Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olenko ihan kamala äitipuoli? en vain jaksa

Vierailija
03.06.2011 |

ainaista vastuuta YKSIN miehen lapsista...

Miehen alle kouluikäiset lapset ovat meillä joka toinen viikonloppu. (joo, ei ole paljon) Nyt kesällä sitten enemmän.

Kun lapset tulevat joka toinen pe, ei mies ole juurikaan koskaan kotona. Olettaa, että minä sitten täällä päivystän. Ja huom. olettaa, ei edes kysy muodon vuoksi. Samoin eksänsä olettaa, että voi vain ilmoittaa tekstiviestillä samana päivänä miehelle, mihin aikaan lapset tuo ja minä sitten olen heitä ottamassa vastaan (olen äitiyslomalla).

Viikonloput menevät usein niin, että lapset tosiaan tulevat pe ja ovat nukkumassa kun isänsä tulee kotiin. La on isä mahdollisesti taas töissä tai nukkuu ainakin klo 12 asti. (on oikeasti väsynyt, kun viikolla joutuu todella aikaisin heräämään töihin, mutta silti...) Sunnuntaina minä sitten kuskaan lapset kotiin (iltapäivällä/illalla), koska miehellä ei ole ajokorttia eikä "jaksa" bussilla viedä.

Ja sitten tämä kesä. Miehellä ei ole kesälomaa päivääkään, koska on vasta aloittanut työpaikassaan. Minunko sitten pitää 4 viikkoa kesästäni hoitaa näitä lapsia??

Tiedän, että kun olen miehen ottanut, niin lapset tulivat mukana jne., mutta ei kai se nyt sitä tarkoita, että minä heitä yksin hoidan?? Myös miehen exä tuntuu olettavan näin, että olenhan minä kesällä kotona (hän on itsekin), niin voin kyllä lapset hoitaa. Kyse on kuitenkin PIENISTÄ lapsista, joista toinen oikeasti todella hankala. (toinen melko reipas ja "helppo", kunhan on tekemistä)

Joo, halusin vain purkaa tämän ärsytykseni...tekisi niin mieli sanoa miehelle, etten enää ikinä hoida hänen lapsiaan sekuntiakaan....

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaamisasia uudelleen. Lapset eivät tule teille, jotta ex saisi vapaata vaan tapaamaan isäänsä. Mutta ymmärrän, että ex:n on hankalaa tehdä mitään suunnitelmia, jos mies ei tiedä, milloin on töissä ja milloin vapaalla.

Minusta sinun on vain tehtävä isälle selväksi, että lapset tarvitsevat häntä ja sinä et jaksa heitä yksin hoitaa.

Vierailija
22/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kerran oli järkyttävä riita, kun exä halusi heidät tuoda, vaikka mies oli työmatkalla ja minä ja vauva oksennustaudissa. Eikä exällä ollut mitään menoa, sanoin, että voin siksi aikaa ottaa, jos hänellä on jotain. Huoh...en suosittele uusperhettä kenellekään.....

ap

Muistan lukeneeni aloituksen tuosta oksennustautiviikonlopustakin. Valitettavasti valitus tällä palstalla ei ratkaise ongelmia. Myötätuntoa tietty saat mutta vain sinä itse voit muuttaa tilanteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eronnut mies etsii. ja yhteisellä vauvalla niitataan se äiti kiinni.

Vierailija
24/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ton ettei miehellä ole ajokorttia ja sä kuskaat.Sulla on ollu aikaa hoitaa tilanne toisin vaik kuin kauan.Aja korttis hyllylle,riko puhelimes äläkä avaa ovea enää ikinä.

Vierailija
25/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos isä ei hoida, pysyvät äitinsä kanssa. Ei ole sun velvollisuutesi.

Vierailija
26/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin aletaan sanomaan,että "pitää hyväksyä" uusperheessä toisen lapset,exät sun muut kaikki,niin jokaisen pitää itse kokea nuo tilanteet. Se ei ole aina helppoa ! Kyllä sen etävanhemman on itse kannettava vastuunsa omista lapsistaan eikä olettaa,että se minun uusi kumppanini on vaan hyväksyttävä se,että en jaksa itse hoitaa. Jollei hyväksy,niin saa lähteä. Otappa ap itse yhteyttä lastenvalvojaan ja kysy miten tilanteessa tulisi toimia. En usko hetkeäkään,että siellä sanotaan,että kun olet tähän lähtenyt mukaan,niin kanna sinäkin vastuusi.

