Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Raskaustesti näyttää negaa, vaikka on raskaana.

Vierailija
10.01.2010 |

Onko jollekin käynyt otsikon mukaisesti? Tarkoitan lähinnä siten, että testi on tehty aikaisintaan kuukautisten oletettuna alkamispäivänä. Kuinka pitkällä olet ollut, kun testi vielä oli negatiivinen, ja missä vaiheessa sait kuitenkin varmistuksen raskaudesta.

Meillä on yritystä takana runsas 6 kk ja kuukautiset ovat tulleet säännöllisesti, kp31-33. Nyt on menkat olleet pari viikkoa myöhässä, ja jo toinen testi ollut negatiivinen sinä aikana.

Kommentit (151)

Vierailija
21/151 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Ensiäidiksi yrittävä täällä.. tänään 6pv menkat myöhässä, ei mitään menkkaoireita, mutta sensijaan vatsan kipristelyä ja paineen tunnetta alavatsassa, jatkuva virtsauksen tarve ja jo kaksi viikkoa jatkunut törkeä uupumus! Tänään tein testin (rv 4+6) clearbluen testillä ja negaa näytti...

Kauhea itku ja pettymyshän siitä tuli, mutta jokin tunne mulle sanoo ettei kaikkea toivoa olisi vielä menetetty.. Voinko silti olla siis raskaana? Viikon sisällä jos eivät menkat tule niin teen kyllä uuden testin! Jos joku täällä vielä seuraa keskusteluja niin toivoisin neuvoja ja vertaustukea, mitä tehdä ja mitä ajatella... Olen 21v opiaattiriippuvaisena aloittamassa korvaushoitoa, että sekin tietty vaikuttanee asiaan...

Vierailija
22/151 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko aamupissa vai päiväpissa, aamupissa voi näyttää positiivista ja päiväpissa negatiivista, koska aamupissassa on enemmän hormoneja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/151 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 40/30 ja tutulla ei pissatesti näyttänyt koskaan plussaa. Ei edes loppuraskaudesta.

Vierailija
24/151 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä testasin kerran loppuraskaudessa ihan huvikseni kaapissa olevalla jämätestillä ja näytti negaa. Onneksi olin käynyt jo rakenneultrassa, mutten olisin varmasti seonnut. Testissä oli päiväys voimassa.

Vierailija
25/151 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskailu menossa täälläkin. Olin aivan varma olevani raskaana jo viikko ennen kuukautisten oletettua alkua, silloin alkoi pahoinvointi ja rintojen aristus. Raskausoireita on tullut tasaisesti lisää koko ajan, ja jo neljä testiä on näyttänyt negaa. Nyt kuukautiset on kymmenen päivää myöhässä, mitä ei ole tapahtunut ikinä ennen, kiertoni on ollut erittäin säännöllinen aina. Suunnitelma on tästä lähin tehdä testi viikon välein jos kuukautisia ei kuulu, ja sitten jossain vaiheessa soittaa lääkäriin. Yritän muistaa palata tänne kertomaan, kuinka kävi.

Vierailija
26/151 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa raskaudessa olen joutunut tekemään vähintään 2 testiä, ennen kuin olen saanut positiivisen tuloksen. Eikä mitään markettitestejä, vaan ihan apteekin clearblueta (jonka pitäisi vielä näyttää suht aikasin). Ensimmäisen kerran olen testaillut menkkojen oletettuna alkamispäivänä ja viimeistään viikon kuluttua olen saanut plussan. Ja mulla on siis suht säännöllinen kierto, heittoa +/- 1 päivä. Raskaustestit näyttää plussaa elimistössä olevan hormonin perusteella, jota alkaa kehittyä jokaisella yksilöllisesti. Eli uutta testiä vaan tekemään parin päivän päästä, jos menkkoja ei kuulu, ja onnea AP yritykselle! :)

Vierailija
27/151 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sain odotella kaksi viikkoa siitä päivästä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ennen kuin testi näytti positiivista. Olin jo ehtinyt varata lääkärillekin ajan kun kuukautisia ei näkynyt. Positiivinen testitulos tuli siis kiertopäivänä 42. Tämä tapahtui vuonna 2005.

Esikoista odotellessa se testiviiva pärähti ruutuun kiertopäivänä 28. Olin kyllä silloin varma raskaudesta muutenkin, toinen vaihtoehto olisi ollut, että jokin olisi olut pahasti vialla.

Vierailija
28/151 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin talvipakkasella testi täytyy pitää lämpimässä, ettei se jäädy ja silloin näyttää mitä sattuu. Mulle kävi kerran näin. Testi oli auton hanskalokerossa eikä toiminut sen jälkeen oikein. havahduin raskauteen, kun oli selvät merkit päällä viikolla 7 - 8.

Vierailija
29/151 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni on ollu menkat viime vuonna syyslomalla menkat ja testi näytti negatiivista maha ja rinnat on kasvanu

Vierailija
30/151 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla näytti positiivista vasta viikolla 11. sitä ennen kaks negaa viikolla 5 ja 7-8.

Vierailija
31/151 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv4+1 oli vielä ihan puhdas nega, rv5+0 oli selvä plussa

Vierailija
32/151 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systerille kävi kans noin. Testasi negan ja unohti koko jutun. Kunnes tajusi kahden viikon päästä, ettei menkkoja näy vieläkään. Se nega on nyt 4-vuotias :D

Vierailija
33/151 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4(+?) viikkoa menkat myöhässä, lähes yhtä kauan aamupäivisin kuvotusta, töissä aamukahvit jääny kuppiin kun ei pysty juomaan, palelua, pari viikkoa ohimeneviä menkkakipuja ja vihlasuja, uudet sopivat housut alkaneet puristaan vatsan kohdalta vaikka ruokailu- ja liikuntatottumukset eivät oo muuttuneet miksikään, rinnat enemmän ja vähemmän hellänä, nännit kosketusarat, viis negatiivista testiä. 

Oireita ihmettelen jo pelkästään sen takia, että syksyllä mulle jo toinen gynekologi sanoi että tuun tuskin koskaan saamaan lapsia munasarjojeni ollessa täynnä polyyppeja ja todella pienellä todennäkösyydellä tuun koskaan ovuloimaan. Pillerit jätin siltä seisomalta pois ja totesin että jos laps on tullakseen, se ei aikaa kato.

Mulla on yleensä ollut säännölliset kuukautiset, pillereiden kanssa ja ilman. Lapsen hankinta ei sinänsä ole meillä "to do"-listalla, mutta kun gyneltäni uutiset sain (vahvistus siis muutamaa vuotta aikaisemmin annettuun toteamukseen, "mikäli koskaan tuut oleen raskaana, se on työn ja vaivan tulos"), oli aika itsestään selvää että pillerit jää pois. Olin jo kuukauden verran ollut ilman ehkäisyä jo ennen uutisen saamista. 

Mutta koska lapsi-suunnitelmat ei meillä niin akuutein asia ole ollut, en ole kuukautisia mihinkään merkkaillut enkä osaa siis yhtään sanoa milloin ne on tarkalleen viimeksi olleet, mutta mutu-tuntuma on lokakuun lopulta.

Tänään kävin lääkärillä ja pyysin päästä raskaustestiin oireitten takia, kerroin että edellisen negatiivisen testin oon tehny eilen. Mihin kokeeseen mut määräs? No pissatestiin tietysti! Ei yllättäny kun soitti iltapäivällä tuloksista että negatiivinen on.

Vierailija
34/151 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on käynyt helmikuussa sain toisen keskenmenon koska testi näytti koko ajan negaa raskaus viikko 6. ja sitten syyskussa 2010 26.9 sain 3 keskenmenon koska testi näytti negaa viikolla 7+4. nyt on taas tuntemus että oon raskaana menkat myöhässä 3 viikkoo. testi näyttää edelleen negaa, raskaus oikeet on kaikki. mutta nyt lähettiin tutkii asiaa mikä mättää.. en halua lisää keskenmenoja. minulla koht 4v poika. mutta haluamme sen toisen kuitenki. tässä odotellaan positiivist vastausta. mutta minulla synnynnäinen sydänvika syön marevaania ja merevan pitäs vaihtaa heti kun tunne oloni raskaaksi. ja aloitan pistos lääkkeen. nyt ois mutta lääkärin kanssa pitää puhua asiasta. ennen kun voin vaihtaa lääkkeeni. mutta odotellaan.

Vierailija
35/151 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi voi kyllö näyttää negariivista vaikka olisitkin raskaana. Tietyt testit tällaisrt yliherköt eivät välttämättä näytä plussaa, sillä ne reagoivat herkästi ja yleensä siinä vaijeen luotettavasti jos elimistö tuottaa enemmän raskaushornoneja, raskauden ihan alkuvaiheissa se ei siis välttämättä näytä plussaa vaan negaa. Suosittelen testaamaan clerbluen testeillä mitkä itse sanoisin kaikista varmemmiksi. Kannattaa tietysti nyös odottaa muutama päivä ennekuin testin uusit jos vielä epäilytyäisi tuommoiset tilanteet :)

[quote author="Vierailija" time="10.01.2010 klo 19:07"]

Kuukautiskierto ei välttämättä aina ole ihan säännöllinen ja menkat voivat olla myöhässä eri syistä. Testi näyttää positiivisen tuloksen viimeistään viikko siitä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Tietenkin, joku yksilö voi olla poikkeuskin, mutta yleensä näin. Jotkut saavat plussan jo joitakin päiviä ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa.

[/quote]

Vierailija
36/151 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro27 OLI raskaana... :(

Vierailija
37/151 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2010 klo 19:07"]

Kuukautiskierto ei välttämättä aina ole ihan säännöllinen ja menkat voivat olla myöhässä eri syistä. Testi näyttää positiivisen tuloksen viimeistään viikko siitä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Tietenkin, joku yksilö voi olla poikkeuskin, mutta yleensä näin. Jotkut saavat plussan jo joitakin päiviä ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa.

[/quote]

höpö höpö, tein kaksi nega testiä kun menkkoja ei kuulunut, vasta kolmas oli positiivinen.

Vierailija
38/151 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni kp 40/30 tuli plussa

Kaverillani ei näkynyt koskaan pissatestissä (ei edes rv 16). Veritestit näytti plussaa. Näin molemmissa raskausksissa.

Vierailija
39/151 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 30/28 testasin sellaisella, jonka pitäisi näyttää jo 4 päivää ennen kuukautisten alkamispäivää, negatiivinen. Uuden testin tein vasta kp 40/30 ja silloin oli selkeä plussa.

Vierailija
40/151 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori siis plussatesti oli tietty 40/28. Oli muuten sekava olo kun sai negan vaikka oli varma raskaudesta, joka sitten olikin totta. Nega sai kyllä pään sekaisin hetkeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme