Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa ja suututtaa niin vietävästi pojan puolesta :(((

Vierailija
30.05.2011 |

Eilen oli kavereille synttärijuhlat ja olimme kutsuneet 7 kaveria juhliin. Kutsussa pyysin ilmoittamaan jos ei pääse tulemaan. Yksi ilmoitti heti kun oli kutsun saanut ja yksi ilmoitti pari päivää aikaisemmin etteivät pääse. Jäljelle jäi siis viisi jotka olivat tulossa.

Kun juhlien piti alkaa, niin kukaan ei tullutkaan. Odottelimme 5 minuutta, 10 minuuttia ja lopulta kaksi tuntia eikä kukaan tullut. Eivätkä edes ilmoittaneet mitään. Mies meinasi jo eilen suutuspäissään soitella niille viidelle vanhemmalle ja kysellä miksi eivät tulleet saati sitten ilmoittaneet mitään. Onneksi sain estettyä.

Voitte vaan arvata pojan mielipahaa ja surua kun kaikki valmiiksi katettu ja herkut tehty ja sotettu eikä kukaan ilmaannu paikalle.

Poika ei ole kaikkein suosituin luokalla, mutta että kukaan ei tule oli minullekin aikamoinen pettymys. Ei varmaan kelpaa enää nykyään ns köyhisbileet kotona van pitää olla kaikenmaailman hoploppibiletiä...

Olipa kiva lähettää pettynytta lasta tänään koulun retkelle jota oli niiiin kovasti odottanut. Ei olisi enää sinnekään halunut mennä.

Kommentit (168)

Vierailija
61/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta... Oliko synttärikutsussa ap.n puhelinnumero, ja pyyntö että ilmoittakaa jos ette pääse? Ajattelin vain että jos minun lapselleni tulisi kutsu, ja hän ei pääsisi, niin en kyllä alkaisi kaivamaan kutsujan vanhempien nimiä ja puhelinnumeroita jos niitä ei ole kutsussa ilmoitettu.

Aika kummallista sekin ettei lapset puhuneet keskenään juhlista jo edellisellä viikolla koulussa. Jos on innoissaan tulevista juhlista , niin luulisi että niistä puhuisi kutsuttujen kavereiden kanssa...

Muuten tosi kurja tapaus.

Vierailija
62/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittasin, että kiitos kun kaikki kävitte, olipa MUKAVAT juhlat!! :)

Täytyy sanoa ap:lle ja kaikille saman kokeneille, että onpa ihmeellistä toimintaa nykypäivänä.. ei oo hyvien tapojen kasvatusoppi mennyt perille ja vaikuttaa aika isolta prosentilta lasten vanhemmista vielä kaiken lisäksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tiennyt että minulla on joku velvollisuus lähettää lapsi synttäreille jos kutsu tulee tai ilmoittaa jos ei pääse.

Jos kutsussa pyydetään erikseen ilmoittamaan, mikäli ei pääse paikalle, on kohteliasta toimia näin. Jos jo kutsussa on mainittu jos et pääse saapumaan -mahdollisuus, kutsuja tuskin pitää kutsutun velvollisuutena tulla paikalle.

Siis siinäkin tapauksessa että vaan lykätty tarhalokeroon lappu tai lapselle koulussa. Usein kun lappu jää repun pohjalle tai katoaa, tarhasta on ehkä oltu poissa just silloin viikko ja kutsu jäänyt saamatta.

Ap:n tapauksessa kutsu oli annettu käteen vanhemmille, joista osa oli vielä erikseen sanonut tarkistavansa, josko lapsi pääsee juhlimaaan ja palaavansa asiaan, eli katoaminen ei ole ollut syynä. Närkästyneet reaktiot täällä sai aikaan ap:n tapaus, jossa kutsut oli annettu vanhemman käteen. Turha spekuloida sillä, olisivatko vastauksest yhtä vihaisia, jos aloitusviesti ja -tapaus olisi ollut erilainen.

