Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terv.huollossa toimivat! Kertokaas mikä asiakkaissa ärsyttää!

Vierailija
17.05.2011 |

Tai lähinnä potilaiden käytöksessä?

Kommentit (183)

Vierailija
101/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ainakin tietyt asiat työssäni ärsyttää ja ärsyttää paljonkin. Mutta silti kokonaisuutena pitää työstään. Ja eiköhän nämä ärsyttävät potilaat ole kuitenkin vähemmistössä.

Minulta ainakin hatunnosto hoitotyötä tekeville. Aina minut on otettu vakavasti - myös päivystyksessä, vaikka minulta löytyy täältä monia mainittuja riskitekijöitä (olen mm. ollut päivystyksessä hengenahdistuksen vuoksi ja olen 50 kg ylipainoinen, samoin erikoissairaanhoidon potilaana nivelvaivojen takia jne.).

Vierailija
102/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siltikään ei ole ihmistä, jolle ei _koskaan_ nouse kuumetta. Taatusti nousee jos on paha verenmyrkytys tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä ovat erivapauksia vaativat. Esim. ovat sitä mieltä, että juuri heillä pitäisi saada käydä ylimääräisiä vieraita, vaikka 25:llä muulla ei saakaan.

Sekä omaiset jotka vaativat erityiskohtelua läheiselleen tai enemmän kuntoutusta, hoitoa, huomiota, tutkimuksia unohtaen ne kaikki muut potilaat jotka ovat myös oikeutettuja jakamaan hoitajien rajallisen ajan...

Vierailija
104/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä julkisella puolella ja resurssit ovat rajalliset. Potilaat, jotka tilailevat mukavuustekijöitä, joita ei ole olemassa, eivät aina herätä lämpöä, mutta sitä en tietenkään näytä. Kaikki ovat oikeutettuja asialliseen kohteluun.

Vierailija
105/183 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen lääkärinä ja aika moni minuakin ärsyttävä asia on täällä mainittu. Ehkä päällimmäisenä minulla nousee mieleen potilaat, jotka kuvittelevat, että lääkärillä on jotain ihmeellisiä taikavoimia saada kaikki häntä vuosien ajan vaivanneet kivut ja säryt ja vaivat haihtumaan 20 minuutin vastaanottokäynnin aikana tai vielä parempaa niin päivystyskäynnillä illalla klo 23. Samoin minua välillä kiukuttaa uskomattoman paljon, kun potilaat päivystyksessä valehtelevat hoitajalle tulosyynsä päästäkseen heti lääkäriin. Ymmärrän hyvin että se oma vaiva voi tuntua elämää suuremmalta asialta, mutta päivystyksessä oikeasti hoidetaan myös välittömässä hengenvaarassa olevia ihmisiä ja siihen ryysikseen ei todellakaan mitään sinänsä hyväkuntoisten ihmisten pitkittyneitä flunssia kaivata eikä myöskään selkä/polvikipuja, jotka ovat jatkuneet viimeiset viisi vuotta täysin samanlaisina...

Ja niille jotka ovat sitä mieltä, että terveydenhuollon ammattilaisten tulisi olla niin yli-ihmisiä, että edes ärtymystä ei saisi tuntea, niin toivotan koska tahansa tervetulleeksi seuraamaan vaikkapa omaa päivystysvastaanottoani. Olen ihan rehellisesti sanoen joskus itkenyt omassa vastaanottohuoneessani ihan silkasta väsymyksestä ja voimattomuuden tunteesta kaikkien ihmisten mahdollisten vaivojen edessä, enkä ole kyennyt ottamaan ainuttakaan potilasta sisään ennen kuin olen soittanut jollekin läheiselleni ja purkanut pahaa oloani ja myös sitä kuuluisaa ärsyyntymistä. Noiden kohtausten jälkeen potilaatkin tuntuvat käyttäytyvän hieman vähemmän vaativasti kun näkevät lääkärin itkusta punaiseksi turvonneet silmät.

Vierailija
106/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lääkäri/hoitsu, joka ei tajua ihmisen sairautta typerillä kommenteillaan veroista, voisi vaihtaa ammattia! Varmaan joku on lihava huvikseen?? Eiköhän usein kyse ole syömishäiriöstä (ahmimishäiriö monella suomalaisella + tunnesyöminen yhdistettynä masennukseen on tappava yhdistelmä) ja silloin ei ole kyse enää viitsimisestä tai laiskuudesta. Eihän kukaan oleta masentuneen vain itsekseen piristyvän ja paranevan, eihän?

Voi olla ihan myös laiskuutta... Asia, joka on kuitenkin ihan ihmisen omalla vastuulla, kaikki eivät vaan vaadi itseltään mitään.

Vierailija
107/183 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitajana lääkärivastaanotolla.

Teen siis hoitajan tutkimukset ensin ja sitten potilas kohtaa lääkärin.

Potilas on minun kanssani vastaanhangotteleva, ylimielinen jne. Mainitsen tutkimuksen hankaluudesta ja heikosta tutkimustuloksesta potilaan käytöksen vuoksi lääkärille ennen kuin potilas tulee sisään. Sisään astuukin lauhkea lammas joka ei juurikaan uskalla sanoa lääkärille mitään.

Ai että tuollainen saa sitten minun sappeni kiehumaan.

Vierailija
108/183 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kysyy potilaalta että onko kipuja, niin vastaa että ei. Kun kerkeen huoneen ulkopuolelle, soittaa heti kelloa ja pyytää särkylääkettä.

Tulee sairaalaan keskellä yötä sen takia, kun ei pysty syömään mitään. Heti osastolle päästyään pyytää ruokaa.

Valittaa kipuja (juu, uskon kyllä että on), mutta mikään tarjoamani särkylääke (ja niitä on yleensä monta) ei kelpaa kun joku naapuri on joskus sanonut että siitä tulee päänsärkyä tai muuta vastaavaa.

Potilaat, jotka eivät ole tarkkoja lääkkeittensä ottamisen kanssa. On määrätty esim. Marevan (verenohennuslääke) ja sitä nyt otetaan varuiksi tupla-annos, kun ei ole ihan varma, että ottiko jo yhden vai ei.

Omaiset, joille ei kelpaa mikään. Lääkäriä täytyy saada puhelimeen mihin vuorokauden aikaan tahansa, eikä se mitään haittaa, vaikka lääkäri on juuri leikkauksessa.

Vierailija
109/183 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei potilas kuuntele (ottakaa päällimmäiset housut pois. Mites nää sukkahousut, entä sukat ja pitääks kengät riisuu kans? Päällimmäiset housut ja kengät toki pitää ottaa pois jos eivät housujen lahkeista mahdu läpi.) Se ettei potilas ole huolehtinut hygieniastaan. Se, että vanhat miehet eivät käytä pikkuhousuja vaan virttyneitä pitkiä kalsareita. Kyllä nekin pitää sit meidän tutkimuksiin riisua (ja ei, meillä ei ole kuin läpinäkyviä verkkohousuja tarjolla, joten ihan sama vaikka olisivat ilman). Tosin en halua kenenkään roikkuvia kasseja pääni tasolla (kun pitää kyykistellä). Se, että potilaat laittaa parasta päälle, miksei vaan sellaisia helposti riisuttavia vaatteita (kauluspaidat nappeineen joiden pukemiseen menee 10 minuuttia). Ajastaan valittavia potilaita. Kyllä me teidät otetaan kun keritään, mutta päivystykselliset potilaat menee etusijalle. Se, että kerrotaan kaikki vaivat. Olen vain hoitaja ja teen vain tämän tutkimuksen. En osaa ottaa kantaa suolentoimintaanne. Ylisuojelevat vanhemmat/omaiset. Kyllä se teidän lapsenne hetken pärjää ilmankin äitiä ja ei me emmä ota koko perhettä mukaan tutkimushuoneeseen.

tota oisko jotain toiveita==pitsistringej?barbie-pöksyjä?Sloggega,esim,maxi??mun miestutut harvemmin kyl käyttääPIKKUHOUSUJA=) =)

Vierailija
110/183 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko tarkentaa, millaisia ihmisiä ovat ne, jotka eivät huolehdi hygieniastaan? Minkä ikäisiä? On niin vaikeaa kuvitella.

Mutta siitä olen yllättynyt, että terveydenhoitohenkilökunnan edustajat eivät tiedä/ymmärrä/hyväksy, että lihavuus on sairaus ja sitä voidaan jopa hoitaa.

Vierailija
111/183 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen gynekologisten vaivojeni takia jonossa monenmoisiin tutkimuksiin. Viimeksi jouduin sairaalaan juuri kuukautisten aikaan. Menin päivystykseen kovissa kivuissa ja minut otettiin ensin tarkkailuun, sitten osastolle.

Joka välissä joku lääkäri halusi kopeloida alapäätäni. Oli tosi inhottavaa, koska oletettiin, että housut vaan pois ja pöydälle.

Potilaana mikään ei saa ärsytystä nopeammin tappiin kuin lääkäri, joka vähättelee. "Ei suhun niin paljon voi sattua", sanotaan, vaikka en pystyisi edes aamulla sängystä ylös. Olen muuten terve, täyspäinen ja työssäkäyvä.

Vierailija
112/183 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 hoitajaa ja 15 hoidettavaa. Omaiset narisevat, kun ei heti ehditä mammaa palvella ja turha mainita, että on muutama muukin apua tarvitseva.

On myös hankalia hoidettavia, jotka raapivat, sylkevät ja huorittelevat.

Näistä vaikeuksista selviää puhumalla työyhteisössä ja pitämällä yhteistä linjaa.

Vierailija
113/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yli muiden; mulla on alilämpöä ..... Sitä ei ole olemassakaan!

Joinain päivinä ei jaksa selittää ollenkaan. Jotkut oikeasti luulee, että heillä on normaali ruumiinlämpö about 34 astetta. Ja arvata saattaa, että digitaalimittarilla mitattu.

Vierailija
114/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäystävällisyys, huonot käytöstavat, ylimielisyys, itsekkyys.

Vierailija
115/183 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ymmärrän, että jokaiselle oma napa on kiinnostavin ja sairaana on hermo kireällä. En kuitenkaan voi tajuta, että valitetaan, että joudutaan odottaman "tolkuttoman kauan" nuhan takia päivystyksessä, jos kaikki henk.kunta on kiinni elvytyksessä. Jotkut eivät ymmärrä, että päivystyksessä ei hoideta tulojärjestyksessä vaan kiireellisyysjärjestyksessä. Jos on kiireellinen asia, harvoin joutuu odottamaan. Siis OIKEASTI kiire, esim sepsis-epäily tai infarkti. Poskiontelotulehdus ei edes kuulu virallisesti päivystykseen, joten se menee hitaimmassa luokassa. Jotkut silti valittaa eettä " ei voi olla totta", vaikka kahta ruumista suurinpiirtein viedään vireisestä huoneesta pois tunnin elvytyksen jälkeen tms... Tämä nyt oli esimerkki mutta esim. näin voisi olla. Usein ne suurimpaan ääneen valittajat ja pään puistattelijat eivät vaivojensa takia edes kuulu päivystykseen. Oikeasti sairaat ( siis päivystyksen tarpeessa olevat) odottavat sen takia, että nuhapotilaat valtaavat päivystykset, jos eivät "töiltään ehdi päivällä". Ja rakastan työtäni, mutta nämä ärsyttää koska olen ihminen. Piste.

Vierailija
116/183 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleislääkäri Risto Laitila vastaa kysymykseen Voiko minulla olla alilämpöä? (ET-lehti)

Kainalosi lämpötila on toki tuo minkä kerrot (35.2-35.5);mutta se ei ole todellinen ruumiinlämpösi. Ydinlämpö on aika tarkasti 37 astetta, ellei sinulla ole kuumetautia. (sitten muuta selostusta tuberkuloosista)

Paras selitys alhaiselle lukemalle lienee se, että kun kainalohiki haihtuu, se sitoo lämpöä itseensä, ja iho viilenee. Tai että ihoverisuonet ovat supistuneet. (ja loppuhöpinät päälle)

Vierailija
117/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tekopyhiä pikemminkin. Aivan varmasti jokaisessa ammatissa tulee turhautumisen tunteita. Niitä pitää voida tuulettaa. Yksi tapa käsitellä näitä asioita on huumori. Kuulisittepa miten esim. poliisit puhuvat taphtuneista työasioista keskenään.

Vierailija
118/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin monenlaiset potilaat. Pointti on kuitenkin se, että vaikka monet ärsyttävät ja turhauttavat, hoitajan etiikkaa on se ettei sen anneta vaikuttaa hoidon laatuun. ETIIKKA, muistakaa se kaikki ne, jotka huutelevat täällä että alaa pitäisi vaihtaa jos potilaat ärsyttävät.

- sellaiset, jotka eivät ole itse valmiita tekemään oman terveytensä puolesta mitään. Esim. masentuneet odottavat pelkästään lääkkeestä sen avun tulevan, eivät halua itse laittaa rikkaa ristiin vaikkapa päivärytmin korjaamisen suhteen.

- potilaat, jotka itse sabotoivat omaa hoitoaan (mm. jättävät lääkkeet ottamatta, tulematta vastaanotolle tai kertomatta todellista tilannetta omasta voinnista) ja sitten kun vointi huononee, syytetään hoitotahoa ja tehdään valitus omaiset samassa kuorossa

- omaiset, joiden mielestä mikä tahansa muu sairaus kuin mielenterveyspuolen diagnoosi on parempi. Sitten vaaditaan erilaisia tutkimuksia, vaikka kaikki oleellinen on jo tutkittu. Ihmetyttää todella, olisiko aivokasvain tyttärellä helpompi hyväksyä diagnoosiksi kuin skitsofrenia?

Olen siis mielenterveyspuolella töissä.

Vierailija
119/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää rumat alapäät. Joskus olen joutunut siirtämään potilaani toiselle lääkärille, koska en pysty katselemaan sitä alapäätä enää toista kertaa. Joillakin on iso turpeä hampurilaispillu hyi yök. Sitten vielä pahempi on kun kaikki roikkuu sieltä, ja ihan nuorillakin. Parempi että kasvattavat karvat ruman alapään peitoksi.

***uako sinä olet gyne jos sulla on tuollainen ongelma!

Vierailija
120/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakkaat, jotka tulevat sovitulle ajalle 15-20 minuuttia myöhässä. Astuvat sisään anteeksipyytelemättä ja olettavat saavansa ihan normi palvelut. Ja näitä on paljon. Ärsyttää ihmiset, jotka tulevat vo:lle testauttamaan lapsensa ja kun suosittelen kohteliaasti lähetettä jollekin terapeutille testaukseen, niin nyökytellään ja ollaan samaa mieltä. Jälkeenpäin huudellaan pitkin kyliä, että onpa tyhmä eukko, kun löysi "vikaa" meidän lapsesta. Terapeutti kuitenkin palautteessaan suosittelee joko terapiajaksoa tai muita toimenpiteitä.

Ja niille, jotka tätä ketjua pitää epäammattimaisena: älkää aina parjatko täällä ja muualla hoitohenkilökuntaa. Sitä saa mitä tilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan