Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa ja suututtaa niin vietävästi pojan puolesta :(((

Vierailija
30.05.2011 |

Eilen oli kavereille synttärijuhlat ja olimme kutsuneet 7 kaveria juhliin. Kutsussa pyysin ilmoittamaan jos ei pääse tulemaan. Yksi ilmoitti heti kun oli kutsun saanut ja yksi ilmoitti pari päivää aikaisemmin etteivät pääse. Jäljelle jäi siis viisi jotka olivat tulossa.

Kun juhlien piti alkaa, niin kukaan ei tullutkaan. Odottelimme 5 minuutta, 10 minuuttia ja lopulta kaksi tuntia eikä kukaan tullut. Eivätkä edes ilmoittaneet mitään. Mies meinasi jo eilen suutuspäissään soitella niille viidelle vanhemmalle ja kysellä miksi eivät tulleet saati sitten ilmoittaneet mitään. Onneksi sain estettyä.

Voitte vaan arvata pojan mielipahaa ja surua kun kaikki valmiiksi katettu ja herkut tehty ja sotettu eikä kukaan ilmaannu paikalle.

Poika ei ole kaikkein suosituin luokalla, mutta että kukaan ei tule oli minullekin aikamoinen pettymys. Ei varmaan kelpaa enää nykyään ns köyhisbileet kotona van pitää olla kaikenmaailman hoploppibiletiä...

Olipa kiva lähettää pettynytta lasta tänään koulun retkelle jota oli niiiin kovasti odottanut. Ei olisi enää sinnekään halunut mennä.

Kommentit (168)

Vierailija
21/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälaisia LUUSERI VANHEMPIA nykyään on, kun eivät tuon paremmin lapsiaan kasvata! Ei meinaan ole iso vaiva soittaa vaikka, ettei pääse tulemaan. Ja luuseri vanhempien lapsista tulee ihan samanlaisia luusereita.

Vierailija
22/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki kutsutut lapset kuuluvat johonkin samaan jengiini - esim. paikalliseen jalkapalloseuraan - jossa on jotain ottelua tullut juuri sille illalle? Tiedän yhden tapauksen jossa juuri kukaan ei ollut päässyt synttäreille ottelun vuoksi (jossa kaikki pojat siis olivat).

Mutta tokihan joka tapauksessa olisi pitänyt ilmoittaa, jos eivät tule. :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpanakin vuonna on ilmoittamatta ja tulematta jättänyt kaksi samaa tyttöä, joiden äidit on sosiaalituilla eläviä yksihuoltajia... Niin, muuta onkin työssäkäyvää sakkia. Keneltäköhän ne käytöstavat on hukassa?

Nykyajan tärkeilevät nousukkaat eivät välitä tuon taivaallista peruskäytöstavoista.

Eikä tuollaista saa sanoa kuuna päivänä, esim. "kouluttamattomista duunarinmoukista", joilla ei järki eikä käytöstavat kasva päässä!

Meilläpäin on käynyt kahden lapsen kohdalla niin, ettei ole tullut vaikkei ole perunut pyynnöstä huolimatta synttäreille tuloa. Ja nämä kumpikaan eivät ole minkään nousukkaiden lapsia, todellakaan.

Aivan törkeää käytöstä vanhemmilta tuo ap:n kertomus. Todella paha mieli tulee tosiaan ulkopuolisellekin.

Vierailija
24/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli tosi paha mieli lapsen puolesta =( ihmiset on todella tyhmiä, kun eivät ajattele lapsen tunteita! Pystyn kuvittelemaan miten paha mieli teillä on eilen ollut ja pojalla vieläkin. =(

Vierailija
25/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä mikä nykyajan vanhempia vaivaa!!! Sillä heidän asenteistaanhan kaikki on lähtöisin. Pitäisi opettaa lapsia suvaitsevaisiksi, mutta miten lapsista voi sellaisia tulla, kun vanhemmat jo hiekkalaatikolta lähtien kyttäävät korvat luimussa minkämerkkinen haalari toisella lapsella on, ja jos on "halpismerkki" niin eipä pääse meidän nico-petterin kaveriksi tuo räkänokka. Eli vanhemmat jostain syystä näkevät itsensä ja lapsensa "parempina" eivätkä edes vaivaudu ilmoittamaan synttäreille menosta, koska heitä ei yksinkertaisesti kiinnosta toiselle vähempiarvoiselle lapselle tuotettu mielipaha.

Vierailija
26/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minkälaisia LUUSERI VANHEMPIA nykyään on, kun eivät tuon paremmin lapsiaan kasvata! Ei meinaan ole iso vaiva soittaa vaikka, ettei pääse tulemaan."

Mulla tässä herää kysymys, onko vanhemmat nyt ollenkaan ollut tietoisia, että lapset on kutsuttu. Onko tieto juhlista/kutsuista mennyt vanhemmille asti?

Tuntuisi vähän tyhmältä, jos joku soittelisi perään, miten ikävää, kun meidän poika ei tullut synttärijuhliin eikä ilmoittanut ettei tule, ja mä en olisi koskaan edes kuullut mistään synttärikutsuista.

Vierailija
27/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minkälaisia LUUSERI VANHEMPIA nykyään on, kun eivät tuon paremmin lapsiaan kasvata! Ei meinaan ole iso vaiva soittaa vaikka, ettei pääse tulemaan." Mulla tässä herää kysymys, onko vanhemmat nyt ollenkaan ollut tietoisia, että lapset on kutsuttu. Onko tieto juhlista/kutsuista mennyt vanhemmille asti? Tuntuisi vähän tyhmältä, jos joku soittelisi perään, miten ikävää, kun meidän poika ei tullut synttärijuhliin eikä ilmoittanut ettei tule, ja mä en olisi koskaan edes kuullut mistään synttärikutsuista.

Vierailija
28/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tama on jotenkin tosi SUOMALAINEN ongelma. Ihmiset ovat niin sosiaalisesti taitamattomia ja suorastaan huonotapaisia. Lisaksi huono itsetunto paalle: "ei kai silla ole mitaan valia jos juuri me ei menna, ei kai kukaan juuri meidan poissaoloa edes huomaa" ja tulos on ap:n kuvaileman kaltainen... Olen pahoillani lapsesi puolesta.

Vierailija
29/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kukaan ei tullut. Se jää kyllä kurkkua kuristamaan itse kullakin, eikä varmasti haihdu mielestä koskaan siltä lapseltakaan. Ei tästä mitään muuta voi irti saada kuin pahan mielen ja sen, että osaisi itse sitten tehdä mitä voi, ettei joku toinen joudu kokemaan samaa. Jos vanhemmat ovat tienneet, että kutsu on, niin heidänhän olisi tiedotus pitänyt hoitaa, jos ei kerran päästä. Erittäin ikävää.

Vierailija
30/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika jakoi synttärikutsut eskarikavereille viime viikolla. Halusi kutsua vain viisi, joka tietysti sopi minulle hyvin. Ei tullut mieleenikään, etteivätkö vieraat tulisi juhliin!

Itse pidän synttärikutsuja suuressa arvossa. Jos lapseni saa kutsun juhliin, se on suuri riemu, ei todellakaan riesa tai pakko. Vasta viime kuussa siirsimme perheen lomamatkaa päivällä, jotta poika pääsi kaverinsa kutsuille.

Hyviin tapoihin kuuluu vastata kutsuun silloinkin, kun sitä ei erikseen pyydetä. Itse ainakin laitan viestin perään, että kiitos kutsusta, tulemme mielellämme...

Meidän kutsutuista en ole kuullut mitään, toivottavasti ei ole huono merkki

Vierailija
31/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se HYVÄ puoli että jos osaat tukea oikein niin lapsi kestää pettymyksen ja kasvaa vahvemmaksi. Hyviä neuvoja onkin tullut miten tilannetta voi muuten koittaa järjestää seuraavalla kerralla ja seurata ettei ole kiusaamista tmv. Vanhemmilla on kova työ kilpailla muiden vaikuttajien kanssa (kaverit, harrastukset, media) joten tässä kohtaa tärkeintä on oman perheen tuki ja sitä kautta hyväksytyksi tulemisen tunne. Harvalla aikuisena on enää alaluokkien kaverit ystäväpiirinä, joten hyvin riittäisi kun on yksikin hyvä kaveri (se on tosi paljon) ja sitten paljon läsnäoloa vanhemmilta (ja jos on niin sisaruksilta) jotka antaa sitä perspektiiviä kohti tulevaa, vaikka pieni lapsi ei sitä aivan vielä käsitäkään samassa mittakaavassa.

Vierailija
32/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitathan, jos et pääse paikalle ja ruokarajoitteet.

Meille myös aina ilmoitettu. Synt päivä myös valittu vähän sen mukaan jolloin porukalla ei ole treeniä tai matsia, sillä samalta luokalta pelaa samassa joukkueessa monta poikaa.

Laittaisin kyllä ap.n tapauksessa kaikille vaikka tekstaria, että oliko kutsussa jotain epäselvää kun KUKAAN ei tullut eikä ilmoittanut esteestä.

Vierailija
33/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi nyt voi olla pelkkää sattumaa, ettekö käsitä?? jos ei toi aloitus ole provo, niin sitten jostain syystä ap:n poikaa on järjestelmällisesti syrjitty. Vanhempien taholta?? selvittäisin asian heti!

Vierailija
34/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etkö ymmärrä lukemaasi? Kutsut oli annettu vanhemmille käteen!"

Toivottavasti olet antanut kutsut äideille. Mun mies ois ainakin unohtanut kutsun lukemattomana jonnekin takkinsa taskuun eikä se olisi mitään henkilökohtaista, unohtaa hääpäivämme, syntymäpäiväni jne. Nuo asiat eivät vain ole koskaan olleet hänelle tärkeitä.

Mutta mun mielestä parempi olisi tyyliin, ne ilmoittavat, jotka tulevat. Itsellä aina paljon asioita muistettavana, joten osa asioista unohtuu väkisinkin, ja kaikkea ei yksinkertaisesti jaksa tehdä. Mun mielestä parempi on, että jos et tule, ei tarvitse tehdä mitään ja jos tulet juhliin, ilmoitat siitä.

Vierailija
35/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu ihan hirmu pahalta, niin pieni vaiva ilmoittaa tuleeko vai ei. Kiusantekoa olla ilmoittamatta.

Vierailija
36/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei ilmoita. Meillä viime vuonna häissä miehen puolen suvusta kukaan ei kuitannut kutsua, jossa siis oli RSVP. Pahasti epäilen, että termi on heille tuntematon.

Sitten oli niitä, joista tuli vain toinen kutsuttu - mitä ei ilmoittautuessa tietenkään kukaan maininnut. Oli myös niitä, joita tuli kaksi, vaikka oli kutsuttu yksi. Sitten hännänhuippuna oli vieras, jolta oli tullut tekstiviesti häiden aikaan, että ei pääse tulemaan (kerran kutsussa oli lukenut, että kerrothan oletko tulossa...).

Sitten oli niitäkin, jotka ilmoittivat tulevansa, eivätkä tulleet, kun oli välit menneet toisiin sukulaisiin pari päivää ennen häitä poikki jne.

Kyllä näitä riittää!

Mä kyllä olisin itse henk.kohtaisesti yyhteyksissä lasten äiteihin ja ihan reippaasti kysyisin, että ovatko tulossa vai ei. Meillä tosin lapset alle kouluikäisiä, eli äitien kanssa aina on sovittu ja hyvin on toiminut. Tiedä sitten, millainen systeemi on koululaisilla.

Vierailija
37/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi oli ainoa joka olisi tullut synttäreille, onneksi sentään vanhemmat ilmoittivat ja synttärit peruttiin.

Vinkiksi että varmempi tapa on laittaa kutsuun että vp JOS TULEE.

ja koululaisille ei kannata jättää vastuuta siitä, että kutsu menee perille, ainakin pojat tuppaavat unohtaa antaa kutsun, samoin isät. Eli kustun lisäksi viesti ÄIDILLE!

itse olen tarkka kutsuihin vastaaja, mutta 2 kertaa mennyt ihan ohi synttärit, koska oma poika unohti kutsun reppuunsa eikä kertonut juhlista. Unohti täysin.

Vierailija
38/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina viesti vanhemmille, mielellään äidille.

Vierailija
39/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tuntuu ihan hirmu pahalta, niin pieni vaiva ilmoittaa tuleeko vai ei. Kiusantekoa olla ilmoittamatta."

Näin minäkin olisin ajatellut ennen. Nyt kun hoidan ajoittain jopa 6 sairaan/vammaisen/vanhan ihmisen asioita, tulee välillä tilanteita, että jotakin unohtuu. Omilla lapsilla erityistarpeita, ja omat isovanhemmat ja miehen vanhemmat tarvitsevat apua asioiden hoidossa. Siihen vielä lisäksi omat hoidettavat asiat. Välillä pää on niin täynnä muistettavaa, että jotain tärkeääkin pääsee unohtumaan, kun ei kykene sitä syystä tai toisesta tekemään heti.

Vierailija
40/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla pyydetään 'kuittaus' eli vastaus siitä tuleeko vai ei.

Päiväkoti-ikäisen kutsut laitetaan vanhempien sähköpostiin ja pyydetään kuittaus myös.

Molempien lasten vanhempienillassa kiertänyt kaverilista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi