Surettaa ja suututtaa niin vietävästi pojan puolesta :(((
Eilen oli kavereille synttärijuhlat ja olimme kutsuneet 7 kaveria juhliin. Kutsussa pyysin ilmoittamaan jos ei pääse tulemaan. Yksi ilmoitti heti kun oli kutsun saanut ja yksi ilmoitti pari päivää aikaisemmin etteivät pääse. Jäljelle jäi siis viisi jotka olivat tulossa.
Kun juhlien piti alkaa, niin kukaan ei tullutkaan. Odottelimme 5 minuutta, 10 minuuttia ja lopulta kaksi tuntia eikä kukaan tullut. Eivätkä edes ilmoittaneet mitään. Mies meinasi jo eilen suutuspäissään soitella niille viidelle vanhemmalle ja kysellä miksi eivät tulleet saati sitten ilmoittaneet mitään. Onneksi sain estettyä.
Voitte vaan arvata pojan mielipahaa ja surua kun kaikki valmiiksi katettu ja herkut tehty ja sotettu eikä kukaan ilmaannu paikalle.
Poika ei ole kaikkein suosituin luokalla, mutta että kukaan ei tule oli minullekin aikamoinen pettymys. Ei varmaan kelpaa enää nykyään ns köyhisbileet kotona van pitää olla kaikenmaailman hoploppibiletiä...
Olipa kiva lähettää pettynytta lasta tänään koulun retkelle jota oli niiiin kovasti odottanut. Ei olisi enää sinnekään halunut mennä.
Kommentit (168)
Itse ottaisin yhteyttä opettajaan ja varmistaisin, ettei kyse ole mistään kiusaamistilanteesta (puolin tai toisin).
Inhottavia vanhempia, kun eivät ilmoittaneet. Olen itse törmännyt monena vuonna samaan, vanhemmat eivät viitsi ilmoittaa, ja sitten synttäripäivänä jännätään tuleeko kukaan. Ja se lapsen pettymys tuntuu omassa sydämessä ja itkua saa pidätellä pettymyksen takia itsekin. Mutta jatkoa ajatellen, lähetä päivää ennen synttäreitä vanhemmille jotka eivät ole ilmoittaneet viesti ja kysy pääseekö lapsi tulemaan. Itse teen nykyään niin.
Oikein ISOT onnittelut pojallesi :)
missään, tai niitä kutsuttuja?
Että olisit saanut kysyttyä kasvotusten, tulevatko.
Meille ei ole kukaan tehnyt tuolla lailla ohareita. Eilen oli meilläkin synttärit ja kävi niin pöllösti, että yhdellä koulutoverilla oli samaan aikaan. No, lapsia meni sitten puoliksi kumpiinkin kemuihin...
Tästä viisastuneena päätin, että lapseni saa luvan juhlia nämä kaverisynttärinsä jatkossa huhtikuussa. Nyt niitä synttärisankareita on liikaa, eikä juhlia saa enää järkättyä!
vanhemalle, viimeksi kun täytti 7. Sinne tuli häthätää 3/7 niin en viitsi enää riiskeerata ettei käy niinkuin nyt tässä. Jostain syystä vanhemmat on ihan urpoja eikä osaa ilmoittaa jos tulee tai ei tule.
Kaikkien synttäreitä juhlitaan nykyisin ihan vaan perheen kesken, on kakku ja ilmapalloja ja lahjat mutta ei vieraita kun ei kerta kiinnosta.
ja jos ei vastausta tule, soitan ja kysyn että ovatko tulossa koska tarvitsen tietää osallistujien määrän tarjottavien takia.
Meillä tämä on toiminut hyvin, koska silloin kun on ilmoitettu, ei enää kehdata jäädäkkään niin helposti pois.
TODELLA, todella surullista eikä missään nimessä poikasi vika. Lapsi ei vaan sitä itse ymmärrä :-(
Itse kyllä en missään nimessä olisi estänyt miestä soittamasta! Ihana isä, joka on valmis tuohon. Kuten joku edellinenkin vastaaja sanoi, närkästys johtuu tasan siitä, että nuo vanhemmat olisivat itsekin tajunneet mokanneensa ja kunnolla. Järkyttävää käytöstä!
Voi että kun voisin taikoa lapsellesi hyvän mielen.
niin tuttua tuo meilläkin. Emme edes uskalla järkätä kotisynttäreitä, sillä varmasti juuri noin kävisi :( Siksi huimalaa, keilausta tms, että edes muutama tulisi, vaikka ei olis mulla niihin varaa...
Jännätään taas saman äärellä, pian olis juhlat, viimeiset kaverijuhlat...
Lapsella on muutama kaveri, mutta me olemme heille liian köyhiä tms, joten ei vaivauduta kuin harvoin mihinkään. Koulussa seura vielä kelpaa, mutta koton harvemmin.
Itse pelkään samaa ja katson aina, että kutsutaan pääosin lapsia joiden vanhemmat tunnen. Laitan pyynnön, että ilmoittavat pääsevätkö ja soitan kaikille jotka eivät ilmoita ja kysyn tulevatko vai en. Näin voitaisiin vaihtaa päivämäärää, jos kukaan ei pääse.
Itselle muistan,että kävi usein noin (syntymäpäiväni ovat päivää ennen joulua..) ja kurjalta tuntui silloin!
Meidän pojalle pidetään synttärit vain sellaisten lasten kesken,keitä tunnemme paremmin. Poika on ujo ja pelkää myös, jos kukaan ei tulisi.
Väärin oli kyllä vanhemmilta jättää ilmoittamatta!
Olisimme järjestäneet Hop Lop synttärit, mutta poika vastusti ajatusta kiivaasti. Juuri kun pelkää sitä nöyryytystä että juuri kukaan ei tule. Mekin juhlimme perheen kesken.
Ekaluokkalainen ja kiusaamista sun muuta ikävää ollut tänä ekana kouluvuonna. Niitä on koulussa selvitelty mutta itsetunto aika romuna:(
Ymmärrän ap tuskasi:(
Menkää seuraavan kerran (jos kaveritilanne on sama) perheen kans vaikka leffaan, uimalaan, Hop Lopiin tms. kivaa ihan keskenänne.
Ei tule pahaa mieltä, vaan voitte viettää rennon synttärin hyvällä mielellä.
Meidän pojalla vähän samaa vikaa että epäilee ettei kavereita tulisi syntymäpäiville eikä sen takia ole halunnut kaverisynttäreitä ollenkaan. Perheen kanssa juhlimmekin sitäkin suuremmin sitten!
Kun Saara täytti kahdeksan
silloin kävi niin
että juhliin tuli vain yksi
vaikka kaksikymmentäviisi kutsuttiin
oi se sattui sydämeen
ei mitä mä teen
oi se sattui sydämeen
ei mitä mä teen
Ja se ainoa vieras oli naapurin Tuija
josta sanottiin et se kaikkia huijaa
siinä se seisoi lähtis jo tuo
mutta se tulikin luo ja sanoi
Ei saa surettaa
leikittäiskö prinsessaa
ja ikuisiksi ystäviksi tultais
niin kuin Anna ja Diana
ei saa surettaa
mennään puistoon keinumaan
maailma muuttuu kauniimmaksi niin
kun se on meidän
Tuija oli vain seitsemän
mut tiesi jo sen
että vaivaa täytyy nähdä
jos tahtoo olla onnellinen
jos itse ei hanki itselleen ystävää
sitä yksin jää
jos itse ei hanki itselleen ystävää
sitä yksin jää
Siksi hän Saaran vieraille soitti
sanoi: voi kurjana päivä tää koitti
Saara on sairas ja juu se on tarttuvaa
älkää tulkokaan
Ei saa surettaa...
...kun olemme useita juhlia järjestäneet, ja en muista yhtäkään kertaa, jolloin joku EI olisi ilmoittanut ettei pääse. Ihmettelen siis, että miten tässä ketjussa on useampia, joille olisi noin kurjasti käynyt kuten ap:lle?
Ihan tavallisten ihmisten tuikitavallisessa lähiössä itse asutaan, joten ihan mielenkiinnosta kyselen, että missä päin on noin sivistymättömiä ihmisiä???
Itse olen tätä synttärijuhlaelämää seurannut jo monta vuotta, koska isompi lapsi on kohta 9-vuotias, eikä koskaan ole käynyt kenellekään noin. Lapsillani on isot luokat ja siitä huolimatta lähes kaikki pojat kutsuvat juhliinsa kaikki luokan pojat. Moni tyttö kutsuu koko luokan (tänä keväänä on ollut kahdet juhlat, joissa siis kaikki 25 paikalla). Meille on aina ilmoitettu jos joku ei ole pääsemässä paikalle, ja meiltäkin on jäänyt vain kaksi kertaa ilmoittamatta jos ei päästä, ja nämäkin siitä syystä, että lapsi oli hukannut kutsut. Ja juhlia on siis ainakin kerran kuussa, yleensä useammin.
Missä päin asutte? Tiedänpä, etten ainakaan halua sinne muuttaa. Jotenkin minun on vaikea uskoa tätä aloitusta edes todeksi.
Oma lapseni on vasta 3,5-vuotias eikä kaverisynttäreitä ole vielä ollut mutta kauhulla odotan sitä aikaa... Tuo voi olla meidän tulevaisuuttamme. Meillä ei tällä nykyisellä asuinpaikkakunnalla ole ystäväperheitä, enkä tunne päiväkotikavereiden vanhempia. Useimpia en ole nähnytkään.
Meillä synttärit on menneet tähän saakka sukulaisten kesken: lapsivieraita ovat olleet serkut. Mitä sitten jos lapsi haluaa kohta kaverisynttärit eikä kukaan tule kun emme tunne päiväkotikavereiden vanhempia eikä naapurissakaan ole samanikäisiä kavereita? Just katselin tuossa yksi aamu kun vein lasta päiväkotiin, että naapurilokeroihin oli laitettu synttärikutsut...
Joskus voisi kirjoittaa paikallislehteen yleisönosastolle tuollaisesta päivästä. Jos osaisi tehdä sen tyylillä ja ilman katkeraa ruikutusta mutta niin, että lapsen suru ja vanhemman sydämen pakahtuminen kävisi ilmi.
Herättelisiköhän se ketään, jonka mielstä "on aivan älytöntä, kun synttärikutsuj on jatkuvasti ja ei meidän rahat kyllä riitä joka helvetin kissanristiäisiin ostettaviin lahjoihin".
ja jos ei vastausta tule, soitan ja kysyn että ovatko tulossa koska tarvitsen tietää osallistujien määrän tarjottavien takia. Meillä tämä on toiminut hyvin, koska silloin kun on ilmoitettu, ei enää kehdata jäädäkkään niin helposti pois.
Kannattaa tehdä. Ihan turha tehdä itselle/lapselle lisäjännitystä siitä tuleeko kavereita vai ei. Näin asian voi ottaa OMAAN kontrolliin. Suosittelen kaikille, joilla on ollut noita kurjia kokemuksia. Tämähän on lisäksi ihan ok-tapa muutenkin eikä mitenkään erityistä.
Omani kutsuvat aina kaikki luokan tytöt/ pojat. Näin aina useampi uskaltaa/ehtii tulla.
Omani ei nimittäin uskaltaisi mennä uuden kaverin kotiin ensimmäistä kertaa, ilman, että sinne on myös tuttu kaveri tulossa. Mutta, jos tätä ei olekaan kutsuttu... Toki olisin soittanut ja selittänyt.
Tilanne on todella todella surullinen kun noin kävi. Kyllä ihmiset ovat moukkia kun eivät ilmoita.
Meillä on kerran käynyt niin että vain kaksi kaveria pääsi paikalle. Ymmärrettävää kun syntymäpäivä osuu lomakauteen ja heinäkuussa monet ovat matkoilla.
Toisen lapsen syntymäpäivä osuu hiihtoloman aikaan ja on selvää ettei silloin voi juhlia pitää. Juhlat on siirretty pidettäväksi viikkoa myöhempään niin ne jotka haluavat tulla pääsevät paikalle.
Jos lähellä asuu sukulaisia niin kannattaa järjestää niin että paikalla on serkkuja, tätejä ja setiä ja mummot ja ukit.
missään, tai niitä kutsuttuja? Että olisit saanut kysyttyä kasvotusten, tulevatko. Meille ei ole kukaan tehnyt tuolla lailla ohareita. Eilen oli meilläkin synttärit ja kävi niin pöllösti, että yhdellä koulutoverilla oli samaan aikaan. No, lapsia meni sitten puoliksi kumpiinkin kemuihin... Tästä viisastuneena päätin, että lapseni saa luvan juhlia nämä kaverisynttärinsä jatkossa huhtikuussa. Nyt niitä synttärisankareita on liikaa, eikä juhlia saa enää järkättyä!
vahemmille koulussa ja samalla kerroin milloin synttärit on ja pyysin vielä ilmoittaa. Samat asiat luki kutsussa. Kaikki kiittivät ja lupasivat tarkistaa kalenterinsa ja palata asiaan.
Sen verran luulin,että ihmisillä on älliä, että ilmoittavat jos eivät pääse. Ei haittaa vaikka olisivat ilmoittaneet samana päivänä. Tarjottavat eivät ole suuren suuret kun kyse vaan 8:sta lapsesta, joten ei sen puolesta.
Ärsyttää vaan tämä ettei viitsitä ilmoittaa. Eilen olin niiin pettynyt etten viitsinyt soitella niille vanhemmille. Aion kyllä tänään soitella ja kysellä asiaa.
Täytyy miettiä viitsiikö ensi vuonna mitään juhlia edes järkkäillä jos lopputulos on tällainen.
Huolestuttavaa lukea kuinka monelle on käynyt näin. Luulis, että aikuisilla olisi jotain korvien välissä ja tajuaisivat ilmoittaa.
ap
Meillä on myös kerran käynyt noin. 8 kutsutusta 2 tuli, kukaan ei ilmottanut etukäteen ettei pääse vaikka pyydettiin.