Vierailija
27/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on kyllä perustavanlaatuista vikaa isyydessä. Sinussa vika ei ole, vaan olet joustanut ja kantanut vastuun silloin, kun kumpikaan lasten oikeista vanhemmista ei sitä vastuuta ole kantanut.

Vierailija
28/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kuinka moni teistä veis pienet lapsensa oven taakse vaikka tietää ettei niiden isä ole edes kotona??? Jos lapsille palkattais hoitaja noiksi v.lopuiksi summa olisi todella iso,nyt "vieras" hoitaa ilmaiseksi oman hyvinvoinnin kustannuksella.

Ap,otat riskin et liittosi kaatuu ja ilmoitat vaikka kirjallisesti miehellesi ja lasten äidille ettet hoida lapsia enää ollenkaan.Et jousta etkä neuvottele ollenkaan.Miehen pitää sopia tapaamiset exän kans uusiks niin ettei lapset tule kuin vaikka kerran kuussa ja niin et mies on paikalla 24/7,tai niin et mies menee hoitamaan lapset niiden kotiin.

Vierailija
29/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ap ei ole velvollisuuksia niitä lapsia kohtaan. Ja miehesihän ei itseasiassa ole pakko tavata lapsiaan lainkaan vaikka olisikin sopimus. Sopimus velvoittaa vain lähivanhempaa. Siis nyt lopetat tuon heti. Jos isä on niin idiootti ettei halua lastensa kanssa viettää aikaa, ja lasten oma äiti on niin tyhmä että dumppaa lapsensa vieraalle naiselle hoitoon niin se on heidän ongelmansa.

Ilmoita sille eukolle nyt heti että lapset eivät tule enää teille silloin kun miehesi ei voi heitä hoitaa. Sinä et nyt vaan ole mitenkään velvollinen heitä kesällä hoitamaan jos miehesi on töissä. Surettaa ehkä lasten puolesta mutta ihan tosi, tää ei oo sun murhe!

Omat lapseni menevät isälleen vain jos isä on siellä. Lssteni isän avovaimo on mukava ihminen mutta ei hänellä ole mitään velvoitetta minun lapsiini. Joskus hän kyllä ihan vapaaehtoisesti on "vastuussa" mutta että kesälomansa kaitsisi mun lapsia...Huh huh.

Vierailija
30/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kuinka moni teistä veis pienet lapsensa oven taakse vaikka tietää ettei niiden isä ole edes kotona???

Ei itselle tulisi mieleenkään jättää lapsia jollekin "vieraalle" noin säännöllisesti. Olkoonkin että kyseessä on isän uusi puoliso.

Niinkuin moni on jo sanonutkin, niin jos keskustelut miehen kanssa eivät tuota tulosta niin tapaamissopimus pitää neuvotella uusiksi. Eihän tuossa nykytilanteessa ole mitään järkeä!

Vierailija
31/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei voi muuta sanoa kuin että PASKA mies sulla ap!!!

Kaikkein eniten halveksin miehiä jotka hylkäävät lapsensa eron jälkeen. Joko sitten omasta aloitteestaan tai uuden akan painostuksesta.

Vierailija
32/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en jättäisi lapsiani äitipuolen hartioille, koska sehän on isän tehtävä huolehtia.

Vierailija
33/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitipuoli-lapsipuoli-suhteessa vaan sinun ja miehen välisessä suhteessa. Ei tuo todellakaan ole oikein. Olet kiltti kun hoidat, mutta tuo on väärin. Jos mies tajuaisi oman ja lasten edun, hän yrittäisi kuormittaa sinua mahdollisimman vähän, että sinun ja lasten suhde muodostuisi mahdollisimman positiiviseksi.

Mutta vieritä vastuu sinne, minne se kuuluu, eli miehellesi, ei hänen exälleen (vaikka olisi toki kohtuullista, että äiti hoitaisi omat lapsensa, jos isä ei "voi" mutta jos ei niin ei). KOSKA jos ryhdyt paheksumaan ja syyllistämään miehen exää, niin tilanne muodostuu "sinä+mies vs. paha exä" -tyyppiseksi, ja silloin miehen ei tarvi ottaa mitään vastuuta, kun voi vaan voivotella exänsä vastuuttomuutta ja sinä kilttinä autat, kun exä on niin mahdoton.

Ota itsekin vastuu tilanteesta niin, ettet anna käyttää itseäsi hyväksi (kuitenkin niin, etteivät lapset tunne itseään ei-toivotuiksi, eli keskustele asia miehesi kanssa ilman heidän läsnäoloaan). Lähde esim. jonnekin evakkoon/matkalle/mökille tai ilmoita miehelle joku maksimimäärä, minkä hoidat.

Vierailija
34/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä, että tuollaisen miehen ja isän kanssa teet lisää lapsia? Ei mennyt mulle ihan jakeluun

Vierailija
35/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt rupea sille exälle mitään ilmoittelemaan, vaan miehelle. Jos alat hoitaa exän ja miehen välistä kommunikaatiotakin niin sittenhän sinut vasta vedetään sellaisen vastuun suohon, mihin et todellakaan kuulu.

t. edellinen

Vierailija
36/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsiparkoja, kun heitä noin vaan joka toinen viikonloppu kuskataan äitipuolen hoidettavaksi. Tuntevat varmasti itsensä erittäin epätoivotuiksi sekä äitinsä luona että isänsä luona.

Ei varmastikaan vaikeamman lapsen olo yhtään helpotu vaan oireet varmaan pahenevat. Helpompi lapsi alkaa varmaan jo oireilla.

Olet oikeassa, ei sinun kuuluisi kantaa vastuuta lasten hoitamiseen, mutta olet hieno ihminen jos pystyt antamaan selvästi muuten heitteillä oleville lapsille turvallisen ja välittävän kodin. En itse avioerotilanteessa voisi antaa lapsiani äitipuolen hoidettavaksi jo isää ei kiinnosta/isällä ei ole aikaa.

Puhukaa kaikki kolme aikuista asiasta ja yrittäkää löytää LASTEN kannalta paras ratkaisu.

Vierailija
37/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on ollut täällä ennenkin. Ja vastaukset ovat käsittääkseni samaa luokkaa.

Nyt ongelma on vain siinä, että ap.n mies ei ota vastuuta isänä lapsistaan, ja ap edelleen hoitaa miehen lapsia, vaikka ei jaksa. Nyt sitten kati odotellaan milloin ap kuukahtaa tai lähtee suhteesta pois.

Ap kertoo ettei miehen kanssa keskustelu onnistu. Hän vain ilmoittaa ja olettaa.

Entäpä jos ap menisi samalle tasolle ja samalle toimintamallille?

Ilmoitat, ettet ole paikalla perjantaina. Jos äiti tuo lapset teille, tuo tyhjään taloon.

Ota yksi viikonloppu ja lähde pois !! Mene äidillesi, hotelliin, kaverille - tule vaikka meille! Jätä se mies kerrankin hoitamaan itse omat lapsensa.

Nyt sinä teet kaikki. Olet äitiyslomalla, hoidat kodin ja vauvan ja miehen lapsetkin.

Hyvä ja kiva että exä luottaa sinuun ja hyväksyy sinut vastuulliseksi huoltajaksi viikonloppuisin lapsilleen. Ja ihan varmaan se äiti kaipaa omaa aikaa edes vähän.. mutta mutta.. entäs sinun oma aikasi? Joku, joka näkisi asian sinun kannaltasi? Miehesi ei näe, eikä se nainen. He näekvät asiat omalta kannaltaan ja vaativat sinulta ymmärrystä heitä kohtaan.

Asia ilmaistaan niin, että se tulee "pehmeästi", mutta dominoinnista tässä on kyse.

Sinä teet kuten muut tahtoo, sinua ei kukaan kuuntele.

Ja tuossa asemassa olet, kunnes itse siitä irtaudut. Kun ei keskustelut auta, sinun on otettava järjeämmät aseet. Ymmärrätkö?

Tai sitten tyydyt osaasi ja lakkaat avautumasta täällä.

Tasan kaksi vaihtoehtoa.

Vierailija
38/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noihin hommiin kun ite järjestää ittensä muualle. Onneks et ole mun tyttö:)

Vierailija
39/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asten isän mieheksesi? Eikö tollaset pitäisi palauttaa perheensä luokse oppimaan vastuulliseksi isäksi ja aviomieheksi?

Vierailija
40/65 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asten isän mieheksesi? Eikö tollaset pitäisi palauttaa perheensä luokse oppimaan vastuulliseksi isäksi ja aviomieheksi?

voi elämä mikä yleistys...