Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajalle yhteislahja, kuinka suuri panos per lapsi?

Vierailija
27.05.2011 |

Ehdotukset ovat olleet 5-10 euron väliltä ja nyt vaikuttaa, että 10 euroa tullaan hyväksymään. Tällä tavoin opettaja saa 21 oppilaan luokasta 210 euron lahjakortin. Minusta hieman kohtuutonta? Oletteko samaa mieltä? Opettaja ei ole mitenkään erityisen ansiotunut. Luokassa ei ole varsinaisia ongelmatapauksia ja opettaja on ollut kouluvuoden aikana paljon poissa.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjakortti. Ja lisäksi sitten vielä ne henkilökohtaiset lahjat, joita annetaan kun halutaan varmistaa hyvät numerot lapsille.

Jokainen äiti haluaa lapselleen parasta ja ei todellakaan uskalla olla lahjomatta opettajaa, koska se vaikuttaa niin pitkälle lapsen elämään.

Hei!

Tuon opettajan mielipiteen asiaan

Puurran ison luokan kanssa täydestä sydämestäni. Teen hiljaista työtä, eivätkä vanhemmat aina näe tai ymmärrä, kuinka paljon näen vaivaa heidän lastensa eteen. Itse teen ns. hiljaista työtä. juttelen lasten kanssa, kehun heitä jne. En niinkään mielestele vanhempia!

Mielestäni vanhemmilta 3-10€ muistaminen ei ole liikaa, koska ITSE tekisin näin lasteni opettajille. Ihan samalla tavalla vien ystävillenikin tupaantuliaisia 5-15€ arvosta ja synttäreille 20-30€ lahjoja. Miksei opettajalle kaksi kertaa vuodessa esim konvehtirasiaa tai kukkaa?

Itse saan jouluisin 5-20€ lahjoja noin 90% lapsista. Arvostan tätä elettä, koska pidän tätä opettajan ARVOSTAMISENA, en lahjontana. Myönnän että hieman kummeksun vanhempia, jotka eivät muista opettajaa esim kortilla. Kaikilla luulisi korttiin olevan varaa? Mielestäni lahja kuuluu hyviin tapohin.

Itse olemme lapsettomuushoidoissa. Jos joskus lapsen saamme, tulemme kyllä "lahjomaan" lääkäriämme jollain kauniilla tavalla, esim kukkasin ja konvehdein.

Vierailija
22/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmistä, jolla on jo ennestään sikahyväpalkka ja joka saa kunnalta korvauksen tekemästään työstä oppilaiden hyväksi? Vanhemmilla ei mitään velvollisuutta -ei moraalista eikä muutakaan- lahjoa kunnan palkollista.

ihan kiva on jos vanhemmilta ja lapsilta saa vähän lahjanmuodossa arvostusta ja avustusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteislahja on kerätty joka joulu ja kevät.

Vierailija
24/112 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja parikin euroa jos tuollaisen yhteiskeräyksen tekee.

Vierailija
25/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5 euroa ja vaikuttaa sopivalta. Luokassa oppilaita 17. Rahasta ostetaan opelle kukka ja lahjakortti.



Minusta tosin esim. 3e riittäisi vallan mainiosti myös, jos kaikki osallistuisivat. Tuo vitosen panostus on täysin vapaaehtoinen, joten kaikki eivät varmaankaan siihen osallistu, joten summakin jää pienemmäksi.



Kyllä ope saisi vaikka sillä 20e lahjakortillakin jotain pientä kivaa. Saahan hän kuitenkin palkkansa ja toiseksi 20e on aina parempi kuin kasa niitä "kiroilevasiilimukeja"

Vierailija
26/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä opettajilla on kyllä niin huono palkka, että ihan kiva on jos vanhemmilta ja lapsilta saa vähän lahjanmuodossa arvostusta ja avustusta."



Open perheessä on auto, meillä ei. Opella on omistusasunto, me asutaan vuokralla. Opella on kesämökki, meillä ei. Ope saa palkaa yksin enemmän kuin molemmat meidän perheen aikuiset yhteensä.



Ja meidän pitäisi vielä lahjoa opea, kun on niin "huono palkka"? Lahjatko on oikea (ainut?) tapa osoittaa arvostusta?



Jos nämä ahneet opet on todella opettajia, niin nyt kyllä putosi opettajien arvostus!



Mulle on väliä monella asialla esim. miten ihmiset kohtelee, käyttäytyy jne. Arvostus on sitä, että käyttäytyy hyvin, on kohtelias, kuuntelee mitä toisella on sanottavana, ei räyhää... Jos joku soittaa suutaan aiheettomasti, arvostelee, käyttäytyy röyhkeästi, eipä siinä paljon paina, vaikka millaisia lahjoja toisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä opettajilla on kyllä niin huono palkka, että ihan kiva on jos vanhemmilta ja lapsilta saa vähän lahjanmuodossa arvostusta ja avustusta."



Täytyy kai sitten "arvostaa" sitä opettajaa: haukutaan selän takana ahneeksi pa*kiaiseksi ja annetaan lapselle 20 euroa opettajalle vietäväksi. Kerrotaan vielä lapselle, mistä se 20 euroa on sitten pois (kyllä köyhässä perheessä se tarkoittaa jotain konkreettista tarpeellista esim. sandaalit lapselle kesäksi), mutta tottakai opettajaa pitää lahjoa, kun on sen verran "ahne ja lahjomisen perään".



Hyvä mieli kaikille, vai?

Vierailija
28/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä kerätty lahja on kaikkein järkevin vaihtoehto, jos lahjalinjalle ylipäätään lähdetään. MUTTA mun mielestä on älytöntä sopia joku tiukka tietty summa, jolla siihen tulisi osallistua. eikö sinne luokan tilille voi jokainen laittaa sopivaksi katsomansa summan tai olla osallistumatta ollenkaan. eikä korttiin todellakaan tarvitse eritellä, kuka on osallistunut lahjaan ja kuka ei.



ei open palkka tosiaan mikään suuren suuri ole, mutta lasten/vanhempien lahjojen ei ole tarkoitus sitä kompensoida. muistaminen ja kiittäminen tuntuu hyvältä, on se sitten ihan sanallista tai kortti tai jopa lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

About 1660 markkaa opettajalle lahjaksi yhdestä lukuvuoden pitämisestä?

Vierailija
30/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

max 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne kohteliaat ja hyvinkäyttäytyvät antavat niitä muistamisiakin.



KUKAAN ei tee opettajantyötä rahan takia. Onhan siinä korkeakoulutukseen nähden ALHAINEN palkka.



Ja kuten itse sanoin, minulle riittää myös vallan hyvin kortti tms, tärkeintä on asenne. Mielestäni konvehtirasia on KAUNIS KIITOS. Jokaisella on tähän rahaa jos haluaa sikseen.

Vierailija
32/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Korkeasaari-äiti ja "lapsen opettaja myöhästyy tunneilta, tiedän koska saatan lapsen kouluun joka päivä ja odotan tunnin alkua" -äiti?



Kuulostaa niin tutulta tää valitus :)



No joo, 10 € on reilulaisesti, 5 € ihan ok. Mutta tuo "opettaja ei ole mitenkään erityisen ansioitunut" - löpinä kuulostaa just tuolta Korkeasaaren retkestä vouhkanneelta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole tainnut koskaan arvostella opettajia täällä tai muutenkaan osallistunut näihin palstan ns.kasvatuskeskusteluihin.



Mutta olisi mukava jos joku selventäisi minulle, mikä siinä asenteessani on vikana? No jos ette siihen pysty, niin kiitos kuitenkin kaikille myötätunnosta, jotka ovat olleet samoilla linjoilla kanssani.

Vierailija
34/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteislahjoissa, että aina mennään sen halvimman mukaan. Ostan opelle kuitenkin myös kukat, koska on noloa olla muistamatta vuoden työstä kunnolla. Ja meidän lasten opet on loistavia, joten ansaitsevat kunnon muistamisen.



Saanhan minäkin liikelahjoja esim. jouluna. Miksi opettajaa ei saisi muistaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on alettu lahjomaan opettajia? Tämä on ilmeisesti uusi tapa? Tapahtuuko tätä vain kaupungeissa vai myös maalla?

Vierailija
36/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin itse ala-asteella (90-luvun alkupuoli), niin osa oppilaista toi opettajalle jonkin pienen lahjan (koriste-esine, kukkia, suklaarasia), mutta suurin osa ei mitään. Itse en muista koskaan vieneeni, vaikka opettaja olikin tosi hyvä ja mukava. Joskus kerättiin yhdessä raha isompaan lahjaan. Mutta en koe, että pitäisi mitään viedä. Jos opettajasta on tullut erityisen läheinen, niin silloin voi viedä jotain.



Mieheni äiti on opettaja ja hän joskus päivittelee sitä, että kun taas sai niin paljon kaikenlaista. Ihan hyvillään hän siitä varmaan on, mutta ajattelee, että ei olisi tarvinnut.

Vierailija
37/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähempi on mun mielestä ihan naurettavaa pihistelyä. Lapset vie kavereilleenkin 20 e lahjoja, joten opettajalle pitäis mun mielestä antaa vähintään sen 10 e, mielellään enemmänkin. Ei yhteislahjan tarkoitus ole tehdä lahjaa halvemmaksi per osallistuja vaanm lahjaa isommaksi!



Minä lahjoin tänä keväänä 10 päiväkodintyöntekijää (toisen lapsen ryhmässä viisi vakkaria ja yks opiskelija, toisen kolme vakkaria ja yks vakisijainen) ja päiväkodinjohtajan sekä kaksi alakoulun opettajaa, jokaisen lahjaan laitoin 10 e. Ja olen tyytyväinen että pääsin helpolla ja suht halvallakin!

Vierailija
38/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähempi on mun mielestä ihan naurettavaa pihistelyä. Lapset vie kavereilleenkin 20 e lahjoja, joten opettajalle pitäis mun mielestä antaa vähintään sen 10 e, mielellään enemmänkin. Ei yhteislahjan tarkoitus ole tehdä lahjaa halvemmaksi per osallistuja vaanm lahjaa isommaksi! Minä lahjoin tänä keväänä 10 päiväkodintyöntekijää (toisen lapsen ryhmässä viisi vakkaria ja yks opiskelija, toisen kolme vakkaria ja yks vakisijainen) ja päiväkodinjohtajan sekä kaksi alakoulun opettajaa, jokaisen lahjaan laitoin 10 e. Ja olen tyytyväinen että pääsin helpolla ja suht halvallakin!

Ihan mielenkiinnosta missä päin asut ja paljonko ovat perheesi vuosittaiset bruttotulot? Entä miten panostat tuliaisiin kyläillessä, entä ketä muuta muistat lahjoilla esim. isännöitsijä, huoltomies, lääkäri, neuvolatäti ym.?

Vierailija
39/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen tyytyväinen että pääsin helpolla ja suht halvallakin!

Aikamoinen porvari eksynyt keskuuteemme, kun varaa lahjoa puoli kylää tuosta vaan.

Vierailija
40/112 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteislahjoissa, että aina mennään sen halvimman mukaan. Ostan opelle kuitenkin myös kukat, koska on noloa olla muistamatta vuoden työstä kunnolla. Ja meidän lasten opet on loistavia, joten ansaitsevat kunnon muistamisen. Saanhan minäkin liikelahjoja esim. jouluna. Miksi opettajaa ei saisi muistaa?


5e/lapsi ja 27 oppilasta eli 135e. Ei tuo kovin halpaa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme