin tk:n gynelle. Siellä tehtiin positiivinen testi, mutta ultrattiin ja todettiin kohtu tyhjäksi.
Raskausolo jatkui, ja muutamaa viikkoa myöhemmin ultrassa näkyi sikiöpussi. Kuukautiset jatkuivat normalaalisti monta kuukautta. Jossain välissä raskautta vuodin massiivisesti. Vuodolle ei löytynyt syytä. Terve tyttö syntyi hiukan etuajassa, ja varsin fiksu tapaus hänestä on kasvanut.
mulla kierto on välilä 25-28 ja nyt menossa jo 36 päivä. mulla ei oo ollu mitään menkkaoireita, vuotoa oli 2 päivää sillon ku menkojen ois pitäny tulla, sitten se loppu ku seinään.
oireita mitä itellä ollu niin tissit kasvanu isommaksi sekä tummuneet, kauhea väsymys, päänsärkyä melkeen joka päivä. kahvia ei tee mieli vaikka oon innokas kahvinjuoja.
tein testin tänään ja oli nega, mutta oli joku apteekin halpis testi, niin varmaan haen huomenna uuden testin ja sen jälkeen soitan terkkarille
hei, osaiskohan joku helpottaa mun stressiä. Mulla on kuukautiset myöhässä 3vkoa ja 2 päivää. Oon joka päivä tehnyt useita testejä, eri aikoihin vuorokaudesta. Kaikki testit on negatiivisiä. Mulla on pahoinvointia, huimausta, hillitöntä väsymystä, alkuun oli nipistelyä vatsassa, nykyään ennemmänkin turvonnut taikka tukala olla, tavallista herkempää hengästymistä, pissattaa useammin, tukkoinen nenä, päänsärkyä, rinnat tuntuvat raskaammilta mutta ei kipeät. Ällöttää syödä oksetuksen takia, en kuitenkaan oksentele. Nään myös paljon unia että olisin raskaana. Raskaus on toivottu, mutta stressaa tämä epätietoisuus. Soittelin jo terveysasemalle sieltä käskettiin vielä 2 vkoa odotella kuukautisia ja jos ei näy tai kuulu niin sitten verikokeeseen. Tuntuu uskomattomalta ajatukselta että olisin raskaana koska kaikki testit negatiivisä. Hoitaja mainitsi puhelimessa että olisin rv 6+4, silloin kun soittelin sinne. Pelottaa, että jos en olekaan raskaana, että mikä minussa mahtaa olla vikana. Vai voiko olla mahdollista ettei testit vieläkään näyttäisi positiivista. Apua :(