Ei ole ikinä tullut mieleen olettaa että kaikki jotka eivät ole ilmoittaneet etukäteen etteivät pääse ovat tulossa. Sensijaan olen pyytänyt varmistamaan jos on tulossa. Nimittäin kun usein käy niin ettei vanhemmille saakka ole tieto synttäreistä mennyt. Vaikka teidän nico täyttää vuosia kerran vuodessa, niin niin tekevät myös muut nicot ja 30 lapsen luokalla plus harrastuskaverit plus pihakaverit niitä kutsuja saattaa tulla tosi paljon vuodessa yhdelle perheelle. Aika hurjaa syytellä toisten vanhempia siitä ettei ole ilmoitettu, laittakaa kutsuun että ilmoitus pääseekö tulemaan ja olettakaa varmaksi että ne pääsee jotka ilmoittaa pääsevänsä. En koe olevani vastuussa siitä että teidän lapsi antaa kutsun meidän lapselle joka kenties unohtaa antaa sen kotona ja minun pitäisi olla jotenkin yliluonnollisesti tietoinen tällaisen kutsun olemassaolosta.

Tämän ketjun lähtökohtana on edelleenkin se, etä kutsu on annettu vanhemman käteen ja siinä on pyydetty ilmoittamaan, mikäli ei pääse juhlimaan. Enemmän oman napansa ympärillä pöyrii minusta se, joka laiminlyö ilmoittamisen olemattoman vaivan, vaikka sitä on kirjallisesti pyydetty ja vaikka on kenties jopa sanonut ilmoittavansa.

Mitä järkeä on tulla tähän ketjuun arvostelemaan reaktioita tähän tapauskeen sillä perusteella, että jos tapaus olisi ollut erilainen, nämä reaktiot olisivat kohtuuttomia?

Vierailija
64/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli kavereille synttärijuhlat ja olimme kutsuneet 7 kaveria juhliin. Kutsussa pyysin ilmoittamaan jos ei pääse tulemaan. Yksi ilmoitti heti kun oli kutsun saanut ja yksi ilmoitti pari päivää aikaisemmin etteivät pääse. Jäljelle jäi siis viisi jotka olivat tulossa. Kun juhlien piti alkaa, niin kukaan ei tullutkaan. Odottelimme 5 minuutta, 10 minuuttia ja lopulta kaksi tuntia eikä kukaan tullut. Eivätkä edes ilmoittaneet mitään. Mies meinasi jo eilen suutuspäissään soitella niille viidelle vanhemmalle ja kysellä miksi eivät tulleet saati sitten ilmoittaneet mitään. Onneksi sain estettyä. Voitte vaan arvata pojan mielipahaa ja surua kun kaikki valmiiksi katettu ja herkut tehty ja sotettu eikä kukaan ilmaannu paikalle. Poika ei ole kaikkein suosituin luokalla, mutta että kukaan ei tule oli minullekin aikamoinen pettymys. Ei varmaan kelpaa enää nykyään ns köyhisbileet kotona van pitää olla kaikenmaailman hoploppibiletiä... Olipa kiva lähettää pettynytta lasta tänään koulun retkelle jota oli niiiin kovasti odottanut. Ei olisi enää sinnekään halunut mennä.

Olen ollut jo kauan tätä miettinyt ja näitä nykyajan itsekeiskeisten perheiden elämää sivusta seurannut!

Haluaisin rueta sinun ja perheesi kaukoystäväksi. Ihan oikeasti!

Vierailija
65/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös yleisellä tasolla asiasta, sitä järkeä.

En ole koskaan tiennyt että minulla on joku velvollisuus lähettää lapsi synttäreille jos kutsu tulee tai ilmoittaa jos ei pääse.

Jos kutsussa pyydetään erikseen ilmoittamaan, mikäli ei pääse paikalle, on kohteliasta toimia näin. Jos jo kutsussa on mainittu jos et pääse saapumaan -mahdollisuus, kutsuja tuskin pitää kutsutun velvollisuutena tulla paikalle.

Siis siinäkin tapauksessa että vaan lykätty tarhalokeroon lappu tai lapselle koulussa. Usein kun lappu jää repun pohjalle tai katoaa, tarhasta on ehkä oltu poissa just silloin viikko ja kutsu jäänyt saamatta.

Ap:n tapauksessa kutsu oli annettu käteen vanhemmille, joista osa oli vielä erikseen sanonut tarkistavansa, josko lapsi pääsee juhlimaaan ja palaavansa asiaan, eli katoaminen ei ole ollut syynä. Närkästyneet reaktiot täällä sai aikaan ap:n tapaus, jossa kutsut oli annettu vanhemman käteen. Turha spekuloida sillä, olisivatko vastauksest yhtä vihaisia, jos aloitusviesti ja -tapaus olisi ollut erilainen.

Ei ole ikinä tullut mieleen olettaa että kaikki jotka eivät ole ilmoittaneet etukäteen etteivät pääse ovat tulossa. Sensijaan olen pyytänyt varmistamaan jos on tulossa. Nimittäin kun usein käy niin ettei vanhemmille saakka ole tieto synttäreistä mennyt. Vaikka teidän nico täyttää vuosia kerran vuodessa, niin niin tekevät myös muut nicot ja 30 lapsen luokalla plus harrastuskaverit plus pihakaverit niitä kutsuja saattaa tulla tosi paljon vuodessa yhdelle perheelle. Aika hurjaa syytellä toisten vanhempia siitä ettei ole ilmoitettu, laittakaa kutsuun että ilmoitus pääseekö tulemaan ja olettakaa varmaksi että ne pääsee jotka ilmoittaa pääsevänsä. En koe olevani vastuussa siitä että teidän lapsi antaa kutsun meidän lapselle joka kenties unohtaa antaa sen kotona ja minun pitäisi olla jotenkin yliluonnollisesti tietoinen tällaisen kutsun olemassaolosta.

Tämän ketjun lähtökohtana on edelleenkin se, etä kutsu on annettu vanhemman käteen ja siinä on pyydetty ilmoittamaan, mikäli ei pääse juhlimaan. Enemmän oman napansa ympärillä pöyrii minusta se, joka laiminlyö ilmoittamisen olemattoman vaivan, vaikka sitä on kirjallisesti pyydetty ja vaikka on kenties jopa sanonut ilmoittavansa.

Mitä järkeä on tulla tähän ketjuun arvostelemaan reaktioita tähän tapauskeen sillä perusteella, että jos tapaus olisi ollut erilainen, nämä reaktiot olisivat kohtuuttomia?

Vierailija
66/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten synttäreille on aina tullut melkein kaikki kutsutut vaikkei lapseni ole edes luokan suosituimpia vaan kiusaamistakin on ollut koulussa.

Kuulostaa tosi omituiselta ettei kukaan tule. Me ei olla kutsuttukaan kuin max 6 lapsivierasta ja 5 niistä on aina tullut.

Vierailija
67/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainoastaan lähisukulaisia (tädit, sedät, isovanhemmat, kummit, jne). Ja joka kerta noin puolet "ei pääse tulemaan". Jos läheiset ei tuon vertaa välitä synttäreille tulla, en kyllä pidä ihmeenä vaikka kavereita tulisi vielä vähemmän.

Nykyään yhteisöllisyys on todella vähissä. Kaikilla on niin kiire. Omat harrastukset ja menot ovat niin tärkeitä.

Meidän kouluaikana kutsut tehtiin itse, vietiin kavereille itse, kysyttiin itse ketkä tulevat ja ketkä eivät, ja kerrottiin itse vanhemmille, montako lasta tulossa. Kieltämättä, jos kouluikäisistä, normaaleista lapsista on kysymys, mä vierastaisin kovasti tuota asian järjestämistä vanhempien kautta. Jos mua ei kutsuta, miksi kutsu minulle? Miksi minun pitää ilmoittaa? Miksi lapsi ei voi itse ilmoittaa koulussa kaverilleen, tuleeko juhliin vain ei? Jos kyseessä on kouluikäinen lapsi, hän saa kyllä itse päättää, haluaako mennä luokkakaverin synttäreille vai ei.

Vierailija
68/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin eilen illalla kaikille niille vanhemmille joiden lapset eivät tulleet. Kolme pyysi anteeksi, olivat unohtaneet ilmoittaa etteivät lapset pääse. Se oli ihan ok mielestäni. Ei itsekään aina kaikke muista.

Yksi selitti jostain saman illan pihajuhlista vaikka meidän synttärit keskellä päivää ja toinen sanoi kutakuinkin ihan suoraan ettei hänen lapsensa halua millekään tylisille kotisynttäreille.

Vaikka suurimmalla osalla oli unohdus syynä, niin silti jäi aika paha maku suuhun koko jutusta.

Tiedämme siis ensi vuotta varten, että joko emme kutsu ketään tai sitten vaan sukulaisten lapsia.

Moni kyseli mitä tarkoittaa ettei poikani ole kovin suosittu. Poika ei kiusaa, lähinnä häntä kiustataan. Hänelle on hieman vaikeuksia koulussa eikä ole ehkä ihan niin "välkky" ja nnopea oppimaan kuin muut. Tästä on puhuttu open kanssa, joka ei nähtävästi saa näitä tiettyjä poikia ruotuun. Mainittakoon, että näitä kiusaaja-poikia ei kutsuttu.

Isäni kun kuuli tästä episodista niin hän lupasi tarjota ruoat ravintolassa meidän perheelle ja poika saa valita minkä ravintolan hän haluaa. Puhui pojalla myös jostain yllätyksestä. Ajattelin itse sitten järkkäillä kotona vuosisadan kakun herkkuineen...

Saadaan toivoa, että tämä edes hieman lohduttaa. Minuun tämä jättää varmasti jälkensä ja pitkäksi aikaa...

ap

Vierailija
69/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin jäi sellainen vaikutelma, että vanhemmat olivat juuri niin välinpitämättömiä kuin oletettiinkin, kun eivät ilmoittaneet esteestä. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että ainakin niiden kolmen anteeksipyytävän vanhemman kohdalla oli kyse siitä, että lapset eivät oikeasti päässeet tulemaan, mutta vanhemmat unohtivat ilmoittaa. Joten eikös tuo ole siinä mielessä positiivista, ettei ainakaan mitään sellaista paljastunut että poikasi synttäreille ei kukaan olisi halunnut tulla.

Ilmoitathan kuitenkin vielä opettajalle, niin tietää laittaa porukan tarkempaan syyniin.

Minä, kuten moni muukin tässä ketjussa, sympatiseeraan niin täysillä sinun ja perheesi tilannetta, ja toivon todella että saatte pahan mielen käännettyä vielä iloksi. Ja kuten joku jo aikaisemmin mainitsi, on poikasi ainakin siitä onnellisessa asemassa että hänellä on välittävä ja fiksun oloinen äiti.

Vierailija
70/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saa toivottavasti nämä unohtelijat ajattelemaan jonkun toisen kohdalla miten tärkeää on ilmoittaa.

Ensi vuonna kutsuisin edelleen lapsen kavereitakin ja varmistaisin henk. koht että ovat tulossa.

On tosi kurjaa ettei vanhemmat muistaneet ilmoittaa, itselleni ja pojalle synttärikutsut on tärkeitä, ne laitetaan heti jääkaapin oveen josta lapsi sen näkee ja monesti lasketaan öitä että montako vielä on. Epäkohteliasta on olla ilmoittamatta, ihan niinkuin mihin tahansa juhliin.

Vierailija
71/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotikaveri oli laittanut synttärikutsun lokeroon, oli mennyt vaihtovaatteiden alle ja löysin kutsun vasta juhlien jälkeen. Varmaan kaikista selkeintä on lähettää se kutsu vaikka tekstarina.

Vierailija
72/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää antako yhden "epäonnistumisen" lannistaa, vaan kutsukaa uudelleen samoja kavereita ensi vuonna. Luulisi että vanhemmat osaisivat tästä viisastuneena huolehtia että lapset tulisivat tai sitten ilmoittavat esteestä. Huolehdi myös itse vaikka tekstareilla mikäli he eivät ilmoita. Voi olla että vaikuttaa "tunkeilevalta", mutta mitäpä sitä ei lapsensa puolesta tekisi :) Huolehdi myös joku "varasuunnitelma", esim. sukulaislapsia vieraiksi, jolloin ei ole vaaraa enää siitä tilanteesta että kukaan ei tulisi.

Vierailija
73/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne unohtuu ja hukkuu eikä niihin varsinkaan muista vastata.

Vierailija
74/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperinen kutsu lapsille, ja tekstarimuistutus aikuisille perään jos mitään ei kuulu. Oisko semmonen toimiva?

Vierailija
75/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tätä ketjua jo eilen ja vieläkin itkettää ap:n pienen pojan puolesta! Kyllä on äärettömän moukkia ihmisiä olemassa ja ikävä kyllä niitä nyt sitten osui kokonainen kourallinen ap:n perheen ympärille!

Voimia ap:lle ja hurjat onnittelut pienelle miehelle!!!!!

Vierailija
76/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperinen kutsu lapsille, ja tekstarimuistutus aikuisille perään jos mitään ei kuulu. Oisko semmonen toimiva?

Jos ei ihmiset siihen osaa reagoida niin vikahan ei ole kutsujan.

Vierailija
77/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän tässä oli nimenomaan tehty mutta se ei riittänyt. Ja tietenkään missään nimessä vika ei ollut kutsujan. Ap:lle vain annettiin tässä neuvoja miten vastaisuudessa voisi toimia, koska luokkakavereiden vanhemmille tuo paperinen kutsu ei näköjään kuitenkaan riitä. Pääasiahan olisi tässä tapauksessa se, että lapsi olisi tyytyväinen ja saisi synttärinsä, eikä se, miten on "oikein toimia".

Vierailija
78/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän tässä oli nimenomaan tehty mutta se ei riittänyt. Ja tietenkään missään nimessä vika ei ollut kutsujan. Ap:lle vain annettiin tässä neuvoja miten vastaisuudessa voisi toimia, koska luokkakavereiden vanhemmille tuo paperinen kutsu ei näköjään kuitenkaan riitä. Pääasiahan olisi tässä tapauksessa se, että lapsi olisi tyytyväinen ja saisi synttärinsä, eikä se, miten on "oikein toimia".

ja jättää epävarmat tapaukset kutsumatta.

En todellakaan halua antaa numeroani kelle tahansa.

Vierailija
79/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä numeron ja s-postin salailua...

Toki tajuan että ihmiset voi olla ammateissa joissa ei halua jakaa numeroaan kelle tahansa, mutta että luokkakaverin vanehmmille?? Kuka sieltä kehtaa alkaa häiriköimään?

Ja eikö voisi avaa sellaisen s-postin vaikka hotmailista että sen voi antaa kelle vain? Tai ottaa vaikka prepaidin siksi että voi hoidella lapsen kaverisuhteita tia muita asioita jos ei halua "omaa " numeroaan annettavan?

Vierailija
80/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ymmärtänyt, että noinkin kurja tilanne voi olla. Meillä päin lapset ovat synttäriluutia: kaikille synttäreille mennään, kaikilla synttäreillä liikaakin vieraita. Alueemme on sosioekonomisesti hyvin laaja, paljon vuokra-asukkaita. Ehkä meillä pienetkin juhlat ovat vielä suuri asia. Lapset jakavat kutsut koulussa, joten vanhemmat eivät pääse hukkaamaan lasten kutsuja..

Pahoittelut AP:n pojan puolesta. Todella kurja juttu!

ja jos ei vastausta tule, soitan ja kysyn että ovatko tulossa koska tarvitsen tietää osallistujien määrän tarjottavien takia. Meillä tämä on toiminut hyvin, koska silloin kun on ilmoitettu, ei enää kehdata jäädäkkään niin helposti pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi