Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olenko ihan kamala äitipuoli? en vain jaksa

Vierailija
03.06.2011 |

ainaista vastuuta YKSIN miehen lapsista...

Miehen alle kouluikäiset lapset ovat meillä joka toinen viikonloppu. (joo, ei ole paljon) Nyt kesällä sitten enemmän.

Kun lapset tulevat joka toinen pe, ei mies ole juurikaan koskaan kotona. Olettaa, että minä sitten täällä päivystän. Ja huom. olettaa, ei edes kysy muodon vuoksi. Samoin eksänsä olettaa, että voi vain ilmoittaa tekstiviestillä samana päivänä miehelle, mihin aikaan lapset tuo ja minä sitten olen heitä ottamassa vastaan (olen äitiyslomalla).

Viikonloput menevät usein niin, että lapset tosiaan tulevat pe ja ovat nukkumassa kun isänsä tulee kotiin. La on isä mahdollisesti taas töissä tai nukkuu ainakin klo 12 asti. (on oikeasti väsynyt, kun viikolla joutuu todella aikaisin heräämään töihin, mutta silti...) Sunnuntaina minä sitten kuskaan lapset kotiin (iltapäivällä/illalla), koska miehellä ei ole ajokorttia eikä "jaksa" bussilla viedä.

Ja sitten tämä kesä. Miehellä ei ole kesälomaa päivääkään, koska on vasta aloittanut työpaikassaan. Minunko sitten pitää 4 viikkoa kesästäni hoitaa näitä lapsia??

Tiedän, että kun olen miehen ottanut, niin lapset tulivat mukana jne., mutta ei kai se nyt sitä tarkoita, että minä heitä yksin hoidan?? Myös miehen exä tuntuu olettavan näin, että olenhan minä kesällä kotona (hän on itsekin), niin voin kyllä lapset hoitaa. Kyse on kuitenkin PIENISTÄ lapsista, joista toinen oikeasti todella hankala. (toinen melko reipas ja "helppo", kunhan on tekemistä)

Joo, halusin vain purkaa tämän ärsytykseni...tekisi niin mieli sanoa miehelle, etten enää ikinä hoida hänen lapsiaan sekuntiakaan....

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla ap, mutta vaikka kuinka nyt puolustelet lapsesi isää, niin kyllähän tuo toiminta on kaikkea muuta kuin hyvän isän toimintaa. Se että mies on sinun mielestäsi vielä ihan ok isä teidän yhteiselle lapselle ei paljon auta. Vaikka kuinka mies on tullut isäksi "haluamattaan" (???mitä ihmettä tämä muka tarkoittaa, ja lapsia on vielä useampikin???, onko mies pakotettu suojaamattomaan seksiin?? Älä höpötä!!) ja nuorena, niin vastuu niistä lapsista hänellä on. Ja sitä vastuuta hän karttelee, mikä on erittäin halveksuttavaa! Mies ei ole mikään mies, jos hän ei edes omista lapsistaan huolehdi. Lapset ovat kakikista vähiten syyllisiä mihinkään, ja heillä pitäisi olla oikeus isään, joka heidän kanssaan haluaa olla ja heistä välittää.

Vierailija
62/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan, ihan varma ettei voi järjestää??? Vaan haluaakin sun kantavan vastuun lapsista?

Ystäväni mies sanoi vaimolleen että hänen työnkuvaan kuuluu olla palkatta asiakkaiden kanssa lauantaisin.... Arvatkaa mikä sota, mutta sen jälkeen ei enää kuulunut työnkuvaan:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai lapsen, lapsella on kaksi isä ehdokasta. naisen nykyinen on nyt sitten isä, ainakin nimeltään muttei teoiltaan. nyt he ovat eroamassa sadannen kerran ja heti ensimmäisellä eroamiskerralla äiti huolehti heti, että Pekka on sitten joka toinen viikonloppu isällään ja sama juttu on taas tullut esiin. välillä mies on niin isää ja välillä taas ei, ihan molempien suusta on tämä tullut. mun mielestä tässä jutussa on taas kysymys siitä, että äiti vaan haluaa sen oman vapaa-aikansa, vaikka mikä olisi. ei ap:n tilanteessa lapset ole etusijalla vaan lasten biologisen äidin OMA napa on tärkeämpi. minä en ap:na hoitaisi näitä lapsia, se on kyllä isän ja äidin tehtävä sopia asioista. voimia ap!!

Vierailija
64/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni mies sanoi vaimolleen että hänen työnkuvaan kuuluu olla palkatta asiakkaiden kanssa lauantaisin.... Arvatkaa mikä sota, mutta sen jälkeen ei enää kuulunut työnkuvaan:)

Vierailija
65/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä tässä jutussa on taas kysymys siitä, että äiti vaan haluaa sen oman vapaa-aikansa, vaikka mikä olisi. ei ap:n tilanteessa lapset ole etusijalla vaan lasten biologisen äidin OMA napa on tärkeämpi. minä en ap:na hoitaisi näitä lapsia, se on kyllä isän ja äidin tehtävä sopia asioista. voimia ap!!

Kun tässäkin ap:n tapauksessa ongelma on ISÄ, joka ei hoida velvollisuuttaan. Ei silloin ole syytä osoittaa syyttävällä sormella mitään muuta kuin Isää, joka aivan tahallaan toimii noin.

Eiköhän sillä exällä ole arjessaan ihan tarpeeksi tekemistä yksinhuoltajana, varsinkin kun ap:kin on korostanut, että toinen lapsista on todella hankala luonteeltaan. Eikö silloin yksinhuoltaja saa olettaa että TOINEN VANHEMPI edes sen verran kantaa vastuutaan lapsista, että huimat 4 päivää kuukaudesta hoitaa omaa jälkikasvuaan?

Ei se sen exän ongelma ole miten ap. on työnjaon miehensä kanssa hoitanut. Eihän hänellä ole mitään valtaa tulla siihen sanelemaan, vaan ainoastaan on sovittu, että lapset ovat isänsä LUONA kaksi viikonloppua kuukaudesta.

Joida ap asia miehesi kanssa.

T: Ydinperheen äiti, jonka mies kyllä kantaa vastuunsa lapsistaan.