Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajalle yhteislahja, kuinka suuri panos per lapsi?

Vierailija
27.05.2011 |

Ehdotukset ovat olleet 5-10 euron väliltä ja nyt vaikuttaa, että 10 euroa tullaan hyväksymään. Tällä tavoin opettaja saa 21 oppilaan luokasta 210 euron lahjakortin. Minusta hieman kohtuutonta? Oletteko samaa mieltä? Opettaja ei ole mitenkään erityisen ansiotunut. Luokassa ei ole varsinaisia ongelmatapauksia ja opettaja on ollut kouluvuoden aikana paljon poissa.

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteislahjaan. Kuka sen edes kerää? Joku lapsistako vai toinen opettaja? Vanhemmat tuskin tulevat koululle päivystämään ja rahaa hakemaan, eli miten näissä laittomissa (?) keräyksissä oikein toimitaan. Ja kun vielä opettaja on evästänyt lapsia, että kouluun ei tuoda rahaa, niin on siinä lapsilla kiemurtelemista, kun tekevät vastoin ohjeita. Meillä lapset eivät lahji opettajaa, mutta osaavat kiittää kauniisti kouluvuodesta. Kyllä sen pitäisi riittää.


eikä ikinä ole tullut mitään kerjuukirjettä kotiin, että pitää antaa rahaa.

Vierailija
102/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pyydettiin esikouluun yhteislahjaan "Omantunnon mukaan" 3 siellä työskentelevälle ja laitoin sinne 30 e. Taisin siis laittaa liikaa? Itse vaan ajattelin, että pointti ei ole päästä halvemmalla vaan yhdistää lahjarahat ja saada jotain isompaa annettavaksi. JA ei nyt kympillä itse kovin ihmeitä saa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pyydettiin esikouluun yhteislahjaan "Omantunnon mukaan" 3 siellä työskentelevälle ja laitoin sinne 30 e. Taisin siis laittaa liikaa? Itse vaan ajattelin, että pointti ei ole päästä halvemmalla vaan yhdistää lahjarahat ja saada jotain isompaa annettavaksi. JA ei nyt kympillä itse kovin ihmeitä saa...

Oletko nyt ihan tosissasi, että annoit 30 euroa esikouluopen yhteislahjaan, ei oo todellista:)))

Vierailija
104/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, muistan itsekin oppilaitani. Esimerkiksi askartelin kaikille joulukortit, joihin piirsin jokaiselle lapselle jonkin jutun ja muutaman kivan sanan.



Lisäksi silloin tällöin ilahdutan lapsia esim yhdellä makeisella tai keksillä palkinnoksi jostakin. Mielestäni tämä on arjen piristystä.

Vierailija
105/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis yht. 30 €. Itse mietin niin, että pk tädit/opettajat yms kuitenkin kasvattavat lapsiamme, joten haluan heille kyllä antaa kerran vuodessa jonkun kiitokset/eleen, koska todella arvostan heidän työtään. EI musta kyllä esim. 20 € muistaminenkaan vuosittain olisi mitenkään paljon kun ajattelen kuinka suuri vaikutus heillä on lapsiimme ja kuinka suuri vaikutus meidän perheen arkielämään. Annan kyllä muutenkin lahjoja mielelläni...

meillä pyydettiin esikouluun yhteislahjaan "Omantunnon mukaan" 3 siellä työskentelevälle ja laitoin sinne 30 e. Taisin siis laittaa liikaa? Itse vaan ajattelin, että pointti ei ole päästä halvemmalla vaan yhdistää lahjarahat ja saada jotain isompaa annettavaksi. JA ei nyt kympillä itse kovin ihmeitä saa...

Oletko nyt ihan tosissasi, että annoit 30 euroa esikouluopen yhteislahjaan, ei oo todellista:)))

Vierailija
106/112 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen vein päiväkodin kevätjuhlaan henkilöstölle kiitokseksi kuneista vuosista kekseillä ja parilla kahvipaketilla täytetyn korin. Oli hankala miettiä erillisiä lahjoja, joten päädyin tähän. Kaksi lasta ollut kuitenkin monta vuotta hoidossa ja nyt lähtevät.



Poika ollut ekaluokalla ja saanut mielestäni opettajalta erinomaisen pohjan koulutielle. Mielestäni ekaluokka on kaikkein tärkein, koska lapselle on selvästi muodostunut itsestään käsitys oppivana ja sosiaalisen koululaisena. Olen siitä tosi iloinen ja kiitollinen. Kävin opelle ostamassa tänään 20 euron lahjokortin kirjakauppaan. Oletettavasti vien myös kukkasen. On varmasti tuon pienen muistamisen ansainnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei ole edes siitä, että se 10 Euroa olisi nyt niin ylivoimainen perheille vaan siitä, että lahjasta tulee kiusallinen olo. Ja onko se ihan laillinenkaan enää? Älkää tehkö opettajille noloja tilanteita...

t: toinen luokanope

2 euroa on mielestäni yläraja per oppilas. Reilun 200 euron lahjakortti!! Minä pyörtyisin järkytyksestä! Joku järki tuohonkin touhuun. t. luokanopettaja

Vierailija
108/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot jäässä.:)

Kysymys ei ole edes siitä, että se 10 Euroa olisi nyt niin ylivoimainen perheille vaan siitä, että lahjasta tulee kiusallinen olo. Ja onko se ihan laillinenkaan enää? Älkää tehkö opettajille noloja tilanteita...

t: toinen luokanope

2 euroa on mielestäni yläraja per oppilas. Reilun 200 euron lahjakortti!! Minä pyörtyisin järkytyksestä! Joku järki tuohonkin touhuun. t. luokanopettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos opettajalle tulee kiusallinen olo 200 e lahjakortista. Ihan käsittämätöntä. Toki vois tulla kiusallinen olo jos sen antaisi yksi oppilas, mutta jos koko luokka yhdessä, niin en kyllä voi käsittää miten sellaisesta voi kukaan kiusaantua.



Ja minä asun Helsingissä ja lapsiani hoitaa ja opettaa ammattitaitoinen porukka, joten mielelläni annan heille kivat lahjat ennen kuin lapset jäävät kesälomalle. Bruttotulomme ovat noin 100 000 e/vuosi (minä ja mies yhteensä). 130 e ei ole minusta lainkaan liikaa 13 ihmisen lahjoista. Ja juu, olen lahjonut neuvolatätiä (kun esikoinen kävi hänellä vikaa kertaa ja jouluisin), huoltomiehelle annan 50 e joulurahaa, Hesarin jakajalle ja posteljoonille 20 e jouluisin ja tuliaisiksi vien yleensä pullon kuohuviiniä ja lapsille karkkia ja/tai tarroja/puuhavihkoja/kyniä tmv. Kummilapselle annoimme rippilahjaksi 100 e ja pienen korun.



Muuta kysyttävää?



t. se joka "lahjoo puoli kylää"

Vierailija
110/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verotettavaksi tuloksi tai lahjuksen vastaanottamiseksi ;)

ap

Ette varmaankaan anna opettajalle kolmen vuoden aikana 4000 euroa? Ja muistathan, että myös lahjuksen tarjoaminen on laitonta, jos tuolle linjalle lähdet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mikä summa nykyään on kaksi euroa? Lasten lauantainen karkkiraha?



5 euroa meillä kerätään ja silti haluaisin vielä vielä kukan...



Niin ja meillä sovittiin, että lahjakortissa on kaikkien lasten nimet, on maksettu tai ei. Eivät joudu lapset eriarvoiseen asemaan. Minun mielestäni aika aikuismaista.

Vierailija
112/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 euroa on aivan naurettava summa, ei käytännössä mitään.

Mä antaisin lapseni opettajalle vaikka 30-40 euron lahjan tänä vuonna. Opettaja vaihtuu ja olen ollut todella tyytyväinen opeen kaikki nämä vuodet. Normi tilanteessa (jos ope jatkaa vielä) ostan noin 5-15 euron lahja, Jouluna usein pelkän ns paremman suklaarasian

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme