Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olenko ihan kamala äitipuoli? en vain jaksa

Vierailija
03.06.2011 |

ainaista vastuuta YKSIN miehen lapsista...

Miehen alle kouluikäiset lapset ovat meillä joka toinen viikonloppu. (joo, ei ole paljon) Nyt kesällä sitten enemmän.

Kun lapset tulevat joka toinen pe, ei mies ole juurikaan koskaan kotona. Olettaa, että minä sitten täällä päivystän. Ja huom. olettaa, ei edes kysy muodon vuoksi. Samoin eksänsä olettaa, että voi vain ilmoittaa tekstiviestillä samana päivänä miehelle, mihin aikaan lapset tuo ja minä sitten olen heitä ottamassa vastaan (olen äitiyslomalla).

Viikonloput menevät usein niin, että lapset tosiaan tulevat pe ja ovat nukkumassa kun isänsä tulee kotiin. La on isä mahdollisesti taas töissä tai nukkuu ainakin klo 12 asti. (on oikeasti väsynyt, kun viikolla joutuu todella aikaisin heräämään töihin, mutta silti...) Sunnuntaina minä sitten kuskaan lapset kotiin (iltapäivällä/illalla), koska miehellä ei ole ajokorttia eikä "jaksa" bussilla viedä.

Ja sitten tämä kesä. Miehellä ei ole kesälomaa päivääkään, koska on vasta aloittanut työpaikassaan. Minunko sitten pitää 4 viikkoa kesästäni hoitaa näitä lapsia??

Tiedän, että kun olen miehen ottanut, niin lapset tulivat mukana jne., mutta ei kai se nyt sitä tarkoita, että minä heitä yksin hoidan?? Myös miehen exä tuntuu olettavan näin, että olenhan minä kesällä kotona (hän on itsekin), niin voin kyllä lapset hoitaa. Kyse on kuitenkin PIENISTÄ lapsista, joista toinen oikeasti todella hankala. (toinen melko reipas ja "helppo", kunhan on tekemistä)

Joo, halusin vain purkaa tämän ärsytykseni...tekisi niin mieli sanoa miehelle, etten enää ikinä hoida hänen lapsiaan sekuntiakaan....

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notta viettääkö kyseinen isä sen uusimman lapsensa kanssa sitten aikaa ollenkaan? Helvettiäkö pitää tuollaiselle haarojaan aukoa!!

Vierailija
42/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ilmoittanut, etten ota lapsia vastaan (minä ilmoittanut miehelle ja mies exälle) mutta kun exä heidät oven taakse tuo, ei minulla ole sydäntä sanoa, etten heitä ota...Täytyy vaan seuraavalla kerralla lähteä pidemmäksi ajaksi pois. Ärsyttää vaan, kun ei omassa kodissaan saa olla miten tahtoo...

Ja taustoista sen verran, että molemmat miehen edellisen suhteen lapsista ovat vahinkoja, ensimmäistä mies ei olisi lainkaan halunnut. Ja kyllä, olisivat voineet paremmin huolehtia ehkäisystä, mutta siihen en ole minä voinut vaikuttaa. Kun toinen lapsi syntyi, lemppasi miehen exä hänet lopullisesti. (Heidän suhteensa oli pitkään ollut ns. ONOFF-suhde.)

Ja tämä meidän yhteinen on toivottu, eikä ihan heti tullutkaan, kun toivottiin, mutta ihan "normaalissa ajassa" kuitenkin. Lieneekö se sitten syynä siihen, että mies kyllä jaksaa hänen kanssaan touhuta, vaikkei mikään helppo vauva olekaan, vaatii siis kyllä paljon (ajoittain).

Helppohan se on sanoa, että olisit valinnut paremman miehen...ihan totta, olen sitä kyllä miettinytkin, miten paljon helpompaa olisi, jossai miehellä olisi ennestään lapsia (Vaikka heistä pidänkin paljon), mutta tähän mieheen olen kuitenkin rakastunut, rakastan edelleen ja hän rakastaa minua, sillä perusteella "olen hänet valinnut".

KIITOS KOVASTI YMMÄRTÄVÄISISTÄ JA AUTTAVISTA VASTAUKSISTA!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntuu kohtuuttomalta lähteä pikkuvauvan kanssa toistuvasti pois omasta kodistaan, mutta tässä tapauksessa se vaikuttaa olevan ainoa keino. Yritä siis jaksaa käyttää sitä. Tsemppiä.

Vierailija
44/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, joten huolehdin tasan tarkaan omista lapsistani ja oletan mieheni hoitavan omansa. ?

Onko se uusperhe pakko aina perustaa, ellei ole valmis elämään perheenä?? Jos mun mieheni sanoisi lapsestani noin, käskisin häipymään tiehensä.

Aivan karmeaa tekstiä, kerta kaikkiaan. Eikö sitten voi ola yksinhuoltajana pelkästään niiden omien lastensa kanssa, jos kerran ajatusmaailma toisen lapsista on tuollainen??? Eipä tosiaan ole ainakaan lasten etujen mukaista tuollainen!

Vierailija
45/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä, meillä on siis myös yhteinen lapsi. (vauva) Ei miehen lapset mitenkään voineet minulle korvata sitä, että halusin lapsen/lapsia. Ja myös mies halusi tätä yhteistä. ap

...vielä yhteistä lasta, vaikkei ota mitään vastuuta aiemmistakaan. On se vaan harmi, ettei tähän lastentekemiseen ole mitään "ajokorttia", vaan tuollaiset hulttiot voivat alkaa "isäksi". Sääliksi nuo lapset, jotka eivät ole isäänsä päässeet valitsemaan!

Vierailija
46/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juuri, miksi ihmeessä ottaa itselleen valmiit lapset? Olisihan siinä ollut hetki aikaa katsella minkälainen isä tämä mies oikein on? Tapa, jolla kohtelee lapsia kertoo paljon isästä ja myös miehestä.

Äläkä AP ole tyytyväinen että tykkää juuri sun lapsesta. Mielestäni se on vielä hälyttävämpää isältä et lapset eri arvoisia! Aikuinen isä voi aina pakottaa itsensä käyttätymään vastuullisesti ja piste.

Vierailija
47/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oot sitten tehnyt lisää lapsia tuollaisen isän kanssa? Luuletko, että hoitaa teidän yhteisiä lapsia yhtään enempää? Sanoisin, että itse olet osasi valinnut.

Vierailija
48/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei voi muuta sanoa kuin että PASKA mies sulla ap!!! Kaikkein eniten halveksin miehiä jotka hylkäävät lapsensa eron jälkeen. Joko sitten omasta aloitteestaan tai uuden akan painostuksesta.

Eihän tuollaisia miehiä voi isiksi kutsua! Kunnon mies kantaa aina vastuunsa, ja jos ei mistään muusta, niin ainakin tärkeimmästä eli omista lapsistaan.

T: Mies

Vierailija
49/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sun velvollisuutesi toisten penskoja hoidella. Miehesi ja hänen ex ovat lasten vanhempia ja kasvatusvastuussa. Ilmeisesti ex-vaimo on itsekin väsähtänyt vaativan lapsensa hoitoon ja on vaan iloinen kun saa välillä levähtää tuomalla lapset sulle. Ei ole oikein että sä väsyt. Ex voi hommata lapsenhoitoapua muualtakin. Oletko tehnyt tästä aiheesta aloituksia aikaisemminkin? Kuulostat jotenkin tutulta? Mut mä lähtisin nostelemaan, jos ei mies ja ex laita pelisääntöjä uusiksi. Ja minkä takia sitten annat aina periksi? Jos lasten isä ei ole kotona, niin sanot EI ja pysyt siinä! Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
50/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sun velvollisuutesi toisten penskoja hoidella. Miehesi ja hänen ex ovat lasten vanhempia ja kasvatusvastuussa. Ilmeisesti ex-vaimo on itsekin väsähtänyt vaativan lapsensa hoitoon ja on vaan iloinen kun saa välillä levähtää tuomalla lapset sulle. Ei ole oikein että sä väsyt. Ex voi hommata lapsenhoitoapua muualtakin. Oletko tehnyt tästä aiheesta aloituksia aikaisemminkin? Kuulostat jotenkin tutulta? Mut mä lähtisin nostelemaan, jos ei mies ja ex laita pelisääntöjä uusiksi. Ja minkä takia sitten annat aina periksi? Jos lasten isä ei ole kotona, niin sanot EI ja pysyt siinä! Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
51/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-------On se vaan harmi, ettei tähän lastentekemiseen ole mitään "ajokorttia", vaan tuollaiset hulttiot voivat alkaa "isäksi". Sääliksi nuo lapset, jotka eivät ole isäänsä päässeet valitsemaan!---------

ja karmeeta on se että aina löytyy noita hömppiä, jotka uskoo kaiken ja joita sit käytetään hyväksi muka rakkauden varjolla.

Vierailija
52/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juuri, miksi ihmeessä ottaa itselleen valmiit lapset? Olisihan siinä ollut hetki aikaa katsella minkälainen isä tämä mies oikein on? Tapa, jolla kohtelee lapsia kertoo paljon isästä ja myös miehestä. Äläkä AP ole tyytyväinen että tykkää juuri sun lapsesta. Mielestäni se on vielä hälyttävämpää isältä et lapset eri arvoisia! Aikuinen isä voi aina pakottaa itsensä käyttätymään vastuullisesti ja piste.

tarkoittaa mielestäni adoptiota tai jos on vaikka lähivanhempipuoli. Ei minulle ainakaan olisi riittänyt, että olen äitipuoli joka toinen viikonloppu. Ei se mielestäni ole "mitään" verrattuna vanhemmuuteen, jota nyt elän lapseni kanssa. Ja olin kyllä useamman vuoden "katsellut millainen isä tämä mies oikein on", mutta myönnän, etten sitä ihan ennen oman lapseni syntymää tajunnut.

Ja vaikka te kaikki tämän lyttäättekin, niin en silti sanoisi, että mieheni on huono isä. Hän on tullut isäksi haluamattaan ja todella nuorena, ja verrattuna esim. siihen, millainen isä hän oli tavatessani hänet, on hän miljoona kertaa parempi nyt kuin silloin. Ja kyllä hän kaikista lapsistaan tykkää, eivätkä varmasti ole eriarvoisia hänelle. Luulen, että tämän meidän yhteisen lapsen kanssa hän on ollut valmis ja "osaava" isäksi, ja se vaikuttaa siihen, että "jaksaa" olla hänen kanssaan. En toki voi tietää, mutta luulen niin.

ap

Vierailija
53/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täytyy tosiaan vastedes lähteä pois kotoa, niin kuin joku ehdotti...ja tuosta "hankalasta" lapsesta sen verran, että äitinsä kanssa on äidin sanojen mukaan nätisti. Päiväkodissa ja meillä suoraansanottuna aivan hirviö. Voi olla, että reagoi siihen, ettei nää isäänsä tai sitten siihen, että haluaisi olla vain äidin kanssa, niin kuin lapsi itse sanoo. Ja tämä lapsi on noista kahdesta se nuorempi, joka ei ole oikeastaan ollenkaan elänyt sellaista arkea, että sekä äiti että isä olisivat asuneet saman katon alla.

ap

Vierailija
54/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka te kaikki tämän lyttäättekin, niin en silti sanoisi, että mieheni on huono isä. Hän on tullut isäksi haluamattaan ja todella nuorena, ja verrattuna esim. siihen, millainen isä hän oli tavatessani hänet, on hän miljoona kertaa parempi nyt kuin silloin. Ja kyllä hän kaikista lapsistaan tykkää, eivätkä varmasti ole eriarvoisia hänelle.

...mutta silti osaavat kantaa vastuun. Minusta kuulostaa siltä, että miehelläsi ON eriarvoisia lapsia, on tämä nykyinen jonka kanssa viitsii olla ja sitten on ne vanhat lapset, jotka eivät niin kiinnosta. Kyllä minä olisi nostanut jo tuhottoman äläkän pelkästään siitä, että isä viitsii olla vastuuntuntoinen isä vain silloin kun itse haluaa ja vain osalle lapsistaan. Eihän tuo tee millään tavalla hyvää isä-lapsi -suhteelle, eikä TODELLAKAAN edistä hyvien sisarussuhteiden kehittymistä.

Vierailija
55/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otit tuollaisen miehen ja vielä teit hänen kanssaan lapsen?

En yhtään ihmettele että ex on laittanut hänet kiertoon.

Sanot miehellesi että hän on aika ottaa vastuuta omista lapsistaan. Sanot vaikka että ensi viikonloppuna (sellaisena kun lapset tulevat) lähdet perjantaina aamusta vanhempiesi tms. kyläpaikkaan ja palaat sieltä esim. maanantaina. Mies joutuu itsekin pärjäämään lastensa kanssa. Miksi olet päästänyt tilanteen tuollaiseksi?

Vierailija
56/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

komppaan muita!

Mies on varmaan ajatellut että kätevää, uusi vaimo hoitomassa lapsia ja tekemistä ruoan kun "rasittunut" perheenpää saapuu kotiinsa.

Hoitaisi velvollisuutensa saatanan lusmu!!! Häntä ei voi kyllä mieheksi edes kutsua...

Vierailija
57/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli säännöllisesti ja sovitusti. Miehes tässä se tyhmä ja hankala on.

eikä hän voi mitenkään järjestää joka toista viikonloppua vapaaksi. ap

Tapaamisten on tapahdutta silloin kun isälläkin on vapaata.

Vierailija
58/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla ap, mutta vaikka kuinka nyt puolustelet lapsesi isää, niin kyllähän tuo toiminta on kaikkea muuta kuin hyvän isän toimintaa. Se että mies on sinun mielestäsi vielä ihan ok isä teidän yhteiselle lapselle ei paljon auta. Vaikka kuinka mies on tullut isäksi "haluamattaan" (???mitä ihmettä tämä muka tarkoittaa, ja lapsia on vielä useampikin???, onko mies pakotettu suojaamattomaan seksiin?? Älä höpötä!!) ja nuorena, niin vastuu niistä lapsista hänellä on. Ja sitä vastuuta hän karttelee, mikä on erittäin halveksuttavaa! Mies ei ole mikään mies, jos hän ei edes omista lapsistaan huolehdi. Lapset ovat kakikista vähiten syyllisiä mihinkään, ja heillä pitäisi olla oikeus isään, joka heidän kanssaan haluaa olla ja heistä välittää.

Vierailija
59/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallekin viesti kännykkään,

EN HOIDA ENÄÄN LAPSIASI.

Sitten kun tuo lapset, niin et avaa ovea tai lähdet pois.

En ottaisi kesäksi hoitoon.

Oma vikasi, jos et osaa olla tiukkana.

TEE LOPPU ASIASTA!

Vierailija
60/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käynyt hyvä tuuri kun miehesi on löytänyt sinut. Et voi olla mätä, kun hän noin mielellään kenkkää lapsensa sinun hoidettavaksi. Mutta lopeta nyt toi nössöily ja puhu miehellesi näistä asioista. Sinä kärsit, sulla ei ole hyvä olla tässä kuviossa.

Todella vastuuttomalta miehesi vaikuttaa. Meillä käy miehen poika säännöllisesti, niin mies tasan tarkkaan hoitaa ja huolehtii, ja ottaa vastuun. Kaikki on onnellisia.