Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa ja suututtaa niin vietävästi pojan puolesta :(((

Vierailija
30.05.2011 |

Eilen oli kavereille synttärijuhlat ja olimme kutsuneet 7 kaveria juhliin. Kutsussa pyysin ilmoittamaan jos ei pääse tulemaan. Yksi ilmoitti heti kun oli kutsun saanut ja yksi ilmoitti pari päivää aikaisemmin etteivät pääse. Jäljelle jäi siis viisi jotka olivat tulossa.

Kun juhlien piti alkaa, niin kukaan ei tullutkaan. Odottelimme 5 minuutta, 10 minuuttia ja lopulta kaksi tuntia eikä kukaan tullut. Eivätkä edes ilmoittaneet mitään. Mies meinasi jo eilen suutuspäissään soitella niille viidelle vanhemmalle ja kysellä miksi eivät tulleet saati sitten ilmoittaneet mitään. Onneksi sain estettyä.

Voitte vaan arvata pojan mielipahaa ja surua kun kaikki valmiiksi katettu ja herkut tehty ja sotettu eikä kukaan ilmaannu paikalle.

Poika ei ole kaikkein suosituin luokalla, mutta että kukaan ei tule oli minullekin aikamoinen pettymys. Ei varmaan kelpaa enää nykyään ns köyhisbileet kotona van pitää olla kaikenmaailman hoploppibiletiä...

Olipa kiva lähettää pettynytta lasta tänään koulun retkelle jota oli niiiin kovasti odottanut. Ei olisi enää sinnekään halunut mennä.

Kommentit (168)

Vierailija
1/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki tästä ymmärtävät, että kuuluu hyviin tapoihin aina ilmoittaa, jos ei pääse paikalle. Itse laitan aina kutsukortteihin, että ilmoitathan, mikäli et pääsekään osallistumaan ja toivon, että kaikki tosiaan noudattaisivat tätä pyyntöä.

Laitan kutsukortteihin, että varmista osallistumisesi 3 pv ennen, jos olet tulossa. Ja kas, ei mitään ongelmaa koskaan.

Vierailija
2/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koulukiusattu päiväkodista lukioon asti. Päälle syljettiin, välillä lyötiin, järjestelmällisesti suljettiin ulkopuolelle. Arvosteltiin, haukuttiin, ivattiin. Olin kuulemma ruma ja muhun ei voinut koskea, milloin mitäkin. Tätä kesti 10 vuotta.

Ja jos halusin järjestää synttärit, joko kaikki kutsutut kieltäytyivät eri syihin vedoten tai yksi saapui paikalle. Lopulta luovutin ja annoin vain olla.

Tuolloin se sattui ja tuli monet itkut itkettyä ja ruodittu itseäni läpi: mikä minussa on vialla, miksi en kelpaa. Sisimmässäni kuitenkin tiedostin, että mulla oli kykyjä ja jopa poikkeuksellista lahjakkuutta tietyillä osa-alueilla. Kiusaaminen vain vahvisti haluani tehdä jotakin merkityksellistä elämässä, kouluttautua pitkälle ja menestyä uralla. Tähän päälle on tullut kaikkea muuta ihanaa ja olen ollut kaikin tavoin etuoikeutettu elämässä.

Meni omanapaiseksi, halusin vain kannustaa muita kiusattujen ja syrjittyjen lasten äitejä. Pyrkikää kaikin tavoin vahvistamaan lapsen omanarvontuntoa ja järjestämään tilanteita/kokemuksia, joissa lapsen vahvuudet tulee esille ja lapsi voisi kokea onnistumisen tunteita.

Halaus teille kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kutsukortteihin, että varmista osallistumisesi 3 pv ennen, jos olet tulossa. Ja kas, ei mitään ongelmaa koskaan.

jos joku on päättänyt että ei mennä, eikä ilmoiteta, niin se on aivan sama mitä kutsuja on korttiin kirjoittanut. joskus talvella tästä aiheesta oli ketju ja useimmat olivat sitä mieltä, että ainoastaan siinä tapauksessa pyydetään ilmoittamaan jos ei pääse. Meitä "varmista osallistumisesi" tyyppejä oli siinä ketjussa ihan vähemmistössä ja aika kovat haukut saatiin jokainen ;) On kuulemma typerä tapa.

Vierailija
4/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en jaksa uskoa, että taustalla olisi vain vanhempien unohduksia ilmoittaa, ettei lapsi pääse synttäreille. Yleensä lapset ovat innoissaan synttäreistä ja juttelevat keskenään ovatko tulossa vai ei; kuinka lapsesi ei saanut yhdeltäkään kaverilta vihiä onko tulossa vai ei? Että voisiko taustalla olla jotain kiusaamista tai syrjimistä?

Mutta täysin en tuomitsisi vanhempiakaan; unohdus on voinut sattua, jos ei ole heti päivää merkinnyt kalenteriin ... meidän eskarilaisen ryhmässä nyt sellainen synttäribuumi, että lähes joka viikko on jonkun synttärikekkerit. Saa olla skarppina, että muistaa hankkia lahjat tai ilmoittaa, ettei nyt päästä synttäreille. Nyt saatiin kutsu kahden päivän varoitusajalla, että hohhoijaa.

Se mikä itseäni ärsyttää, ovat synttärikutsut, joissa ei millään lailla pyydetä joko ilmoittautumaan tai ilmoittamaan esteestä. Sellaisissa tapauksissa mielestäni kutsujat itse saavat ottaa syyt niskoilleen, jos synttäreille ei tulekaan ketään.

Vierailija
5/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin, mitä ihmeen merkitystä jollain koulukaverilla on aikuisuudessa. Ei yhtään mitään!

Omanikin kasvatin ettei meidän perheessä hyväksytä kiusaamista. Jos kuulen niin rangaistus tulee!

Vierailija
6/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilta, ei muuta voi sanoa.

Mutta tiedättekö mitä? Olen törmännyt samaan ilmiöön ihan rippi- ja yo-juhlien kutsujen kanssa. Viime kesänä meillä oli rippijuhlat, kutsuissa pyyntö ilmoittaa jos ei pääse juhliin. Kaksi perhettä ei ilmoittanut eikä tullut, joten henkilömäärä oli pielessä heti kymmenellä.

Nyt sama tilanne yo-juhlien kanssa, kutsuissa pyyntö ilmoittaa jos ei pääse juhliin. No, jouduimme soittelemaan kaikki kutsutut läpi yhden muutoksen takia. Ja niin kävi että taas määrä putosi.

Nää on sinänsä ilkeitä tilanteita juhlien järjestäjälle, koska henkilömäärät on ilmoitettava pitopalveluun johonkin päivään mennessä. Se on kuitenkin ihan eri asia onko vieraita 70 vai 50...

En oikeasti tiedä mitä tää on, koska näitä ei-ilmoittajia on sekä vanhoissa että nuorissa. Välinpitämättömyyttä vai vaan huonoa käytöstä?

Vierailija
7/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan tärkeilevät nousukkaat eivät välitä tuon taivaallista peruskäytöstavoista.

Eikä tuollaista saa sanoa kuuna päivänä, esim. "kouluttamattomista duunarinmoukista", joilla ei järki eikä käytöstavat kasva päässä!

Meilläpäin on käynyt kahden lapsen kohdalla niin, ettei ole tullut vaikkei ole perunut pyynnöstä huolimatta synttäreille tuloa. Ja nämä kumpikaan eivät ole minkään nousukkaiden lapsia, todellakaan.

Aivan törkeää käytöstä vanhemmilta tuo ap:n kertomus. Todella paha mieli tulee tosiaan ulkopuolisellekin.

Vierailija
8/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyllä mitenkään liity siihen onko lapsi "suosittu" vai ei. Ihan siitä riippumatta vanhempien pitäisi ymmärtää ilmoittaa jos ei ollakaan tulossa.

Mä kyllä antaisin palautetta perheille, ihan asiallisesti.

Me on pidetty aina kotisynttärit ja vieraita on ollut.

Vierailija
9/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa, että aikuiset voivat olla noin ajattelemattomia, että jättävät ilmoittamatta. Itselle on sattunut kohdalle ilmeisesti äärettömän mukavia perheitä, kun kaikki ovat aina kiittäneet kutsusta ja ilmoittaneet siitäkin, että lapsi pääsee tulemaan. Joku on jopa tehnyt melkoisia järjestelyjä ja siirrellyt muita menojaan niin että oma lapsi pääsee varmasti mukaan, vaikkei lapsi välttämättä ole edes ollut mikään "paras kaveri". Ihan sen takia, että lasten kutsut ovat tärkeitä paitsi sille sankarille niin myös niille vieraille. Näiden kokemusten valossa ap:n kertomus (ja muut vastaavat) tuntuu aivan uskomattomalta.

Vierailija
10/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan kutsussa varmasti oikea päivä, etteivät ole tulossa ensi sunnuntaina!

Vierailija
11/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhliin tulijoita pyydetään ilmottautumaan ennakkoon.

Kurjaa ap, mitä tapahtui.

Mulle selvisi vanhingossa, että yksi päiväkodin tytöistä oli pitänyt synttärit. Kaikki muut päivähoitoryhmän tytöt oli kutsuttu, paitsi meidän tyttö.

Tämä on tätä aikaa. Ihmiset ovat piittaamattomia ja röyhkeitä. Eivät toki kaikki, mutta yhä vähemmän toisista välitetään yleisessä mittakaavassa. Monelta myös normaalit käytöstavat hukassa.

Vierailija
12/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 6 vuotias tyttö ja aina ovat kaikki vanhemmat ilmoittaneet jos eivät tule ja vielä kiittäneet kutsusta myös ne jotka tulevat. Viime synnttäreillä kutsuttiin jotain 20 lasta ja 4 ei tullut. Kyllä minä ainakin positiivisella tavalla kuittaisin vanhemmille kun eivät ilmoittaneet esteestä. Saisivat vähän ajattelemisen aihetta seuraavaan vuoteen.Ei ole todellakkan hyvää käytöstä. Eipä paljon ajateltu lapsen tunteita. Meilläkin tulee kutsuja useille kaverisynttäreille ja aina ilmoitan sekä esteestä ja kiitän kutsusta äidille tekstarilla. Täytyy muistaa, että jokaiselle lapselle ne omat synttärit ovat tärkeimmät.

Vierailija
13/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon (PALJON) lapsia, ja sitä myöten muutenkin saan aamusta iltaan juosta eikä ole aikaa ajatella mitään. Ja kun lapsista 7 on kaverisynttäri-iässä, ja kaikilla eri kaverit, ja kaikilla PALJON kavereita, niin tässä perheessä olisi joka viikko monet kaverisynttärit mentävänä. Ei vaan ihan oikeasti muista aina ilmoittaa.

Vierailija
14/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat ovat tuttuja. Tytöllä oli juuri 6-vuotisjuhlat, joita innolla odotettiin viikkoja. Voin vain kuvitella, mikä suru olisi tullut jos ei kukaan olisi paikalle saapunut. Kaikki kutsutut tulivat, olisin kyllä ollut tosi ihmeissäni ja tyrmistynyt, jos olisivat ilmoittamatta jättäneet tulematta.

Onkohan niin, että noita juhlia on sitten liikaa ja kaikki pitää kutsua.. jos koko koululuokka kutsutaan niin on 25 juhlat vuodessa. Onhan se aika paljon! Mutta siitä olen samaa mieltä, että erittäin huonoa käytöstä jättää vain tulematta paikalle.

Vierailija
15/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko asian ottaa puheeksi syksyn vanhempainillassa, jos ette sitten soita jo nyt heille? Jotenkin nuo vanhemmat pitäisi saada ymmärtämään käytöksensä tökeryys.

Olen todella pahoillani poikasi puolesta. Halauksia täältä!

Meidän pojan mielestä ne harvat kotisynttärit, joihin hän on osalistunut, ovat olleet ne parhaimmat.

Meillä oli juuri synttärit ja pyysimme ilmoittamaan, jos lapsi ei pääse osallistumaan (kutsuttuja noin 20). Suurin osa kutsutuista tuli synttäreille. Yksi muisti ilmoittaa vasta synttäreiden jälkeisenä päivänä ettei pääse paikalle ja pahoitteli unohdusta.

Vierailija
16/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täähän on ihan kamala manipulointitarina. Joskaan se ei tietysti vähennä lapsen surua, kun kukaan ei tule juhliin.

Ihan hirveän paha mieli tuli ap:n pojan puolesta. Onneksi pojalla on kuitenkin välittävä äiti :)

Kun Saara täytti kahdeksan

silloin kävi niin

että juhliin tuli vain yksi

vaikka kaksikymmentäviisi kutsuttiin

oi se sattui sydämeen

ei mitä mä teen

oi se sattui sydämeen

ei mitä mä teen

Ja se ainoa vieras oli naapurin Tuija

josta sanottiin et se kaikkia huijaa

siinä se seisoi lähtis jo tuo

mutta se tulikin luo ja sanoi

Ei saa surettaa

leikittäiskö prinsessaa

ja ikuisiksi ystäviksi tultais

niin kuin Anna ja Diana

ei saa surettaa

mennään puistoon keinumaan

maailma muuttuu kauniimmaksi niin

kun se on meidän

Tuija oli vain seitsemän

mut tiesi jo sen

että vaivaa täytyy nähdä

jos tahtoo olla onnellinen

jos itse ei hanki itselleen ystävää

sitä yksin jää

jos itse ei hanki itselleen ystävää

sitä yksin jää

Siksi hän Saaran vieraille soitti

sanoi: voi kurjana päivä tää koitti

Saara on sairas ja juu se on tarttuvaa

älkää tulkokaan

Ei saa surettaa...

Vierailija
17/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku on päättänyt että ei mennä, eikä ilmoiteta, niin se on aivan sama mitä kutsuja on korttiin kirjoittanut. joskus talvella tästä aiheesta oli ketju ja useimmat olivat sitä mieltä, että ainoastaan siinä tapauksessa pyydetään ilmoittamaan jos ei pääse. Meitä "varmista osallistumisesi" tyyppejä oli siinä ketjussa ihan vähemmistössä ja aika kovat haukut saatiin jokainen ;) On kuulemma typerä tapa.

....mutta nyt et tajunnut pointtia: Useimmiten EI tarvitsekaan laittaa synttärikutsuun muuta kuin että ilmoita, jos et pääse. MUTTA tässä tapauksessa kun kerran on ongelmia ollut, ja monet täällä asiasta jo etukäteen stressaavat, niin totta kai silloin kannattaa laittaa "vastauspyyntö". Näin voit sitten itse soitella myös tarvittaessa perään.

Ei siis lainkaan typerää, mikäli tuosta asiasta olet stressiä ottamassa. Itse en ole vastauspyyntöä laittanut enkä kyllä sitä muista nähneeni meille tulleissa kutsuissakaan, sillä täälläpäin ei ole ongelmia ollut. Kuten sanottu, jos olisi, niin ehdottomasti pyytäisin vastauksen enkä suotta aiheuttaisi itselle/lapselle ongelmia mokoman asian takia.

Vierailija
18/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauhea tilanne teillä on ollut! Mulle kävi noin kerran kun olin pieni, ja syy jäi tuntemattomaksi. Sun täytyy nyt pitää huoli siitä että ensi vuonna tilanne ei toistu.

Me tehdään niin, että kutsut menee kortilla kotiin ja vanhemmille e-mailina tai tekstarina, ja pyydetään varmistus puhelimeen tai mailiin. Niille jotka ei ilmoita pyydettyyn aikaan mennessä, olen soittanut ja kysynyt. useasti vanhemmat vain unohtavat kutkut. Eli on sitten tullut lähes kaikki kutsutut lapset lopuksi.

Saako kysyä mistä teidät ettei poikasi ole "luokan suosituin"? Onko hän itse kertonut?

Ottaisin varmaan asian puheeksi itse vanhempainillassa tai vastaavsaa, mutta en tiedä onko se viisain tapa. Itse en vain osaa antaa periksi vaan asia on pakko selvittää. Joskus jopa noloin saurauksin.

Tsemppiä sulle ja pojalle! Elämä on joskus kurjaa, mutta aina mennään ylöspäin!

Vierailija
19/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tärkeää on olla lasten kavereiden VANHEMPIEN kanssa tekemisissä.

Osallistua niihin vanhempainiltoihin, järjestää keräyksiä, olla muakna vanhempainyhdistyksissa, olla kiinnostuneita missä lapsi liikkuu ja kenen kanssa ja missä vanhemmat ovat ja mitä tekevät jne.

Kun tuntee lastensa kavvereiden vanhemmat edes jollain tasolla, on helpompaa soitella ja varmistella että ovat tulossa ja silloin on nolompaa jättää tulematta ilmoittamatta kun ollaan edes vähän tuttuja.

Liian usein näkee näitä päiväkodissa, harrastuksissa, koulussa että siellä on pari puuhamaammaa jotka tekevät ja järjestävät kaikenlaista toimintaa ja ovat mukana suunnittelemassa kivoja juttuja lapsille ja sitten on ne samat vanhemmat jotka pikaisesti hakevat lapsensa, ei osallistu mihinkään yhteisiin juttuihin eikä edes tervehdi.

Lapsen etu on se että aikuiset tuntevat toisiaan, silloin kiusaaminen ja tällaiset todellavalitettavat tapaukset voi minimoida.

En tarkoita nyt että oli ap:n vika ettei kukaan tullut synttäreille, mutta haluan tuoda mukaan ajatuksen että kun on selvillä kavereiden vanhemmista, siitä on hyötyä myös tällaisissa asioissa.

Jokainen meistä on kiireinen ja tuntuu ettei aikaa löydy vanhempainkokouksiin tms. Mutta jos ymmärtäisi tämän puolen että siellä tosiaan tutustuu muihin vanhempiin ja se on taas lapsen etu niin ehkä voisi järjestää sitä aikaa myös tällaiseen toimintaan, edes joskus, lapsen parhaaksi.

Halaus ap:n pojalle, toivottavasti soitat niille vanehmmille ja kerrot miten ikävää on kun ei ilmoiteta ettei päästä tulemaan. Toivottavasti tämä yhteydenotto kantaa hedelmää seuraavan kerran ja he eivät enää kehtaa jäädä pois ilmoittamatta!

Vierailija
20/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niiiiiiin juntilta, tyhmältä, sivistymättömältä tuo käytös, että ei ilmoiteta. Sitä yrittää keksiä jonkun järkevän selityksen...

Paljon synttärionnea pojallesi, vaikka en häntä tunnekaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän