Surettaa ja suututtaa niin vietävästi pojan puolesta :(((
Eilen oli kavereille synttärijuhlat ja olimme kutsuneet 7 kaveria juhliin. Kutsussa pyysin ilmoittamaan jos ei pääse tulemaan. Yksi ilmoitti heti kun oli kutsun saanut ja yksi ilmoitti pari päivää aikaisemmin etteivät pääse. Jäljelle jäi siis viisi jotka olivat tulossa.
Kun juhlien piti alkaa, niin kukaan ei tullutkaan. Odottelimme 5 minuutta, 10 minuuttia ja lopulta kaksi tuntia eikä kukaan tullut. Eivätkä edes ilmoittaneet mitään. Mies meinasi jo eilen suutuspäissään soitella niille viidelle vanhemmalle ja kysellä miksi eivät tulleet saati sitten ilmoittaneet mitään. Onneksi sain estettyä.
Voitte vaan arvata pojan mielipahaa ja surua kun kaikki valmiiksi katettu ja herkut tehty ja sotettu eikä kukaan ilmaannu paikalle.
Poika ei ole kaikkein suosituin luokalla, mutta että kukaan ei tule oli minullekin aikamoinen pettymys. Ei varmaan kelpaa enää nykyään ns köyhisbileet kotona van pitää olla kaikenmaailman hoploppibiletiä...
Olipa kiva lähettää pettynytta lasta tänään koulun retkelle jota oli niiiin kovasti odottanut. Ei olisi enää sinnekään halunut mennä.
Kommentit (168)
olin kauhuissani kun uudelle paikkakunnalle muuttaneena kutsuin yli 20 lasta jumppalassa kärjestettävään juhliin. yli 6 perui ihan viime tingassa. peruivat sentään mutta olisi ollut todella tärkeää saada tutustua niihin uusiin lapsiin ja minä aikuisiin. kukaan aikuinen ei paikalle jäänyt. lasten ikä 3-5 v.
mut ap. tunnen tuskasi ja häpeän niiden lastesi kavereiden vanhempien puolesta!! yök.
vanhemmilta jättää ilmoittamatta jos lapsi ei pääse tulemaan. Sieltä kotoa ne tavat sitten imetään ettei muiden tunteilla ole mitään väliä :(
Täälläkin itketti enkä todellakaan voi uskoa, että meille voisi noin käydä. Lasten synttäreiltä on jäänyt korkeintaan 2 lasta pois, syytkin on meille ihan selvitetty!!!
että lapsemme ei pääse juhliin. Ikää sankareilla silloin 5 vuotta. Vain toinen kaksospojista oli kutsuttu! En voinut toiselle aiheuttaa sitä mieliharmia ettei hän päässykkään, joten en edes kertonut lapsille kutsusta mitään vaan tuikkasin uuniin. Kyseessä oli tarhakaveri, jonka äidin kanssa olimme olleet samassa työpaikassa. Eli ex työkaveri.
Ja joo harmistuin niin kovasti tämän ei kutsutun puolesta, etten vieläkään tervehdi tätä äitiä kun tulee vastaan.
Kysyin vielä kun kutsu oli tullut hoitajalta, että koskeeko kumpaakin tai onko toinen kutsu jossain. Hoitaja sanoi että mekin vähän ihmettelimme kun vain toinen oli kutsuttu.
Piti palata vielä illan päätteeksi katsomaan onko ap jo soitellut vanhemmille ja miten puhelut ovat menneet. Niin jäi vaivaamaan tämä tapaus ja harmi on iso pojan puolesta.
Laitan kutsukortteihin, että varmista osallistumisesi 3 pv ennen, jos olet tulossa. Ja kas, ei mitään ongelmaa koskaan.
jos joku on päättänyt että ei mennä, eikä ilmoiteta, niin se on aivan sama mitä kutsuja on korttiin kirjoittanut. joskus talvella tästä aiheesta oli ketju ja useimmat olivat sitä mieltä, että ainoastaan siinä tapauksessa pyydetään ilmoittamaan jos ei pääse. Meitä "varmista osallistumisesi" tyyppejä oli siinä ketjussa ihan vähemmistössä ja aika kovat haukut saatiin jokainen ;) On kuulemma typerä tapa.
....mutta nyt et tajunnut pointtia: Useimmiten EI tarvitsekaan laittaa synttärikutsuun muuta kuin että ilmoita, jos et pääse. MUTTA tässä tapauksessa kun kerran on ongelmia ollut, ja monet täällä asiasta jo etukäteen stressaavat, niin totta kai silloin kannattaa laittaa "vastauspyyntö". Näin voit sitten itse soitella myös tarvittaessa perään.
Ei siis lainkaan typerää, mikäli tuosta asiasta olet stressiä ottamassa. Itse en ole vastauspyyntöä laittanut enkä kyllä sitä muista nähneeni meille tulleissa kutsuissakaan, sillä täälläpäin ei ole ongelmia ollut. Kuten sanottu, jos olisi, niin ehdottomasti pyytäisin vastauksen enkä suotta aiheuttaisi itselle/lapselle ongelmia mokoman asian takia.
on kyllä ihan yleismaailmallinen, vanha sivistynyt käytäntö. Jos se nyt jonkun aaveeraadin mielestä on typerä, niin olkoon. Meidän kutsuista löytyvät aina nuo maagiset kirjaimet; R.S.V.P. (ja jos vähänkään pelkäisin, etteivät kutsun saajat ymmärtäisi, voisin lyhentää vielä vähän - V.P. kai menisi perille vähän simppelimmillekin...)
tosi törkeetä kyllä. Mielestäni kutsuttujen vanhempien on aiheellista saada tietää, kuinka kurjasti poikasi synttärit menivät.
Meillä kumpanakin vuonna on ilmoittamatta ja tulematta jättänyt kaksi samaa tyttöä, joiden äidit on sosiaalituilla eläviä yksihuoltajia... Niin, muuta onkin työssäkäyvää sakkia. Keneltäköhän ne käytöstavat on hukassa?
Nykyajan tärkeilevät nousukkaat eivät välitä tuon taivaallista peruskäytöstavoista.
Eikä tuollaista saa sanoa kuuna päivänä, esim. "kouluttamattomista duunarinmoukista", joilla ei järki eikä käytöstavat kasva päässä!
Meilläpäin on käynyt kahden lapsen kohdalla niin, ettei ole tullut vaikkei ole perunut pyynnöstä huolimatta synttäreille tuloa. Ja nämä kumpikaan eivät ole minkään nousukkaiden lapsia, todellakaan.
Aivan törkeää käytöstä vanhemmilta tuo ap:n kertomus. Todella paha mieli tulee tosiaan ulkopuolisellekin.
Mitenhän tämäkin kirjoittaja on saanut tietää et näiden tyttöjen äidit elää sosiaalituilla?Vai yleistikö koska he ovat yh-äitejä.Kaikki mun tuntemat käy töissä.
Minä soittaisin sekä opelle että vanhemmille! Ei oo toi normaalia.
Voi poika raukkaa :(
Meillä on ollut niin että ekaluokkalainen poika ei ole juuri kutsuja synttäreille saanut. Onneksi kuitenkin hänellä on paras kaveri, joka kutsui ja yksi poika kutsui kaikki.
Oletko ollut yhteydessä vanhempiin vai miten olette toimineet?
Todella moukkamaisia vanhempia, ilman muuta ilmoitus esim tekstarilla jos ei pääse paikalle.
Ihmejengiä! Oletko ap varma ettei poikaasi kiusata?
Huh. miten törkeetä. Ihmiset kyllä osaa olla törppöjä.
Halit pojallesi.
että lapsemme ei pääse juhliin. Ikää sankareilla silloin 5 vuotta. Vain toinen kaksospojista oli kutsuttu! En voinut toiselle aiheuttaa sitä mieliharmia ettei hän päässykkään, joten en edes kertonut lapsille kutsusta mitään vaan tuikkasin uuniin. Kyseessä oli tarhakaveri, jonka äidin kanssa olimme olleet samassa työpaikassa. Eli ex työkaveri.
Ja joo harmistuin niin kovasti tämän ei kutsutun puolesta, etten vieläkään tervehdi tätä äitiä kun tulee vastaan.
Kysyin vielä kun kutsu oli tullut hoitajalta, että koskeeko kumpaakin tai onko toinen kutsu jossain. Hoitaja sanoi että mekin vähän ihmettelimme kun vain toinen oli kutsuttu.
No voi herranjestas. Kyllä sitä ollaan vaatimassa, että kaksosia pitää kohdella yksilönä ja sitä ja tätä, mutta sitten jos saa saman kohtelun kuin normaalit sisarukset, eli että perheestä kutsutaan vaan se kaveri, ei ylimääräisiä, niin sitten pitäisi kersaa paapoa.
nyt potku persuuksille niille velliperseilelsi.
Koululaisilla on paljon muistettavaa. Eivät he välttämättä muista synttäreistä kertoa kotona. Ja kutsu unohtuu laukkuun.
Minäkin luulin, että lapselleni on tärkeää päästä synttäreille. No ei taida olla kun ei edes muistanut synttäreistä kertoa, eikä näin ollen voinut mennä (oli muuta ohjelmaa jo ehditty sopia). Ja lapseni on jo iso.
että lapsemme ei pääse juhliin. Ikää sankareilla silloin 5 vuotta. Vain toinen kaksospojista oli kutsuttu! En voinut toiselle aiheuttaa sitä mieliharmia ettei hän päässykkään, joten en edes kertonut lapsille kutsusta mitään vaan tuikkasin uuniin. Kyseessä oli tarhakaveri, jonka äidin kanssa olimme olleet samassa työpaikassa. Eli ex työkaveri. Ja joo harmistuin niin kovasti tämän ei kutsutun puolesta, etten vieläkään tervehdi tätä äitiä kun tulee vastaan. Kysyin vielä kun kutsu oli tullut hoitajalta, että koskeeko kumpaakin tai onko toinen kutsu jossain. Hoitaja sanoi että mekin vähän ihmettelimme kun vain toinen oli kutsuttu.
Jos ei tämä ole leikkinyt teidän toisen lapsen kanssa niin miksi pitäisi kutsua? Vai saadaanko me muutkin vaatia että kun nico-petteri kutsuttiin niin janicakin pitää kutsua tai muuten ei tulla ollenkaan eikä muuten jatkossa puhuta teille mitään. Lapsellista.
Sellaiset jaetaan kotiin myös täällä Turun seudulla, hyvä tapa!
Ja tosiasiassa olen 10 vuoden aikana huomannut, ettei viikonloppuna kesänkynnyksellä kannata pitää kaveri juhlia, aina on kato. Pyydä viikkolla ja kaikki tulee.
Tänä vuonna annoin kutsua vaan muutaman, kun halusi pitää byjamabileet (viime vuoden 12 jäi 10 tulematta, uimahallisynttäreille viikonloppuna) Oli sitten lauma loukkaantuneita vanhempia koulun kevätjuhlissa.
Pojalla on joulun alla synttärit, enkä ikinä ehtisi silloin pitää viikonloppuna juhlia. Kavereita tulee arkisinkin paljon, kun vanhemmat kaipaa lastenhoitoapua.
että täällä haukutaan vanhempia mitä mielikuvituksellisimmilla nimityksillä jos ei kutsutut tule synttäreille. En ole koskaan tiennyt että minulla on joku velvollisuus lähettää lapsi synttäreille jos kutsu tulee tai ilmoittaa jos ei pääse. Siis siinäkin tapauksessa että vaan lykätty tarhalokeroon lappu tai lapselle koulussa. Usein kun lappu jää repun pohjalle tai katoaa, tarhasta on ehkä oltu poissa just silloin viikko ja kutsu jäänyt saamatta.
Minusta on melko itsekeskeistä olettaa että muu maailma pyörii sen teidän nicopetterin ympärillä ja että tottakai kaikki kutsutut ryntää synttäreille riemusta kiljuen jos ei mitään ilmoita. Ei ole ikinä tullut mieleen olettaa että kaikki jotka eivät ole ilmoittaneet etukäteen etteivät pääse ovat tulossa. Sensijaan olen pyytänyt varmistamaan jos on tulossa. Nimittäin kun usein käy niin ettei vanhemmille saakka ole tieto synttäreistä mennyt. Vaikka teidän nico täyttää vuosia kerran vuodessa, niin niin tekevät myös muut nicot ja 30 lapsen luokalla plus harrastuskaverit plus pihakaverit niitä kutsuja saattaa tulla tosi paljon vuodessa yhdelle perheelle. Aika hurjaa syytellä toisten vanhempia siitä ettei ole ilmoitettu, laittakaa kutsuun että ilmoitus pääseekö tulemaan ja olettakaa varmaksi että ne pääsee jotka ilmoittaa pääsevänsä. En koe olevani vastuussa siitä että teidän lapsi antaa kutsun meidän lapselle joka kenties unohtaa antaa sen kotona ja minun pitäisi olla jotenkin yliluonnollisesti tietoinen tällaisen kutsun olemassaolosta.
Ymmärrän harmituksen, meilläkin kävi kerran noin juuri 7v synttäreillä. Mutta silti, en kuvitellut että tottakai ne kaikki tulee meidän synttäreille jos eivät ilmoittaneet.
Ja muuten: hoplop -synttärit eivät ole kalliit, minä köyhä ja köyhät sukulaiseni harrastavat niitä juuri edullisuuden vuoksi. Kotona menee helposti sama raha jos itsetehty kakku, kaverilahjat,koristeita ym. Toki jos vaan jätskipalloja kakkuna, karkkia, sipsiä, popparia ja limua kuten hoplopissa niin halvaksi tulee, mutta aika köyhäähän tollanen tarjoilu kotisynttäreiksi on.
Siis onko teidän perheessä pakko mennä joka kerta kaverisynttäreille kun kutsutaan? Meillä kyllä lapset saavat itse päättää ystävyyssuhteistaan, ketä kutsutaan ja haluaako mennä synttäreille vai ei. Joskushan vanhemmat ovat kutsuneet esim. koko luokan eikä sankari ja kaikki kutsutut ole edes kavereita keskenään eikä sankari ole saanut päättää itse ketä kutsuu. Sillä ei kyllä ole mitään tekemistä curlingin kanssa pakottaako kaverisynttäreille vai. Mihin ikään saakka päätätte lasten puolesta kaverisuhteistaan?
Ehkä kyse on jostain curlingistakin? Meillä ainakin eskarilainen on vähän sellainen jännittäjä, on innoissaaan juhlista, mutta juhlapäivänä alkaa miettimään, että kotona olisi kuitenkin kivempaa ja kun tuo legojuttukin on keskekn ja EN HALUA... Aina olen kuitenkin ipanan juhliin laittanut ja joka kerta siellä on ollut ihan kivaa. Voin kuvitella, että perheissä, joissa lapsi määrää enemmän, noissakin tilanteissa olisi jääty kotiin.
Ja tarhassa (poika oli nyt eskari) vielä kyselin ilmoittautumattomilta, miten on laita. 7 kutsuttiin, 7 tuli. Nykyihmiset ovat niin harvapäisiä (mukaanluettuna minä), että muistuttelut ovat tarpeen. Siltikin, on tosi kamala olo lapsesi puolesta, pieni poika-parka!